Avtomobilnost

Poudarki

  • Na posameznem delovišču poberejo tudi po 20 avtomobilskih ogledal
  • Držite se omejitev hitrosti na deloviščih
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.7 od 23 glasov Ocenite to novico!
Dars
Kapelj voznikom polaga na srce, naj na avtocestnih deloviščih upoštevajo omejitve hitrosti. Foto: Miha Merljak/MMC RTV Slo
Dars
Darjan Kapelj je bil po nesreči na delovišču tri tedne v komi. Foto: Miha Merljak/MMC RTV Slo
Dars
Za več varnosti delavcev na avtocesti je Dars v preteklih letih uvedel več ukrepov, ki že dajejo pozitivne posledice. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Pri 110 km/h lahko ogledalo avtomobila delavcu Darsa utrga roko

Izkušnja mladega Darsovega delavca
19. oktober 2017 ob 06:21
Ljubljana - MMC RTV SLO

Darsov avtocestni delavec je premagal strah pred avtocesto, potem ko je preživel grozljivo nesrečo. Pravi, da se je rodil na novo, voznikom pa polaga na srce, da omejitve hitrosti na avtocestnih deloviščih niso tam zaman.

Varnost delavcev na cestah je sicer iz leta v leto večja, vendar je število nesreč še vedno preveliko. Na leto naštejejo med 10 in 30 naleti vozil na delovišča in delavce družbe Dars. Med njimi so tudi hujše nesreče. Februarja leta 2011 je v eni izmed takih nesreč umrl delavec Darsa, hudo izkušnjo pa je imel tudi Darjan Kapelj. Delil jo je z gledalci oddaje Avtomobilost.

Če ste se v zadnjih 45 letih, odkar je bil zgrajen prvi odsek avtoceste, zapeljali po slovenski avtocesti, in verjamemo, da ste se, potem ste zagotovo naleteli tudi na kakšno delavno zaporo. Je že res malo nelagodno na zoženih pasovih voziti s stranskim ogledalom tik ob stranskem ogledalu drugega vozila in nelagodnost moramo včasih prenesti tudi na tiste, ki so v sami delovni zapori.

Dan, ki mu je spremenil življenje
"Zame je bil popolnoma običajen dan kot vsak delavni dan. Bili smo na odstavnem pasu, saj smo opravljali košnjo. Tako kot uradno mora biti, smo na odstavnem pasu postavljali zaporo. Sodelavec je bil za odbojno ograjo, sam se bil pa na vozilu,“ začne zgodbo pred hudo nesrečo, ki je sledila, pripovedovati Kapelj, ki je še danes zaposlen na Darsu. Med razkladanjem tovora je kar naenkrat počilo. Po treh tednih se je zbudil v kliničnem centru v Ljubljani. "Pri 31 letih sem se moral na novo učiti govoriti in delati na novo določene stvari, ki so bile prej samoumevne. Ni bilo prijetno,“ pravi sogovornik.

Nesreče, kot je bila Darjanova, niso redke. Na posameznem odseku delovne zapore Darsovi delavci poberejo do 20 avtomobilskih ogledal na dan. Kaj Kapelj sporoča voznikom, ki vsak dan uporabljajo avtoceste?

Strpnost na prvem mestu
"Najprej to, da naj bodo strpni vozniki. Če je določena omejitev hitrosti, ni zastonj taka. Ko se peljejo skozi zaporo, lahko kdaj pa kdaj pomislijo tudi na delavce, ki delajo v zapori,“ pravi in pojasni, kaj so se naučili na izobraževanju in kaj se zgodi z delavcem, če ga zadene ogledalo avtomobila pri 60, 90 in 110 km/h. "Pri 60 km/h občutiš močan udarec, pri 90 km/h boš doživel zlome, pri 110 km/h roke ni več.“

Dodaja, da so po navadi vozniki polni izgovorov: "Nisem videl, pa nisem zanalašč. Če bi vozil s hitrostjo 60 km/h, bi se tudi ustavil. Vozniki naj bodo strpni.“

Vedenje voznikov je tisto ključno, kar je treba spremeniti za večjo varnost, so odločni na Darsu in dodajajo, da jih nesreče ne pustijo ravnodušne. Dars, d. d., si sicer prizadeva tudi z grafičnimi prikazovalniki prometnoinformativne signalizacije (SPIS) in z drugo ustrezno signalizacijo opozarjati voznike na določene nevarnosti. Poleg tega uporabljajo tehnična varovalna sredstva, kot so naletni mehovi in zaporna sredstva.

Tudi na policiji opažajo, da so predvsem avtoceste in hitre ceste ekstremno delovno okolje, saj so tam velike hitrosti udeležencev v prometu. Varnost vseh, ki delajo na teh cestah, je večinoma odvisna od voznikov, in sicer od njihovega prilagajanja hitrosti ter upoštevanja omejitev. Težava je tudi prometna kultura, ki je še vedno zelo nizka. Ko se zgodi nesreča na cesti, se morajo vozniki umakniti vozilom intervencije, kar pa ni vedno tako, kot bi moralo biti.

Zato se tako Dars kot policija strinjata, da je treba veliko več narediti za ozaveščanje voznikov. Hkrati pri Darsu že leta dodatno izobražujejo zaposlene kot tudi uporabnike avtocest in hitrih cest.

Darjan Kapelj je spregovoril v oddaji Avtomobilnost.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
mertseger
# 19.10.2017 ob 07:37
Zakj bi se več vozila policija po AC saj imaš pravila in omejitve. Problem je v voznikih in ne policiji. Enako je v Lj ko je policist v križišču vsi spoštujejo pravila ko ga ni popolni razpad sistema. Naj zaposlijo še 10 tisoč policistov da bodo stali v vsakem križišču in na vsakem km AC odseka? Ljudje morajo v glavi nekaj spremeniti vendar se to pri slovencih ne bo zgodilo. Jaz se tolažim s tem da bodo mogoče čez 20 let že avtomobili vozili sami pa bo bolje. Do takrat pa bog nam pomagaj...
Omnipotence
# 19.10.2017 ob 07:54
ko smo pri AC, kdaj bodo inkasantje podrli cestninske postaje. Tukaj vidim veliko nevarnost saj moram iz 130 kar na lepem zmanjšati na 60 in take neumnosti
smr3k4
# 19.10.2017 ob 07:13
Na deloviščih sem glede omejitve dosleden in neomajen, da tako mora biti.
bud00
# 19.10.2017 ob 07:30
Glede na včeraj, se naj Policija kaj več vozi po AC. Ker zgleda, kot da imamo na AC divji zahod.
sosman
# 19.10.2017 ob 08:27
Dokler bo slovencem avtocesta kompenzacija za premali avto ali kaj druga, bodo nedolžni žal umirali.
dejsi
# 19.10.2017 ob 09:41
Naj policija radarje postavi, ali pa naj se vozi stalo mimo delovišč.
Sem enkrat peljal po omejitvi, mi je tovornjak 1 meter za avtom bledal kot nor. Po koncu delovišča sem se do table za rezveljavitev hitrosti peljal po omejitvi in me je do tam ta tovornjak prehitel in začel izrivati na odstavni pas, tako, da sem se moral ustavit.
Pokličem policijo, ker sem si zapomnil registrsko številko tovornjaka in mi odgovorijo naj se oglasim pri njih na Brdu pri Ljubljani ali pa v Celju. Seveda, jaz pa na drugem koncu Slovenije.
Potem sem rekel, no grem v Ljubljano, da vidim, kaj bodo rekli. Popoldne pridem tja, povem policaju kako je bilo, pa prvo kar reče, če sem prepočasi vozil, da je omejitev 80 in potem še 10 % rezerve.
S pravi imaš številko tablice od kršilca, čas dogajanja, dogaja se v predoru, kjer so kamere, ki vse posnamejo, pokličeš s prvega počivališča, ker med voznjo ne smeš vrtet mobija po rokah in ti Policija reče, da pridi na drug konec Slovenije, da prijaviš. Potem prideš takoj, ko se ti izteče služba in te začnejo birokratsko opozarjat.
Kar pravim je: še premalo mrtvih na naših cestah, škoda da se to tako dogaja.
iboregua
# 19.10.2017 ob 08:37
Na Portugalskem so kupili radarje in jih precej gosto razpostavili po vseh avtocestah. Voziš prehitro in ti kar od plače odtrgajo. Potem se sicer lahko pritožiš, samo ne pomaga dosti. Kar naenkrat vsi vozijo normalno. Prej je bil pa divji zahod - dobesedno!
REsnica
# 19.10.2017 ob 09:51
Poskusite se enkrat peljat max 60km/h čez kakšno daljšo zaporo na avtocesti ali hc.
Ne bo manjkalo zvočnih in drugih izrazov primitivizma. Tudi na drugih cestah.
Ljudje so pozabili da je omejitev max dovoljena hitrost in ne predpisana oz zahtevana. Ko mi as za menoj blenda, trobi ali jako drugače dokazuje svojo primitivnost ker se držim omejitve, pac zmanjšam hitrost, odprem okno in uživam v vožnji pri čemer pa ne grem počasneje od zakonske omejene najnižje hitrosti.
Poskusite tudi vi in pri tem uživajte življenje, naučite kaj cestne primitivce in naj se vam penast revež v avtomobilu za vami vsaj malo smili.
zapravico
# 19.10.2017 ob 08:07
Če bi pri nas delali avtoceste po DIN normah,bi bilo manj vzdrževanja,in tudi delavci bi bili bolj varni-ne nam tle bučk prodajat
Luka Novak
# 19.10.2017 ob 07:46
Napačen prepis izpovedi – bralci dobijo napačno predstavo o nesreči. Gre za izpoved človeka, ne pa naštevanje karakteristik pločevine - iz golega spoštovanja do človeka, bi spodobilo popravit !

Kratek čas sem opravljal takšne in podobne naloge, pa lahko na žalost zgolj potrdim prežečo nevarnost nesreče (doživela sta jo moja sodelavca). Povzročitelji so brezvestni voznik – telefoniranje in podobno so zgolj vrh ledene gore. Iz mojih izkušenj (navadne + AC) so poseben problem lokalni vozniki, ki določen odsek vozijo dan za dnem in padejo v rutino, posledično vozijo kot konji s plašnicami mimo postavljenih znakov/signalizacije z nezmanjšano hitrostjo, ko se znajdejo pred oviro pa panično reagirajo (imeli smo primere, ko v paniki zavili s ceste na brežino ter se kasneje prevrnili na bok). Edina varnost pa je razmišljanje o možnosti nesreče z ustreznimi ukrepi, kot je postavitev fizične ovire/zaščite (npr. če razkladaš tovor v zapori, si parkiraj tovornjak ali karkoli podobnega med začetkom zapore in mestom razkladanja na ustrezni razdalji – ko začne »pokat« imaš vsaj teoretično možnost umika) in podobno. Na navadnih cestah pri premičnih zaporah te možnosti ni, zato je kljub teoretično nižji hitrosti prežeča nevarnost večja.

Poglavje zase pa so pravice navadnih delavcev družbe (kot je zgornji primer) vs. nagrade tistih "pri koritu".
seven7
# 19.10.2017 ob 08:38
@zapravico

DARS je uvedwl ukepe da imajo vozila ki opozarjajo na deli na cesti, na zožanje... naletne ovire, večje svetlobne table, obire na tleh pred vozilih ki ce jih nagazis zves da ne smeš bit tam itd...

Ocitno si se en tistih ki slep vozis po ac da tega nisi opazil.
fotrM
# 19.10.2017 ob 09:17
Eni kupijo ocitno vinjeto samo za levi pas...
pullach
# 19.10.2017 ob 10:16
gesan

to je pa klasična slovenska neumnost: dva vozna pasa, ampak ko je kolona, se kot ovčke postavi večina naroda na en pas in podaljša kolono zadaj do uzbekistana. A eni res ne razumejo niti 1+1. Dva pasta sta za izkoristit, potem je pa najboljši sistem zadrge, en z enega pasu, en zdrugega pasu - in se bo kolona na obeh pasih enakomerno zmanjševala. Ampak ne, to je slovencu pretežko razumet. Imaš pa potem tudi take konje (predvsem kamionarje), ki zapeljejo čez oba pasa, da imajo oni rezervirano mesto v koloni. Kar je resen prekšek, zapora ceste in zrelo za kazen.
tanj
# 19.10.2017 ob 09:53
Z bemflo se po avtocesti pod sto ne gre. Ane?
nacho
# 19.10.2017 ob 09:44
Preobremenjena sta le primorka in štajerka, kultura in neznanje vožnje po AC je pa na celotnem kraku zelo slaba. S tem ne mislim biti kulturen, v smislu, da se umikaš prjatlom, ki mislijo da lahko konstatno vozijo 180 km/h.
gesan
# 19.10.2017 ob 08:50
sosman
# 19.10.2017 ob 08:27
Dokler bo slovencem avtocesta kompenzacija za premali avto ali kaj druga, bodo nedolžni žal umirali.
....................................
Eni imajo pa prevelik in premočan avto za kompenzacijo svojega premajhnega "oneta"!
:)
zapravico
# 19.10.2017 ob 07:36
Za več varnosti delavcev na avtocesti je Dars v preteklih letih uvedel več ukrepov, ki že dajejo pozitivne posledice. Kva?
gesan
# 19.10.2017 ob 09:49
Eni očitno ne bodo nikoli dojeli skoraj prav ničesar.
Važna je le njihova rit! In tu se svet za njih konča!
pero5
# 19.10.2017 ob 09:26
moje izkušnje so večinoma take, da na omejitvi 60-80 km/h zaradi del na avtocesti peljem kakšnih 10 več in sem trdno na desnem pasu, za menoj se naredi kolona, po levi pa švigajo mimo. Če vozim striktno po omejitvi je včasih že zaradi tega nevarno, saj ljudje pri 60 na avtocesti izgubijo živce, ne glede na okoliščine.

Se pa tudi naredi, da je kakšen podoben nesrečnež že pred mano in lepo vozim v koloni za njim.
trac
# 19.10.2017 ob 08:09
tovornjaki jih tako uničijo, da je to vedno nedokončana zgodba...
Joker
# 19.10.2017 ob 07:58
Kaj ce bi DARS rajsi gradil kvalitetno, da ne bi bilo treba AC kar naprej popravljat.
mertseger
# 19.10.2017 ob 07:51
@bud00 Na AC se ponavadi ne ustavlja voznikov z razlogom če ni res nujno. Ker imaš hitro koga ki ga opisuje članek. Zato pa dobiš samo položnico na dom.
K_ris
# 19.10.2017 ob 10:44
@Coen

Zakaj mora potekati od junija do novembra? Zakaj ne od februarja do julija?

Si že kdaj bil februarja (pa tudi marca) na postojnskem koncu?
pullach
# 19.10.2017 ob 10:20
K_ris

haha ja to je tudi klasika pri nas. Ljudje so zelo resno vzeli svetopisemsko pravilno "zadnji bodo prvi in prvi bodo zadnji".
gesan
# 19.10.2017 ob 08:48
smr3k4
# 19.10.2017 ob 07:13
Na deloviščih sem glede omejitve dosleden in neomajen, da tako mora biti.
........................................
.....
Si eden redkih! Zelo redkih!
Zanimivo je pa predvsem to, da vsi tako pravijo... vsaj večina.

Kako je potem možno, da iz te večine nastane zelo redek pojav, ki se tega drži!?!
ElTorro
# 19.10.2017 ob 19:07
Če je na AC delovišče, naj bo hitrost mimo njega omejena na 50, tudi varnost delavcev je zelo pomembna.....ampak le tam, kjer se dejansko dela, ne pa na 8-kilometerskem odseku zato, ker v določenem trenutku delajo na 500 metrih (ali pa še to ne), preostanek odseka pa predstavlja 5m širok vozni pas, ki je fizično ločen od prometa v nasprotni smeri.
ElTorro
# 19.10.2017 ob 19:05
Na deloviščih sem glede omejitve dosleden in neomajen, da tako mora biti.


Se strinjam. Ampak to, da je recimo cel izgrajen odsek Ptuj-Podlehnik označen kot gradbišče in omejen na 50 km/h, je pač nesmiselno. In takšne situacije, ko so omejitve postavljene brez kakršne koli potrebe, povzročajo, da marsikdo potem tam, kjer je omejitev smiselna, le-te ne jemlje resno.

Zakaj na takšne absurde skoraj nikoli ne naletim v Avstriji, pri nas pa so nekaj vsakdanjega?
Re
# 19.10.2017 ob 11:32
Prioriteta DARSa bi morala biti pretočnost na AC. Vsi ukrepi, ki jih sprejemajo, bi morali biti usklajeni s čimvečjo pretočnostjo prometa. Če ne znajo tega zagotoviti z ustrezno organizacijo dela, naj začno končno širiti ceste in dodajati vozne pasove vsaj na najbolj obremenjenih odsekih. Prelaganje odgovornosti na voznike je naravnost abotna.
K_ris
# 19.10.2017 ob 10:52
@Coen

In kako si potem predstavljaš, da lahko Ravbarkomando obnavljaš februarja?
Coen
# 19.10.2017 ob 10:34
Vozniki, da bomo strpni? Vsako leto vaš delodajalec opravlja vzdrževalna dela na ENAKIH (!) odsekih ob največjih prometnih konicah (prenova Ravbarkomande v poletni sezoni, pa a ste vi normalni?!), in VOZNIKI, ki se vsak dan vozimo po teh odsekih in ki smo istočasno še plačniki teh del, naj smo poleg vsega sr* še strpni??? Bodite srečni, da ne prihaja še do več incidentov!
gesan
# 19.10.2017 ob 09:33
fotrM
# 19.10.2017 ob 09:17
Eni kupijo ocitno vinjeto samo za levi pas...
...................................
Več kot očitno!
Bodo pa takšni, ki so uspeli kupit takšno vinjeto (ne vem kje) več kot očitno, bolj težko to tudi dojeli!
elGoyc
# 19.10.2017 ob 18:37
Lahko rečem, da imam nekaj deset tisoč turističnih kilometrov po Italiji, Franciji, Nemčiji, Španiji, bivših južnih republikah SFRJ, Madžarske, Avstrije, Češke... in z izjemo Srbije smo pri nas na AC najbolj nevarni vozniki, upam si trditi, da celo bolj kot Italijani, ker res se tam pravila še manj upoštevajo, a ni pol toliko agresivnosti in objestnosti (blendanje, neprilagajanje vožnje ostalim udeležencem itd.)
Problem je rešljiv prvič z nekaj spremembami v predpisih, z pametno uporabo aktivnih talel ter na žalost z represijo.
Omejitev 60kmh velja, upam si trditi po dobršnem delu Evrope, kjer so ti komaj kaj več kot 2,6m široki pasovi, medtem ko je 80kmh omejitev, kjer so pasovi občutno širši. Ampak kot ponavadi @Skippy smo pri nas najslabši (za tiste, ki ne poznajo situacije drugje).BTW @Lunatix: Avstrija, pred letom dni je bila zožena polovica AC med Grazem in Linzem, nobenega delavca na spregledu razen dveh, ki sta menjala lučke v tunelu, res diskretno. Na tropasovnici je sicer precej bolj enostavno narediti širše pasove in s tem višjo omejitev.
Potrebno bi bilo tudi dovoliti prehitevanje po desni, če je hitrost zaradi zgoščenega prometa nižja od 80kmh, kot je to urejeno v Nemčiji. Tam celo dovolijo vožnjo po odstavnem pasu in omejijo hitrost na 80kmh z aktivno signalizacijo, vendar to zahteva drugačne vključevalne pasove(še ne pas bolj desno od tega pogojno vozno/odstavnega samo na uvozih).
V ta namen bi lahko uporabili naše "aktivne table", ki so pogosto precej neizrabljene (nižje omejitve v primeru dežja in megle ali gneče)
Za kakršnikoli napredek v mentaliteti ljudi je potrebno pametne izobraževati in opozarjti in "prepametne" udariti po žepu. V Franciji so v ta namen postavili 10.000 škatel za radarje in v parih letih dosegli zgledno spoštovanje omejitev. To bi lahko storili tudi pri nas in obenem omogočili oz. obvezali darsove kontrolorje, da izjemno nevarna početja (vožnja vzvratno, prehitevanje po desni pri hitrstih nad 130kmh, vožnja v nasprotno smer itd.) prijavijo policiji in posnetke uporabijo, kot dokazno gradivo v kazenjskih postopkih (ogrožanje varnosti)
K_ris
# 19.10.2017 ob 11:44
@Skippy

Letos sem naredil kar precej kilometrov po Italiji in tudi tam je bila pogosto omejitev na gradbiščih 60. Pa tudi v Avstriji sem že naletel na takšne omejitve. Tako kot pri nas je to tudi v tujini povezano s širino voznih pasov.
gesan
# 19.10.2017 ob 09:35
pohorjezeleno
# 19.10.2017 ob 09:32
Nesreč je seveda veliko na AC, to pa zato, ker so preobremenjene. Ko so načrtovali AC, bi morali narediti najmanj tropasovnice
........................................
.......
Če se vozi po dveh namesto samo po enem, bi bila kolona tudi precej krajša...!
pohorjezeleno
# 19.10.2017 ob 09:32
Nesreč je seveda veliko na AC, to pa zato, ker so preobremenjene. Ko so načrtovali AC, bi morali narediti najmanj tropasovnice, ali pa tranzitni tovorni promet spraviti na železnice.
bud00
# 19.10.2017 ob 07:57
@mertseger saj tudi nisem napisal, da jih mora ustavljati. Napisal sem naj samo vozijo z avtomobili. In če že koga ustavijo naj tistega ki vozi 160 mimo njih ali pa preveč naložene tovornjakarje, ki jim visi tovor na vse strani in vozijo 5m drug za drugim. Ko si ravno napisal zakaj naj bi bili na AC.
xerces8
# 20.10.2017 ob 23:06
Kaki zmeden članek.

"Med razkladanjem tovora je kar naenkrat počilo."
To je ves opis te izkušnje? Te "grozljive nesreče"?
Zadeva, ki je jedro članka? En kratek stavek?

Kaj je pesnik sploh hotel povedati?

Sicer pa so zapore pri nas... ah, kaj sploh razlagam. 20 km severno očitno veljajo drugi zakoni fizike.
melanholik
# 19.10.2017 ob 18:57
elGoyc

# 19.10.2017 ob 18:37
Prijavi neprimerno vsebino Lahko rečem, da imam nekaj deset tisoč turističnih kilometrov po Italiji, Franciji, Nemčiji, Španiji, bivših južnih republikah SFRJ, Madžarske, Avstrije, Češke... in z izjemo Srbije smo pri nas na AC najbolj nevarni vozniki, upam si trditi, da celo bolj kot Italijani, ker res se tam pravila še manj upoštevajo, a ni pol toliko agresivnosti in objestnosti (blendanje, neprilagajanje vožnje ostalim udeležencem itd.)

Ne morem verjet, koliko ljudi to vztrajno ponavlja. Mislim, da je pri tem vprašanju bolj relevantno mnenje tujcev. In kaj bodo ti rekli? Slovenske avtoceste niso čisto nič posebnega, slovenski šoferji pa čisto v povprečju tega, kar se videva drugod po cestah. Obenem pa ti bo čisto vsak rekel, da pri njem doma je pa najslabše. Ampak to je čista optična prevara. Tako kot ima vsak občutek, da je prijateljev avto boljši in v boljšem stanju od njegovega. Ampak trik je v tem, da človek svoj avto gleda vsak dan in dobro ve, kaj vse je bilo z njim že narobe, s prijateljevim pa se le pelje. In s cestami je enako. Na cestah, kjer smo vsak dan, pač vidimo mnogo več sranja kot na tistih, na katere zapeljemo le parkrat na leto. Pa to ne pomeni, da sranja tam ni. Ravno toliko ga je, le mi ga pač ne videvamo.
sluka83
# 19.10.2017 ob 18:44
@izo

Daj malo prebrat kaj napišeš, predno objaviš. Tvoja slovenščina je nula od nule.
A6
# 19.10.2017 ob 15:57
Na žalost redkokdo upošteva omejitve delovišč... Pa pri nas so še zelo razumljive. Napram italijanskim 60kmh...
Radoveden
# 19.10.2017 ob 13:02
@dejsi

da si ti dejansko šel na policijo in prijavil to... nekaj ni ok s tabo. Dosti razlike med takimi živčneži v tovornjakih in takimi načelnimi pravičneži niti ni. Oboji so ekstrem. So ti pa vsaj dali lekcijo na policiji. Boš za drugič vedel. Tja prijavit kaj je skoraj vedno tako, da se spravijo nate kot, da si ti kriv. Vedno ista. Roke za pas, pogled zviška in cinično zasliševanje. Hvala, ampak ne hvala. Kupi si kamero, daj jo na armaturko in snemaj. Objavi na spletu. To je to.
Radoveden
# 19.10.2017 ob 12:51
@gesan,
Žal mi je, da si nisem zapisal registerske, ker bi jo danes zagotovo objavil!

če kdaj objaviš tujo registrsko glej da objaviš še svojo zraven, da bomo vsi vedeli kdo je ta pametni gesan.
svyatoslav
# 19.10.2017 ob 12:04
Darsov delavec je doživel nesrečo zaradi neprevidnega voznika, ki je vozil po odstavnem pasu. Tovornjak, zaspanost...? Hitrost tukaj nima vloge.
Predlagam darsu:
- da se loti obnovitvenih del (ograje, asfalt, signalizacija) v terminih, ko je najmanj prometa in nikakor ne v turistični sezoni ali med največjo obremenjenostjo zaradi vozačev
- da odstrani hiške na CP, ker so nevarne in zmanjšujejo pretočnost

Glede slovenske patologije (kolone na prehitevalnem pasu) pa imam edino rešitev, da se peljem po praznem voznem pasu in obvozim teh 15-20 bimbotov vključno s prvim, ki bivakira s 110 km/h. Enako je na CP - levi popolnoma zablokiran, desni prazen. pa hvala vam, ker ste mi spraznili desni vozni pas.
Vozim po omejitvah in se hitrejšim umikam.
K_ris
# 19.10.2017 ob 11:41
@Fritz.si

Vse jasno. Tudi @gesan in jaz sva pisala o prvem primeru, kjer ni nobenega zožanja.
Fritz.si
# 19.10.2017 ob 11:34
@ gesan
Po desni se ne prehiteva. Desni je vozni pas, levi je prehitevalni. Če je na levem kolona, ker nekdo spredaj cijazi, kar je ob vsem tovornem prometu pogosto, bo vožnja po desnem pasu mimo kolone vozil na levi, pomenila vrivanje levo ob prispetju do ovire. To je nepošteno in ob majhnih varnostnih razdaljah tudi nevarno ali celo nemogoče, nakar ostaneš ujet pred 'premikajočo se oviro' na voznem pasu. To je razlog, da ti vsi kažejo osle, ko jih prehitevaš po desni. Razlog za kolone na levi pa je gostota prometa v kombinaciji s tovornimi vozili in počasnelami, ki na levem pasu vztrajajo, ko prehitevajo tovorno vozilo, ki pelje 95km7h s hitrostjo 98km/h. Jaz se umaknem vsakomur, ki je hitrejši od mene. Nimam razloga, da bi ga oviral. Ne umikam pa se, če je pred mano kolona, ki vozi počasneje kot lahko peljem sam. Izjema so, seveda, vozila s prednostjo.

@k_ris
Pri zoženjih iz dveh pasov v enega se ob redkem prometu vsi prestavijo na pas, na katerem lahko nadaljujejo vožnjo. V gostem prometu pa je v takšnem primeru potrebno zapolniti oba pasova do samega zoženja, kjer se vozila vključujejo po principu 1 za 1. V kolikor se tisti, ki vozijo na oviranem pasu iz katerega se bodo morali prestaviti na drug pas to počnejo pred samim zoženjem, s tem upočasnjujejo ali ustavljajo kolono na drugem pasu in sproščajo prostor do zoženja, v katerega zapeljejo druga vozila. In če še ta ponovijo isto reč pred samim zoženjem, dobimo na eni strani stoječo kolono in na drugi strani kolono vrinjencev.
melanholik
# 19.10.2017 ob 11:04
@coen
Zakaj mora potekati od junija do novembra? Zakaj ne od februarja do julija? Ali pa od februarja do sredine julija, ker to, da je primorka najbolj zabasana ravno v drugi polovici julija, že ptički zunaj čivkajo.

Kateri vrabci pa to čivkajo? Tisti, ki berejo statistične podatke, se s tem ravno ne bi strinjali.
K_ris
# 19.10.2017 ob 10:35
@Coen

Kako boš obnovitvena dela, ki trajajo šest mesecev, opravil drugače kot v poletni sezoni?
gesan
# 19.10.2017 ob 09:56
REsnica
# 19.10.2017 ob 09:51
........................................
......
Problem je še ta, da te bo takšnem "uživanju" znajo naši vrli policaji ustavit prav tebe zaradi proizvajanje kolone...
:)
PA smo tam
Space Voyager
# 19.10.2017 ob 08:53
Ljudje ne bodo "v glavi spremenili". Smo živa bitja in popolnoma človeško je poizkušati kršiti pravila. Tudi v Nemčiji ni nihče nič boljši, se pa držijo pravil, ker jim je jasno, da je sicer velika verjetnost, da bodo kaznovani. To ni DNK, to so pravila in njihovo uveljavljanje.
gesan
# 20.10.2017 ob 20:07
Danes je bilo objavljeno ,da vozniki ne "znajo", da se je potrebno v primeru nesreče postavit skrajno levo in desno.

K_ris in njegova pametna pajdašija bi rekli takole:
Če jim blednaš, si sam bedak.
Pravijo, da je bolje, da se obnašaš kot tisti, ki nimajo pojma zakaj je na AC več prostora in več pasov...

:)
Saj je žalostno ampak hkrati tudi smešno, ko imamo takšna pametala!
Pa še resnice ne smeš preveč kruto napisat, ker je bojda to preveč žaljivo!

Do koga le?
Do tistih, ki nam fajn lažejo?

Verjamem, da res!
Kazalo