Sportage je eden izmed ključnih modelov v ponudbi korejske znamke na evropskih trgih. Foto: M. Kr.
Sportage je eden izmed ključnih modelov v ponudbi korejske znamke na evropskih trgih. Foto: M. Kr.

Od začetka desetletja se je po podatkih korejske znamke povpraševanje na evropskih trgih v razredu C SUV-jev dvignilo z 1,1 milijona leta 2011 na 1,5 milijona v letu 2015. Povpraševanje pa naj bi raslo še tudi v prihodnosti in leta 2018 naj bi na ceste v Evropi zapeljalo že 1,8 milijona novih SUV-jev razreda, v katerega sodi sportage.

Prodajni adut znamke tudi v Sloveniji
Sportage je sicer najuspešnejši SUV korejske znamke z dolgoletno tradicijo, prvo generacijo so predstavili leta 1993, dobro pa se je uveljavil tudi na slovenskem trgu, kjer bodo na začetku marca uradno začeli prodajati predstavnike četrte generacije s številnimi izboljšavami in pestrejšo ponudbo opreme, med katero izstopajo napredni asistenčni sistemi.

Po besedah predstavnikov korejskega izdelovalca je imel sportage v zadnjih nekaj letih ključno vlogo pri rasti znamke in uspehu na evropskih trgih in mu pripisujejo poseben pomen tudi v prihodnosti. Razvili so ga v Evropi in poskušali uglasiti po željah evropskih kupcev, pa tudi izdelujejo ga v tovarni Žilna na Slovaškem.

Pri oblikovanju je imela glavno besedo ekipa iz studia v Frankfurtu, ki trdno verjame, da jim je uspelo ustvariti povsem novo obliko s poudarjeno športnostjo in močno energijo. Športnost pa je še posebej izpostavljena pri novi različici GT line z nekaj bolj izstopajočimi oblikovalskimi podrobnostmi in opremo, kot so na primer večja platišča, kockaste LED-meglenke in kovinska zaščita podvozja.

Več naprednih asistenčnih sistemov
Četrta generacija se od neposredne predhodnice ne razlikuje le po zunanji podobi, ampak je veliko novosti tudi v notranjost potniške kabine, v kateri so izkoristili dodatne milimetre daljše medosne razdalje in daljšega, 4.480 milimetrov dolgega vozila, kjer se v zadek lahko skrije še prtljaga s prostornino 491 litrov.

Več pozornosti so namenili kakovosti uporabljenih materialov, do uporabnikov prijaznejša je tudi struktura armature, na kateri je bilo treba najti dovolj prostora za dodatno opremo in upravljanje sistemov, ki jih v prejšnji generaciji še ni bilo na voljo.

Kupcem bodo tako na izbiro ponudili sisteme, kot so na primer samodejno zaviranje v sili, sistem za opozarjanje na nenamerno spremembo voznega pasu, sistem za samodejno popravljanje smeri vožnje, samodejno preklapljanje luči, sistem za spremljanje prometnih znakov z omejitvami hitrosti, zaznavanje mrtvega kota in opozarjanje na prečni promet za zadkom vozila pri vzvratni vožnji.

Po besedah konstruktorjev so temeljito posegli tudi v samo zasnovo vozila in izboljšali zvočno izolacijo, zmanjšali raven vibracij, izboljšali podvozje in vodljivost, učinkovitejši naj bi bil tudi zavorni sistem.

Nov bencinski motor s turbino
Na prvi pogled je tako v primerjavi s prejšnjo generacijo še najmanj novosti pri ponudbi pogonskih agregatov. Poleg treh dizelskih, enega 1,7-litrskega z močjo 85 kilovatov (115 KM) in dveh 2,0-litrskih z močjo 101 oziroma 138 kilovatov (136 oziroma 185 KM), bosta v ponudbi še 1,6-litrski bencinski motor z močjo 98 kilovatov (120 KM) in pa novi 1,6-litrski motor s turbinskim polnilnikom, ki zmore 132 kilovatov (177 KM). V ponudbi ostaja tudi možnost izbire le dvokolesnega ali štirikolesnega pogona.

Uradnih cenikov z natančnimi seznami opreme in cenami na današnji predstavitvi sicer še niso imeli na voljo, a neuradna višina stopničk za vstop v sportage četrte generacije je že znana. Za najcenejšo bencinsko različico naj bi bilo treba pripraviti 20.990 evrov, za najcenejšo dizelsko pa 22.690 evrov.