Izbor avtomobilnost

Poudarki

  • SUV-mrzlica v Evropi ne pojenja
  • Jeep znamka z največjo rastjo prodaje v Evropi
Avtomobilski industriji v Evropi gre dobro. Foto: Ford
Jeep je v Evropi vse moči stavil na svoje terence. Foto: MMC RTV SLO
Novi testni cikel meritev izpustov in porabe goriva močno vpliva tudi na prodajo novih vozil v Evropi. Foto: PSA

Dodaj v

Velikodušne ponudbe novih vozil pred novimi testi

Prodaja avtomobilov
12. avgust 2018 ob 06:59
Bruselj - MMC RTV SLO

Rast prodaje novih vozil v Evropi je v prvi polovici leta celo večja od že tako optimističnih napovedih analitikov v avtomobilski industriji. Vzrok gre iskati v dobrem gospodarskem stanju evropskih držav. Hkrati SUV-mrzlica v Evropi ne pojenja.

Prodaja vozil v Evropi se je povečala za 2,8 odstotka, na 8,46 milijona vozil, razkrivajo podatki Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev (ACEA).

Prodaja na največjem evropskem trgu, v Nemčiji, se je povečala za 2,9 odstotka, v Franciji za 4,7 odstotka. Zato pa je prodaja slabša na drugem največjem evropskem trgu, v Veliki Britaniji, kjer je bilo zaradi strahov in neznank, ki jih prinaša brexit, v primerjavi z enakim obdobjem lani registriranih za 6,3 odstotka manj avtomobilov. Manjšo prodajo imajo tudi v Italiji, in sicer za 1,4 odstotka, kjer so še lani ugotavljali občutno rast (7,9 odstotka).

Veliko rast v prodaji zaznavajo v Španiji, in sicer za 10 odstotkov v prvih šestih mesecih letošnjega leta. Lani je bila rast v Španiji 7,7-odstotna, predlani kar 11-odstotna.

V promet pred novimi testi
Pri OECD-ju so zapisali, da po lanski veliki rasti evropskega gospodarstva ta ne pojenja, kar se kaže tudi v prodaji vozil – domala po vsej Evropski uniji. Čeprav menijo, da se bo rast še nadaljevala, pa opozarjajo, da obstajajo nevarnosti, kot so visoka zadolženost na svetovni ravni in tudi grožnje s carinami, ki ogrožajo predvsem nemško avtomobilsko industrijo. Omenjajo se tudi negotovosti glede uvedbe novih testov merjenja porabe in izpustov WLTP, ki bodo začeli veljati s 1. septembrom.

Pri Automotive News Europe navajajo tudi mnenja avtomobilskih analitikov, ki predvidevajo, da se bo prodaja vozil prav zaradi WLTP-testov povečala do njegove uvedbe, saj so avtomobilski proizvajalci pripravili, tako pravijo analitiki, "velikodušne ponudbe", s čimer želijo pospešiti prodajo vseh necertificiranih vozil po novih standardih in se jih na ta način znebiti iz svojih skladišč. Nekaterim se zaloge nehomologiranih vozil močno kopičijo.

Velika rast za Jepp
Rast prodaje gre še vedno pripisovati tudi SUV-mrzlici. Jeep, Seat, Dacia in Volkswagen imajo po podatkih Automotive News Europe največji skok v prodaji novih vozil v Evropi prav zaradi SUV-razreda. Jeep je bil tako najhitreje rastoča volumenska znamka v Evropi, saj so zaznali prodajni skok za kar 86 odstotkov. V prvi polovici leta so prodali 36.428 vozil, predvsem zaradi športnih terencev oziroma križancev, kot sta compass in renegade. Novi vodja FCA-ja Mike Manley ima prav za Jeep velikopotezni načrt, v katerega so zajeta zgolj SUV-vozila. V Evropi, na Bližnjem vzhodu in v Afriki naj bi Jeep že letos prodal 260.000 vozil, še leta 2014 je bila ta številka 76.000.

Jeepu po rasti sledi Seat. Njegova rast je 19-odstotna, v prvi polovici leta pa so prodali 253.200 vozil. Največje povpraševanje je bilo po malem križancu aroni (40.471 prodanih enot).

Odlično gre tudi Dacii, romunski znamki v lasti Renaulta. Ima 16-odstotno rast, kar pomeni 287.464 prodanih vozil oziroma skoraj 40 tisoč več kot leto prej. SUV duster je vlečni konj znamke.

VW je v prvih šestih mesecih leta prodal za 8,9 odstotka več vozil kot lani v enakem času, s čimer kaže, da so se po aferi in manjši rasti v letu 2017 (0,9 odstotka) pobrali in zdaj spet žanjejo sadove. Veliko je povpraševanje po križancih in SUV-modelih znamke Volkswagen. V ospredju sta T-roc in tiguan, dobro pa gre tudi golfu, ki velja za številko ena v Evropi. Volkswagen je v prvi polovici leta prodal za devet odstotkov več golfov kot v enakem obdobju lani.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
sweety983
# 12.08.2018 ob 08:11
Rast prodaje vozil pomeni podobno kot velika rast prodaje pred dobrim desetletjem: namesto da bi v dobi konjukture varčevali, ljudje in podjetka zapravljajo. Čez nekaj let pa bo zmanjkalo za obroke in popravila. In bo spet začudenje in jamranje. Znan cikel, ki se ponavlja.
Fritz.si
# 12.08.2018 ob 08:23
@ sweety
Glede na to, kako je naravnan gospodarski model, brez zapravljanja ne bi imeli konjunkture in bi bila kriza že tukaj. Saj, v kapitalizmu je za večino itaq vedno kriza. Bodisi sedaj ali v prihodu. Za 1% pa krize ni. Nikoli.
mkv
# 12.08.2018 ob 09:27
Jao!!! pod sliko 2 ste napisali, da "Jeep v Evropi vse moči stavi na svoje terence". Kaj pa drugje po svetu?? na limunzine, kupeje,...
realist65
# 12.08.2018 ob 07:42
Zanimivo, jaz pa se vozim z 21 let starim merđotom. mislim ga voziti do njegovega 30 leta . Za pleh ne bom delal, ker so mi pomembnejše druge stvari. Pa sedaj delam pribl. 17 000 km na leto.
Wasabi
# 12.08.2018 ob 10:46
Statistike pač ne lažejo, japonci so veliko pred evropejci, kar se zanesljivosti tiče. Čudi me, da jih ni še več na cesti.
Deep_G
# 12.08.2018 ob 08:39
Moja Octavia je že najstnica in bo čez približno štiri leta imela že čez 400.000km. Nimam pa ravno veselja da bi kupoval nove avtomobile. Se dobi z malo sreče tja do 6000€ čist solidnen rabljen avto.
aparat-čik
# 12.08.2018 ob 09:34
Kar se tiče Jeep-a bi rajši vzel novo Dacio Duster. Jeep je tudi pri dnu na indexu " car reliability".
umilave1
# 12.08.2018 ob 09:08
Všeč mi je, da ima Dacia tako rast prodaje, tudi pri nas, čeprav smo še vedno mahnjeni na dvojni V, 4 kroge, letalski propeler in v manjši meri 3-krako zvezdo. In seveda tradicionalna dizalica na rumeni podlagi, sam to je že cenovno skoraj pri Dacii.

Nov avto, zakaj pa ne? Čeprav finančno dostikrat ni optimalni nakup, je pa le nov in njegova zgodovina, vzdrževanje, garancija, to ni problem. Seveda v enem letu takoj zgubiš 20% vrednosti.

Da bi pa rabljen avto gonil do konca? Sam sem imel Opel Corso C 6 let, kupil staro 8 let, l. 2004, 1.2 twinport, takrat 100.000 km. 3 leta je nekako šlo, pač par popravil pa redni servisi, večinoma original kosi. In sem že mislil, zakaj pa nebi enostavno iztrošil avto do konca. Potem se pa je začelo: amortizer za dvig prtljažnih vrat spustil dušo, ključavnica na desnih vratih (rabljena 100€! ker je del integriran skupaj z motorčkom za dvig stekla), zadnji brisalec-motorček crknil, spet 100€. Na avtoradiu par tipk ni delovalo, začelo je zamakat pod rezervnim kolesom, posamezne pikice rje, prednji brisalci so cukali ne glede na kakovost in znamko metlice, rošenje in pozimi zmrzovanje stekel od znotraj (tudi sol ni dosti pomagala), optiko delal 2x v enem letu zaradi menjave končnikov, ki se začuda tu iztrošijo že po 40.000km. Sedanja Fiesta ima 80.000km in ima še vedno prve končnike gor. Potem pri Corsi menjava prednjih žarometov zaradi zbledelosti starih, spet skoraj 300€. Poliranje starih je pomagalo točno pol leta. Da ne govorim o preperelih cevkah, puščanja olja nekje pri glavi motorja, pa polomljenem nosilcu akumulatorja, ročna zavora tudi po dveh popravilih ni prijela dovolj močno, da lahko avto stoji na klancu. Pa menjava hladilnika za klimo, ker je plin puščal...ah dovolj bo. Skratka v zadnjem letu sem vrgel 1000€ za popravila avta in sem ga mogel zamenjati.
krosnjar
# 12.08.2018 ob 13:40
Nikoli mi ni bilo jasno kaj ljudje vidijo v Golfu. Najbolj precenjen avto v primerjavi s konkurenco.
Mislim, da je najboljši nakup rabljen od kakšnega znanca. In sreča je včasih večji faktor od znamke. Kot drugi avto imam 14 let starega Focusa in razen rednih servisov nobenega stroška. Je pa bencinar. Moda dizlov za max 10000 km letno in kratke razdalje mi tudi nikoli ni bila doumljiva.
PONOS
# 12.08.2018 ob 11:04
Vedno kupujem nov avto baje ni najbolj racionalno,zame je.Čas je denar.Nov avto ima garancijo se redko kvari in je vedno pripravljen.Se mi ne da hodit mehankarjem da te nategnejo samo ko se peipelješ ,zamenjajo dele in visiš skoz pri njih.Evrčki pa letijo,izguba časa pa enormna.Pod črto nov avto če si.lahko privoščiš.
Tom1977
# 12.08.2018 ob 10:13
Sem vozil evropske gajbice, dokler nisem probal japonskega avta. Od takrat samo tankam in menjam olje. Rajši rabljeno hondo, toyoto, mazdo, kot nov VW z mehko plastiko in kao‘imidžom’. Sicer pa : ‘ko voli nek izvoli’
Lešnik
# 12.08.2018 ob 13:37
umilave1

Potem pri Corsi menjava prednjih žarometov zaradi zbledelosti starih, spet skoraj 300€. Poliranje starih je pomagalo točno pol leta.


Z nakupom novih luči si storil neumnost. Stare polikarbonatne luči se vodobrusno obdela, ter polakira z uv odpornim 2-k lakom in imaš mir.
Pri brušenju in nato poliranju je potrebno steklo obvezno zaščititi z uv protektorjem, ker tovarniški uv zaščitni nanos z brušenjem odstraniš. Sealant na vsake nekaj mesecev, s tem da avto ne sme videti agresivnih čistil za predpranje in avtomatske avtopralnice.

V takem primeru je nakup novih luči bedarija. Originalne so drage, ponaredki nič vredni.
Izjema so le luči, ki so popokane, zdelane iz notranje strani, imajo potemnele leče, seveda, če jih imajo.

Kar se pa nakupa novega avtomobila tiče. Do sedaj sem kupil 4 povsem nove in vsaka generacija, neglede na znamko, je imela več težav, da o izgubljenih ur, ter živcev ob uveljavljanju garancije ne govorim. Zadnji nakup novega je bil v letu 2010 in nikoli več, šlo je pa za klump (sami problemi) iz koncerna vw, za katerega sem na roko odštel 22.000€.

Sedaj imam v lasti 3 vozila, letniki 1988, 1992, ter 2000 in vse servisiram sam.
Prva dva sta povsem preprosta, brez katalizatorja, z uplinjačem in brez nepotrebne navlake.
Vsa popravila delam sam, v znani trgovini z avodeli imam 30-40% popusta na material in na koncu vem, da je dobro narejeno.

Mene nesposobne in zlatarske servisne mreže ne bodo več lupile. Sramota za izučene mehanike, da posameznik, ki ni iz foha, bolje obvlada servisne posege kot ljudje, ki imajo vsak trenutek vpogled v tovarniška servisna navodila.
svyatoslav
# 12.08.2018 ob 10:10
@umilave Računica z novim avtom tudi lepo znese, ampak se ga proda tam nekje med 7-10 letom. V tem primeru te tudi ne prestraši 20% izguba v prvem letu.
Glede opla ni kaj dodati, opel pa je v istem rangu glede kakovosti materialov in izdelave. Med poznavalci avtomobilske stroke sta znamki za izogibanje, kljub fordovemu vrhunskemu podvozju.
Kje je problem? V ameriškem lastništvu in ameriškem menedžmentu. Glede šparanja in izračunavanja življenjske dobe so američani pravi mojstri, zato tudi razpadanje in rjavenje njihovih avtov ni nič nenavadnega.
Najbolj ekonomsko racionalen nakup avta je v starosti 2-7 let. Ampak tukaj moraš imeti srečo kot pri loteriji, da ga ne dobiš fsutega, s skritimi napakami in s tradicionalno nastavljeno kilometražo.
Dvigalka z rumenim ozadjem je najbolj racionalen nakup med rabljenimi vozili. Odlični in vrhunski motorji ter menjalniki, pocinkana karoserija in velika izguba vrednosti. Pravo nasprotje so folcvagni in njihovi derivati, ampak kaj ko imajo pri nas svoje vernike.
izo
# 12.08.2018 ob 17:04
Edini ki ta segment še premika je Musk z Teslo pa še njemu wallstreet in pokupljeni mediji mečejo polena pid noge.

jao, ne spet ta kult. če niste do sedaj še pogruntali, da je musk en navaden naserator (kar sem vedno trdil), potem vam ne pomaga nič več. nimam nil protu tehnologiji, ev-jem ipd, ampak dejte si že priznat, da je pdoobno kot jibs iz ljudi naredil ene navadne ovce, ki mu sledijo kot mesiji in taborijo pred štacunami, ko pride kakpen nov produkt ven. in tak potrošnik naj bo merilo kvalitete ali česar koli?
Boryy
# 12.08.2018 ob 14:51
Najprej so bili v modi enoprostorci, vsi so jih hoteli imet. Zdaj jih nihče ne povoha. V modi so SUV - ji, večina njih okornih, predvsem pa neudobnih. Visoko težišče terja trde vzmeti in amortizerje. Hrbtenica trpi. Nakup koles cela plača. Kmalu bo spet kaj drugega v modi. Kot pri oblekah, denar mira krožit. Industrija dela dalje...
roCkY
# 12.08.2018 ob 11:54
SUV-i so praktični in nikakor niso modna muha kot nekateri trdijo. Cene so pač nekoliko višje od MPV in karavanov saj je v večini tudi nekaj več tehnike vgrajene.

Kupuje se takrat, ko je s čim. Ko ni se pa stisne. Zato pa so tudi nihanja velika in krize globoke.

Mazda CX5 je krepko boljša izbira kot VW Tiguan. Pri VW-ju nikakor nisem našel nekih presežkov, glede na SLO prodajne številke. Pa še precej cenejša je Mazda, če iščeš solidno opremljeno vozilo. Jih je pa bojda letos za SLO namenjen le dober vzorec. Očitno vse prodajo v ZDA, Kanadi in Avstraliji in za EU in znotarj nje mikro Slovenijo ostane bolj malo.

Drugo leto pride novi RAV4 morda bo Hibrid končno prepričal. Trenutna generacija mene nikakor ni.

EV-ji morajo pa najprej v salone priti in se jih bo tudi kupovalo. Nekaj z dobavo ćez 12-36-XY mesecev nima smisla rezervirati.
joze153
# 12.08.2018 ob 10:26
Naročil novega kapturja.upam,da mi bo služil naslednje desetletje.zdajšnji megan me je, mi je kar žal zanj..če avto paziš te tudi služi..pa L.P..
DvcHD
# 12.08.2018 ob 09:02
rast rast rast , lol , a to je rast elektricnih vozil , pol bojo pa spet jokal kolk je onesnazen zrak ,pa da sem jest kriv za toplo gredo , sami pa stancajo zastarelo tehnologijo ,k zemljice ,jao
eos
# 12.08.2018 ob 08:06
Rast prodaje novih vozil pomeni samo eno, kvaliteta in življenska doba brez omembe vrednih popravil drastično pada. Me res zanima, koliko danes novih vozil bo še videti na cestah čez deset let.
vzdev
# 12.08.2018 ob 15:48
krosnjar, jaz imam golfa in sem z njim izredno zadovoljen. Kaj sem videl v njemu? Ne vem. Meni so bolj preproste oblike vedno bolj všeč. Nasploh notranjost znajo narediti lepo. Vse na svojem mestu. Prav tako imajo v notranjosti kvalitetne materiale, čeprav se tudi pri njih pojavi trda plastika.

Se pa strinjam, da je focus res dober avto. Sem ga imel in sem bil z njim izredno zadovoljen, prav tako tudi z renaultom.
PONOS
# 12.08.2018 ob 10:30
Globalno segrevanje je težava ki povzroča za billione škode in smrti.Koga imajo za norca?
HOR
# 12.08.2018 ob 23:50
@PONOS
# 12.08.2018 ob 10:30
"...Globalno segrevanje je težava ki povzroča za billione škode in smrti.Koga imajo za norca?..."


...
Škoda zaradi klimatskih extremov zadnja ca 3 desetletja upada (v % od globalnega BDP), smrtnost pa je ca zadnjih 100 let drastično upadla, neprimerno več ljudi pa pobije mraz...
klik..
klik...
brazgotinec
# 12.08.2018 ob 16:31
za focusa verjamem, da je dober avto, samo posebej tista prva generacija je imela najgršo armaturo v zgodovini avtomobilizma. in pri nekaterih stvareh tudi estetika igra svojo vlogo, pri avtih gotovo.
johann
# 12.08.2018 ob 14:16
Pri rabljenem avtu imaš lahko srečo ali pa tudi ne. Jaz si raje kupim novega in zvozim do konca. Ker redno vzdržujem avto, mi ni problem imeti avto 15-20 let.
Imam pa par prijateljev, ki kupujejo rabljene avte, potem pa se čudijo, koliko stroškov imajo z popravili.
kritik101
# 12.08.2018 ob 13:15
Jaz sem kupil nov propeler letos.
Mogoče bi kupil tudi Dacio, ampak takega avta, kot je propelerski, tam ne bodo naredili verjetno nikoli. Niti se ne bodo podali v kaj takega, niti jim ni cilj. Vsak pač kupi kar rabi in kar lahko. Vsaj upam, da je tako.
Bethtempet3
# 12.08.2018 ob 11:03
imam Opel Vectro C letnik 2006.. niti sledu o kakšni rji
aparat-čik
# 12.08.2018 ob 09:33
novega avta nikoli več...za 6-8000 € se da bobit soliden rabljen avtomobil star cca 5-6 let. Recimo Honda, Toyota, Mazda. Samo Subaruji so dražji.
PONOS
# 12.08.2018 ob 10:32
Po temelju bi moral biti električni avto veeeliko cenejši ima manj delov v sebi na grobo -elektromotor z baterijo.Razumi kdor more.
Lightning
# 12.08.2018 ob 12:01
"Da bi pa rabljen avto gonil do konca? Sam sem imel Opel Corso C 6 let, kupil staro 8 let, l. 2004, 1.2 twinport, takrat 100.000 km. 3 leta je nekako šlo, pač par popravil pa redni servisi, večinoma original kosi. "
--
Če kupiš star jajc od Corse, kjer je podvozje sestavljeno slabše kot pri marsikateri Tecumseh kosilnici potem drugega ni za pričakovati...
Naraščanje prodaje novih avtomobilov sovpada z dvigom življenjskega standarda, ljudje si lahko in si privoščijo več. V nobenem primeru pa se nakup novega avta ne splača. Daš 20.000 in v roku enega leta je vreden 16.000, po 3-4 letih in več kot 100.000 km pa pade pod 12.000. To je v povprečju več kot 2000 €! izgube letno.
Nedvomno je bolj rentabilen nakup 3-5 let rabljenega karavana dizla s 150.000 km za 1/3 cene novega. Tam izguba znaša približno 800-1000 € na leto, poleg menjave olja in ploščic ter velikega servisa (400 €) pri 200.000 km nimaš do 250.000 km kaj za delat, v kolikor so realni km... Taki avti pa gredo komot tudi do 400.000 km brez problemov.

lp
PONOS
# 12.08.2018 ob 10:28
Zanimivo dejstvo električen avto je bil prej izumljen kot fosilni avto 100 let nazaj vozimo se še vedno na fosilna,čeprav je ponujena možnost električnega so pa še vedno predragi,premajhni in doseg šepa.Edini ki ta segment še premika je Musk z Teslo pa še njemu wallstreet in pokupljeni mediji mečejo polena pid noge.
izo
# 12.08.2018 ob 08:51
Oh, mmc. VW se kao pobira, a vsaj 3 leta že prvak na svetovnem trgu glede prodaje osebnih avtomobilov. Isto zavajanje se greste tudi recimo pri prodaji mobilnih telefonovmipd. No, seveda ne sami vi, se pa lepo vidi, da ste samo se en medijski papagaj za vemo koga, lahko bi recimo komot dali konkretno in neodvisne podatke ven, ki jih lahko vsak laik zbrala v minuti.
Cini Minis
# 12.08.2018 ob 10:41
Pa francoza ne kupim, pa če je ne vem kakšen. Isto, kot italjanski šrot.
izo
# 12.08.2018 ob 08:55
@deepg: če se bo samo rabljeno robo kupovalo, lahko gospodarstvo zapre vrata, vam pa ostane samo se trg oldtajmerjev.
Kazalo