Avtomobilnost
(6)

Poudarki

  • Športni videz in 1,4-litrski turbo motor
  • Ključno je razmerje med močjo in maso
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.7 od 6 glasov Ocenite to novico!
false
Za Suzukijev swift sport obljubljajo športnost brez ogromne konjenice. Foto: Suzuki

Dodaj v

Japonski turbo malček

Suzuki swift sport
19. september 2017 ob 09:39
Frankfurt - MMC RTV SLO

Suzuki je v Frankfurtu pokazal športno različico swifta. Le-ta pod sprednjim pokrovom skriva 1,4-litrski prisilno polnjeni stroj, ki obljublja zanimive zmogljivosti.

Zato da je avtomobil lahko športen, ne potrebuje nujno ogromne konjenice. To so že večkrat dokazali japonski proizvajalci s kompaktnimi in lahkimi modeli.

Ključno je razmerje
To pot so ubrali tudi pri Suzukiju za športno različico šeste generacije swifta. Malčka, ki so ga premierno predstavili na avtomobilskem salonu v Frankfurtu, poganja 1,4-litrski bencinski motor Boosterjet (poznan iz vitare). Ta s turbo puhalom razvije 103 kilovate (140 KM) in 230 Nm navora pri 2.500 vrtljajih na minuto. Podatki o zmogljivosti motorja niso ravno impresivni, toda avtomobil tehta le 970 kilogramov, kar prinaša zelo ugodno razmerje med močjo in maso oziroma pomeni, da ima vsaka “konjska moč” opraviti z manj kot sedmimi kilogrami mase. Nespremenjena ostaja zasnova s pogonom na sprednji kolesi ter ročnim šeststopenjskim menjalnikom s športno kratkimi hodi prestavne ročice.

Malček, ki meri 3,89 metra v dolžino, obljublja zabavo tudi z zunanjim videzom. Športnost poudarja bolj agresiven sprednji del z novim odbijačem z večjimi odprtinami za dovod hladnega zraka motorju ter z novo masko v obliki satovja. Popoprano podobo zaokrožujejo posebna, 17-palčna platišča iz lahke litine, dve veliki izpušni cevi v usmerjevalniku zraka na zadnjem odbijaču ter majhen strešni spojler.

Športni duh se kaže tudi v notranjosti, kjer najdemo v usnje odet volanski obroč s prisekanim spodnjim delom, rdeče okrasne detajle, novo grafiko merilnikov ter športna sedeža z integriranima vzglavnikoma in poudarjenim bočnim oprijemom.

Martin Macarol
Prijavi napako
Komentarji
Luka Novak
# 19.09.2017 ob 11:12
Brez dvoma vreden preizkusa, predvsem v primerjavi s predhodnikom (1,6 l atmosferski vs 1,4 turbo agregat) kot tudi konkurenco (kako zgleda v praksi Suzuki razmeroma skromna porcija navora - konkurenca ima pri 0,4 ali 0,2 l manjši prostornini vsega 30 - 25 Nm navora manj).

Bo pa kljub najvišji ceni, najbolj razumen nakup v Swift paleti.

Klasična napaka je porazna individualnost. Gre že v osnovni različici za tehnično odličen mestni avto, ki mu boljši prodajni uspeh preprečuje sam proizvajalec. Več opreme je mogoče dobiti zgolj z dražjim paketom, individualna izbira omejena na izbiro barve je na ravni Crvene Zastave.

Recimo izhodišči model +10.000 eur bi z dodatno avt. klimo pa še kakšno malenkostjo bistveno izboljšali, hkrati bi bil s ceno okrog 11.000 eur bistveno bolj konkurenčen. Še bolj to velja za t.i. blagi hibrid, ki bi z 1000 eur doplačila na osnovno različico oz. dobrih 11.000 eur cene navdušil vse, ki se vozijo znotraj eko con (vstop zgolj hibridi in EV) večjih mest, morajo za vstop plačevat nekaj eur dnevno ali so jim preprosto všeč t.i. blagi hibridi. Pri ceni 14 - nad 15.000 je za naštet luksuz bistveno manj zanimanja, dodatno zaradi obveznih dodatkov (brezstopenjski avtomatik ali 4x4 ali .. )
jezičnik
# 19.09.2017 ob 10:44
Zanimiva rumeno-rdeča kombinacija. Sicer pa glede na videno in prebrano lahko rečem, da je Swift (tako tale nabrita kot tudi navadna verzija) eden najboljših nakupov majhnega avtomobila. S štirikolesnim pogonom je npr. celo cenejši od Pande, pa verjetno ponuja več prostora, sploh na zadnji klopi in v prtljažniku. Tudi masa avtomobila je za današnji čas nepredstavljiva. Tisti s hibridnim pogonom menda tehta celo manj kot 900 kg!
Luka Novak
# 19.09.2017 ob 17:25
@izo

hj, za ta model ne vem, ampak japonci ponavadi z opremo ne škrtarijo, tudi pri osnovnih paketih..

Opreme v osnovni različici ni bistveno več ali manj kot pri konkurenci, vso najpomembnejšo ima že Dacia za 8 tisočakov (klima, ABS, ESP, el.pomik stekel, centr.zakl .. ). V oči bode nekaj postavk, ki so bile serijsko v EU segmenta B že v 90', Swift jih ima zgolj pri najvišjem paketu opreme (npr. po višini in globini nast. volan)

Japonci škrtarijo tipično Japonsko (lahko bi rekli tudi Azijci tipično Azijsko) - imaš nekaj paketov, ki jih individualno ne moreš spreminjati veliko ali praktično nič, edina možnost je prehod v višji paket, ki pa nakup bistveno podraži. Zelo prikladno in ekonomično za proizvodnjo, zelo neugodno za individualno izbiro.

Avtomatska klima npr. ni možna pri osnovni 1,2 l različici (dobrih 10 tisočakov), dobiš jo v paketu za 14 oz 15 tisočakov, hkrati moraš vzet brezstopenjski avt. menjalnik ali 4x4.

VW Polo recimo nudi opcijo doplačila avtomatske klime že pri izhodiščni različici (400 eur). Podobno lahko že v izhodiščni različici izbereš celo vrsto drugih opcij individualno, kar pri Japoncih (in Azijcih na splošno) seg. B (in večinoma tudi v drugih razredih) ni možno.

Izhodiščni Swift bi z enako možnostjo doplačila avt. klime (+ 400 eur) ali karkoli drugega individualno (kot pri Polotu) bil še toliko bolj zanimiv in bolj konkurenčen.
izo
# 19.09.2017 ob 16:26
Več opreme je mogoče dobiti zgolj z dražjim paketom, individualna izbira omejena na izbiro barve je na ravni Crvene Zastave.

hj, za ta model ne vem, ampak japonci ponavadi z opremo ne škrtarijo, tudi pri osnovnih paketih..
izo
# 19.09.2017 ob 16:22
S štirikolesnim pogonom je npr. celo cenejši od Pande, pa verjetno ponuja več prostora, sploh na zadnji klopi in v prtljažniku.

panda ima (lai pa je vsaj imela) malo bolj konkreten (pravi) 4 kolesni pogon, tako da je možno tudi zaradi tega razlika v prostoru zadaj, čeprav je tudi pri 4.kolesnem sfiftu zaradi tega sigurno manjši, pač nekam treba spravi diferencial in ostalo šaro odzadaj.
izo
# 19.09.2017 ob 16:17
zgleda solidno, ta novi sfift me je bil že od štarta fajn. malo potegne na minija, ampak to najbrž niti ni toliko napačno, glede kakšne spake so znali japonci naredit zadnja leta.
Kazalo