Avtomobilnost

Poudarki

  • Ko zapnemo varnostni pas ga je treba še zategniti
  • Pozimi slecite bundo ali si jo odpnite, ko sedete v vozilo
  • Voznika ali potnika, ki ni pripet z varnostnim pasom, se kaznuje z globo v višini 120 evrov
  • Varnostni pasovi pri neposrednih trkih vozila zmanjšajo tveganje za smrt za kar 74 odstotkov
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 13 glasov Ocenite to novico!
Varnostni pas
Pozimi, ko si varnostni pas zapnemo čez bundo, je med osebo in pasom v primeru trka dodaten prostor, zaradi česar varnostni pas ne bo optimalno opravil svoje naloge - zavarovati človeka. Zato je priporočljivo bundo sleči ali pa jo vsaj odpeti, varnostni pas pa zapeti tako, da se prilega telesu, nato pa ga je treba še zategniti. Foto: Volvo
Varnostni pas
Pri vožnji otrok so najpogostejše napake staršev, da otroka na krajših vožnjah, od doma do šole, vrtca, trgovine, babice, ne pripnejo v otroški sedež z varnostnim pasom. Foto: Ford
Varnostni pas
Pri zaviranju v sili bo neustrezno zavarovanega otroka med nenadzorovanim pospeškom odneslo do prve trde ovire, poškodbe pa so neizogibne. Foto: Ford
Voznik
Voznika ali potnika, ki ni pripet z varnostnim pasom, se kaznuje z globo v višini 120 evrov. Foto: G. Pr.

Dodaj v

Pozimi si varnostnega pasu ne zapnite čez bundo

Osnovna šola varne vožnje: Varnostni pas
30. december 2016 ob 14:06
Ljubljana - MMC RTV SLO

(Ne)uporaba varnostnega pasu je kljub stalnim opozorilom še vedno pogost vzrok za smrt v prometnih nesrečah. Vendar pa ni dovolj le, da se v vozilu pripnemo. Varnostni pas je treba uporabljati pravilno.

Še posebej pozimi, ko imamo zaradi mraza oblečenih več plasti debelejših oblačil, strokovnjaki za varno vožnjo priporočajo, da se pred začetkom vožnje slečemo. Varnostni pas se mora prilegati telesu in ne sme biti zapet čez bundo. Ko varnostni pas zapnemo, ga moramo obvezno še zategniti.

Na policiji pravijo, da si prizadevajo, da bi čim več voznikov uporabljalo varnostni pas. Pri najhujših prometnih nesrečah namreč vedno znova ugotavljajo, da bi bile lahko posledice bistveno blažje, če bi vozniki in potniki v vozilu dosledneje uporabljali varnostni pas.

Na policiji so ponazorili, kako pomembno je, da smo v vozilu pripasani. Ali ste vedeli, da lahko odrasel človek z močjo rok in nog zadrži težo telesa ob trku le do hitrosti 7 km/h? Ali, da pri trku vozila, ki vozi s hitrostjo 50 km/h, deluje na naše telo enaka sila, kot če bi padli 10 metrov globoko? Pri večjih hitrostih ta sila še skokovito narašča!

Varnostni pas močno zmanjša možnost smrti in poškodb
Strokovnjaki so ugotovili, da bi bilo med vozniki in potniki v avtomobilih 40 odstotkov manj žrtev, če bi vsi uporabljali varnostne pasove. Varnostni pas je vez z življenjem, česar se še vedno zaveda premalo udeležencev v cestnem prometu, menijo pri policiji, kjer so zaskrbljeni, da je še vedno veliko ljudi pripravljenih tvegati svoje življenje, ker vozijo nepripeti, s čimer ogrožajo svojo lastno varnost in najpogosteje tudi varnost svojih bližnjih.

Na Agenciji za varnost v prometu (AVP) pojasnjujejo, da dosledna uporaba varnostnih pasov zmanjša tveganje za smrt kar za polovico, skoraj toliko zmanjša tudi tveganje za hude poškodbe, za okoli četrtino pa tveganje za nastanek lažjih poškodb, tako pri voznikih kot pri sopotnikih na sprednjih sedežih.

Varnostni pasovi pri neposrednih trkih od spredaj in pri prevrnitvah ali kotaljenju vozila zmanjšajo tveganje za smrt za kar 74 odstotkov, še pojasnjujejo na AVP-JU. V raziskavah so ugotovili, da dobra tretjina voznikov in potnikov, ki ne uporabljajo varnostnega pasu, tega ne storijo, ker na to pozabijo, slaba četrtina se ne pripne, ker se peljejo na kratke razdalje, desetina pa se ne pripne, saj naj bi jih varnostni pas motil med vožnjo.

Vsak deseti starš v vozilu otroku dovoli zapustiti otroški sedež
Zanimivi so tudi rezultati raziskave, ki jo je leta 2014 med slovenskimi voznicami in vozniki naredil AMZS. Ugotovili so, da več kot desetina staršev otroku med daljšo vožnjo dovoli, da med vožnjo zapusti otroški sedež. V primeru trka ali naleta nepripeti 15-kilogramski otrok ob oviro - sedež, armaturno ploščo ali vetrobransko steklo - udari s silo približno 500 kilogramov! Še posebej nevarno je, če otrok stoji med obema naslonjaloma prednjih sedežev.

Kljub temu pa veliko pogosteje otroke privežemo, sebe pa ne. Na AVP-ju v svoji lanski raziskavi ugotavljajo, da so najpogostejši kršitelji uporabe varnostnega pasu iz starostne skupine med 26 in 35 leti (26 %) ter iz starostne skupine med 36 in 45 leti (22 %), med njimi je več moških (v povprečju se pripenja 91,5 % moških ter 96,9 % voznic), potniki na zadnjih sedežih pa so se izkazali slabše, saj se jih z varnostnim pasom zavaruje le dobrih 66 % odraslih ter od 87 %(starejši) do 94 % (mlajši) otrok.

Ste pomislili, da bi se privezali na avtobusu?
Še vedno se v večini ne pripenjajo niti potniki v avtobusnem prevozu, premalokrat pa tudi vozniki tovornih vozil. Posebej skrb vzbujajoče pa je, da so slabo zavarovani otroci v vozilih, namenjenih za prevoz otrok v šole, na kar smo z vseslovensko akcijo opozorili prav v oddaji Avtomobilnost.

V letu 2015 je na slovenskih cestah umrlo 38 oseb, v prometnih nesrečah, kjer so preiskovalci lahko ugotovili (ne)uporabo varnostnega pasu, jih je umrlo 42 % oziroma 16 voznikov osebnih avtomobilov, ki niso uporabljali varnostnega pasu, 26 pa jih je bilo huje poškodovanih, ugotavlja AVP.

Varnostni pas je treba nujno zategniti!
Ni pa vedno dovolj, da se zgolj pripnemo, treba se je znati pravilno pripeti z varnostnim pasom.

Navodila najdete tudi na spletnih straneh AVP-ja, kjer piše, da si je treba najprej ustrezno nastaviti vzglavnik, tako da je njegov vrh v višini temena. Višino zgornje pritrditve varnostnega pasu naravnamo na svojo višino, tako da zgornji del varnostnega pasu teče čez sredino rame. Pas ne sme biti preblizu vratu, prav tako ne sme zdrsniti z rame. Spodnji del pasu mora potekati prek bokov in ne prek trebuha. Previsoko nameščen spodnji del pasu in ohlapen pas lahko povzročita hude poškodbe. Pripnimo se pazljivo, prepričajmo se, da je zaponka pasu dobro zapeta in slišimo "klik“. Preverimo, da je varnostni pas poravnan in ni zvit. Pas s potegom proti zgornji pritrditveni točki pravilno naravnamo in zategnemo. S tem dosežemo, da se dobro prilega telesu, ter da čim bolj zmanjšamo naletno težo telesa ob pas.

Zakaj je treba pripeti varnostni pas in ga zategniti, pa si poglejte v prispevku iz oddaje Avtomobilnost: Osnovna šola varne vožnje: Varnostni pas zategnimo.

Gr. Pr.
Prijavi napako
Komentarji
galoper
# 30.12.2016 ob 14:42
"Pri večjih hitrostih ta sila še skokovito narašča!"

Napaka! Krivulja obremenitve ne narašča skokovito ampak zvezno.
stewie
# 30.12.2016 ob 14:21
Še posebej pozimi, ko imamo zaradi mraza oblečenih več plasti debelejših oblačil, strokovnjaki za varno vožnjo priporočajo, da se pred začetkom vožnje slečemo.

Se strinjam. Potem pa sedeže lepo nazaj, pa noge čez ramena...
michonz
# 30.12.2016 ob 15:33
Vsekakor, tudi če imate v avtu -10 stopinj si pred vožnjo slecite bundo. Obstaja res minimalen odstotek možnosti da boste zato preživeli prometno nesrečo, pljučnica pa vam po drugi strani zagotovo ne uide... A pulover imam pa lahko, in če ja zakaj pa pulover lahko?

A bedaste birokratske riti res nimajo pametnejšega dela kot tole? Namesto da plačujemo za plače avtorjev takih nebuloz bi lahko raje teh nekaj milijonov dodatno namenili za vzdrževanje in popravilo cest!
nostromo
# 30.12.2016 ob 15:08
pri trku vozila, ki vozi s hitrostjo 50 km/h, deluje na naše telo enaka sila, kot če bi padli 10 metrov globoko?

voodoo fizika - pri trku s kakšnim objektom, če bi padli na kakšno podlago?
megan
# 30.12.2016 ob 15:21
V letu 2015 je na slovenskih cestah umrlo 38 oseb, v prometnih nesrečah, kjer so preiskovalci lahko ugotovili (ne)uporabo varnostnega pasu, jih je umrlo 42 % oziroma 16 voznikov osebnih avtomobilov, ki niso uporabljali varnostnega pasu, 26 pa jih je bilo huje poškodovanih, ugotavlja AVP.

A mi lahko kdo pojasni kaj bi naj bilo s tem povedano? Glede na to, da ne razumem, sem polpismena jaz ali pa pisec članka.
friks
# 30.12.2016 ob 20:27
Strokovnjaki ugotvaljajo, da so bunde na splošno nevarne. Treba bi jih bilo povsem ukiniti, ampak zaenkrat še niso našli cenovno ustreznega nadomestila. Enkrat so poskusili človeka namazati s tjulnovo mastjo, pa je spolzel iz pasu še hitreje. Zdaj preizkušajo poseben sistem, ko se voznik zapre direktno v notranjost sedeža.
harigast1
# 30.12.2016 ob 15:08
To je zato,ker se lahko bunda zmečka.
megan
# 30.12.2016 ob 16:54
Pa še odgovor na tvoje vprašanje, "kdo je polpismen". Če ti je težko razvozlat enostavno matematiko, potem ja jasno, da si to ti.

Ne gre za osnovnošolsko matematiko, ampak za to, da pisec članka ni napisal povedi iz katerih bi bilo jasno kaj, misli. Če si moram it sama preračunat procente (saj ne da bi mi bil to problem, kot je mnogim, ki mahajo z diplomami) pomeni, da ni uspel tvorit primernih povedi in da je žalostno, da tako skrpucalo objavijo na nacionalnem mediju. Vsaj prebrali bi lahko vnaprej pa slovnične in pravopisne napake popravili.
fafaron
# 30.12.2016 ob 16:39
Sem dokaj redni uporavnik medkrajevnih avtobusov. Ne mi rečt, da se VEČINA na avtobusih ne pripenja. NIHČE se ne pripasa na avtobusu. Okej, dva potnika sem v življenju vendarle videl, da se pripasata. Kakšni mladi se še posmehujejo, če se privežeš. Kadar so ob meni kaki "pametnjakoviči", se pripasam tako, da čim manj klikne. Že res da se pojemek ob avtobusnem karambolu manj sunkovit. A če se avtobus zvrne na bok, vas bo odneslo čez šipo, potem vas bo pa še "lasten" avtobus pomendral. Problem ostane, ko se treba postaviti MED VOŽNJO k vratom za izstop. Je pa res, da vozniki ob postajališčih vozijo toliko počasneje, da ni panike. Vseeno bi bilo morda bolje, če bi bilo več avtobusov s STOP tipkami (kot je to na mestnig avtobusih v Ljubljani in še kje).
sosman
# 30.12.2016 ob 18:29
Pas vedno zategniti? Kaj smo leta 1980, ko so taki pasovi še bili v uporabi?
ps11
# 30.12.2016 ob 16:31
Problem je, da clovek pri trku zdrsne iz bunde ven in je kot ce ne bi bil privezan. Pas se oprime bunde, tudi zapeta bunda pa cloveka ne zadrzi. Se posebej pri prevracanju, poskusite jet v bundi na simulacijo prevracanja.
SEL
# 30.12.2016 ob 20:10
Izpit imam že več kot 20 let....pa se ne spomnim kdaj bi se sedel za volan in nebi bil pripasan.
Tudi osebno ne poznam nobenega, ki je kot voznik ne pripasan.
Altair
# 30.12.2016 ob 19:29
@galoper, zveznost nima nobene veze s "skokovitostjo". Tudi stopničasta funkcija je lahko zvezna. Men se zdi stavek kar ok, glede na to da hitrost v avtu merimo tudi po korakih <1km/h.
@nostromo, objekt ki prosto pade z 10m ima ob trku hitrost cca 50km/h.
Kar se pa bunde tiče si pa, kadar je ne slečem vsekakor pas potegnem ker je vzmet za vračanje pasu prešibka da bi stisnila gubo bunde ki se naredi ko se vsedeš na sedež. Tudi otroka pripnem v sedežek tako da se pas lepo prilega nanj. Še posebej ker za razliko od vgrajenih varnostnih pasov tisti v otroškem sedežku nimajo pirotehničnih zatezovalcev.
Yeager
# 30.12.2016 ob 14:49
ja pa jada, da me zebe in pol zbolim.
robijezakon
# 30.12.2016 ob 21:51
@michonz

Pljucnice ne bos dobil samo zato ker te zebe. Kvecjemu se prehladis. Za pljunico pa je potreben nek mikroorganizem kot povzrocitelj ;)
Lunos
# 30.12.2016 ob 16:23
Panika.
Skippy
# 30.12.2016 ob 15:36
@megan
To je nesmiselni stavek, tako kot polovica strašenja od zgoraj, ki nima nobene veze v znanosti.
Verjetno so hoteli povedati, da pač 16 umrlih od 100+ ni imelo varnostnega pasu. Zdaj, če pa bi umrli kljub varnostnemu pasu, pa je pač drugo vprašanje.

Slovenci smo glede prometa totalni skrajneži. Samo novi zakon o voznikih preberite. Pa prideš prek v Avstrijo, zakoni že 30 let isti, pa vse super funkcionira.
Roko_europe
# 30.12.2016 ob 20:59
Mi smo bolj papeški od papeža samega... naj raje nasploh prepovejo vožnjo z vozili. Ko bi le pri vseh zakonih bili tako "napredni ", ,ne pa pri tistih ko gredo komu na roke...
los-t
# 30.12.2016 ob 20:00
Ma dejte nam že mir s temi opozorili in željami po spet kakšnih omejitvah in represijah...
Balaš Junior
# 30.12.2016 ob 17:15
Gr.Pr., (whoever the f*** you are) zelo vesel sem, da nisem dal niti centa za tvojo placo. Podobno resitev zelim tudi vsem drugim razumnim slovencem v letu 2017!
Balaš Junior
# 30.12.2016 ob 17:13
Neumno, neuporabno, kontraproduktivno strasenje. Upravicevanje nabijanja nesmiselnih kazni za polnjenje javnega proracuna in deljenje tega denarja posvecenim prijateljem.

Podobno kot pred kratkim v UK "ce glasujete za brexit, bo konc sveta". In folk: no, pa dajmo, pa da vidimo ali bo res konec.

V obeh primerih bi razumna predstavitev realnih rizikov bila dosti bolj smiselna - in ce se clovek na koncu ne priveze, vsaj ve, kaksni so res riziki. Zdaj ne ve nic, ne verjame nikomur in dela po obcutku/navdihu

hashtag fake news, alt right, post-truth in vse ostalo. Servirano delovnemu ljudstvu z drzavnega medija.
pace
# 30.12.2016 ob 16:36
"strokovnjaki za varno vožnjo priporočajo, da se pred začetkom vožnje slečemo."

Kaj ti strokovnjaki niso še nikoli v hladnem zimskem jutru s pod minus st. C sedli v avto? Od mraza tresoč se človek, saj traja preden se avto ogreje, ja ne more voziti.
Glede varnostnih pasov v novejših avtomobilih tako gori rdeča lučka, če si voznik in sovoznik ne zapneta pasu, kar nikomur ni za voziti tako, da bi mu med vožnjo ves čas svetila opozorilna rdeča lučka. Ne vem pa katerega leta so to začeli vgrajevati v vse avtomobile in veliko voznikov se seveda vozi še s starejšimi letniki avtov.
monte
# 30.12.2016 ob 16:06
megan: "Glede na to, da ne razumem, sem polpismena jaz ali ...".

Umrlo je 38 ljudi, od tega jih 16 (=42 %) ni bilo pripetih. 26 nepripetih pa je bilo v nesrečah huje poškodovanih.

Če ti ni jasno, vzemi v roke kalkulator (lahko tudi mobitel, tudi ta ima kalkulator... samo uporabljat mobilca ste bolj navajeni, kot kalkulatorja), pa uporabit malo osnovnošolske matematike.

Pa še odgovor na tvoje vprašanje, "kdo je polpismen". Če ti je težko razvozlat enostavno matematiko, potem ja jasno, da si to ti.
tuintam
# 30.12.2016 ob 14:56
Popravljam: 'izmotavanje'.
tuintam
# 30.12.2016 ob 14:55
Hočem reči, izmoravanje zavarovalnic,pa take... česa vse da nisi naredil...
tuintam
# 30.12.2016 ob 14:51
Na koncu bodo pa ugotovili, da je varnostni pas brez veze in zanič.
Kazalo