Foto:
Foto:

Do blagega trčenja je prišlo 14. februarja v Kaliforniji, v trenutku, ko je Googlov avtomobil skušal obvoziti oviro na cesti. Ker je avtomobil nameraval v križišču zaviti desno, se je razvrstil na desni rob voznega pasu, ki je dovolj širok, da se po njem vozita dve vozili vzporedno. Na tem cestnem odseku je namreč ustaljena praksa, da se vozila, ki bodo zavila desno, razvrstijo na desni rob in na ta način zagotovijo dovolj prostora za vozila, ki bodo vožnjo nadaljevala naravnost po tem istem voznem pasu. Med čakanjem na primeren trenutek, da bi oviro lahko obvozil, je namreč avtomobil presodil, da bo voznik približujočega avtobusa upočasnil in dopustil želeni manever samovozečega avtomobila. Toda voznik avtobusa je bil prepričan, da avtomobil ne bo speljal na levi del voznega pasu, zato je prišlo do lažjega trka. V avtomobilu je bil tudi testni voznik, ki je v dani situaciji razmišljal enako kot avtomobil in presodil, da bo voznik avtobusa upočasnil ter jima prepustil prednost, zato izvajanja manevra ni preprečil.

Pri Googlu še pojasnjujejo, da so pregledali okoliščine nesreče in jih poustvarili v svojem simulatorju skupaj z mnogimi drugimi variacijami omenjenega trčenja ter na podlagi pridobljenih ugotovitev prilagodili programsko opremo avtomobilov. Googlovi samovozeči avtomobili bodo v prihodnje razumeli, da obstaja manjša verjetnost, da jim bodo velika vozila, kot so avtobusi in tovornjaki, prepustili prednost, zato so prepričani, da se bodo odslej bolj previdno spoprijemali s tovrstnimi situacijami.

Treba je dodati, da so testiranja samovozečih vozil trenutno v začetni fazi, zato je bilo nekako pričakovano, da bo prišlo do dogodka, ko bo samovozeče vozilo povzročilo prometno nesrečo. Kljub temu je treba poudariti, da so testiranja v zgodnjem obdobju pokazala, da so ti avtomobili v splošnem veliko varnejši kot druga vozila in so na dobri poti k brezhibnosti.