BMW X5 xDrive40e opravi sprint od 0 do 100 km/h v 6,8 sekunde. Foto: BMW
BMW X5 xDrive40e opravi sprint od 0 do 100 km/h v 6,8 sekunde. Foto: BMW

BMW je predstavil prvi serijski hibridni model, ki je X5 xDrive40e s stalnim štirikolesnim pogonom in tehnologijo efficientdynamics eDrive.
Sistemska moč pogonskega sistema je 230 kilovatov, ki jo proizvede kombinacija štirivaljnega bencinskega motorja z dvema turbopolnilnikoma in sinhronski elektromotor. BMW je navajal, da je kombinirana poraba goriva med 3,4 in 3,3 litra na 100 kilometrov, kombinirana poraba električne energije je od 15,4 do 15,3 kWh na enaki razdalji. Emisije CO2 so med 78 in 77 grami na kilometer, pri čemer Bavarci navajajo, da se vrednosti po evropskem testnem krogu za hibridna vozila lahko razlikujejo glede na izbrani tip pnevmatik.
Po podznamki znamki in hibridni sklop tudi v BMW
BMW i8 je utrl pot bavarskih hibridov na ceste, tehnologija pa je prvič na voljo tudi v modelu osrednje blagovne znamke BMW. Energija za električni motor, ki je povezan z 8-stopenjskim menjalnikom steptronic, se črpa iz litij-ionske baterije, ki prav tako dovaja energijo nizkonapetostni akumulatorski bateriji za 12-voltni električni sistem prek napetostnega transformatorja. Baterijo je mogoče polniti v standardni gospodinjski električni vtičnici ali prek BMW i Wallbox oziroma drugih javnih polnilnih postaj.
Inženirji so prostor v vozilu prihranili tako, da so visokonapetostno baterijo namestili pod dno prtljažnega prostora, zato je dobro zaščitena tudi v primeru trka. Prostornina prtljažnika hibridnega X5 v osnovi meri 500 litrov, s podrto zadnjo klopjo največ 1720 litrov.
Do 31 kilometrov le na elektriko
Pri BMW-ju izpostavljajo inteligentni nadzor hibridnega pogona, ki zagotavlja usklajeno delovanje bencinskega motorja in elektromotorja. Gumb eDrive na sredinski konzoli omogoča vozniku, da prilagodi način delovanja hibridnega pogona. V osnovni nastavitvi auto eDrive se moč motorja občutno poveča pri pospeševanju ali pri hitrih reakcijah s pomočjo električnega motorja, katerega največji navor 250 Nm je za instanten dovod moči na voljo že v mirovanju.
Na voljo je tudi način max eDrive, ki omogoča vožnjo izključno na električno energijo – na primer za vožnjo v mestnem prometu – brez emisij. Pri povsem napolnjeni bateriji ima vozilo domet 31 kilometrov v izključno električnem načinu vožnje z omejeno največjo hitrostjo 120 km/h. Način save battery (varčevanje z baterijo) se lahko vklopi s pritiskom na gumb in povzroči ohranjanje napolnjenosti visokonapetostne baterije oziroma ob nizki kapaciteti omogoča, da se energija zopet akumulira, na primer z regeneracijo. Tako se lahko električna energija namenoma prihrani za izključno električno vožnjo v nadaljevanju potovanja.
Ne glede na izbrano nastavitev se z gumbom eDrive moč iz obeh pogonskih virov stalno prenaša na cesto prek sistema štirikolesnega pogona xDrive. Različne nastavitve vozila, ki se lahko izberejo s stikalom za uravnavanje vozne dinamike – komfortno, športno in ekološko, – so na voljo tudi v vseh pogonskih načinih.