Avtomobilnost

Poudarki

  • Izposoja pospešuje prodajo
  • Car sharing nas pripravlja na dobo avtonomnih avtomobilov
  • Avtomobilske znamke se obračajo k drugim storitvam
  • Mobilnost je velika tematika v današnji avtomobilski industriji.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.6 od 35 glasov Ocenite to novico!
Parkirišče, avtomobili
Ljudje v večjih mestih zaradi javnega prometa in souporabe avtomobila ne potrebujejo več lastniškega vozila, zato nekateri ob nakupu nepremičnin tudi ne povprašujejo več po parkirnih mestih. Foto: BoBo
Mark Adams
Mark Adams, vodja projekta souporabe avtomobilov v Dublinu pri Toyoti, nam je povedal, da so zelo uspešni tudi v promocijskem smislu. Predvsem zato, ker mladi svoje vtise s hibridnimi avtomobili na spletiščih delijo s svojimi prijatelji in znanci. Foto: Boštjan Podlogar/MMC RTV Slo
Eurban
Souporaba avtomobilov je v porastu po vsem svetu. Nič drugače ni v Ljubljani in drugih manjših slovenskih mestih, kot je Murska Sobota. Foto: MMC RTVSLO
bicikelj, kolo
Pri Fordu so se že povezali z oblastmi v nemških mestih, kjer si lahko njihovi uporabniki izposojajo kolesa, kot v Ljubljani BicikeLJ, na primer. Foto: MMC RTV SLO
Avtonomni renault zoe
Dolgoročna vizija so samovozni avtomobili. Foto: Renault zoe

Dodaj v

Parkirno mesto ob nakupu nepremičnine bo vse manj pomembno

Nova gibanja v mobilnosti
5. oktober 2017 ob 06:28
Frankfurt - MMC RTV SLO

Car sharing, delitev oziroma souporaba avtomobilov, nas pripravlja na dobo avtonomnih avtomobilov. To je bila vroča tema na avtomobilskem salonu v Frankfurtu, kjer je bilo jasno izraženo, da avtomobilisti že ubirajo novo pot in se povezujejo z mesti za čas, ko lastništvo avtomobila ne bo več nuja.

Frankfurtski avtomobilski salon nam je poleg pete stopnje avtonomne vožnje ponudil tudi kar nekaj novih storitev, novih načinov upravljanja z našo mobilnostjo.

Pred 20 leti bi si težko predstavljali, da bodo avtomobilske znamke svojim kupcem prodajale še kaj drugega kot le modele. Zdaj pa se že obračajo k storitvam. Pri podjetju Ford so predstavili aplikacijo, ki v Kölnu in Düsseldorfu za uporabnike že ponuja takšno souporabo koles, kot jo mi poznamo v Ljubljani. To nakazuje, da avtomobilistične znamke že sodelujejo z mestnimi oblastmi in s tistimi, ki razvijajo opremo in gledajo, kako se premikamo danes in kako se bomo v prihodnosti.

Ne nazadnje to pot ubira tudi Ljubljana, ki ponuja tako souporabo koles kot avtomobilov, posebne sheme celo v okviru javnega potniškega prometa. Ljubljana si prizadeva za tretjinsko prometno sliko: tretjina pešcev in kolesarjev, tretjina uporabnikov avtobusov in vlakov in tretjina uporabnikov avtomobilov.

Plačevali bomo naročnino
Nekoč ne bomo več kupili avta, ampak bomo imeli zgolj naročnino kot za telefon. Plačevali bomo mesečno naročnino, uporabljali pa souporabne avtomobile, kolesa in kdo ve še kaj drugega.

V Avtomobilnosti smo v preteklosti že poročali o Fordovih shemah storitev in predstavili aplikacijo, ki voznike vabi na kolo. Predstavili smo sistem, ki podjetjem omogoča popolno organizacijo prevozov na poslovnih potovanjih. Vključno z računi in potnimi nalogi. Avtomobilska podjetja zdaj posegajo na popolnoma nova področja.

Mark Adams, vodja projekta souporabe avtomobilov v Dublinu pri Toyoti, nam je povedal: "Mobilnost je velika tematika v današnji avtomobilski industriji. Vsak teden smo priča tekmecem, ki predstavljajo novo storitev s področja mobilnosti nekje v Evropi."

Od souporabe imajo avtomobilska podjetja popolnoma otipljive koristi. "Značilni uporabnik takšne storitve je mlajši človek. Ta bo na družbenih medijih izkušnje verjetno delil s prijatelji. Mlada generacija nam daje sijajne povratne informacije," pravi Adams in dodaja, da ne le o storitvi, temveč tudi o hibridnih vozilih. Pravi, da je uporabnikom všeč doživetje hibridne vožnje. Všeč sta jim bogata oprema vozil in občutek varnosti. Navdušeni so nad vzvratno kamero, ki jo, čeprav ni novost v avtoindustriji, mnogi šele spoznavajo.

Avtomobile bodo kupovala mesta
Toda proizvajalci avtomobilov souporabi namenjajo še veliko pomembnejšo nalogo.

"Vse to so prvi koraki k dolgoročni viziji. Dolgoročno bodo kupci morda postala mesta. Morda bodo po letu 2020 v ožjih mestnih središčih že obvezna samovozna vozila. To bo vozni park javnega mestnega prometa. Ljudje se morajo že danes privaditi souporabi teh vozil. V predhodnem obdobju bomo imeli v nekaterih delih mesta vozila z malo izpusti, v drugih brez izpustov," pravi Adam.

Prilagajate se vi, prilagajajo se stranke. Prišel bo trenutek, ko se bo morala prilagoditi mestna infrastruktura. Kako se bo to zgodilo?

"To je dobro vprašanje. Vsi si lahko predstavljamo mesto zelo daljne prihodnosti, kjer prevladujejo samovozna in avtomatizirana vozila. To velja za avtonomijo osebnih vozil in javnega prometa. Težko ugibava, kdaj bo tako. Tehnologijo bomo imeli. Usklajena mora biti še zakonodaja. Novi svet mora biti tudi družbeno sprejet," dodaja sogovornik.

Pri Toyoti menijo, da bodo počasna samodejna vozila morda najprej uvedli na območjih za pešce. Morda bo do zunanjega obroča mesta obvezno območje brez izpustov, kjer bodo uporabljali električna ali vodikova dostavna vozila, na obrobju mesta pa bodo območja za vozila z malo izpusti. Ta območja se bodo morda postopno širila, dokler ne bomo imeli enotne in pametne prihodnosti.

Parkirni prostor pri hiši ne bo več potreben
Velikokrat je sogovornik omenil besedo morda, a dejstvo je, da je souporaba predvsem v večjih mestih že zaživela, kar zaznavajo tudi nepremičninski agenti v večjih mestih po vsem svetu.

Z nastopom delitve avtomobilov in boljšega javnega potniškega prometa so kupci nepremičnin veliko bolj odprti za nakup nepremičnine brez parkirnega mesta. Če je bilo v preteklosti tako rekoč nemogoče prodati nepremičnino brez parkirnega mesta, danes ni več tako. Nepremičninski agentje pravijo, da se je v zadnjih 20 letih spremenilo veliko, od povečanja okoljske zavesti do pogleda na premoženje, predvsem pri mlajših kupcih.

V zadnji Avtomobilnosti smo se posvetili novim smernicam v mobilnosti.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
polarisprox440
# 05.10.2017 ob 06:57
Hehe, se mož pa žena se skregata, ko je kaka nova praska na avtu :). Kako že gre pregovor; v španoviji še pes crkne:)). Avto je praktično moj “osebni prostor”, ne bi želel, da se z njim vozi neka X oseba... Ideja pa bo kot vsaka zaživela pri določenem odstotku ljudi, predvsem v mestih.
webman
# 05.10.2017 ob 07:10
Ko bo v prihodnosti napredoval javni prevoz, bo avtomobil vse manj pomemben.
Luka Novak
# 05.10.2017 ob 07:19
Parkirno mesto ob nakupu nepremičnine bo vse manj pomembno

Naj RTV zmanjša vozni park vsako leto za 10%, pa bomo verjeli.

V praksi pa si mehanik ne upa posodit niti nadomestni avto vreden morda 1000 eur, ker se ljudje/stranke potrudijo uničit čisto vse. Odnos do tuje lastnine kratko malo barbarski.

Mogoče 10% strank brez pomisleka, ostalim pomisliš 2x ali pa iščeš izgovore.
zerorez
# 05.10.2017 ob 07:06
Ko Slovenec kupi nepremicnino, je pomembno, da ima dva parkirna prostora in neka Car-sharing ideja tega ne bo spremenila.
designprologo
# 05.10.2017 ob 07:38
Svoboda je, ko se kadarkoli vsedem v svoj avtomobil, brez da bi kogarkoli kaj vprašal, naročeval, izbiral termin, plačeval izposojo itd...

Btw, te jajčkaste centrifuge so toliko varne, kot kolo moje stare mame.
Lepljiv volan in kljuke, popacana armatura, sedeži z vonjem, nekdo je v prtljažniku pozabil vrečko itd...ker za drugimi to nihče ne bo čistil in tisti študent ki bo imel za 4€/h preko vozni park, pa bo sesal preproge tak malo 'preko organa'...fuj! Že znano iz Rent-a-car...
...hvala lepa, ampak ne hvala za vsaki dan!
tantadruj76
# 05.10.2017 ob 06:56
mah, vandale se bo na nek način izločilo...z vso tehnologijo ki je na voljo, bo posnelo v kakšnem stanju vrneš, in itak se prijaviš in plačaš s telefonom , tako da se ve kdo je bil. vandale pa na otok, delat in potem načrtno uničevat kar so naredili, (zob za zob vedno pomaga pri razumevanju) ker niso za življenje v družbi.
Deep_G
# 05.10.2017 ob 07:50
Že spet promocija Car sharinga? Edini Car sharing ki bo pri nas kadarkoli deloval, je taxi.
Veliki gospod
# 05.10.2017 ob 07:20
To bo zaživelo, ko bodo avtomobili sami vozili, da te bo lahko prišel na dom iskat, da pa grem nevem kam po avto in ko ga vrnem morem 15 minut pes, pa se ni najbolj komot.
aaa
# 05.10.2017 ob 07:52
Neumnost. V avtu imamo vsi vedno nekaj krame ki jo občasno potrebujemo. Menda ne bomo tega nekejkrat dnevno not in ven vlačili. In vsakič drug avto vozit, ki ga nisi vajen. To bo dela za kleparje.
Binder Dandet
# 05.10.2017 ob 07:58
Kolikšen procent prebivalstva uporablja bicikelj? Dvomim, da bo izven svetovnih metropol takšen koncent deljenja avtov zaživel.
gremyus
# 05.10.2017 ob 07:16
Vi se kar tolažte... Parking bo še vedno pomemben. Ko pa to ne bo več pomembno, mene nau že 100 let. Splob pa v slo, ko gre.o s spremembami po polžje...
aaa
# 05.10.2017 ob 07:54
In še ta neumnost, da bo parkirno mesto ob nepremičnini nepomembno. Najboljše da avto kar sredi ceste pustiš, dokler ga nekdo drug ne odpelje.
21.12.2012
# 05.10.2017 ob 07:53
spet neke ideje za biznis, potem pa tile delajo reklamo kako je oh in ah to.
dante123
# 05.10.2017 ob 09:26
V mnogih družinah car sharing zelo dobro deluje. Isti avto uporabljajo starši in otroci

Ce je tebi isto delit avto z ožjim družinskim članom, kot pa recimo z MetodomTrobcem, veliki večini verjetno ni.
Drugače pa verjamem da to proizvajalci podpirajo, saj se bodo vozilo dosti hitreje uničevala in bo tako vecja potreba po novih, več servisov,....
ajvard
# 05.10.2017 ob 09:13
ti car sharing zanesenjaki in podobni se mi zdijo že kot kakšni vegani ali kaka druga religija.

s to svojo "vizijo" so že prav tečni.

dejstvo je, da imamo ljudje radi lasten avtomobil. ne glede na to, koliko se to splača. enako kot imamo radi lastniško stanovanje. v tem je nek občutek svobode, ki ni nadomestljiv.

verjamem, da bo nek % hipsterjev in podobnih v urbanih središčih sicer sodeloval v car sharingu. a misliti, da bo to počela večina populacije, je naravnost smešno.
zapravico
# 05.10.2017 ob 07:12
To bo zaživelo,ko bo narod postal dostojnejši,to pa ne bo nikoli
ThePianoGuy
# 05.10.2017 ob 07:44
Ampak nikomur se ne gre za zmanjšanje prometa ali izpustov

To car sharing ni. Kvečjemu več izpustov, ker moraš običajno še ovinek okoli doma narediti, preden ga parkiraš nazaj na določeno mesto.

O Uberu pa ne bi izgubljal besed. Njihova marža temelji na zakonskih luknjah in na mafijskih maržah taksistov.

Rešitev bo na koncu ena: lastna samovozeča električna vozila. Izpustov v mestu ne bo, problema s parkiranjem tudi ne, ker te bo avto le odložil in šel parkirat drugam, gostota prometa pa se bo sicer povečala, ampak močno pohitrila zaradi propustnosti kot posledica avtonomnosti (odstranitev vseh semaforjev, minimalna varnostna razdalja itd.). Še vedno boš imel svobodo, da se boš peljal kamorkoli kadarkoli in bo avto samo tvoj (ne boš tuje sperme čistil s sedeža). Vse ostalo se mi zdi nateg.
lagun55
# 05.10.2017 ob 11:51
cenjeno g. novinar, a lahko vzamem vaš avto proti plačilu 0,1€ za km do celja, od tam dalje ga več ne potrebujem in lahko sami pridete ponj ali če vam ga kdo pripelje....
p0ki
# 05.10.2017 ob 07:10
Pa vi vete, da to že imamo v Sloveniji? V Ljubljani več kot 1 leto, v Kranju, v Mariboru in v Murski Soboti? Če še niste slišali za Avant2go, ki izvaja ponuja to storitev in to zelo uspešno!
Ori
# 05.10.2017 ob 06:33
To ne bo zaživelo. Malo se pozanimajte, kaj vse vandali počnejo z ljubljanskimi kolesi za izposojo.
vrtojb5
# 05.10.2017 ob 11:48
Bolano je tudi to, da nas bodo prej ko slej oblasti prisilile v tole bedarijo, z izgovorom nekega varovanja okolja.
leonis
# 05.10.2017 ob 10:33
Tole lahko mogoče enkrat deluje v kakšni Ameriki al pa kakšnem večjem evropskem mestu,nikakor pa ne pri nas.Ker Slovenci res da nimamo vsi novih hibridov ampak ma marsikdo še zmeri starga dizla al pa še starejšega bencinarja za katerega po možnosti še vedno odplačuje kredit, ampak je ponosen nanj ker je njegov.Naše jeklene konjičke razvajamo in za njih pogosto dajemo več kot bi dali za sebe,ker oni so za povprečnega Slovenca kot hišni ljubljenček in družinski član.In jasno je da se to ne deli z nikomer... Glede samodejne vožnje, nekateri komaj čakajo to,ampak tud tuki mislim da je kar nekaj ljudi (tudi jaz), ki v vožnji uživa in jaz svojega starega avta ne bi zamenjal za takega tud če bi mi doplačali...
oziris.va
# 05.10.2017 ob 09:14
Zakaj bi hotel sedeti v avto, kjer je pred tabo nekdo drug že prdnil v sedež?

- citat mojega profesorja
ajvard
# 05.10.2017 ob 11:37
glede krame v avtu pa se lahko vsak od nas vpraša, kaj je zares potrebno...

jaz imam v prtljažniku vedno: gojzarje in ostalo hribovsko opremo, osnovno camping opremo, rezervna oblačila, če se kje nenadejano ustavim in prespim ali me ujame dež...

to vozim s sabo, tudi če je cilj izleta obisk tržnice v sosednjem kraju.

skratka, ko se v petek odpeljem, si dopustim, da lahko zavijem tja, ali tja, ali pa kam v tretjo smer.

občutek svobode. in pride prav, iz izkušenj.
slovenkaaaa
# 05.10.2017 ob 10:32
Pa ni problem, da bi bili v Sloveniji nazadnjaški, ampak imamo pač drugačen način življenja. Mislim, da smo med razvitimi državami v vrhu po deležu ljudi, ki živijo na podeželju, sploh v primerjavi z drugimi V evropskimi državami. In če živiš na vasi, car sharing ni opcija in ne bo. In se mi zdi tudi fajn, da nismo vsi v mestih. Neka Bukarešta variante in to.
slorest
# 05.10.2017 ob 10:12
Okej. En je super napisal. Ko bo carsharing deloval, bomo/boste vsi pisci že pod rušo. Če bo avtomobil avtonomen in vas bo prišel iskat, ni težav, če boste morali hoditi dlje kot do vašega trenutnega parkirnega mesta, ni pogojev, da bi hodili tja. Sploh, če boste jemali s sabo še torbe, ključke, CD-je, steklenice ... Kot drugo. Kolega je že prej izpostavil. Večina vozil je zgužvanih ob konicah, torej še vedno potrebujete identično veliko vozil, razen seveda, če se vozite z večimi. Kot tretje. Slovenska mesta ŽAL nimajo možnosti drugačne možnosti. Tramvaji so nesmiselni, podzemna železnica bi prišla v poštev samo v Ljubljani, pa bi vso zadevo naredila nebeško drago, sploh ob zavedanju, da vsak pobere nekaj odstotkov, pa roko na srce niti ne bi bila smiselna, imate torej samo te čudovite avtobuse, ki vozijo po teh čudovitih ljubljanskih cestah, kjer bi morali ob nakupu karte dobiti tudi kupon za brezplačni obisk kiropraktika. In zadnje. VSAKA stvar v Sloveniji je (vsaj za VELIKO večino) pogojena s ceno. Če bo carsharing cenejši od klasičnih avtomobilov, se bo zadeva prijela, v tem trenutku pa ni niti dostopna, še manj pa bolj ugodna. Razen seveda, če se vozite 100 km na leto. Če pri zadnjem ne verjamete. Vsi kričijo, da podpirajo lokalno pridelano hrano. V trgovini bodo za nekaj centov manj raje kupili tisto kar je ugodnejše.
Hik
# 05.10.2017 ob 08:55
Letno naredim 20.000 km, kar ob povprečni hitrosti 60 kmh pomeni 333 ur oz. 3 ure manj kot 2 tedna letno (ali slabih 55 minut na dan). Preostalih 50 tednov na leto (ali dobrih 23 ur na dan) avto stoji. Iz tega vidika bi bil car sharing zelo racionalen, saj bi vsaj teoretično znatno zmanjšal količine plehovja. Ampak problem je, da vsaj tri četrtine od teh 20.000 km prevozim ravno v špicah, ko potrebuje avtomobile tudi vsaj 80 % drugih uporabnikov. Potemtakem bo treba razpoložljivosti teh pametnih avtomobilov, ki jih bo predvidoma dosti manj kot sedanjih lastniških avtomobilov, prilagoditi tudi urnike zaposlenih, tako da bo Janez začel z delom ob 7.00, Jože ob 7.03, Slavica ob 7.06, ... in baksuz Hik ob 23.47, ali ne? No ja, smisel življenja mlajših generacij je itak, da se človek prilagaja stroju, tako da bo tudi to izvedljivo. Mogoče pa bo po zaslugi car sharinga smelo ali moralo 80 % zaposlenih opravljati svoje delo doma...
21.12.2012
# 05.10.2017 ob 08:01
zaživel bo ziher tam, kjer folk že sedaj nima avtov zaradi teh in drugih razlogov.

sicer pa se mi ideja zdi enaka tisti, po kateri bodo namesto nas v prihodnosti vse delali roboti, mi pa bomo dobivali denar iz .... no, tega niso pojasnili.
hepimen
# 05.10.2017 ob 11:04
V gosto naseljenih urbanih centrih bo to zagotovo zaživelo. Danes manj kot polovica Parižanov ali Londončanov v starosti med 18-25 let naredi vozniški izpit.

Pa ne zaradi car sharinga, ampak zaradi urejenega javnega prevoza (beri: metroja), ki te 5 minut stran od tvoje destinacije pripelje hitreje kot lasten avto.
vrtojb5
# 05.10.2017 ob 11:46
Ja BO manj pomembno, ko bo moj vnuk kupoval nepremicnino (trenutno je moj sin par let star). Do takrat bo parkirno mesto kostalo 10k, pa btw tudi v zakonu pise da mora biti. Se celo dva.
aaa
# 05.10.2017 ob 10:49
glede krame v avtu pa se lahko vsak od nas vpraša, kaj je zares potrebno...

Ne vem zakaj imaš ti avto. Jaz ga imam ker je komot. Ko ne bo več komot, ga ne bom več potreboval. In ta car sharing ni komot.
ThePianoGuy
# 05.10.2017 ob 07:20
Pa kaj nas vsak teden posiljujejo s tem car sharingom?! Že v KR je župan odžrl štiri parkirna mesta pred občino za avant2go, ki so ves čas zasedena in jih nihče ne uporablja. Car sharing NE MORE delovati, če ga ponuja privat firma. Že zaradi marže - ta bo vedno (pre)velika in bo pod črto vse skupaj predrago. Razen če to organizira/subvencionira država. Ampak temu se pa reče javni prevoz in ga že imamo.
xyxy
# 05.10.2017 ob 10:46
Mene so učili da se ženske in avta ne deli. Pri tem ostajam. pri delitvi avtomobila je problem, da ko ga nujno potrebuješ ga ni. Jaz bom ostal zvest načelom, vsaj en avto pri hiši. Verjetno bo ceneje, kot pa nekajletna naročnina nanj ;-)
Mirko Tipka
# 05.10.2017 ob 08:57
Car sharing... pa to je avtobus... zakaj je pa po mestih (razen Ljubljane in Maribora) tako malo ljudi na avtobusih?
MiD
# 05.10.2017 ob 08:10
V mnogih družinah car sharing zelo dobro deluje. Isti avto uporabljajo starši in otroci (ki že imajo vozniški izpit).
nuLanuLa
# 05.10.2017 ob 13:23
Avto je statusni simbol, kot je včasih bil jahalni konj; no, še vedno je. Tole je bolj tolažba za hipsterje.
hepimen
# 05.10.2017 ob 10:57
Carsharing ja... To je samo hipsterski naziv za rent-a-car.
Binder Dandet
# 05.10.2017 ob 09:54
"Ce je tebi isto delit avto z ožjim družinskim članom, kot pa recimo z MetodomTrobcem, veliki večini verjetno ni. "

Zanimiva. A to bi se avte prevzemalo v specialnih parkirnih hišah, kjer bi med enim in drugi prevzemom delavec celovito pregledal avto ali podobno kot bicikelj, kjer ni nobene inšpekcije vmes? Ker če je slednje, a potem Metod Trobec svojo žrtev pelje na drugo lokacijo, policija pa tebe ustavi in najde kri v prtljažniku?
ronzi
# 05.10.2017 ob 09:19
Saj pa tole že obstaja že vrsto let,sam malo drugače...reče se avto na lizing,kjer je lastnik banka,uporabnik pa mesečno plačuje za uporabo avtomobila.....če pa preneha plačevat,pa lastnik avto vzame pa ga da na izposojo drugemu uporabniku.....
grafikon
# 05.10.2017 ob 09:14
To v Sloveniji velja mogoče .... mogoče za Lj in Mb, ostalo pa pozabite ker pri nas ni tako gosto poseljene populacije. Delitev avtomobila so pa samo mokre sanje hipijev, ker generacija ki raste sedaj ne pozna niti koncepta socializma kjer bi se nekaj delilo, kaj šele razumela.
RoSeR
# 05.10.2017 ob 08:35
Za družine nepredstavljivo.
samo.jst
# 05.10.2017 ob 07:50
Velike spremembe na področju prometa so pred vrati. Car-Sharing je le del takšnih sprememb, ki pa na žalost ne rešuje glavne problematike skupnih prevozov - priročnost. Največjo razliko bodo naredili avtonomni električni taksiji, ki bodo za ceno javnega prevoza nudili individualni ali deljeni prevoz od hišnega vhoda pa do željene destinacije. Tehnologija je v večinoma že na voljo, zakonodaja pa se spreminja v pravi smeri.
hepimen
# 05.10.2017 ob 11:06
Smo tudi ljudje, ki imajo raje avto, pri katerem jim ni treba skrbeti za servis, registracijo, menjavo letnih in zimskih gum, itd.

...in imate očitno preveč časa.
uros-bukovec
# 05.10.2017 ob 09:47
ma kaj fantazirajo. Mi mamo car šering že 47 let. Avropejci naj pridejo na naš car šering. Je pa tako da avto imam jaz delim si ga pa po potrebi. Javnega prevoza pa v ruralnih predelih praktično ni. Do vsake zidanice pa ne vozi avtobus in tudi na kolpo ne Tako da to so same neumnosti. Mi rabimo urejene ceste ne pa neke neumnosti. Otroc se pa vozijo z javnim prevozom ker še niso zreli za car šering a ne.
Springbok
# 05.10.2017 ob 09:19
V gosto naseljenih urbanih centrih bo to zagotovo zaživelo. Danes manj kot polovica Parižanov ali Londončanov v starosti med 18-25 let naredi vozniški izpit.

Na redko poseljinih območjih pa se b ohranil lasten avto in potreba po parkirnem mestu. Policentrična Slovenija je verjetno vzorčni primer regije, kjer to ne bo uspelo. IN še naprej bo avgusta premalo parkirnih mest v Piranu, na Bledu in v Bohinju.
Kermit
# 05.10.2017 ob 09:18
Ne bo šlo. Firme, ki posojajo, v bistvu kratkoročni rent-a-car, mogoče. Za določeno populacijo. Sama si ne predstavljam, da bi zjutraj hodila z dvema majhnima otrokoma 10 minut daleč do Avant-go. Da bi pa SVOJ avto posojal okoli, in to za male pare? Ni šans. Če že bi, bi upalil neko tržno najemnino, enako kot rentacar, ampak nihče ne bo vsakodnevno dajal 50, 100 evrov za najem za par ur. Enostavno je avto preveč vreden, da bi ga posojal, ker je prevelika možnost nesreče, malomarnosti...koga boš lovil, če ti pijan naredi totalko, na računu pa ima 500 evrov? AirBNB je bila v osnovi ideja, da se posoja SVOJE stanovanje, med odsotnostjo lastnika, ali pa da se odda soba v svojem stanovanju. Koliko ljudi dejansko gosti tujce v svojem stanovanju? 1%? Ni šans, da bo neki XY spal na mojem jogiju, jedel z mojim priborom (in pomil kakor pač bo), kakal v moj WC (in malo mimo tudi), brskal po mojih fotoalbumih, mogoče oblekel mojo pižamo. Enako je z avtom, če se kdo gre car sharing, je to rentacar in airbnb je v bistvu oddaja praznih stanovanj.
Space Voyager
# 05.10.2017 ob 08:48
Car sharing, kot ga opisuje članek, ni pravi car sharing v smislu souporabe solastnine. Gre za t.i. "individualni javni potniški promet", kar pomeni samo to, da ne gre za avtobus, ampak avto za npr. do 4 osebe. Pokličeš, pride sam, vneseš destinacijo, te pelje. Meni je to super ideja, seveda ko bodo avtomobili hkrati tudi dovolj zanesljivi vozniki. Še vedno ostane težava počitnic itd.. Če pokrijejo tudi to (naročiš kombi...), se z veseljem losam vseh avtomobilov in stroškov z njimi.
dude
# 05.10.2017 ob 07:22
Ce cena car sharinga pade za 50 odstotkov, si imo v ljubljani nihce ne bo lastil drugega avta.
izo
# 05.10.2017 ob 15:27
samo en malo premislek:

car shraing (ali kaj drugega) se mogoče zdi kul ideja (samo če mlade vpršaša, kaj si milsijo o phone sharing, potem bi najbrž dobil drugačne odgovorre), ampak ozbaljam na neo zadevo: lče si bomo vse delili in nucali rabljeno ipd, kaj pa gospodarstvo? od kje potem dodana vrednost in vse kar poganja ekonomijo?
bo treba potem res v kompletu zamenjat model, na katerem bazira družba in to je žali bog, precej na temeljih socializme narejen, ker drugače pač zadev ne more obstajat, koliko smo pa zreli za tak podvig, ne vem, glde na razmo9šlanje vsega tega utrbo neoliberalizma sem zelo zelo skeptičen. pa tu je seveda potem zraven še pumpanje ega ipd, dejte vi recimo enemu lokalnemu šeridu izjavit idejo o car šeringu, lol...
sv
# 05.10.2017 ob 10:41
Ne vem kaj skozi nabijajo s sharingom. Pa ni šans, da to zaživi.
Kazalo