Avtomobilnost

Poudarki

  • Električni dostavnik na transitovi šasiji
  • Ustvarjen v sodelovanju med Fordom in podjetjem Streetscooter
Deutsche Post bi lahko dostavnik, ki nastaja v Fordovi tovarni, ponudil tudi drugim podjetjem. Foto: Ford

Dodaj v

Ford začel proizvajati električne dostavnike za nemško pošto

Streetscooter work XL
10. oktober 2018 ob 15:02
Köln - MMC RTV SLO

Ford je začel proizvodnjo električnega dostavnika za nemško pošto, ki je nastal v sodelovanju z zagonskim podjetjem Streetscooter.

Srednje velik električni dostavnik z oznako work XL izdelujejo na osnovi podvozja modela transit, ki sicer nastaja v obratu skupnega podjetja Ford Otosan v turškem mestu Kocaeli. Opremljen je z električnim pogonskim sklopom na akumulatorske baterije, karoserijo pa so razvili in izdelali v skladu s specifikacijami zagonskega podjetja StreetScooter, ki je v lasti nemškega logističnega giganta Deutche Post DHL. Za proizvodnjo skrbi 16 delavcev, ki bodo na leto izdelali 3.500 vozil.

Joerg Beyer, direktor razvoja izdelkov Ford Evropa, je ob tem povedal, da proizvodnja dostavnikov streetscooter work XL v tovarni v Kölnu združuje Fordovo neprekosljivo strokovno znanje pri izdelavi gospodarskih vozil in StreetScooterjeve prednosti dinamičnega zagonskega (start-up) podjetja. Dodal je, da skupni projekt dokazuje, da so uveljavljeni velikoserijski proizvajalec, a so lahko uspešni tudi pri zagotavljanju manjših serij vozil.

Prihranil bo pet ton CO2 in 1.900 litrov dizla
Work XL je največje dostavno vozilo podjetja StreetScooter, ki z 20 m3 prostora za tovor in nosilnostjo do 1.275 kilogramov omogoča prevoz več kot 200 paketov. Na voljo bo z različnimi kombinacijami elektromotorjev in litij-ionskih akumulatorskih baterij, ki zagotavljajo moč do 90 kilovatov (122 KM) in največji navor 276 Nm. Akumulatorji s kapaciteto do 76 kWh omogočajo doseg do 200 kilometrov. V primerjavi z dizelskimi modeli lahko vsak električni dostavnik letno prihrani pet ton izpustov CO2 in 1.900 litrov dizelskega goriva.

Dostavnik work XL je namenjen dostavi pošiljk, ki jo opravlja Deutche Post DHL po mestih v Nemčiji, v prihodnosti pa bi ga lahko ponudili tudi drugim strankam. Podjetje StreetScooter bo še naprej izdelovalo manjše dostavnike.

Martin Macarol
Prijavi napako
Komentarji
Rumenko
# 10.10.2018 ob 22:17
Drugače pa... ja, če bi 1.000.000 avtov v SLO prešlo na elektriko, bi v Sloveniji potrebovali 600 MW elektrarno (še eno Krško). Kje so šele tovornjaki, avtobusi...

Nobene dolgoročne energetske strategije na nacionalni ravni, niti na evropski, niti na svetovni. Samo mlatenje prazne slame brez izračunov, na pamet.
los-t
# 10.10.2018 ob 21:57
Dokler so odpadne baterije samo malo manj strupene kot nuklearni odpad sem proti elektriki. Vodik!
inženir
# 10.10.2018 ob 16:39
Počasi bo zmanjkalo argumentov v stilu: Pa elektrika se ne izplača, elektrika je mit, to se zgolj preserava folk, ki ima preveč denarja, potem pa dobi subvencijo, elektrika je umazana,..
bbq
# 10.10.2018 ob 15:31
Go electric!
Au revoir diesel!
Rumenko
# 10.10.2018 ob 22:14
los-t
# 10.10.2018 ob 21:57
Dokler so odpadne baterije samo malo manj strupene kot nuklearni odpad sem proti elektriki. Vodik!
…………………………………

Baterija, ki se uporablja v avtomobilski industriji, ima katodo iz Li Fe PO (ne vsebuje cobalta, kot npr. Li baterije v mobitelu). Skratka - nenevaren odpadek.

tukaj primerjava:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_ir
on_phosphate_battery

Advantages and disadvantages[edit]
The LiFePO
4 battery uses a lithium-ion-derived chemistry and shares many advantages and disadvantages with other lithium-ion battery chemistries. However, there are significant differences.
LFP chemistry offers a longer cycle life than other lithium-ion approaches.[13]
Like nickel-based rechargeable batteries (and unlike other lithium ion batteries),[14] LiFePO
4 batteries have a very constant discharge voltage. Voltage stays close to 3.2 V during discharge until the cell is exhausted. This allows the cell to deliver virtually full power until it is discharged, and it can greatly simplify or even eliminate the need for voltage regulation circuitry.
Because of the nominal 3.2 V output, four cells can be placed in series for a nominal voltage of 12.8 V. This comes close to the nominal voltage of six-cell lead-acid batteries. And, along with the good safety characteristics of LFP batteries, this makes LFP a good potential replacement for lead-acid batteries in many applications such as automotive and solar applications, provided the charging systems are adapted not to damage the LFP cells through excessive charging voltages (beyond 3.6 volts DC per cell while under charge), temperature-based voltage compensation, equalisation attempts or continuous trickle charging. The LFP cells must be at least balanced initially before the pack is assembled and a protection system also needs to be implemented to ensure no cell can be discharged below a voltage of 2.5 V or severe damage will occur in most instances.
The use of phosphates avoids cobalt's cost and environmental concerns, particularly concerns about cobalt entering the environment through improper disposal,[13] as well as the potential for the thermal runaway characteristic of cobalt-content rechargeable lithium cells manifesting itself.
svyatoslav
# 10.10.2018 ob 21:40
Doseg 200 km, v praklsi 160 km. Kurir bo moral 3x dnevno polniti baterije. Se mu bo to štelo v delovni čas? Koliko časa traja polnjenje? 3,4,5...ur?
Elektrika v transportu je velik nateg.
Gorivne vodikove celice.
adonis123
# 10.10.2018 ob 19:35
Henrik nimajo veliko vecjo nosilnost. Dhl Mb sprinter podaljsan ima nosilnost 800kg. Tolk za info. Tole je super nosilnost. Mene bolj skrbi pri taki nosilnosti koliko zdrzi baterija
Proton10
# 10.10.2018 ob 18:22
Počasi bo to, to. Nzozemski Amsterdam, še bolj pa Eindhoven imata že eno leto kompletno avtobusno floto sestavljeno iz baterijskih električnih mestnih avtobusov. Lahko bi naredili kakšno reportažo.
ElTorro
# 12.10.2018 ob 09:32
@rocky
Poglej številke še enkrat.
Povprečen dostavnik prevozi 100km dnevno. Vključno z vožnjo od distribucijskega centra do mesta. Pa ne sanjaj o 30km oddaljenosti od mest - DHL ima samo v Münchnu vsaj 6 distribucijskih centrov - enega recimo v neposredni bližini glavne železniške postaje, torej v čistem centru.

Tudi če žre toliko kot nekomu, ki vleče 2 čolna po gorati Norveški (res dobra primerjava, mimogrede), ima 76kWh za 100 km več kot dovolj.
HOR
# 11.10.2018 ob 21:27
@pozitivc
# 10.10.2018 ob 21:05
"...termoelektrarne bodo šle v zgodovino oz bodo le v čist majnih deležih. v sloveniji že danes zagotavljajo le tretjino elektrike..."

Ja, ko bo zmanjkalo premoga enkrat v naslednjem stoletju. V Nečliji, naprimer, pa imajo še 50% elektrike iz premoga, gradijo paš e novo 1,1,GW termoelktrarno (Datteln 4) na premog in odpirajo nove rudnike premoga...
Kitajci pa tekmujejo z Japonci za poceni energijo iz premoga in v naslednjih ca 20 letih se bo tako zgradilo ca 1500 novih termoelektrarn...
klik....
Bivši uporabnik
# 11.10.2018 ob 18:31
Go electric!
Au revoir diesel!


jep, sigurno boš tisto vaše dizlco v kurlilnici ali pač na drva prvi zamenjal ipd, ki itak napredijo 2/3 izpustov. ne budalite, naštancali bodo nekaj več hibridov (kar je itak največji nonsense) in to je to za nekaj časa.
ElTorro
# 11.10.2018 ob 10:27
Takoj vsi bolj pametni od DHLa, ki živi od razvažanja paketov.

Kot prvo, se mi 200km zdi čisto realen doseg. Če osebna vozila dosegajo porabo okrog 0,15kWh/km, potem verjamem, da bo tale tovornjaček (ki je polno otovorjen recimo 1x težji od osebnega avtomobila - pa je verjetno le redko polno otovorjen) uspel porabo držati okrog dvakratnika porabe.

Dalje, 200km je očitno čisto dovolj za razvoz pošiljk po mestih (za kar se jih bo uporabljalo). Če sedanje dostavno vozilo porabi 1900l dizla letno, naredi letno cca 25.000km (ob porabi okrog 8l/100km), torej povprečno 100km vsak delovni dan.
Več kot 200km po mestu tudi težko narediš v 8-urnem šihtu voznika - vožnja po mestih je počasna, veliko časa gre tudi za predajo pošiljk....
V_kot
# 10.10.2018 ob 20:33
Za Slovensko pošto ti avti gotovo ne bi bili primerni.
Po Slovenski navadi, bodo začeli razvijati lastne oziroma jih dali modificirati za Slovenske potrebe.
Bombek
# 10.10.2018 ob 19:38
V primerjavi z dizelskimi modeli lahko vsak električni dostavnik letno prihrani pet ton izpustov CO2 in 1.900 litrov dizelskega goriva...!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,
Pol pa termoelektrarne proizvajajo elektriko in pri tem uporabljajo rjavi premog ali lignit, ki okolje neverjetno onesnažuje...! S tem na koncu niso naredili nič he he..!
roCkY
# 12.10.2018 ob 16:44
Za 100 km je sigurno dovolj tudi pozimi. Se strinjava, da v določenih pogojih bo zadeva povsem OK. Zlepa pa z EV.ji z takole kapaciteto ne bodo mogli pokriti celotnega prebivalstva.

Vpičil sem se o za moje pojme nerealne št. dosega takegale dostavnika. Ker se mi članek bere kot, da bodo EV dostavniki tako za spotoma rešili planet.
Tako kot noben SUV na cesti ne pije le 6 l nafte ali le 6 litrov bencina tudi če je hibrid tako tudi tole v vsakdanu ne bo delalo 200 km z polnjenjem. Tisti DO je pač pri takihle zadevah zelo moteč faktor. Dejstvo je, da jih bodo morali uporabljat tam kjer se bo zadeva izšla. Potem pa pride kak zelo mrzel teden in bo dizel pršel pomagat. Če bo še kje kakšen.

Pri EV-jih je precej regeneracije s klanca dol. Zato gorata Norveška nima ravno velikanskega vpliva na porabo. In veliko hribov imajo prevrtanih.
HOR
# 11.10.2018 ob 21:33
V Nemčiji na primer, pa imajo še ca 50% elektrike iz premoga, gradijo pa še novo 1,1 GW termoelektrarno na premog...
roCkY
# 11.10.2018 ob 17:05
Je treba tudi priti do lokacije, kjer se dostavlja. To pa je mimgrede 20-30 km obvoznic v nekem mestu, ki ni ravno vas imenovana Ljubljana. DHL nima centra ravno v vsaki mestni četrti...

Sanjaj o porabi 150w/km za normalen EV. Jajčka kot so Kona (tehtnica je pokazala "TeslaBjorn", če se prav spomnim 1880kg), Niro, .... gre. Če ti je to zadosti za vsakdan OK. Normalen avto bo rabil 200-250W/km ob vožnji, ki jo dandanes prakticiramo, če nam ne postavijo omejitve 70- 80km/h.
Model X s prikolico ima porabo 350-400W/km. Na Norveškem imajo omejitev 80 km/h za priklopnike. Je Norvežan peljal 2 čolna enega nad drugim. In je izjavil, da ima porabo 550W/km. Tole pa je kamionček, ki je zelo podoben temu. Kaj bolj podobnega še nisem uspel zaslediti v realnosti.
Večje baterije ne morejo dat ker bodo ostali brez nosilnosti. Ne bodo plačevali registracije in dajatev za C kategorijo in seveda stroški. Skratka glede na znano se mi zdi realnih kakih 130 km dosega.
Itak bodo vozila koristili tam kjer jih bodo lahko. Trdim, da bodo precej omejeni in nič ne skušam biti pameten, če je name letelo. Le svoje mnenje sem povedal, da so "CIFRE DO" zelo zelo "optimistične".
ElTorro
# 11.10.2018 ob 10:29
Meni se zdi najbolj impresivno to, da bo 16 delavcev naredilo vsak dan 14 avtomobilov.

Musk bi ubijal za takšne supermane :)
zapravico
# 11.10.2018 ob 07:44
Prvo morajo porabiti surovine za baterije,šele nato prihaja vodik in gorivne celice,kaj vam ni jasn
exwannabe
# 11.10.2018 ob 06:08
Akumulatorji s kapaciteto do 76 kWh omogočajo doseg do 200 kilometrov.

OK, že v štartu je dejanski doseg cca 160 km )saj vemo tudi kako je z navedbami porabe bencina pri avtih), potem pa še polno naložen in kakšno gretje ali pa klima in bodo lahko veseli, če se bo peljal dobrih 100km.

Edino rešitev vidim, da imajo na različnih lokacija oz. v bazi še po 2-3 baterije na kamion, ki se morda dajo enostavno zamenjat tako, da ni potrebe po čakanju za polnjene.
pozitivc
# 10.10.2018 ob 21:05
@Bombek

termoelektrarne bodo šle v zgodovino oz bodo le v čist majnih deležih. v sloveniji že danes zagotavljajo le tretjino elektrike
urosh444
# 10.10.2018 ob 20:29
tole ni nikoli 20 kubikov, pa tudi ce bi bilo, bi bila nosilnost veliko vecja od tone.
roCkY
# 11.10.2018 ob 06:22
Tole je generalno sigurno prava smer za dostavo v mestih. EV in ne hibridi.
Poraja pa se vprašanje, kako se bo zadeva glede na podane številke v praksi obnesla.
Realni doseg tegale je pomoje prej 130 kot 200km. Tesla X recimo z mal večjo prikolico ali kakimi čolni na prikolici ima porabo 550 W/km, kot sem ujel pred časom nekje. Tip je peljal 2 čolna prek Norveške. Tole je veliko in tećko. Tu je realne kapacitete baterije kakih 55-60kWh. Polnit do kraja ni smiselno zaradi degradacije pa še zelo dolgo traja zadnjih 10-12%. Prazniti enako. Pa treba bo polnit med smenami. Verjetno avto ne bo šel le enkrat dnevno iz skaladišča. Glede na majhnost baterijskega paketa (če niso neke super nove napredne baterije) bo polnjenje trajalo prek ure in pol na primernem polnicu. Se bodo po obvoznicah vozili 60km/h da bodo prišli v firmo se polnit, dokler ne bo infrastrukture. No nekje je treba začeti. Ima pa DE odtis Co2 nekje med 300 in 500 g/kWh. Odvisno od porabe in koliko piha in kolikok sveti sonce. Izračun vprašanje, če upošteva CO2, ki nastane direktno pri proizvodnji elektrike.
Rad bi prebral kak članek, kako se bo doseglo 40% realno zmanjpanje izpustov? Srednja generacija se selimo iz nižjih vozil v SUV-e zaradi bolečin v hrbtu. Poraba se je meni dvignila za cca 1.3 l/km. No tip, ki je kupil prejšnji avto jo je spustil za 1l. Ampak jaz delam 6000-7000 km letno on prek 50k.
Henrik
# 10.10.2018 ob 18:37
Hm, nosilnost 1250 kg? Kombiji imajo ponavadi več, oz enkrat več nosilnosti ...
Kazalo