Nova astra bo imela tudi popolnoma nove pogonske agregate. Foto: Opel
Nova astra bo imela tudi popolnoma nove pogonske agregate. Foto: Opel
Opel 1.4 turbo
Oplovi inženirji 1,4-litrski štirivaljnik uvrščajo med tako imenovane rightsizing motorje, za katere je značilno ravnovesje med učinkovitostjo tako pri veliki kot majhni obremenitvi. Foto: Opel

Opel bo na septembrskem avtomobilskem salonu v Frankfurtu uradno predstavil novo generacijo astre. Pod motornim pokrovom bo premierno pokazan tudi nov bencinski štirivaljnik najnovejše generacije.
Gre za nov Oplov 1,4-litrski bencinski štirivaljnik s turbinskim polnilnikom in sredinskim neposrednim vbrizgom goriva. Motor, v celoti izdelan iz aluminija, bo na voljo v dveh izvedbah, in sicer z 92 in 107 kilovatov moči.
Tehnološko je motor soroden novemu, pred kratkim predstavljenemu 1,0-litrskemu aluminijskemu motorju z neposrednim vbrizgom goriva v adamu in corsi. Štirivaljnik je v bistvu večji brat trivaljnika z enim litrom delovne prostornine. Oba motorja sodita v družino tako imenovanih majhnih bencinskih motorjev, med visokotehnološke tri- in štirivaljne motorje z delovno prostornino manjšo od 1,6 litra. Prav tem motorjem je v največji motorni ofenzivi v zgodovini Opla, ko bo med letoma 2014 in 2018 na trg prišlo 17 novih motorjev, namenjena ena izmed ključnih vlog.
Razvoj usmerjen k dinamiki in odzivnosti
Pri razvoju pogonskega agregata je bila pozornost namenjena dinamičnosti in odzivnosti motorja, ob sočasni združitvi zmogljivosti in čim manjše porabe goriva. V Rüsselsheimu navajajo, da agregat že pri majhnih vrtljajih doseže 245 Nm navora. Pri tem izpostavljajo ugodno krivuljo prirasta navora, saj doseže motor največjo moč med 2.000 in 3.500 vrtljajev na minuto. Glede na preliminarne podatke porabi nov motor s sistemom start/stop, ob izpustu CO2 (114 g/km), 4,9 litra bencina na 100 kilometrov.

Razvojni inženirji izpostavljajo tiho in mirno delovanje, saj so bili, tako pravijo, uspešni pri dušitvi hrupa in tresljajev. Blok motorja je manj izpostavljen resonancam. Oljno korito je sestavljeno iz dveh delov. Posebna zvočna zatesnitev je namenjena delu glave motorja, kjer je vpet izpuh. Na pokrov ventilov je nameščena posebna plast za absorpcijo hrupa. Dušitev hrupa zagotavljata še posebno vpetje visokotlačnih injektorjev goriva in pogonske verige odmičnih gredi za krmiljenje ventilov.
Majhna masa
Novi motor zmanjšuje maso celotnega vozila. Masa bloka iz aluminija je za 10 kilogramov manjša, od litoželeznega bloka aktualnega 1,4-litrskega motorja s turbinskim polnilnikom. Med tehničnimi posebnostmi novinca so tudi votla ročična gred, pogon oljne črpalke, z dvema stopnjama delovanja, z odločno zmanjšanim trenjem. Motor je zasnovan za uporabo nizkoviskoznih olj (5W-30), kar dodatno zmanjšuje izgube zaradi trenja.
Agregat izdelujejo v Oplovi tovarni v Monoštru na Madžarskem, kjer so pred kratkim proizvedli že osemmilijonti motor.