Izbor avtomobilnost

Poudarki

  • Mercedes predstavil prvega električnega križanca
  • Do stotice pospeši v 5,1 sekunde, doseg znaša 450 km
Mercedes je v Stockholmu predstavil zmogljivega električnega križanca, ki se bo na trgu postavil ob bok tesli modela X, audiju e-tron in jaguarju I-pace. Foto: Miha Merljak

Dodaj v

Mercedes z modelom EQC uradno vstopil v električno tekmo

Mercedes-Benz EQC
5. september 2018 ob 08:15
Stockholm - MMC RTV SLO

Bili smo na Švedskem, kjer je Mercedes svetu premierno predstavil svoj prvi električni križanec. Poganjata ga dva elektromotorja, ki mu omogočata pospešek do stotice v 5,1 sekunde, z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 450 kilometrov.

Mercedes je s predstavitvijo modela EQC uradno vstopil v električno tekmo, kjer je do zdaj nemoteno kraljevala Tesla. Prvi pravi električni model s trikrako zvezdo odlikujejo gladke površine v bleščeče črni barvi v kombinaciji z modrimi detajli. V dolžino meri 4,76 metra, v širino 1,88 metra ter seže 1,63 metra v višino. Ob tem medosna razdalja znaša 2,87 metra, prtljažnik pa v osnovni postavitvi sprejme 500 litrov prtljage.

Notranjost je oblikovana v slogu drugih, običajnejših hišnih modelov s poudarjeno vodoravno površino na armaturni plošči, pod katero se skrivata 26-centimetrska (10,25–palčna) zaslona zaslona za prikaz merilnikov in multimedijske naprave z najnovejšim vmesnikom MBUX. Glavna posebnost, ki kabino ločuje od modelov s klasičnimi pogonskimi sklopi, pa so nove prezračevalne reže ter detajli v rožnato zlati barvi.

Za pogon skrbita elektromotorja, ki razvijeta 300 kilovatov (407 KM) moči in 765 Nm navora ter zagotavljata štirikolesni pogon. Pospešek do stotice znaša 5,1 sekunde, končna hitrost pa je omejena na 180 kilometrov na uro. V osnovi se navor za varčevanje z energijo prenaša le na sprednji kolesi, medtem ko se elektromotor na zadnji osi vklopi, ko od avtomobila zahtevamo več moči.

Realno okoli 400 kilometrov dosega
Litij-ionski baterijski sklop z zmogljivostjo 80 kilovatnih ur po meritvenem ciklu NEDC zagotavlja 450 kilometrov dosega, kar bo v realnih razmerah pomenilo kakšnih 50 kilometrov manj. Avtomobil je opremljen v vodno hlajenim polnilnim sistemom z zmogljivostjo 7,4 kilovata. Vsem, ki bi radi doma hitreje napolnili svoj avtomobil, pa bo Mercedes ponudil stensko polnilnico, ki omogoča do trikrat hitrejše polnjenje kot prek običajne vtičnice. Na hitrih polnilnicah naj bi se baterija z 10 do 80 odstotkov napolnila v 40 minutah.

Mercedes za zdaj ni želel govoriti o cenah modela EQC, pri čemer nemški mediji poročajo, da naj bi se začele pri 70 tisočakih. Proizvodnja bo potekala v Nemčiji, stekla pa bo v prvi polovici prihodnjega leta.

Martin Macarol
Prijavi napako
Komentarji
Flegica
# 05.09.2018 ob 08:37
Zelena revolucija-ali kako postati Eko z SUV ki ima cez 2 toni , kolesa s traktorja only in America -ups samo da je to pri nas! Vsak čas nas bodo začel prepričvat da če nevidiš kako gredo vlaki premoga v termoelektrarne potem v resnici jih ni oz elektrika pride iz čarovnije! Mene zanima kako mi bi vsaj en strokovnjak razložil kako mislijo dobit vso elektriko, naredit novo omrežje in na miljone polnilnih postaj če recimo 1/3 avtov v obtoku postane električnih?!? In kje bodo dobili surovine za pridelavo baterij in drugih komponent? A jih bojo zajčki pokakal? Počasi sem sit da novinarjo kot lajna prodajajo propagandne članke-pismu a ni nobenga k bi mal z svojp glavo kej napisu? Pa vsaj kšno res relevantno vprašanje postavu? Očitno je razoskovalno novinarstvo že davno mrtvo in bi lahko fax zaprl oz. bi bil marketinški oddelek ekonomije
Mike1825
# 05.09.2018 ob 09:26
cabbage

Mene velik zaslon ne moti, moti me pa to, da se niti ne potrudijo integrirat zaslona. Pa to ni problem samo mercedesa, poglejte teslo 3, tisti zaslon je z nekim nosilcem pritrjen, ko da bi aftermarket part bil. Podjetja šparajo, folk pa cel navdušen, ker je "minimalističen" stil.
nemarjak09
# 05.09.2018 ob 08:43
@Flegica:
Ne razmišljaj z svojo glavo, to je prepovedano. Enostavno požri propagando in upam da se še nebo kaj bolj butastega kdo domislil. Idiotizem je pač Mainstream.
Mihsss
# 05.09.2018 ob 09:29
S pridobivanjem surovin, potrebnih za izdelavo baterij, so že sedaj težave, pa se še začelo ni dobro. Ne vem, kako si zamišljajo električno prihodnost.
ashme
# 05.09.2018 ob 08:49
je še kdo opazil kako katastrofalno je avto spoliran na drugi sliki?
Heretik
# 05.09.2018 ob 11:28
@Flegica
Ocene glede problema preskrbe z električno energijo že obstajajo. Če se v Sloveniji ves osebni vozni park zamenja za električne avtomobile, to pomeni dober 1.118.000 vozil (podatek s konca leta 2017). Če se vsako polni s povprečno močjo 1,5 kW in predpostavimo, da se velika večina polni ponoči, torej hkrati, smo na 1,5 GW potrebne dodatne moči, kar sta v grobem dve nuklearni elektrarni v Krškem. Ob dejstvu, da je Slovenija že zdaj uvoznica električne energije, si lahko predstavljaš, kaj to pomeni. Poleg dodatnih proizvodnih zmogljivosti pa seveda ne smemo pozabiti še na potrebno obnovo/dogradnjo distribucijskih omrežij.
Kdo torej koga ...?
Guinness
# 05.09.2018 ob 09:43
Počasi sem sit da novinarjo kot lajna prodajajo propagandne članke-pismu a ni nobenga k bi mal z svojp glavo kej napisu? Pa vsaj kšno res relevantno vprašanje postavu? Očitno je razoskovalno novinarstvo že davno mrtvo in bi lahko fax zaprl oz. bi bil marketinški oddelek ekonomije

Saj so vsi avti avtomobili v kategoriji Avtomobilnost predstavljeni na podoben nacin. Tezko rezumem, kako lahko predstavitev avtomobila nekoga razjezi.
NOPCBS
# 05.09.2018 ob 09:27
Flegica

se strinjam, da SUV ni najbolj eko verzija avtomobila, ampak najbrz glede na splosno visjo ceno elektricnih avtomobilov proizvajalci zacnejo pri razredu, kjer kupci (gospodje v srednjih letih) ne gledajo toliko na ceno, pozneje pa tehnologijo prenesejo na manjse modele?

se baterij ne da reciklirati?

in ce bo trenutnih surovin za baterije zacelo primanjkovati, mar ne bo to pritisk za inovacije?

elektriko se da pridobivat tudi z jedrskimi elektrarnami, ce so dovolj varne, zakaj pa ne?
HOR
# 05.09.2018 ob 16:44
Konkurenca elektro Kalašnikovu...
Celjan27
# 05.09.2018 ob 12:28
70k je še malo preveč, ko bodo cene na 50k bo pa že kar okej nakup...

...samo kaj, ko moraš pri luxury znamkah dodati za vsaj 15-20k eur oprema, da ne zgleda kot Kia.
E24
# 05.09.2018 ob 09:56
Avto mi ni všeč.
Zunaj nima nobene posebne lepote, notranjost pa odmik nazaj od trenutnih MB konzol. Že samo če pogledam zračne reže?
Pa zaslon, namesto da bi bil malce bolj integriran v armaturno ploščo in malce umaknjen v "tunel", sedaj še bolj ven gleda...
djadja
# 06.09.2018 ob 11:55
A pove avto glede na stil vožnje kje in kdaj moraš polnit in imaš prosto polnilnico?
Če ne je neuporaben razen za v štarcuno, ajd pa do Brnika....

Lešnik je Car zunanjega oblikovanja......
kingeston
# 06.09.2018 ob 09:03
kaj novi avtomobili reanično niso več noter nič temni? toliko lučkaste navlake je noter, in je sploh ne moreš izklopiti, da v notranjosti avto sveti kot novoletna jelka.
a fora je ker je notranjost tako svetla, manj vidiš ven.
te novodobne inžinirje bi morali orng prebičati...
kingeston
# 06.09.2018 ob 09:00
vsak proizvajalec mora imeti električni avto, drugače ni in. tako kot pred leti 3D televizije, ki so bile totalen bum, danes pa...
modna muha
Borut1974
# 05.09.2018 ob 15:06
Bi ga kupil, ampak ne vem kako bom očistil umazanijo med armaturo in zaslonom.
Nekako se mi zdi, da jo bo tam kar veliko.
pozitivc
# 05.09.2018 ob 14:48
flegica

razmišljajs svojo glavo in izračunaj kolk bo dejansko treba več elektrike proizvest
smbu
# 05.09.2018 ob 12:49
Ni samo oprema, je tudi zanesljivost, MB je po ADAC statistiki še vedno boljši od Kie:

Pannenstatistik 2018
dunbar
# 05.09.2018 ob 12:16
je še kdo opazil kako katastrofalno je avto spoliran na drugi sliki?

Odurno zgleda na ti tisti sliki, kot kaka stara gara. . Avto Alberto ti 26 let starega mercedesa boljše zrihta, kakšna šlamparija....
menitosi
# 05.09.2018 ob 12:07
bolje pozno kot nikoli.
JohnSmith
# 05.09.2018 ob 11:27
Lep avto, samo ta televizija na armaturki se mi zdi obupna.
cabbage
# 05.09.2018 ob 10:37
@Mike1825: sej v bistvu to sem mislil. lapsus :)
EluD
# 05.09.2018 ob 09:44
Pred nekako petimi leti smo pri nas najprvo s prototipi začeli izdelovati segmente za ele. vozilo MB....Bilo je veliko preizkusov in sprememb... Nekako pred 2leti pa je stekla redna proizvodnja. Mislim, da MB naredil vozilo, ki bo zadovoljil kupce...
jankoP
# 05.09.2018 ob 18:45
5 let po tesli x in nobene ocitne prednosti pred njo. Nekateri pac vodijo, drugi pa zaostajajo in sledijo koliko morejo.
Borut1974
# 05.09.2018 ob 15:17
Kakšno kapaciteto baterij ima? Ta se izraža v Ah!
V (kilo)watnih urah se meri poraba le-te.
cabbage
# 05.09.2018 ob 09:03
Te armaturne plošče ne morem požret....kot da bi sestavil 3 telefone in jih položil gor. Dej Mercedes pa ja lahko lepšo armaturko narediš? Glede elektro vozil pa ne bom izgubljal besed.
kon
# 05.09.2018 ob 10:12
Vsak napredek se je zdel v preteklosti nemogoč. Predstavli si, da bi ti 100 let 150 let nazaj reku, da se bodo ljudje lahko pogovarjal preko celotnega sveta. Smejal bi se ti in bi te mel za norca. AMPAK! noben nikomur ne prepoveduje da živi v jami. Tko, da vsi nergači upam, da ste prišli vsaj do stopnje, ko že poznate ogenj. Topla večerja je neprimerno boljša. SIcer pa kdo bi znal okrotiti ta ogenj, ki ga nam je strela pognala iz neba???!!!!
Hijena
# 05.09.2018 ob 09:09
@ slovenec5
Mercedes je avto, Kia je voziček
weasel
# 05.09.2018 ob 08:55
Kot da bi bil sestavljen iz dveh razlicnih avtomobilov.
slovenec5
# 05.09.2018 ob 08:40
Hmm... Kia? Res nič posebnega.
Glede na to da so Korejci tudi v kakovosti super.... ne vem kaj bo ostalo Benzu.
Kazalo