Brezžične polnilne postaje razvija več proizvajalcev vozil, kot tudi številna manjša podjetja. Foto: Daimler
Brezžične polnilne postaje razvija več proizvajalcev vozil, kot tudi številna manjša podjetja. Foto: Daimler

Kabli za polnjenje električnih vozil, ki jih proizvajalci prilagajo modelom z električnim polnjenjem, bodo očitno kmalu preteklost. Veliko proizvajalcev vozil namreč najavlja brezžično polnjenje svojih modelov v bližnji prihodnosti. Med njimi je tudi Mercedes-Benz in sicer za leto 2016, prvi model z možnostjo brezžičnega polnjenja baterij pa bo priključni hibrid S500.

Sistem za polnjenje na daljavo je sestavljen iz napajalne plošče, ki je vgrajena v garaži ali na za to določenem parkirnem mestu in je priključena na električno omrežje, ter sprejemne plošče, pritrjene pod električni motor.

Brezžično polnjenje omogoča interakcija med oddajnikom, ki je polnilna točka, in sprejemno ploščo, vgrajeno v avtomobil. Oddajnik ustvari elektromagnetno polje, v sprejemniku pa se inducira električna napetost. Ustvarjena indukcija omogoči brezžično polnjenje akumulatorja, ko je avtomobil pravilno parkiran na polnilni točki.

Vozniku pomagata avtomobil na mesto za polnjenje pravilno usmeriti rumeni liniji, ki se prikazujeta na osrednjem zaslonu v vozilu. Ko se grafika obarva zeleno, se postopek polnjenja baterije zažene samodejno. Povsem prazna baterija bo 100-odstotno napolnjena v dveh urah.

Pri Mercedesu trdijo, da je njihova tehnologija povsem varna. Celo tako, da se nič ne more zgoditi niti hišni mački, če zaspi v bližini polnilne postaje ali v avtomobilu.

Mercedesovo tehnologijo razvija v sodelovanju s svojim bavarskim konkurentom BMW, zato naj bi na enakih napravah v prihodnosti lahko polnili tako električne mercedes-benze razreda B kot električne BMW i3.