Novi focus RS bo na prodaj v beli, modri, sivi in zeleni barvi. Foto: Ford
Novi focus RS bo na prodaj v beli, modri, sivi in zeleni barvi. Foto: Ford

Ford je razkril tretjo generacijo focusa RS. Posebnost je nov motor, ki si ga deli z mustangom in štirikolesni pogon, ki ga Ford modelu RS vrača po skoraj dveh desetletjih.
Ford je napovedal, da bo do leta 2020 predstavil kar 12 športnih modelov. Leto je na avtomobilskem salonu v Detroitu začel s konceptom GT, nadaljeval s focusom ST in zdaj še z novim focusom RS, ki predhodnika zamenjuje po šestih letih. Prvi fosus RS je bil sicer predstavljen leta 2002.
Velika moč, o navoru še molčijo
Pri Fordu natančnih značilnosti vozila še niso razkrili, jih pa bodo na avtomobilskem salonu v Ženevi, kjer bo novi športni model prvič predstavljen javnosti. Posebnosti na vozilu je veliko. Prva je 2,3-litrski ecoboost agregat, izposojen iz mustanga, a dodobra dodelan, s turbopolnilnikom tehnologije twin-scroll. Največja moč je okoli 237 kilovatov, motor pa se zavrti do skoraj 7.000 vrtljajev v minuti. Podatke o navoru še skrivajo, a naj bi ga bilo še več kot v mustangu, kjer ga je 433 Nm. Za prenos moči na vsa štiri kolesa velikosti 19 palcev skrbi nov šeststopenjski ročni menjalnik z izredno kratkimi predstavnimi razmerji.
Posebnost stalnega štirikolesnega pogona, zadnji RS s štirikolesnim pogonom je bil escort RS cosworth, ki so ga izdelovali med letoma 1992 in 1996, je sistem usmerjanja navora prek elektronsko krmiljene sklopke. To pomeni, da se lahko do 70 odstotkov navora prenese na zadnji kolesni par, med zadnjima kolesoma pa se lahko do 100 odstotkov navora prenese na kolo z boljšim oprijemom. Vse v korist boljše vozne izkušnje.
Dolg seznam izboljšav
Posebnosti na novem focusu RS je še veliko. Na zunanjosti predvsem aerodinamičnih, v obliki velikih platišč, spojlerjev, biksenonskih žarometov, pragov, izboljšanega izpušnega sistema in zavor, pod katere se podpisuje Brembo. Znotraj je nov volan z ravnim spodnjim delom, športni sedeži Recaro, nov multimedijski sitem z 8-palčnim ekranom na dotik, Sonyjev avtoradio z desetimi zvočniki. Na sredinskem grebenu lahko voznik spremlja temperaturo in pritisk olja v turbini in še marsikaj.