Novi BMW serije 5 je do 100 kilogramov lažji od predhodnika, zato med drugim obljublja boljšo vodljivost in manjšo porabo gotriva. Foto: BMW Foto:
Novi BMW serije 5 je do 100 kilogramov lažji od predhodnika, zato med drugim obljublja boljšo vodljivost in manjšo porabo gotriva. Foto: BMW Foto:

Nova petica je zasnovana na platformi CLAR, ki so jo Bavarci prvič uporabili pri novi seriji 7. Izdelana je iz kombinacije jekla z visoko trdnostjo in aluminija, in čeprav tu niso uporabili ogljikovih vlaken, prinaša do 100 kilogramov manjšo maso kot pri predhodniku, obenem pa zagotavlja boljšo vodljivost in manjšo porabo goriva.

Zunanji videz ne preseneča, saj pričakovano sledi novi hišni oblikovni usmeritvi. Zato na njej najdemo kar nekaj podobnosti s serijo 7, a tudi nekaj elementov s koncepta pininfarina gran lusso iz leta 2013. Ne glede na podobnosti pa nova limuzina, zahvaljujoč kompaktnejšim meram, deluje bolj dinamično. V dolžino meri 4.935 milimetrov in se pohvali s količnikom zračnega upora 0,22.

Zgodba o podobnostih se nadaljuje tudi v notranjosti, kjer je serija pet od sedmice poleg osnovne postavitve armaturne plošče prevzela tudi obliko stikal ter srebrne in kromirane okrasne elemente. Vrh sredinske konzole zaseda 26-centimetrski (10,25-palčni) zaslon za prikaz navigacije, telefonskih in zabavnih informacij ter drugih funkcionalnosti vozila. Sistem je mogoče upravljati z novim upravljalnikom iDrive, z dotikom zaslona ali s kretnjami.

Pravi pomočnik
Poleg že poznanih funkcij sistema BMW connected drive bo nova petica med drugim ponudila tudi novo tehnologijo ParkNow za digitalno rezervacijo in plačevanje parkirišča, informacije za parkiranje na ulici; inteligentna funkcija iskanja parkirnega mesta in funkcijo dodatnega parkirnega asistenta, ki zazna prazna parkirna mesta in samodejno parkira vozilo. Storitev Microsoft Exchange omogoča uporabnikom računa Microsoft Office 365, da sinhronizirajo elektronsko pošto, koledarske vnose in stike ter jih nato urejajo v vozilu. Tako kot za sedmico pa bo na voljo tudi sistem daljinskega nadzora parkiranja, ki omogoča parkiranje avtomobila z upravljanjem prek avtomobilskega ključa.

Približevanje avtomatizirani vožnji
V množici asistenčnih sistemov velja omeniti stereokamero, ki v povezavi z ultrazvočnimi in radarskimi tipali nadzoruje območje okoli vozila. Avtomobil tako zaznava črte in po potrebi z aktivnim krmiljenjem popravlja smer, zato da ostane znotraj voznega pasu. Razširjene funkcije asistenta za uravnavanje hitrosti (ACC) pa omogočajo, da vozilo od mirovanja do hitrosti 210 km/h pospešuje, zavira in krmili namesto voznika.

Nova bencinska in dizelska stroja
Sprva bosta na voljo dva bencinska in dva dizelska motorja. Model 530i bo poganjal dvolitrski turbobencinski štirivaljnik s 185 kilovati (252 KM) in mu omogočal pospešek do stotice v 6,2 sekunde ter največjo hitrost 250 km/h ob porabi 5,4 litra na 100 kilometrov. Ob začetku prodaje bo najmočnejša različica 540i, ki jo bo poganjal trilitrski turbobencinski šestvaljnik z 250 kilovati (340 KM). Ta do stotice potrebuje zgolj 4,8 sekunde in porabi 6,5 litra na 100 kilometrov.

Pri dizlih bo predstavljal vstopno izbiro model 520d z dvolitrskim štirivaljnikom, ki zmore 140 kilovatov (190 KM). Ta pospeši od 0–100 km/h v 7,6 sekunde ter na 100 kilometrov porabi 4,1 litra (4,0 s samodejnim menjalnikom) plinskega olja. Nad njega se bo uvrstil model 530d s šestvaljnikom, ki zmore 195 kilovatov (265 KM), do stotice potrebuje 5,7 sekunde, njegova poraba pa znaša 4,5 litra na 100 kilometrov oziroma 13 odstotkov manj kot pri predhodniku.

Z izjemo modela 520d, ki bo serijsko na voljo z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, bodo vsi modeli opremljeni z osemstopenjsko avtomatiko. Poleg modelov s pogonom na zadnji kolesi bodo, seveda, na izbiro tudi različice s pametnim štirikolesnim pogonom xDrive.
Kmalu po začetku prodaje se bodo naštetim različicam pridružili še varčni 520d efficientdynamics edition, ki porabi zgolj 3,9 litra na 100 kilometrov, priključni hibrid 530e iPerformance, čigar sistem (bencinski motor + elektromotor) razvije 185 kilovatov (252 KM) in porabi dva litra na 100 kilometrov, vrhunec športne ponudbe pa bo (vsaj začasno) predstavljal model 550i xDrive. Tega poganja motor V8 s 340 kilovati (462 KM), ki mu omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v 4,0 sekunde ob porabi zgolj 8,9 litra na 100 kilometrov.

Pozneje bo ponudbo dopolnila športna različica M5, za katero se pričakuje, da bo iz tlačno polnjenega V8-stroja iztisnila več kot 600 "konjev".

Prodaja novega BMW-ja serije 5 se bo začela februarja 2017, več različic (vključno s hibridno) pa bo na voljo že od marca.