V Evropi in Severni Ameriki so lani izdelali 7,8 milijona športnih terencev in mestnih križancev in le 440.000 kabrioletov. Foto: Audi
V Evropi in Severni Ameriki so lani izdelali 7,8 milijona športnih terencev in mestnih križancev in le 440.000 kabrioletov. Foto: Audi
BMW i3
Kabrioleti so pred leti pomenili statusni simbol. Zdaj so jih pri tem nadomestili premium električni avtomobili. Foto: MMC RTV SLO

Prvi človek skupine Volkswagen Martin Winterkorn meni, da bi bilo dovolj, da bi imeli dva kabrioleta, in ne dvanajst kot zdaj.
Nabor kabrioletov v skupini Volkswagen je bogat, med pomembnejšimi so volkswagen eos, volkswagen golf, volkswagen beetle, audi A3 in A5. Vodilni velikana iz Wolfsburga Martin Winterkorn meni, da je to odločno preveč. Povpraševanje kupcev po kabrioletih je v zadnjih letih splahnelo. Tipični kupci kabrioletov se vse pogosteje obračajo k športnim terencem in mestnim križancem.
Prodaja se je prepolovila
Po uradnih podatkih podjetja Autofacts je bilo še leta 2007 v dveh ključnih regijah za kabriolete, Severni Ameriki in Evropi, proizvedenih 827.000 tovrstnih vozil, v letu 2013 pa le še 440.000. Kabrioleti so predstavljali 5,4-odstotni delež prodaje v prvi polovici leta 2007, in le 3,3-odstotni v prvi polovici lanskega leta.
Dobavitelji pod pritiskom
Strm padec prodaje pomeni velik udarec za dobavitelje sistemov za kabriolete. Tudi finskega podjetja Valmet, ki namerava do leta 2017 končati proizvodnjo mehkih zložljivih sistemov v nemškem Osnabruecku.
Največji svetovni ponudnik strešnih sistemov Webasto zaradi manjšega povpraševanja prav tako zapira svoje obrate. Prvi človek Webasta Holger Engelmann ne verjame, da je v tem sektorju dovolj dela, da bi preživela tri podjetja. Poleg Webasta in Valmeta je velik igralec na tem področju še Magna International.
Niso več tržna niša
Kabrioleti so bili nekdaj hitro rastoč segment vozil, ki so se izkazali za tržno nišo. Kupci so kabrioletom obrnili hrbet, zato številni proizvajalci vozil razmišljajo podobno kot direktor Volkswagna. Celo pri Peugeotu ne nameravajo ponuditi naslednika modela 207CC.
"Prodaja kabrioletov je zelo omejena na specifične trge. Kabriolete so kupovali Nemci, Angleži, Danci in Švedi, v Severni Ameriki pa vozniki v Kaliforniji in na Floridi," pravi analitik Christoph Stuermer, ki dodaja, da upada zanimanja v omenjenih državah ne morejo nadomestiti na arabskih trgih: "Tam niti v sanjah ne bi pomislili, da bi jih svetilo sonce nad glavo."
Futurist Sven Gabor Janszky, ki proučuje smernice v avtomobilski industriji, je skeptičen glede prodaje kabrioletov. "Ljudje so kupovali kabriolete, ker so želeli s tem dokazati, da pripadajo določeni skupnosti ljudi, ki zna uživati življenje in imajo denar za tovrstni tip vozila."
Poznavalec trendov pojasnjuje, da je zdaj trend, da vozniki pokažejo, da so ekološko zavedni. Kabriolete so že zamenjala premium električna vozila, kot je tesla model S ali BMW i3. Janszky meni, da bo težko spet prepričati voznike, da kupijo kabriolet: "Oblikovalci so težko sposobni oživiti trg. Nov trik mehanizma zložljive strehe ne bo dovolj."
Še en analitik Matthias Meyer meni, da so zmanjšanje povpraševanja po kabrioletih pospešil prodor velikih steklenih panoramskih streh, ki prinašajo veliko svetlobe v potniško kabino.