Avtomobilnost

Poudarki

  • Chris Bangle kritičen do sodobnega oblikovanja
  • Avtomobili niso dovolj drzni in sveži
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 8 glasov Ocenite to novico!
false
Chris Bangle je bil avtor prave male revolucije v oblikovanju za bavarsko znamko. Foto: BMW

Dodaj v

"Današnji avtomobili so samoumevni in dolgočasni"

Chris Bangle o novih avtomobilih
17. september 2017 ob 08:43,
zadnji poseg: 17. september 2017 ob 09:56
Frankfurt - MMC RTV SLO

Chris Bangle, nekdanji šef oblikovanja pri BMW-ju se je na avtomobilskem salonu v Frankfurtu razgovoril o obliki današnjih avtomobilov.

V intervjuju za Autonews je 60-letni Američan, najbolj znan po svojem delu v BMW, povedal, da oblikovanje novih avtomobilov ni dovolj drzno. Na salonu je za nekdanjega tekmeca ocenil, da predstavlja veliko zanimivih novih tehnologij. Toda kot oblikovalec je vajen sprememb ter svežih in unikatnih stvari. Dodal je, da ne želi kritizirati, a obenem povedal, da nikjer ne vidi svežih idej. Pristavil je še, da imajo res dobre oblikovalce, a vse to je nekje že videl.

Čeprav se njegove kritične opazke morda ne nanašajo na točno določeno znamko, je dal jasno vedeti, kaj na splošno meni o tej panogi.

Nič resnično novega
Proizvajalci znajo zelo dobro zloščiti, kar že poznamo, in nas prepričati, da je novo. Mladi oblikovalci ne poznajo zgodovine in ne razumejo, od kod izhaja preteklo delo. Od njih zahtevajo le malo več kot zgolj rahlo predrugačenje tistega, kar je bilo pravkar narejeno. Zanimivo bi bilo vedeti, na katerega BMW-jevega tekmeca je meril. To bi lahko bili Mercedes, Audi, Volvo ali celo Jaguar. Vsekakor pa meni, da se je celotna avtomobilska industrija ujela v rutino.

Sam sodeluje pri v projektu nekega zagonskega podjetja v tej panogi, pri čemer je za zdaj o svojem trenutnem delu še zelo skrivnosten.

Trenutno ne more še govoriti o tem. Razkril je le, da gre obstoječe podjetje, a ne za avtomobilskega proizvajalca. Dobro se spoznajo na strojno opremo in električna vozila, toda niso še stopili v avtomobilski svet. Pred nekaj leti so prišli k njemu in povedali, da želijo ustvariti majhen avtomobil. Odgovoril jim je, da lahko gredo naprej po ulici, kjer bodo našli Pininfarino, kjer jim bodo z veseljem na uslugo. Toda želeli so prav njega.

Na vprašanje, kdaj bomo lahko videli, kaj dela, je odgovoril, da se bo to zgodilo kmalu.

Martin Macarol
Prijavi napako
Komentarji
pozitivc
# 17.09.2017 ob 09:05
BMW ja pa res sinonim za drzno oblikovanje.... ;)
maher
# 17.09.2017 ob 10:26
Tale širokousti C. Bangle je s svojo sedmico ustvaril definitivno največji oblikovni zmazek v zgodovini BMW-ja (če seveda odštejemo današnje groteskne monstrume serije X ...)
lo_pa__ta
# 17.09.2017 ob 09:35
avto, ki je bil drzen, je nakoncu vedno izpadel predrzen...in se ni prodajal...še posebaj ker malce bolj zaobljen pleh stane 3krat več kot škatlast...

ker se vendo več ljudi zaveda, da je denar možno uporabiti tudi za kaj uporabnejšega, kot za voz, je DAcia uspešna...celo v Nemčiji, kjer je vedno vladal bmw in podobni..

Kajti, avto je le sredstavo za iz točke a do b....kljub nasprotnemu prepričanju, še nikomur ni dlje stal zaradi dobrega avtomobila.
ti-ne
# 17.09.2017 ob 11:30
Današnji avtomobilski dizajn je tak, kot vse ostalo. Vsi rinejo v sredino. Živimo pač v copy/paste času. Včasih si že na kilometer daleč prepoznal znamko: Citroen, Fiat, Mercedes, Volvo, Jaguar, Alfa...
dobertek
# 17.09.2017 ob 10:23
zanimivo, da o tem govori clovek ki nam je "dal" najgrsega bmw ja !
virus99
# 17.09.2017 ob 10:07
"Kajti, avto je le sredstavo za iz točke a do b....kljub nasprotnemu prepričanju, še nikomur ni dlje stal zaradi dobrega avtomobila."

Hrana je le sredstvo za premikanje mišic, oblačila so le sredstvo za prekrit kožo. Torej najbolje da žulimo kruh in repo ter se oblačimo v vreče za krompir. Kakšne bedarije nekateri pišete zato da bi izpadli drzno razmišljujoči.

"imajo današnji veliko težje delo, ki pa ga opravljajo mnogo bolje."

Problem je na eni strani ta, da so avtomobili skozi pravila in zakonodaje oblikovno izredno omejeni, ne moreš se kar izmišljevati vsega saj so predpisane stvari velikosti, pozicije na avtomobilih zaradi varnosti v prometu. Oblikovalci pa tudi odražajo politično korektnost s katero je zastrupljena zahodna družba, pač nimajo duha ki je potreben za resnično kreativo in inovativnost. Tak generičen tip oblikovalcev zaposlujejo ta podjetja namerno, drugače obstajajo dizajnerji v npr. filmski industriji, kjer je več svobode za drznost. Tudi združenja amaterjev, ki predelujejo avtomobile pokažejo prijetno kreativnost.

Avtomobilski dizajn je verjetno najbolj dolgočasna in nezanimiva veja industrijskega dizajna.
darkwader
# 17.09.2017 ob 12:29
vzdev

Ti si pa bolj dolgočasen, Citroen je znamka ki jo maraš ali pa sploh ne, neke srednje poti pri njih ne vidim, zame so še najbolj odbiti, ne pa nek švab boooooring.
lo_pa__ta
# 17.09.2017 ob 11:29
marvin34
me veseli da si zadovoljen...sam sem naredil ravno obratno...nizji razred, manj konjev, cenejše pnevmatike, manj pri zavarovanju, manj goriva....prišaral bom kar nekaj v zivljenski dobi avtomobila..

drži, avto je malce slabši, a pri 30 000 km letno, mi veliko več pomeni ogromno prišapanega denarja,.....raje z družino na smučanje in morje vsako leto...kot pa pet gumbov in lučk več v avtomobilu in 2 sekundi prej do 100...
marvin34
# 17.09.2017 ob 09:52
lo_pa__ta

sam sem menjal avto nizjega cenovnega ranga za visji cenovni rang, in nikoli vec ne grem nazaj. Razlika v udobju, varnostnih funkcijah in obnasanju avtomobila na cesti je neprimerljiva,
ElTorro
# 17.09.2017 ob 15:21
@lopata
No, meni pa ravno pri velikem številu prevoženih km postane investicija v boljši avtomobil bolj smiselna. Tako z vidika udobja kot tudi z vidika varnosti.

Če gledaš na vse skupaj samo z vidika stroškov pa verjetno voziš Dacio Sandero?
nemarjak09
# 17.09.2017 ob 12:58
Najbolj me moti pomanjkanje napredka na področju vzmetenja. Sprejemljivo je samo zračno podvozje, vendar je rezervirano samo višjemu razredu. Ceste so vedno slapše.
mačk35
# 17.09.2017 ob 12:17
Jest sem ravno danes prodal Volvota, sedaj bom pa Škodo kupil...če koga zanima.
johndeer
# 17.09.2017 ob 12:05
@ luka ne zmore brez dizla ;) Čakalna doba za dizel 6 - 8 mesecev, za BMW 7 e (HYbrid) več kot leto ;)
izo
# 17.09.2017 ob 17:12
danes je vse globalizirano, skupno z dizajnom, arhitekturo itd itd. če je amerika prva, ki je to pumpala, potem se nima ta američan kaj oglašat..
lo_pa__ta
# 17.09.2017 ob 11:22
virus99
saj ravno to je najbolj smešno..poznam jih kar nekaj..do vratu na kredo za avto.....hrano si pa kupujejo najbolj crap...z iztečenim rokom..ker je poceni:)
frgo
# 17.09.2017 ob 14:25
spredaj tank, zadaj lokomotiva

točno tako mora serija 7 izgledat
Luka Novak
# 17.09.2017 ob 12:51
@johndeer

Čakalna doba za dizel 6 - 8 mesecev, za BMW 7 e (HYbrid) več kot leto ;)

Dizel hater si ne upa na glas povedat, da je število hibridov zanemarljivo in večina kupcev izbere dizel.
vzdev
# 17.09.2017 ob 11:47
@lo_pa__ta, vsak ima svoje veselje. Jaz pa ravno obožujem vožnjo in sem z družino prepotoval že skoraj celo Evropo. Pa so mi takšne počitnice precej bolj zanimive, kot pa da bi se en teden žgal na plaži.

To, da pa mora imeti avto močen motor, je pa v zadnjem času tako nuja. Ker na cesti je vedno več polžev, ki jih je potem potrebno čim hitreje prehiteti.
cfc90
# 17.09.2017 ob 09:56
Ob vsem prostoru za napredek pri prehodu iz poznoklasične v moderno ero , ki so ga imeli na voljo oblikovalci v 90ih, bi rekel, da imajo današnji veliko težje delo, ki pa ga opravljajo mnogo bolje. Ne posvečajo se samo grobemu oblikovanju ampak tudi nešteto detajlom, s katerimi se poskuša impresionirati v prvi fazi potencialnega kupca in nato še v fazi uporabe voznika in sopotnike.

Chris Bangle kot človek z izkušnjami bi lahko vedel, da v avtoindustriji ne smeš biti preveč drzen z inovacijami, ampak jih je potrebno uvajati postopoma zaradi politike potrošnitva, ki je v interesu prozvajalcev- kapitalistov.
Luka Novak
# 17.09.2017 ob 11:33
Oblika je stvar okusa, nesporno pa je v vseh generacijah šlo za prihodnost danes (tehniko BMW sedmice ob predstavitvi dobijo cenovno dostopni razredi kvečjemu čez 5-10 let ali celo nikoli) oz. tehnično najbolj napreden avto ob predstavitvi (aktualni sedmici je lep del teh. primata ukradel Audi A8, v prihodnosti bo ta čast pripadla MB S, z novo sedmico bo teh. primat spet imel BMW oz. se bo krog zaključil/začel znova).

Aktualna najbolj navdušuje z lahko gradnjo (dobre 1,6 t izhodiščna) in vrhunsko bavarsko mehaniko - 3 l dizel + 8 st. avt. + xDrive pri poprečni hitrosti okrog 80 km/h porabi 4,5 l/100 km, pri AC hitrosti pa okrog 6 l/100 km.

Na žalost je veliko vrhunske tehnike oz. prihodnosti danes na doplačilnem seznamu, kar lahko pomeni preko 50 tisočakov doplačila na že tako visoko izhodiščno ceno + 100 tisočakov.

Ampak takšna je pač cena vožnje v prvem razredu, če uporabimo letalsko razvrščanje. V ta razred sodita še MB in Audi. Jaguar, Volvo in ostali so poslovni razred.
vzdev
# 17.09.2017 ob 11:45
Meni so pa ravno starejši avti precej lepši kot ti novi. Samo poglejte si npr. Citroen. Za bruhat ko ga vidiš. Trenutno mi vedno bolj všeč postaja VW. Lepo enostaven avto, brez vsakršnega kompliciranja. Pa tudi v notranjosti imajo vse ravno tam kjer mora biti. Ne pa razni audiju, mazde... z tistimi naknadno vgrajenimi štrlečimi zasloni.
Kazalo