Mercedes je že lani najavil, da bo avtomobil mogoče s pomočjo aplikacije na pametnem telefonu odklepati in zaklepati na daljavo, prav tako na daljavo bo lahko voznik s pametnim telefonom parkiral vozilo. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes je že lani najavil, da bo avtomobil mogoče s pomočjo aplikacije na pametnem telefonu odklepati in zaklepati na daljavo, prav tako na daljavo bo lahko voznik s pametnim telefonom parkiral vozilo. Foto: Mercedes-Benz

Tako kot Renaultu z meganom in še nekaterim drugim proizvajalcem vozil so predčasno na splet ušle fotografije nove, pete generacije Mercedesove limuzine razreda E, ki bo premierno predstavljena prihodnji teden na avtomobilskem salonu v Detroitu.
Fotografije, ki so uradne, je prvi objavil nemški spletni portal Auto-presse.de, vse uradne informacije, vključno s tehničnimi podatki, pa bodo pri Mercedesu oznanili ob uradni predstavitvi v Detroitu v ZDA. Pozneje letos bo predstavljen še karavan, prihodnje leto pa se bosta pridružila še kupe in kabriolet.
Pod dizajn novega razreda E - Mercedes je do zdaj prodal 13 milijonov modelov prvih štirih generacij - se podpisuje ekipa, zbrana okoli vodje zunanjega oblikovanja pri Mercedesu Slovenca Roberta Lešnika.

Arhitektura kot pri razredu S
Oblikovno se navezuje na razred C in razred S, s prepoznavno Mercedesovo zračno režo in multifunkcijskimi LED-žarometi nove generacije, ki jih sestavlja 84 manjših LED-diod, v žarometih aktualnega razreda E je le 24 diod. Razred E si prilagodljivo platformo MRA deli z razredom S, ki velja za najprestižnejši model premium proizvajalca iz Stuttgarta. To pomeni, da je daljši, zaradi podaljšanega medosja v potovalni kabini bolj radodaren s centimetri, pa tudi lažji za okoli 100 kilogramov. Izboljšali so tudi koeficient zračnega upora, ki je 0,23 (prej 0,25).
Poleg štirivaljnih in šestvaljnih bencinskih in dizelskih prisilno polnjenih motorjev bosta kupcem na voljo še različica priključnega hibrida z dosegom na elektriko v dolžini 32 kilometrov in športni model E63 AMG s 4.0-litrskim osemvaljnim motorjem twin-turbo.

Sam zavija, zavira in speljuje
Pri Mercedesu so že sredi leta 2015 predstavili nekatere nove tehnologije in najavili, da jih bodo vgradili v novo generacijo modela, ki je bil do zdaj priljubljen med taksisti, po novem pa bi se rad znebil tega slovesa. V Stuttgartu so najavili, da bo razred E naredil še korak bližje k samodejni vožnji kot kateri koli drugi mercedes ta hip. Seznam novih tehnologij, ki so jih najavili za novo generacijo E-razreda, je dolg.
Nadgrajena tehnologija Intelligent Drive naj bi omogočila samodejno vožnjo. To pomeni zaznavanje vozil pred seboj in vzdrževanje varnostne razdalje vse do hitrosti 200 km/h, a se bo moral voznik zaradi varnostnih razlogov še vedno vsaj z enim prstom dotikati volana. Tehnologija bo omogočala, da bo avtomobil sam vzdrževal smer v zavojih med dvema črtama, zavijati naj bi znal tudi tam, kjer črtne oznake niso popolnoma jasno določene, in to do hitrosti 130 km/h. Zdajšnji sistem, vgrajen v razred S, to zmore le do hitrosti 80 km/h. Če bo varno, pa bo znal avtomobil celo sam prehitevati. Tehnologija bo omogočala, da se vozilo tudi samodejno ustavi in potem spet spelje. V prometnih zamaških, recimo.
Komuniciranje med vozili
Mercedes je najavil vpeljavo tehnologijo Car-to-X communication oziroma tehnologije komuniciranja med vozili. S pomočjo strežnika v vozilu bo razred E pridobival podatke o stanju v prometu od vseh vozil, ki imajo vgrajeno enako tehnologijo. Tako se bodo avtomobili medsebojno obveščali o prometnih zastojih, nevarnostih pred naletom, delu na cesti, spolzkem cestišču …