Avtomobilnost

Poudarki

  • Na daljavo bomo upravljali sisteme v domu ali avtomobilu
  • Zaslon na dotik s haptičnimi povratnimi informacijami
  • Umetna inteligenca v vozilih
  • Uporabniki odločajo, kaj želijo imeti v prihodnosti v vozilih
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.3 od 7 glasov Ocenite to novico!
Bosch
Prihaja nova generacija zaslonov na dotik s haptičnimi povratnimi informacijami. Uporabnik dobi občutek, da so gumbi na zaslonu na dotik pravi. Foto: Bosch
Bosch
Avtomatizirana vožnja bo voznikom kmalu dala več časa za druga opravila. Vozniki in potniki bodo tako na primer lahko porabili čas, ki ga preživijo v avtomobilu, za pisanje elektronske pošte oziroma za poslušanje in gledanje glasbe in videoposnetkov. Foto: MMC RTVSLO
Bosch
Z avtomatizirano vožnjo so ceste varnejše. In ključ do tega je umetna inteligenca, so prepričani pri Boschu. Foto: MMC RTVSLO
Bosch
Že čez deset let si ne bomo mogli več predstavljati izdelka Bosch, ki ne bo na takšen ali drugačen način vseboval umetne inteligence. Foto: Bosch

Dodaj v

Preizkusili smo ukazovanje v Boschevem avtomobilu prihodnosti

Pametni konceptni avtomobil, ki ga je v Ženevi razstavil Bosch
19. marec 2017 ob 06:54
Ženeva - MMC RTV SLO

V prihodnosti bomo lahko na daljavo določali, kako daleč stran bomo sedeli za volanom, katero glasbo bomo poslušali v avtomobilu in kako toplo naj bo v stanovanju, ko bomo zapeljali v garažo.

Avtomobili bodo v prihodnosti povezani tako, kot smo danes ljudje povezani z mobilnimi napravami, celo naše hiše bodo povezane z našimi avtomobili in aplikacijami, ki jih imamo.

Na avtomobilskem salonu v Ženevi je ekipa oddaje Avtomobilnost preizkusila pametni konceptni avtomobil, ki ga je razstavil Bosch, eden največjih dobaviteljev elektronskih sistemov avtomobilski industriji.

"Avtomobil bo vstopna točka. Avtomobil bomo lahko personalizirali popolnoma po svojih željah. Povezan bo z osebo, ki se bo usedla v avtomobil. Kamera bo prepoznala obraz voznika in naložila njegov profil v sistem avtomobila,“ nam je na avtomobilskem salonu v Ženevi razložil Boschev strokovnjak.

Avtomobil z uporabo kamere Driver Monitor hitro prepozna obraz, zaradi česar je personalizacija mogoča takoj, ko voznik sede v avtomobil. Ta tako na primer uporabi nastavitve za volan, ogledala, notranjo temperaturo in radijsko postajo glede na voznika.

Avtomobil ima vgrajen tudi detektor zaspanosti. Če voznik tvega, da bo zaspal, oziroma če bo v zelo slabi fizični kondiciji, bo avtomobil sprožil opozorilo, ki bo pomagalo preprečiti nevarno situacijo.

V petih letih sistemi v vozilih
"O vseh tehnologijah in možnostih, ki jih vidite v konceptnem avtomobilu, potekajo razprave. Uporabniki bodo povedali, kaj želijo videti v avtomobilih, in na podlagi tega se bomo odločili, kaj bomo razvili. Ko bomo izbrali, kaj bi želeli imeti, traja od tri do pet let, da to vgradimo v avtomobil,“ pravi sogovornik.

V sodobnih serijskih avtomobilih so proizvajalci že vgradili ukazovanje s pomočjo gest, izboljšujejo pa tudi odzivnost zaslonov na dotik. Bosch nam je predstavil sistem zaslona na dotik, ki s funkcijo, poimenovano neoSense, daje haptične povratne informacije.

Uporabnik dobi občutek, da so gumbi na zaslonu na dotik pravi. V mnogo primerih je s tem mogoče upravljati sistem infotainment, ne da bi pogledali na zaslon. "Vozniki lahko tako oči obdržijo na cesti, kar izboljša varnost," še pravi strokovnjak in dodaja, da je tehnologija že blizu serijske proizvodnje.

Aplikacija za pametni dom
V prihodnosti bo vse bolj v veljavi komunikacija med avtomobilom in domom. V dobi avtonomnih vozil bodo imeli potniki v vozilih na voljo večje število funkcij infotainment, ki jih bodo aktivirali na osrednjem prikazovalniku. S pomočjo medmrežne povezave bodo lahko vozniki pregledali prihajajoče sestanke in na primer načrtovali obisk trgovine. Bosch je predstavil aplikacijo za pametni dom, s katero bodo lahko vozniki hkrati upravljali domače nadstreške, pogledali, kaj se dogaja okoli hiše, oziroma preverili, ali je v hladilniku dovolj hrane. Aplikacija lahko z enim pritiskom nakupovalni seznam posreduje dostavni službi.


Tako kot razvijalci pametnih pnevmatik, o katerih smo že pisali, pa tudi pri Boschu vse bolj stavijo na umetno inteligenco v vozilih. Bosch ustvarja možgane samovoznih vozil prihodnosti. Računalnik z umetno inteligenco je sposoben prepoznati pešce in kolesarje. Umetna inteligenca avtomatiziranim vozilom poenostavi ocenjevanje položaja na cesti. Na primer, avtomobili, ki imajo vklopljene smerne kazalce, pogosteje zamenjajo vozne pasove kot vozila, ki jih nimajo.

Samovozno vozilo z umetno inteligenco na ta način prepozna in oceni zapletene cestne razmere, ko na primer nasproti vozeče vozilo zavije, ter jih upošteva pri svoji lastni vožnji. Računalnik vse, kar se nauči, med vožnjo po umetnih nevronskih mrežah tudi shrani. Strokovnjaki te podatke potem v laboratoriju pregledajo in preverijo, ali so točni. Po nadaljnjem testiranju v cestnih okoljih se umetno ustvarjene strukture znanja lahko s posodobitvijo prenesejo na celo vrsto drugih računalnikov v vozilih z umetno inteligenco. Pri Boschu so prepričani, da bodo vozila brez voznikov že v prihodnjem desetletju del vsakdanjega življenja.

Ekipa Avtomobilnosti je bila na avtomobilskem salonu v Ženevi. Če ste zamudili zadnjo oddajo, si jo lahko pogledate tukaj.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
ZvonkoS1
# 19.03.2017 ob 07:08
Oh, upam, da ne doživim tega, ko ne bo več drugega na izbiro kot ta tehnološka nesnaga....aplikacija na aplikacijo pa vse povezano...res super....sploh za kontrolo ovčic...to bo še hujše kot v knjigi 1984....
presenečen
# 19.03.2017 ob 08:46
Zvonko, podpišem. Aplikacije, ki bodo namesto nas čutile, prevzele naša čutenja.. Človek bi na tak način totalno izgubil občutek za zaznavanje okolice.

Bog ne daj da pride lakota. Folk bi umrl od neprilagojenosti z naravo.

Aplikacije nam navidez olajšujejo stvari, v resnici pa postajamo nepopravljivi sužnji. Drvimo v totalni fašizem tehnologije. Tehnologija ki obvladuje človeka in njegovo od Boga dano naravo.
seven7
# 19.03.2017 ob 09:34
Vso to tehnološko navlako na imajo kat sami.
seven7
# 19.03.2017 ob 09:30
Kaj če bi enkrat inženirji narod vprašali kaj si želimo?
jela
# 19.03.2017 ob 09:18
Ta (r)evolucija nas bo popeljala nazaj na nivo rastline...
šlosar
# 12.04.2017 ob 16:55
COP

Usedel se boš že v avto, samo ven te bodo pa verjetno izrezali, ker bodo bedaki še
vedno ostali ....
piton
# 19.03.2017 ob 10:23
Pa kaj se skoz nekaj pritožujete, na kateri napravi pišete zdaj te komentarje? Ali ste jih na rtv poslali po pošti?
uizzi
# 19.03.2017 ob 10:06
Khm

Na tem forumu so ljudje, ki bi stoletja nazaj kurili traktorje in stroje, da pa uporabljajo aplikacije, računalnike ipd. se jim pa ne zdi prav nič sporno.
COP
# 19.03.2017 ob 12:34
Komaj čakam, da se bom usedel v avto, ki me bo odpeljal kamor bom želel, medtem ko bom v miru klepetal in brskal po spletu. Ne tako kot sedaj, ko moram biti ves čas pozoren na divjake in bedake, ki skačejo po cesti.
jankoP
# 19.03.2017 ob 11:12
Glasovne komande obstajajo ze dolgo, ni se prijelo, niti se ne bo. Nihce si ne zeli razpravljat z avtom in nicemer drugem, to je za invalide v redu, zanimiva igracka, sicer pa brez veze.
Ostalopa ni nic posebnega.
Luka Novak
# 19.03.2017 ob 10:43
Preizkusili smo ukazovanje v Boschevem avtomobilu prihodnosti

En kup nakladanja, pa nič konkretnega o tem kako obvlada slovenske ukaze ?

Obvlada slovenski npr. " .. ja " ali ga spremeni v " .. đa " , kot t.i. pametni telefoni ?
minutes
# 19.03.2017 ob 09:04
Le ljudje ne bomo.
djdj
# 19.03.2017 ob 08:52
V prihodnosti bomo lahko na daljavo določali, kako daleč stran bomo sedeli za volanom, katero glasbo bomo poslušali v avtomobilu...

Čakam aplikacijo za radio anti-rap nakladalci. Skoraj bolj nadležno od oglasa.
Izziv tehniki
link
Radio, s katerim nikoli ne izgubite signala in ne šumi
14
23. april 2017 ob 06:23 Vozniki si avtomobilov ne moremo predstavljati brez avtoradia, ki povečuje tako udobje kot tudi varnost, saj po njem sprejemamo tudi veliko informacij o prometu in morebitnih nevarnostih na cesti.
Več novic ...
Kazalo