Doslej so bili tovrstni sistemi namenjeni le za vozila premijskega razreda. Pri Oplu obljubljajo cenovno dostopnost. Foto: Opel
Doslej so bili tovrstni sistemi namenjeni le za vozila premijskega razreda. Pri Oplu obljubljajo cenovno dostopnost. Foto: Opel

Nova generacija Oplove astre bo javnosti razkrita septembra na avtomobilskem salonu v Frankfurtu. V Rüsselsheimu razkrivajo, da bodo žarometi opremljeni z matričnim sistemom LED s stalnim delovanjem nezasenčenih luči, brez zaslepitve drugih udeležencev prometa.
Matrične žaromete je javnost spoznala pri Audijevih modelih višjega cenovnega razreda, zdaj pa jih napovedujejo za širšo uporabo tudi pri Oplu, kjer že vrsto let stavijo na tehnološke inovacije v sistemih za razsvetljavo. Opel bo na novi astri predstavil LED-žaromete IntelliLux, ki bodo omogočali vožnjo s stalno vključenimi nezasenčenimi lučmi, brez zaslepitve drugih udeležencev v prometu.
Cena bo dostopna
Podpredsednik Opla, odgovoren za inženiring vozil, Charlie Klein, obljublja, da bo cenovno dostopna tehnologija.
Po večletnem razvoju je Opel patentiral sistem IntelliLux, ki ga sestavljajo izključno luči LED, in ga namenil serijski izdelavi. Cenovna prilagoditev sistema z lučmi LED zadnje generacije, ki zagotavlja boljšo osvetlitev kot danes razširjeni biksenonski žarometi, primerljivo z dnevno lučjo, je bila dosežena s številnimi inteligentnimi rešitvami.
Žarometa sestavlja 16 elementov LED, osem na vsaki strani. Sistem nenehno samodejno prilagaja dolžino in razpršenost svetlobnega snopa v vseh voznih razmerah. Deluje s podporo sprednje kamere opel eye, ki hipno zazna prisotnost drugega vozila v gibanju in prilagodi delovanje posameznih segmentov LED. Ti se samodejno izključijo, tako da nikakor ne more priti do zaslepitve voznikov v vozilih iz nasprotne smeri.
1,5 sekunde več časa za reakcijo
Nemudoma potem ko vozilo zapusti urbano področje, se samodejno vključijo nezasenčene luči, katerih delovanje je vključeno neprekinjeno. To veča varnost, kar je potrdila raziskava pri Tehnični univerzi v Darmstadtu, v okviru evropske iniciative LightSightSafety. Raziskava je pokazala, da ob vožnji s hitrostjo 80 km/h vozniki s pomočjo novega sistema žarometov odkrijejo objekte ob cesti 30 do 40 metrov prej kot s konvencionalnimi halogenskimi lučmi ali zasenčenimi ksenonskimi lučmi. To jim zagotovi 1,5 sekunde več časa za reakcijo na primer, ko živali nenadejano prečkajo cesto.
Če kamera zazna luči vozil, ki se približujejo iz nasprotne smeri, se posamezna svetila LED, ki osvetljujejo ta del ceste, samodejno izključijo. Tako ne osvetljujejo področja, na katerem je naproti vozeče vozilo. Preostali del ceste in vsa okolica ostanejo dobro osvetljene.
Sistem luči tudi samodejno prepozna, ali je vozilo v urbanem okolju ali na avtocesti, in to brez povezave z navigacijskim sistemom. Posebna osvetlitev okolice vozila v temi tudi lajša vstop in izstop iz vozila.