Focus RS ima vgrajeno tudi vrsto novih tehnologij za bolj dinamično vožnjo. Foto: Ford
Focus RS ima vgrajeno tudi vrsto novih tehnologij za bolj dinamično vožnjo. Foto: Ford

Čeprav se lahko Ford pohvali z marsikaterim dosežkom v avtomobilskem športu in sodi med dejavnejše znamke na tem področju, pa predstavniki izdelovalca napovedujejo še očitnejši "športni juriš", v okviru katerega nameravajo do leta 2020 kupcem ponuditi 12 športnih modelov, vključno s fordom GT.

Zmogljivosti pravih cestnih dirkalnikov
Eden izmed omenjenih modelov je focus RS, ki je uradno pripeljal tudi na slovenski trg in bodo morali kupci zanj odšteti 39.990 evrov. Poganja ga zmogljiv 2,3-litrski motor ecoboost z največjo močjo 257 kilovatov (350 KM) in največjim navorom 440 Nm oziroma do 470 Nm, ki cestnega športnika požene od 0 do 100 kilometrov na uro v 4,7 sekunde, nato pa vse do največje hitrosti 266 kilometrov na uro.

Poleg omenjenega motorja kot največjo tehnološko novost pri Fordu izpostavljajo športni štirikolesni pogon, ki po zagotovilih konstruktorjev zagotavlja odlične vozne lastnosti in zaradi učinkovitega prenosa moči na podlago, oprijema in gibčnosti, obilo užitka v vožnji.

Preusmerjanje navora po potrebi
Pogon temelji na dvojnih elektronsko nadzorovanih sklopkah na vsaki strani zadnje pogonske enote, ki uravnavata porazdelitev navora med sprednjo in zadnjo osjo avtomobila ter lahko prenašata navor med kolesoma na zadnji osi. Krmilnik v zadnji pogonski enoti prilagaja porazdelitev navora na osnovi podatkov, kot so zasuk volana, bočno pospeševanje, odmik od smeri in hitrost. Podatke različnih tipal vozila pa nadzira 100-krat v sekundi.

Na zadnjo os lahko krmilnik usmeri največ 70 odstotkov celotnega navora, ki ga lahko v celoti usmeri na posamezno zadnje kolo. Za preusmeritev zadošča samo šest stotink sekunde. Prenos navora na zunanje zadnje kolo "potegne" avtomobil v ovinek, zagotovi boljšo usmeritev in stabilnost ter odpravi podkrmiljenje.