V Mercedesovi tovarni v Alabami v ZDA med drugim izdelujejo mercedes-benz razreda C. Foto: Mercedes-Benz
V Mercedesovi tovarni v Alabami v ZDA med drugim izdelujejo mercedes-benz razreda C. Foto: Mercedes-Benz

Zaposleni v Daimlerju prejmejo v povprečju 60 evrov na uro dela, medtem ko zaposleni v Volkswagnu, v tovarni v Chattanoogi v Tennesseeju, v povprečju zaslužijo 35 evrov na uro, delavci pri BMW, v tovarni v Spartanburgu, pa 36 evrov, kažejo podatki raziskave ameriškega Centra za avtomobilske raziskave za leto 2014.
Japonci med skromnejšimi
General Motors plačuje delavce v povprečju, z vsemi bonitetami, 53 evrov na uro, Ford pa 52 evrov na uro, medtem ko zaposleni v podjetju Fiat Chrysler Automobiles (FCA) v povprečju prejmejo 44 evrov na uro, kar je znatno več, kot so plačani delavci z najnižjo plačo pri FCA.
Raziskavo so naredili pred pogajanji delavcev s trojko iz Detroita – General Motorsom, Fordom in Fiat Chryslerjem, kjer so agencijski delavci v manjšini, sindikati pa so močnejši. Kljub zniževanju stroškov in konsolidaciji podjetij leta 2009 imata General Motors in Ford v povprečju še vedno znatno višje stroške na delavca od glavnih konkurentov. Tudi zato, ker so leta 2007 sklenili dogovor, da so novi delavci plačani znatno manj od veteranov v podjetju. Raziskava kaže, da ima General Motors v povprečju devet evrov večji strošek na delavca kot Toyota, kar naj bi se odražalo v 228 evrov višji ceni za vozilo, razkrivajo podatki zajeti v raziskavi.
Zanimivo je tudi, da imajo japonski proizvajalci vozil najmanj redno zaposlenih delavcev in zaposlujejo agencijske delavce, s čimer nižajo proizvodnje stroške, pravijo avtomobilski analitiki. Pri Hondi delavec v povprečju zasluži 45 evrov na uro, delavci Toyote evro manj, pri Nissanu zaslužijo 39 evrov na uro, pri Hyundaiu in Kii pa 38 evrov na uro.