Raziskovalci menijo, da bo minilo najmanj še deset let, preden bodo električna vozila množično prodrla na ceste. Foto: Volkswagen
Raziskovalci menijo, da bo minilo najmanj še deset let, preden bodo električna vozila množično prodrla na ceste. Foto: Volkswagen

Leto 2014 je bilo najuspešnejše po prodaji električnih vozil, tukaj vključujemo tudi priključne hibride, a so prodajni rezultati še vedno zelo skromni, še posebej v primerjavi s klasičnimi pogonskimi motorji.
Research Capsule razkriva, da bo prodaja električnih vozil do konca leta le v sedmih državah višja od 10.000 modelov. To bo uspelo ZDA, kjer bodo prodali več kot 100.000 električnih vozil, Kitajski (44.500 vozil), Japonski (27.000 vozil), Norveški (18.500 vozil), Franciji (14.000 vozil), Nizozemski (13.500 vozil) in Nemčiji (10.500 vozil).
Gospodarsko stanje države ni merilo
Čeprav se električni avtomobili bolje prodajajo v bolje razvitih državah, pa boljši ekonomski standard prebivalstva nujno še ne pomeni večje prodaje. Primer sta Norveška in Švedska, ki zelo zaostaja za svojo sosedo po prodaji električnih vozil. V Nemčiji, ki ima petkrat več prebivalcev kot Nizozemska, prodajo manj električnih vozil od sosede. V Veliki Britaniji so polnilne postaje za električna vozila še vedno prej prazne kot zasedene, v Franciji prodajo trikrat več električnih avtomobilov na število prebivalcev kot v sosednji Španiji. Še večji prepad je v ZDA, kjer prebivalci Kalifornije pokupijo polovico vseh električnih vozil, ki jih prodajo v ZDA.
Prodaja odvisna od spodbud
Prodaja električnih vozil je zelo odvisna od subvencij držav in lokalnih oblasti, davčnih olajšav, infrastrukture in ugodnosti, ki jih prinaša lastništvo ekološkega avtomobila, od brezplačnega parkirnega prostora, hitrejše vožnje po posebnih pasovih v velikih mestih, nekaj manj pa od ekološke zavesti prebivalstva, pravijo raziskovalci.