Tiguan bo Volkswagnu zagotovil nov zagon v sicer rastočem razredu SUV-jev. Foto: M. Kr.
Tiguan bo Volkswagnu zagotovil nov zagon v sicer rastočem razredu SUV-jev. Foto: M. Kr.
Tiguana smo že gostili v studiu
Tiguana smo že gostili v studiu Foto: Ana Debeljak / MMC RTV SLO
Volkswagen Tiguan
Prepoznavna in urejena Volkswagnova armatura, ki ohranja dobro razmerje med klasičnimi stikali in programskim upravljanjem sistemov. Foto: M. Kr.
Novi tiguan prihaja s kopico asistenčnih sistemov
Novi tiguan prihaja s kopico asistenčnih sistemov Foto: Ana Debeljak / MMC RTV SLO

Novega tiguana v množici drugih najbolj jasno definira njegova visoka bočna linija, ki v močni karakterni črti poveže rob srednje in zadnje luči. Zunanji gabariti so vsekakor odlično odmerjeni – velika medosna razdalja (2681 mm, 77 mm več kot prej), kratki previsi in visoko postavljena bočna ramena so odlična podlaga za prostorninski prirastek v notranjosti.

Novi tiguan meri v dolžino 4486 mm, kar je šest centimetrov več kot prej. Čeprav je večji in bolj čokat, je s količnikom 0,32 Cd za 13 odstotkov bolj aerodinamičen od predhodnika.

Tudi pri novem tiguanu bodo lahko kupci izbrali mestno ali terensko različico, kar pomeni predvsem nekaj razlik na prednjem delu vozila. Različica za pogostejšo uporabo izven asfaltiranih cest ima namreč spredaj večji prevozni kot nabrežine, ki je 25,6-stopinjski, zadaj pa je pri obeh različicah 24,7 stopinj. Robatejši tiguan s štirikolesnim pogonom in dodatno zaščito spodnjega dela motorja je od tal oddaljen 200 milimetrov, mestni 10 milimetrov manj.

Številni sistemi za več udobja in varnosti
Kupcem bodo ponudili tudi pester nabor sistemov za višjo raven udobja in varnosti, vključno z aktivnim pokrovom motornega prostora za ublažitev posledic morebitnega trka s pešci, do katerega pa pravzaprav naj ne bi prišlo po zaslugi sistema za nadzor prometa z mestno funkcijo zaviranja v sili in sistemom prepoznavanja pešcev.

ESC ima dodano funkcijo stabiliziranja prikolice, zanimiva novost v ponudbi je vlečna kljuka s prikazom obremenitve, ki obremenitev izmeri takoj po priklopu prikolice, po speljevanju pa tudi maso celotne prikolice.

Čeprav v rastočem razredu SUV-jev raste delež različic z dvokolesnim pogonom, pa bodo verjetno številni kupci tiguana izbrali različico s štirikolesnim pogonom 4motion. Po zagotovilih konstruktorjev lamelna sklopka pete generacije zagotavlja še večjo varnost, preklapljanje z dvokolesnega na štirikolesni pogon pa poteka samodejno, brez posredovanja voznika.

Voznik pa ima možnost vmešavanja v delo tehnike s pomočjo vrtljivo-pritisnega stikala ob ročici menjalnika s katerim lahko izbira štiri različne profile štirikolesnega pogona ali pa katerega izmed voznih profilov, ki prilagodijo tudi delovanje aktivnega radarskega tempomata, krmiljenja menjalnika in še nekaterih drugih sistemov.

Pester nabor pogonskih agregatov
Izbira agregatov je hišno velika. Med bencinskimi ponujajo 1,4-litrskegaTSI-ja (92 kW) in dve jakostni kategoriji dvolitrskega TSI-ja (132 in 162 kW), pri dizlih TDI-ja z dvolitrsko gibno prostornino pa je moč razdeljena na štiri razrede (85, 110, 140 in 176 kW).

Pri nas bosta najprej na voljo dvolitrski TDI s 110 kW v kombinaciji z zgolj sprednjim pogonom in ročnim šeststopenjskim menjalnikom, ta bo v vstopni opremi trendline stal 27.439 evrov, ter enako močna različica s pogonom 4motion in sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom DSG, ki bo v opremi comfortline stala 35.024 evrov.

V prvi generaciji tiguana se je pri nas daleč največ prodalo prav takšnih s 110-kilovatnim dizelskim motorjem, sprednji in štirikolesni pogon pa sta si prodajni delež razdelila na pol. Vstopni bencinski bo sicer na voljo za slabih 24 tisoč evrov, vstopni dizelski bo za tisočaka dražji.