Štiri sejme je v Celju v štirih dneh obiskalo 17.400 obiskovalcev, pri čemer so se v strukturi obiskovalcev še bolj kot v preteklosti potrdile smernice strokovnega obiska. Foto: Celjski sejem
Štiri sejme je v Celju v štirih dneh obiskalo 17.400 obiskovalcev, pri čemer so se v strukturi obiskovalcev še bolj kot v preteklosti potrdile smernice strokovnega obiska. Foto: Celjski sejem
Celjski sejem
Na Celjskem sejmu poudarjajo, da je pomembno, da obiskovalec na sejmu pridobi tudi praktično znanje. Na primer, kako se avtomobil odziva na različno drsečih voznih podlagah. Foto: Celjski sejem
Celjski sejem
Za Celjski sejem so na tokratnem avto-motologističnem četverčku pripravil progo motokrosa, na kateri se je vse dni sejmov dirkalo in preizkušalo terenska vozila. Foto: Celjski sejem
Celjski sejem
V štirih sejemskih dneh so se na sejmišču zgodili različni dogodki za strokovno javnost, poznavalce in ljubitelje. Foto: Celjski sejem
Avtomehanik
Na okrogli mizi sejma Avto in vzdrževanje so se posvetili problematiki popravil avtomobilov. Ste se kdaj vprašali, ali je vaš avtomobil ustrezno popravljen in sploh še varen za vožnjo? Foto: MMC RTV Slo

Celjski sejem je pred kratkim gostil kar štiri strokovne avto-motosejme: Avto in vzdrževanje, Moto boom, Gospodarska vozila in Logistika.

Nataša Vodušek Fras s Celjskega sejma je poudarila, da so sejemsko dogajanje pomembno sooblikovale strokovne razprave o aktualnih temah, ki zadevajo dejavnosti, predstavljene na sejmih: "V tem delu je pomembno tako sodelovanje s strokovnimi združenji in organizacijami kot tudi priporočila razstavljavcev, katerim temam bi se veljalo posvetiti. Vedno skušamo povezati vse vpletene strani (državo, strokovne institucije, zainteresirano javnost), da bi čim bolj celovito opozorili na problematiko in v konstruktivni razpravi skupaj začrtali smernice rešitev oz. nadaljnjega razvoja.“

Obiskovalci ne pridejo samo na izlet
Prav zato je v zadnjih letih na sejmih, ne samo poslovnih, ampak tudi splošnih, kot je Mos, vedno bolj v ospredju strokovnost. Sogovornica pravi, da obiskovalci prihajajo na sejem s konkretnimi težavami in iščejo rešitve. Vse manj je tistih, ki pridejo samo na izlet.

"Obiskovalci so zelo dobro obveščeni, izobraženi, saj predtem pridobijo informacije na spletu. Na sejem pridejo s konkretnim povpraševanjem in vedo, kaj hočejo. Prihajajo ciljno in iščejo rešitve,“ pravi Vodušek Frasova, ki poudarja strokovne razprave. Te so pomemben del sejemskega dogajanja in opozarjajo na aktualne teme. Hkrati pa sejmi omogočajo še razne demonstracije in testiranja, kar na 24. Avtomobilskem salonu Sloveniji ni bilo mogoče. Na testnem poligonu so lahko npr. v družbi izkušenega inštruktorja na zadnjem avto-motosejmu obiskovalci preizkusili, kako se neko vozilo odziva na različnih podlagah.

Testne vožnje nujen spremljevalec razstav
"Eno je, da se govori o aktualnih perečih temah, kot je npr. prometna varnost, s čimer skupaj ozaveščamo javnost, po drugi stani pa lahko posameznik še praktično preizkusi, kako se vozilo odziva v različnih položajih, in preizkusi lastne odzive,“ dodaja sogovornica.

Različne testne vožnje in praktične demonstracije sodobnih asistenčnih sistemov v vozilih se zato zdijo skoraj nujen spremljevalec specializiranih sejmov in razstav. Prodajalci se vse bolj zavedajo, da je končna nakupna odločitev odvisna od tega, da vozilo tudi čim bolj preizkusiš. In to je najlažje v družbi inštruktorja na testnem poligonu, ki voznika popelje ali pa usmerja med vožnjo s praktičnim prikazom vsega, kar vozilo omogoča.

Več kot polovica jih je sklenila posel
Tako ne preseneča podatek, da je več kot 53 odstotkov razstavljavcev potrdilo sklenitev novega posla neposredno na sejmišču. Največ med njimi je našlo novega kupca, sledil je dogovor sestanka s potencialnim novim poslovnim partnerjem, ugotavljajo na Celjskem sejmu, kjer so po koncu četverčka avto-motosejmov med razstavljavci in obiskovalci naredili raziskavo. 57 odstotkov obiskovalcev je sejme obiskalo, ker so si želeli ogledati sejemsko ponudbo.

Najbolj jih je zanimala ponudba sejma Moto boom, sledila je ponudba sejma Avto in vzdrževanje. Ker bodo sejmi kot bienalni dogodki znova šele čez dve leti, obiskovalci v raziskavi še niso mogli z gotovostjo napovedati vnovičnega obiska. Jih je pa kljub temu več kot polovica že zatrdila, da bodo sejme znova obiskali.

V prihodnosti bodo sejmi še strokovnejši
"Nekateri obiskovalci so izjemno dobro obveščeni, drugi manj in se bolj zanašajo na strokovno vodenje razstavljavca oz. inštruktorja. Njihovi odzivi na predstavljene izdelke in storitve, ki jih lahko praktično preizkusijo, pa so v veliki večini navdušujoči,“ pravi sogovornica.

Sejmi torej ostajajo bienalni, v prihodnosti pa jih bodo usmerili v še večjo strokovnost, prav zato, ker se je letos v strukturi obiskovalcev še bolj kot v preteklosti potrdil namen strokovnega obiska.

"Ker nam infrastruktura sejmišča to omogoča, ne bomo pozabili tudi na splošno občinstvo, ljubitelje, saj jim lahko ponudimo različne poligone za testiranja. Sicer pa na sejmih pričakujemo bolj zahtevne obiskovalce, ki se ne zadovoljijo zgolj z ogledovanjem razstavljenih izdelkov, temveč jih želijo tudi v čim večji meri praktično preizkusiti že na sejmišču,“ zaključuje Vodušek Frasova.

O vse večji strokovnosti na sejmih smo spregovorili tudi v zadnji oddaji Avtomobilnost.