Googlovi avtomobili so še daleč od tega, da bi bili stoodstotno varni pred prometnimi nesrečami. Foto: Google
Googlovi avtomobili so še daleč od tega, da bi bili stoodstotno varni pred prometnimi nesrečami. Foto: Google

Pri Googlu so razkrili podatke o zanesljivosti njihovih samovozečih avtomobilov. Spletni velikan je pojasnil, kolikokrat je moral človek v vozilu prevzeti nadzor nad vozili, navedel je tudi število napak na sistemu.
Pri Googlu so podatke v javnost posredovali, potem ko so jim to ukazali zakonodajalci v Kaliforniji, ki od avtomobilistov zahtevajo sprotna poročila o testiranjih.
Googlova samovozeča vozila so od leta 2012 naprej v Kaliforniji in Teksasu skupaj prevozila že več kot 1,3 milijona kilometrov, in to ne da bi zakrivila prometno nesrečo. V zadnjih 14 mesecih testiranj so pri Googlu našteli 13 posredovanj človeka, ki je s tem, ko je prevzel nadzor nad krmilom, preprečil nesrečo, v 69 primerih pa je nadzor nad vozilom človek prevzel, da bi preprečil nevarno vožnjo.
Zanesljivost je velika
V 272 primerih so bile težave povezane s programsko opremo. Vozilo ni prepoznalo ovir in tudi prehoda za pešce. Poročilo razkriva, da tehnologija, čeprav je Google vanjo vložil že na milijarde evrov, še ni stoodstotno zanesljiva. Pri Googlu napake opravičujejo s tem, da lahko voznik v katerem koli trenutku prevzame nadzor nad vozilom, če se v režimu samodejne vožnje počuti nelagodno ali meni, da avtonomna vožnja v določenih razmerah ni varna.
Pri Googlu poudarjajo tudi to, kako je napredovala zanesljivost avtonomnih vozil, ki je v zadnjih 15 mesecih veliko večja, kot je bila. "Programsko opremo bomo izboljšali do te mere, da napak ne bo več. Pričakujem, da bo število napak še manjše," pravi Chris Urmson, vodja Googlovega projekta samovozečih avtomobilov.
Pri Googlu, tako kot še množica strokovnjakov za avtomobilsko varnost, menijo, da bo tehnologija avtonomnih vozil izboljšala varnost na cestah, kar je potrdila tudi nedavna raziskava o samovozečih avtomobilih in prometnih nesrečah Univerze za tehnologijo in promet v Virginii. Razkrila je, da so samovozeči avtomobili varnejši od voznikov. Po podatkih raziskave se na milijon prevoženih kilometrov s samovozečimi avtomobili zgodijo v povprečju 3,2 prometne nesreče, ameriško povprečje pa je trenutno 4,2 prometne nesreče na vsak milijon prevoženih kilometrov.