BMW-jeva podznamka i temelji na modelih i3 (na fotografiji) in i8. Foto: MMC RTV SLO
BMW-jeva podznamka i temelji na modelih i3 (na fotografiji) in i8. Foto: MMC RTV SLO

Pri BMW-ju nadaljujejo projekt i. Po popolnoma električnem modelu i3 in hibridnem športnem vozilu i8 se bo tretji model družini nizkoemisijskih vozil i pridružil po letu 2020.
Bavarci so v začetnih fazah projekta, ko se še pogovarjajo o idejah. "Še vedno se ukvarjamo s strategijo in raziskavami," pravi šef razvoja pri BMW-ju Klaus Fröhlich, ki pojasnjuje: "Ekipa se je projekta lotila z nepopisanim listom papirja. Naši razvojni inženirji se pogovarjajo s strankami, organizirajo delavnice, nato pa bodo predstavili svoje zamisli, o katerih se bomo skupaj pogovorili."
Tretji i ne bo podoben X5
Fröhlich je ovrgel pretekle zapise v medijih, da bo tretji model i različica velikega športnega terenca BMW X5 premium. Pojasnil je, da je naloga BMW-jeve podznamke i spremeniti miselnost, kako naj bodo nizkoemisijska vozila videti in kako se vozijo. "Nimamo nikakršnih načrtov, da bi kateri koli obstoječi BMW-jev model preoblikovali in zapakirali v model i," pravi Fröhlich.
Prav tako dodaja, da mora podznamka i uvajati inovativne zamisli in tehnologije, ki bodo "premikale meje" v svetu avtomobilizma. Trenutna modela i3 in i8 že vključujeta sestavne dele iz lahkega materiala, kot so ogljikova vlakna in jih bodo začeli uporabljati tudi pri klasičnih BMW-jevih vozilih. Tudi hibridni pogon, ki ga uporablja i8, se seli v modele, kot so X5, serija 3 in serija 4.
Boljše baterije, boljši produkti
BMW se bo do razširitve družin i v naslednjih šestih letih in več usmeril v izboljšanje produktov i3 in i8. "Trenutno imamo cilj vsaka tri leta za vsaj 20 odstotkov izboljšati izkoristek baterij. To pomeni, da bodo izboljšane različice naših dveh modelov ponujale boljše vozne lastnosti in večji domet z enim polnjenjem baterije," pravi Fröhlich.
Na vprašanje, ali bodo lahko zdajšnji lastniki modelov i3 in i8 ob prihodu zmogljivejših baterij te zamenjali, Fröhlich pravi: "Mislim, da je to nesmiselno. Pri zamenjavi baterij gre za zelo zapleten in kompleksen postopek, saj so vgrajene v ohišje vozila. Ko bodo zmogljivejše baterije na voljo, bomo ponudili modele z večjim dosegom ali enakim dosegom in nižjo ceno."
Modeli i na prodaj tudi v Sloveniji
V četrtek so tudi v Ljubljani uradno odprli prvi in za zdaj edini salon vozil i v Sloveniji. Na prodaj sta oba modela i. Električni i3 stane 36.550 evrov, z motorjem za podaljšani doseg 41.200 evrov, za športni hibrid i8 je treba odšteti 136.800 evrov.