Lexus GS 450h ima zelo bogato serijsko opremo. Foto: Lexus
Lexus GS 450h ima zelo bogato serijsko opremo. Foto: Lexus
Lexus GS 450h
Lexus GS 450h doseže hitrost 100 km/h v manj kot šestih sekundah, končna hitrost pa znaša 250 km/h. Foto: Lexus

V zadnjem času se podrobneje spoznavamo z blagovno znamko Lexus – skozi njene posamezne modele, seveda. Vozili smo že športno terenski RX400h in potem še manjši model IS 250, zdaj pa so v Slovenijo pripeljali še večjo limuzino GS 450h – in prav ta nas je razvajala zadnjih nekaj dni ...

483 cm dolga limuzina se ponaša s čistostjo oblikovnih linij in izredno natančnostjo izdelave; če bi naštevali serijsko opremo, bi trajalo v nedogled, različnih sistemov za raznovrstne nastavitve, ki omogočajo varno, udobno, prestižno vožnjo, je vsaj 117 (kot posebnost omenjamo le 12 zračnih blazin).

"H" kot hibrid
Opozarjam na črko h na koncu oznake, ki pomeni, da gre za naslednji Lexusov model s hibridnim načinom pogona: 3 in pol litrskemu 6-valjnemu bencinskemu agregatu pridno pomaga elektromotor – skupaj zmoreta preko 250 kW moči, menjalnik je brezstopenjski –, vse skupaj pa deluje uglajeno, tekoče, skoraj neslišno; avtomobil pa je lahko (čeprav tehta blizu 2 toni) še kako dinamičen in zmogljiv: hitrost 100 km/h doseže v manj kot 6 sekundah, končna hitrost je 250 km/h – ob tem zagotavljajo povprečno porabo manj kot 8 litrov na 100 prevoženih km in (v primerjavi s podobnimi konkurenčnimi vozili) bistveno manjšo količino izpustov škodljivega CO2. Mi smo z vozilom prevozili skoraj 2.000 km in s kar precej umirjeno vožnjo dosegli, da je bila povprečna poraba goriva malo nad osmimi litri, kar pa - glede na podatke o zmogljivostih - res ni pretirana številka. Če pa si želimo in se potrudimo, nam lahko lexus seveda omogoči tudi precej drugačne podatke o porabi ...

V prtljažnik gre predvsem akumulator
Ena izmed bistvenih pomanjklivosti lexusa GS 450h je, da ni primeren recimo za tihotapljenje odraslih v prtljažniku, saj ta zmore (zaradi akumulatorja, ki je nameščen za zadnjim sedežem) le 280 litrov prostora. Sicer serijsko (a že izredno bogato) opremljen GS 450h stane nekaj več kot 66 tisoč evrov, letos jih pri nas nameravajo prodati vsaj 10. Potegnimo črto: lexus GS 450h je zelo dober - lahko rečemo kar odličen avto ...

Sicer je bilo pri nas v letošnjih prvih štirih mesecih registriranih 59 novih vozil lexus - od tega 14 z oznako h, kar pomeni, da ima približno vsako četrto vozilo hibridni pogon.