Giulia je prvi model Alfe Romeo od združitve Fiata in Chryslerja v podjetje FCA. Foto: Alfa Romeo
Giulia je prvi model Alfe Romeo od združitve Fiata in Chryslerja v podjetje FCA. Foto: Alfa Romeo

Analitiki so skeptični, da bi lahko vodilni Fiata Chryslerja (FCA) Sergio Marchionne uresničil drzne načrte o ciljih prodaje vozil znamke Alfa Romeo, pa čeprav ima ta kljub dolgim kriznim letom še vedno številne privržence.
"Kljub številnim privržencem znamke Alfa Romeo v preteklosti je prihodnost nedorečena,“ pravi Max Warburton, analitik pri Sanfordu C. Bernsteinu in dodaja: "Kljub bogati zgodovini bodo težko čez noč postali prodajni hit na trgu. To je podobno, kot če bi ustanovili novo podjetje. Audi je potreboval 20 let, da je uresničil podobne načrte.“
Po mnenju analitika bo Alfa z giulio v prvem proizvodnem ciklu težko postala dobičkonosna, kar si vodilni FCA-ja Sergio Marchionne želi in je zato v projekt novih modelov znamke Alfa Romeo vložil pet milijard evrov. Giulii bosta za zdaj, to je potrjeno, sledila še športno terensko vozilo (2016) in velika limuzina (2017).
Ne prodajo niti 70.000 vozil
Analitiki pri IHS-ju predvidevajo, da bo Alfa Romeo letos prodala 67.500 vozil, kar je manj kot lani, ko so jih prodali 68.300. Alfa ima na svojih cenikih zgolj dva volumenska modela, mita in giulietto in dva nišna modela 4C coupe in spider (kabriolet).
Maja 2014 so pri FCA-ju napovedali, da bodo od leta 2015 do leta 2018 predstavili osem novih modelov in prodajo s tem povečali na 400.000 vozil na leto. Samo v Severni Ameriki želijo na leto prodati 150.000 vozil, od tega 130.000 v ZDA.
Warburton je skeptičen do načrtov v ZDA: "Audi v ZDA ponuja 20 modelov, proda pa 180.000 vozil na leto, Ininiti z 10 modeli proda 120.000 avtomobilov. Zdi se znanstvena fantastika, da bi Alfa s samo tremi modeli prodala 130.000 vozil.“
Glede prodajnih načrtov je skeptičen tudi analitik pri londonskem podjetju Evercore ISI Brokerage George Galliers, ki pravi: "Pet milijard evrov in nostalgija ne bosta prinesla 400.000 prodanih vozil na leto.“ Meni, da je Alfa zelo nišna znamka, na katero prisegajo navdušenci, ki bodo naredili vse, da si bodo lahko privoščili alfo.
"Tovrstne znamke lahko veliko prodajo, ko predstavijo novo vozilo, potem pa prodaja pada,“ je prepričan Galliers, ki Alfo v segmentu nišnih znamk primerja z Maseratijem in napoveduje: "V najboljšem možnem scenariju bi lahko leta 2018 prodali 330.000 vozil." IHS Marchionneju napoveduje prodajo največ 216.000 avtomobilov, LMC Automotive pa 251.000 vozil.