Avtomobilnost

Poudarki

  • Starodobno vozilo mora biti staro vsaj 30 let
  • Starodobniki postajajo čedalje večji posel
Lastniki certificiranih starodobnih vozil imajo kar nekaj ugodnosti, na primer 80-odstotno olajšavo pri plačilu letnega nadomestila za uporabo cest, zavarovalnice za obvezno zavarovanje ponujajo popuste do višine 90 odstotkov, lastniku ni treba plačati niti davka na motorna vozila. Foto: MMC RTV SLO
Medtem ko so se v preteklosti za stare avtomobile bolj ali manj s stališča hobija zanimali avtomehaniki in pravi ljubitelji avtomobilov, danes vse več ljudi na starodobnike gleda kot na dober posel. Foto: MMC RTV SLO
V Sloveniji naj bi bilo že več kot 12 tisoč starodobnih vozil. Foto: MMC RTV SLO
Starodobnik je vozilo, ki je bilo izdelano pred 30 ali več leti, ohranjeno in tehnično vzdrževano tako, da je skladno z originalno konstrukcijsko sestavo in obliko ter se zaradi svojega zgodovinskega in tehničnega pomena ne uporablja za vsakodnevne prevoze. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Je starodobnik lahko tudi varna naložba?

Starodobna vozila
26. december 2017 ob 09:10
Kamnik - MMC RTV SLO

Starodobniki so lahko dober posel. A to ni igrišče za laike. Treba je dobro oceniti model in preučiti njegovo zgodovino. Slovenci pred služenje s starodobnimi vozili postavljajo druženje. Kako vstopiti v družbo ljubiteljev starodobnih vozil?

Ljubezen do starodobnikov je tudi ljubezen do vožnje, "šraufanja", popravljanja, sestavljanja in restavriranja vozil. Vse našteto gre skupaj eno z drugim. Ne sme vam biti žal nameniti lepega popoldneva "božanju", krtačkanju in negovanju starodobnega jeklenega konjička, da se popoldan z njim odpeljete na zasluženo kavico in tortico.

Med finančno krizo varna naložba
Predvsem v tujini pa so starodobniki postali velik posel. Med finančno krizo je njihova vrednost strmo rasla. Prav v času ekonomske krize se je prav posel s starodobnimi vozili v tujini izkazal za varno naložbo, ki prinaša dobiček. Redek, dobro ohranjen in tehnično delujoč starodobnik naj bi pridobil šest odstotkov na leto. A to ni delo za laike, na posel se je treba spoznati, opozarjajo strokovnjaki. Če so v preteklosti tovrstna vozila kupovali in restavrirali avtomehaniki, so ti danes postali dober posel.

Starodobniki so dobro razvita panoga tudi v Sloveniji. Kaj sploh je starodobno vozilo? To je vozilo, ki je dopolnilo 30 let in je ohranjeno ter tehnično vzdrževano tako, da je skladno z izvirno konstrukcijsko sestavo in obliko. V Sloveniji je približno 40 društev, ki skupaj združujejo več kot 5000 članov. Ti imajo skupaj več kot 12 tisoč različnih starodobnih vozil, od motociklov in avtomobilov do traktorjev. Po nekaterih ocenah naj bi imela Slovenija največ starodobnikov na posameznika, na evropski ravni smo tako po njihovem številu, proporcionalno gledano, močnejši od Nemčije in Italije, kjer imajo že dolgo tradicijo starodobnih vozil.

Avto je prvih 15 let velik strošek
Večina iz lastnih izkušenj dobro ve, da je avto velik strošek za lastnika. Nov avtomobil največji del cene izgubi v prvih dveh letih, najnižjo ceno pa ima okoli 15. leta starosti. Če je vozilo dobro ohranjeno in delujoče, s 30. letom starosti doseže pogoj za starodobno vozilo in lahko začne pridobivati ceno. Strokovnjaki novincem na tem področju predlagajo, da za začetek ne tvegajo veliko denarja in raje kupijo avto, ki ni redek na cestah – na primer stari dobri volkswagnov hrošč, dobri za začetnike so tudi mlajši fiati, alfe, opel kadeti, volkswagni ali zastave oziroma avtomobili, za katere so na voljo rezervni deli. Vseeno se nakupa lotite skupaj z izkušenim strokovnjakom, v nasprotnem primeru lahko hitro kupite "mačka v žaklju."

Danes se veliko informacij najde na spletu, za kakšen del, ki se ga ne dobi na trgu, pa je treba obiskati strugarja oziroma kovinarja, ki zna nadomestni del narediti na podlagi priložene slike. Veliko pomoči najdete v društvih, kar potrjujejo tudi naši sogovorniki, ki so postali "velika družina."

Napaka je tudi ta, da avto stoji parkiran v garaži. Treba ga je voziti, to je njegova primarna naloga. Sodelovanje na uveljavljenih relijih za starodobnike je lahko le dobro za njegovo ceno.

Konjiček ni niti najmanj poceni. Na vsakih nekaj tisoč prevoženih kilometrov je treba menjati olje, filtre, vsako zimo je treba menjati posamezne dele, tesnila, ležaje. Strasten lastnik v svoj štirikolesnik vloži nekaj tisoč evrov na leto. K vsoti je treba prišteti še znesek za registracijo, cestnino, je pa vsaj zavarovanje poceni. Tehnični pregled je enak kot za druga vozila, a z nekaterimi olajšavami, kot je na primer merjenje izpušnih plinov.

S slovenskimi lastniki starodobnih vozil smo se družili tudi v oddaji Avtomobilnost.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
Luka Novak
# 26.12.2017 ob 09:47
Strokovnjaki novincem na tem področju predlagajo, da za začetek ne tvegajo veliko denarja in raje kupijo avto, ki ni redek na cestah – na primer stari dobri volkswagnov hrošč, dobri za začetnike so tudi mlajši fiati, alfe, opel kadeti, volkswagni ali zastave oziroma avtomobili, za katere so na voljo rezervni deli.

Volkswagnov hrošč je cenovno velik zalogaj in ni najbolj primeren za začetnike. Edina pozitivna stran je dobavljivost delov zanj, mogoče je celo izbirat med več cenovnimi razredi. Ter temu primerno kakovostjo.

Če že mora biti VW in dostopen, potem je boljša izbira recimo Golf 2.gen.

Drugače pa imajo začetniki celo vrsto starodobnikov (=30 let starih avtomobilov), ki nimajo visokih cen. Osnova za izbiro naj bo kar se da zdrava pločevina.
kučkučki
# 26.12.2017 ob 16:06
še 2 leti in bo clio lahko starodobnik...kako čas beži. Milsim, da bo treba počasi mejo dvignit na 40 let
ATP
# 30.12.2017 ob 10:14
Je lahko naložba dokler so na varnem v garaži.
Lešnik
# 29.12.2017 ob 06:09
vsako zimo je treba menjati posamezne dele, tesnila, ležaje.

Kakšne neumnosti to pišete? Lepo vas prosim.
Posamezni deli recimo da.
Tesnila? kakšna tesnila je potrebno menjati vsako zimo?
Ležaji? Niste resni

Imam v lasti dva starodobnika, eden je s certifikatom , drugega moram še urediti.

Avto s certifikatom je Peugeot 205 GR, s 190.000 prevoženimi kilometri in sem letos poleti menjal kolesne ležaje, ki so bili po kataloških številkah še originalni. Močno dvomim, da se bodo novi Fagovi ležaji približali tej kilometrini. Ga ne zamenjam za novega, niti pod razno.

Drži. Imeti tako vozilo je užitek, sploh če vse na vozilu delaš sam.
Sedaj že dobro leto iščem primerno ohranjen tehnološki biser Citroen DS, letnik 1971-73, vendar ni sreče. To je moj sanski avto, aladinova leteča preproga na štirih kolesih. Bo že....
dharma
# 28.12.2017 ob 13:47
Fotografije so tudi v kontekstu. Čisto starodobne.
Celjan27
# 09.01.2018 ob 16:04
Golf 2 je večen. Verjetno bodo zaradi njega dvigovali "starost" starodobnikov:)
izo
# 30.12.2017 ob 17:19
če imaš old/young timer kot naložbo, si falil bistvo vsega..
Luka Novak
# 28.12.2017 ob 08:06
Tehnika se najbolje ohranja, če starodobnik oz. youngtimer voziš recimo enkrat tedensko ali ga vsaj vžgeš in premakneš nekaj metrov po dvorišču – v primeru soli in podobnega na cesti. Sploh pa to velja za avtomobile kot naložba. Ob seveda primerni garaži oziroma hrambi.
frgo
# 27.12.2017 ob 23:56
Če že mora biti VW in dostopen, potem je boljša izbira recimo Golf 2.gen.

Samo to pa že rabiš samodisciplino, da ga ne uporabljaš za vsakdanje prevoze.
commodore
# 27.12.2017 ob 15:16
seveda je lahko to zelo dobra naložba- le izvedba mora biti strokovno narejena, pa tudi znamka in model sta zelo važna
Asfaltne dileme
link
25. september: Rodil se je Boris Ziherl
25. september 2018 ob 00:02 Na današnji dan se je leta 1910 v Trstu rodil filozof, politik, marksistični teoretik in publicist Boris Ziherl. Zaradi komunističnega prepričanja je bil že pred drugo svetovno vojno večkrat zaprt.
Več novic ...
Kazalo