Avtomobilnost

Poudarki

  • Doseg, cena in mreža polnilnih postaj za električna vozila še vedno neugodna za kupce alternativnih vozil
  • Bolj otipljiv prodor električnih vozil analitiki pričakujejo po letu 2020
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.6 od 11 glasov Ocenite to novico!
Pri IHS Markit menijo, da se bo zanimanje potrošnikov za električna vozila povečalo s padcem cen le-teh, ki ga bo prineslo znižanje cen baterijskih sklopov. Foto: AP
Volkswagen/Električni avtomobili bodo postali še zanimivejši, ko ne bodo zgolj različica klasičnega modela, ampak povsem samostojen model na platformi, narejeni izključno za električna vozila. VW je že napovedal paleto vozil z oznako I. D.
Od januarja do junija je bilo v Evropi registriranih več kot 18.000 novih nissanov leafov. Evropski kupci so za novi model od začetka njegove prodaje v oktobru 2017 do danes oddali že več kot 37.000 naročil. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Prodaja električnih avtomobilov se je upočasnila

Prodaja vozil
5. avgust 2018 ob 09:51
Bruselj - MMC RTV SLO

Rast prodaje električnih vozil in priključnih hibridov se je na največjih evropskih trgih v prvi polovici letošnjega leta umirila. Bistvena vzroka sta dva: še vedno premajhen doseg z enim polnjenjem baterije in slabo razvita mreža polnilnih postaj.

Število registracij električnih avtomobilov se je sicer v prvi polovici leta povečalo za 33 odstotkov, kar pa je veliko manjša rast kot pred letom dni, ko je bila rast 54-odstotna, piše Automotive News Europe.

Povečano zanimanje v Nemčiji, ki predstavlja največje tržišče novih avtomobilov v Evropi, je bilo premalo, da bi nadomestilo zaostanek, ki ga je pridelalo britansko povpraševanje po tovrstnih alternativnih vozilih. Velika Britanija je za Nemčijo drugi največji avtomobilski trg v Evropi.

„Električni avtomobili ostajajo nišni produkt. Za zdaj,“ pravi Peter Fuss iz svetovalnega podjetja EY in dodaja: "Mreža polnilnih postaj ostaja slaba, nedorečena, avtomobili, ki jih je mogoče kupiti v avtomobilskih salonih, pa ne ponujajo dovolj velikega dosega.“

Rast prodaje vozil z bencinskimi motorji
Avtomobilski proizvajalci v Evropi so pod velikimi pritiski in pred velikimi izzivi, saj morajo zadovoljiti novi zakonodaji, ki bo začela veljati leta 2020 in zelo omejujejo dovoljene izpuste CO2.

To bi najlažje dosegli s hibridizacijo oziroma elektrifikacijo voznega parka, a kupci avtomobilov še vedno raje posegajo po vozilih pretežno z bencinskimi motorji. Prodaja klasičnih motorjev se še krepi. Avtomobilski proizvajalci se bojijo kazni, ki jih bodo doletele, če ne bodo zadostili novim pravilom, težava pa je tudi ta, da je ob padcu povpraševanja po dizelskih motorjih zrasla prodaja bencinsko gnanih vozil, a imajo bencinski motorji v povprečju za petino večje izpuste CO2 kot dizelski motorji.

Povpraševanje po dizelskih avtomobilih se je po aferah in omejitvah vožnje z dizelskimi vozili, ki so jih sprejela nekatera mesta, v Evropi v prvi polovici leta močno zmanjšalo. Tri leta po Volkswagnovi dizelski aferi s prirejanjem emisij je prodaja bencinskih motorjev poskočila za 16 odstotkov.

Najbolje prodajani v Evropi
Kljub naštetemu pa so tudi danes le redki tisti proizvajalci vozil, ki na prvo mesto v posameznih razredih vozil postavljajo električna vozila. Nissanov „golf" je električni leaf, ki je najbolje prodajnao električno vozilo v Evropi. Od lanskega oktobra je Nissan za svojo drugo generacijo povsem električnega vozila prejel že več kot 37 tisoč naročil, kar je sicer le slabe tri tisočake več, kot je Nissan samo v marcu letos v Evropi prodal modelov kompaktnega športnega terenca qashqai z motorji na notranje zgorevanje. Kljub temu direktor evropskega oddelka Nissana, pristojen za električna vozila, pravi: "Trenutek za izdelavo električnih avtomobilov je pravi. Z leafom, ki je namensko električno vozilo, in ne zgolj derivat nekega vozila s klasičnim motorjem z notranjim zgorevanjen in določenimi inovacijami, ki jih v naši floti modelov najdemo le pri leafu, smo dokazali, da so kupci pripravljeni kupiti električno vozilo. To ima številne prednosti."

Počakati bo treba na nove, inovativne produkte
Avtomobilski proizvajalci, vključno z BMW-jem, Daimlerjem in Volkswagnom, bodo v naslednjih nekaj letih predstavili modelsko paleto popolnoma novih električnih modelov. BMW je že napovedal električnega križanca iX3, VW modelsko paleto I.D.

"Položaj se bo spremenila v srednjeročnem obdobju,“ pravi Fuss, ki dodaja, da lahko največ produktov sprva pričakujemo v premium razredu vozil, nato pa se bodo uveljavili kot resna alternativa klasičnim pogonskim sklopom.

Kljub manjši rasti v prodaji v Evropi pa se prav vsi avtomobilski proizvajalci pripravljajo na novo dobo mobilnosti, ki bo elektrificirana, predvsem pa stavijo na delitveno ekonomijo. Tesla je napovedal, da bo v bližini največjega kitajskega mesta in poslovnega središča države Šanghaj zgradila tovarno, v kateri naj bi izdelal okoli pol milijona vozil na leto. Tako naj bi si olajšal prodor na kitajski trg in se tudi izognil morebitnemu poglabljanju trgovinskega spora med ZDA in Kitajsko.

Volkswagen je skoraj sočasno napovedal lastno platformo za področje souporabe avtomobilov. S tem se je o pridružil nemškima tekmecema BMW in Daimler, ki združujeta svoji platformi Drive Now in Car 2 Go. Volkswagen naj bi prek svojega sistema uporabnikom ponujal le električna vozila.

V Nemčiji naj bi sistem po večjih urbanih središčih začel delovati prihodnje leto, najprej v Hannovru in Hamburgu, v 2020 pa naj bi ga razširili na večja mesta drugje po Evropi, Aziji in tudi Severni Ameriki. Prihodnje leto naj bi sicer Volkswagen začel tudi serijsko izdelavo električnega avtomobila z daljšim dosegom.

Študija analitičnega podjetja IHS sicer ugotavlja, da bo leta 2040 80 odstotkov avtomobilov še vedno uporabljalo nekakšen motor na fosilno gorivo. Po podatkih IHS Markit bodo popolnoma električni avtomobili leta 2040 predstavljali 19 odstotkov celotne prodaje. To je v skladu z napovedjo Boston Consulting Group, po kateri naj bi delež električnih vozil leta 2030 znašal 14 odstotkov.

Kako bi lahko Slovence prepričali o bolj množičnem nakupu električnih avtomobilov, smo podrobno govorili v oddaji Avtomobilnost. Vabljeni k ogledu.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
ata
# 05.08.2018 ob 11:10
Nehajte z mojim denarjem subvencionirati nakupe in se bo povsem ustavila
grenadir
# 05.08.2018 ob 12:55
"Na leto prihranim malo več kot 7500 eur samo pri gorivu."..... Tule bi bil izračun , kako se prišpara eno minimalno plačo samo pri gorivu na mesec zelo dobrodošel.. Ali morda trobezljamo, le toliko, da trobezljamo...
Celjan27
# 05.08.2018 ob 11:52
Walland:

Koliko pa si prevozil, ce prihranis skoraj 8k pri gorivi?
vrtojb56
# 05.08.2018 ob 10:09
Elektrika je nateg. Cez 22 let, bo še vedno 80% vozil neelektričnih. In vi še vedno nabijate o elektrifikaciji.
DLeagueStar
# 05.08.2018 ob 11:19
@jankoP

Poglej to v kontekstu celotne avtomobilske industrije.

Kot da bi se en prodajalec cevljev hvalil z rastjo 33% ob prometu nekaj sto jurjev medtem ko za vogalom stoji trgovina Nike, ki posluje v miljardah po celem svetu.
E24
# 05.08.2018 ob 15:01
Vsak, ki kupi el. avto mora pri sebi razčistiti, od kje ta el. pride. Je to premog? Je to jez na gorski reki? Morda vetrnice? In si v zvezi s tem naliti čistega vina (le-to bo gotovo bolj čisto od elektrike, ki jo bo uporabljal).
Nato se mora vsak novi lastnik soočiti z ekološko resnico o baterijah, njihovi proizvodnji, njihovi razgradnji. Čas za drugi kozarec čistega vina. :)

Če je po vseh ugotovljenih dejstvih v tem trenutku še vedno navdušen, si mora vzeti čas in se zamisliti, ali je pripravljen veliko časa posvetiti načrtovanjem poti, ali ga ne moti, da bo dnevno računal prevožene km in z vedno prisotnim adrenalinom ugotavljal, ali mu bo uspelo premagati zastavljeno pot.

V zvezi s tem zadnjim: vsa čast Norvežu, ki je danes 3 ure stal v koloni na Gruškovju s Teslo. Me je mikalo, da bi ga vprašal koliko dni je na poti in koliko jih bo še porabil do Makarske...
mataj-finance
# 05.08.2018 ob 13:43
Dejansko so to avtomobili na premog.
johnsmith
# 05.08.2018 ob 15:00
Walland - pozabil si na polnilno postajo, ali cel dal polniš na hišno vtičnico???
Kolikšen bo servis, ko bo avto star 5 let? Kaj bo z avtom po 5 tih letih (bo šel na odpad)?
Ne navajaj samo tistega kar ti paše!!! Vzemi ceno na 10 letno življenjsko dobo avtomobila in primerjaj mali avto z malim bencinarjem, ne pa Passatom. Glej konfortnost itd.
svyatoslav
# 05.08.2018 ob 10:47
Seveda se je upočasnila, ker gre za veliko prevaro, obremenjuje okolje veliko več od klasičnih goriv in nima nobene tehnološke prihodnosti.
E tehnologija bo vsekakor dobrodošla pri izboljšanju lokalnega transporta (e-skuterji, skiroji, kolesa), avtomobilska industrija pa se bo usmerila v vodikove gorivne celice.
Tudi za [url="https://www.wired.com/2016/03/tesl
as-electric-cars-might-not-green-think/"]lastnike Tesle prihaja streznitev.
[/url]
ElTorro
# 05.08.2018 ob 15:21
@Walland
Bolj realne številke, za razmislek:
Dizel - 6 EUR/100 km (in ne 9)

Redni servis - dizel - 110EUR (točno, ne "najmanj")

Me pa veseli, da se z mojim denarjem subvencionira tvoje električno vozilo na premog, ne pa recimo reševanje stanovanjske problematike mladih družin.
jankoP
# 05.08.2018 ob 11:14
Tako je. Ukinit vse subvencije, avtov, dizla, novih zaposlitev, kmetijstva. Kje podpisem?
gozdar1
# 05.08.2018 ob 11:18
Bogataši so si kupili igračke ostalih pa stvar ne zanima pretirano.
Kobilica-poet
# 05.08.2018 ob 10:53
..narod ni neumen....!!!
Deep_G
# 05.08.2018 ob 14:59
@ Walland:

Že tri leta se vozim z električnim avtom, ki sem ga kupil brez subvencije.
Na leto prihranim malo več kot 7500 eur samo pri gorivu.


7500€ na leto? Bencin je sicer drag, vseeno pa nima notri zlatih lističev tako kot penina! Se pravi da si prej na mesec porabil ca. 500l bencina?! In kako lahko takšno porabo logistično sploh nadomestiš z elektriko? Edino z menjavanjem bateriji, sigirno pa ne s polnjenjem.
johnsmith
# 05.08.2018 ob 14:53
Mogoče bi bil boljši naslov: Kako poneumiti Slovence, da bodo kupovali zgrešeno tehnologijo.
Postojnčan
# 05.08.2018 ob 14:49
upočasnila se je rast prodaje ne pa prodaja
jankoP
# 05.08.2018 ob 10:55
Samo 33 procentna rast je slabo? In to v casu, ko tesle 3 in opla ampere ni, leaf je premalo izboljsan in ljudje cakajo model 2019, zoe je kaksen je, dost boljsi vec v tem razredu ne more bit, drugi pa itak ne dajo nic od sebe. Ta rast je fenomenalna, ko pride 60kwh leaf s hlajeno baterijo, model 3, kona in se kaj, bo rast 100%. Seveda, ce bo mozno sploh dobit avte, ker problem je bolj proizvodnja kot povprasevanje.
HOR
# 05.08.2018 ob 16:20
Model Tesla 3 še ni avto za množični trg. To je luksuzni avto...
Cene tudi do $78,000...
Tesla model 3
Mike1825
# 05.08.2018 ob 18:48
jankoP

Takšen zagovornik električnih vozil pa še vedno se voziš na fosilna goriva...
Ko boš pa kupil el. avto(kar pametuješ že zelo dolgo) se nam pa lahko zahvališ da smo ti 7500 EUR donirali.
HOR
# 05.08.2018 ob 15:46
Zlna tnoloija s kadmijem - VW bI morda moral odpoklicati 124.000 e-avtomobilov zaradi onesnaženja s kadmijem...!?

Razlog za morebiten odpoklic je, da polnilna enota vsebuje sledove težke kovine kadmija, elementa, ki je lahko nevaren, četudi so ljudje v daljšem obdobju izpostavljeni le nizkim ravnem.
Volkswagen trdi, da ni nevarnosti za potrošnike, ker je del, ki vsebuje kadmij, popolnoma zaprt znotraj ohišja in tako potrošniki ne morejo priti v stik s strupenimi kovinami.
Vendar vsebnost kadmija pomeni, da vozilo krši standarde za recikliranje po življenjski dobi, ki veljajo za avtomobile v Evropi...

Ne samo, da imajo električni avtomobili VW težave s strupenimi kovinami, temveč tudi "thin film" fotovoltaične solarne celice.

Opozarja es, da so prisotnosti nevarnih snovi, kot so Cd in svinec (Pb) v PV tehnologiji, sončnih PV plošč sicer vključene v Direktivo Evropske unije o odpadni električni in elektronski opremi - OEEO (za pravilno odstranjvanje in eko razradnjo) , vendar pa številne druge države še niso uvedle ustrznih predpisov za preprečevanje odlaganja CdTe sončnih celic na odlagališčih kljub potencialnim tveganjem, ki jih predstavlja PV tehnologija.

To pomeni, da ne moremo pričakovati pravilnega eko odlaganje v državah v razvoju, zlasti v Afriki in Aziji...
In tako se ponavlja podobna zgodba, kot v primeru odpadne plastike izvožene iz EU za reciklažo v države z ohlapno regulacijo in kontrolo, kjer potem ta plastika preko smetarske mafije konča v morju...
klik...
klik...
SamoRes
# 05.08.2018 ob 13:18
Če mi ponudite električni avto po enaki ceni kot ostale takoj zamenjam.
Večina vas verjetno še ni vozila takšnega avtomobila. Čisti užitek in pospeški da te kar prestavi za 50m naprej in to brez hrupa.
Pigglet
# 05.08.2018 ob 11:59
@cCeljan27
Če mal računava kakih 110kkm z normalnim dizlašem. Al je imel pa prej imel hudga bencinarja... imidž, pa to. Paše pa tudi sedaj z "električarjem" v isto skupnost. Tako da: Kakor komu drago (sam ne na moji grbi-kar pa hočejo!).
jankoP
# 05.08.2018 ob 11:27
Je 33 procentna rast dobra ali ne? Pa to v Evropi, v ZDA je 50, na kitajskem tudi tu nekje. Kolk bi morala bit, da bi rekli, da je velika? In predvsem, kdo naj bi naredil avte za 100, 200% rast? Sej najvecji proizvajalci jih sploh nocejo delat v vecjih kolicinah. 2 leti nazaj so se priblizevali 1%, danes so marsikje ze na 2%. Vsako leto se bo dodal vsaj 1% v trznem delezu.
jankoP
# 05.08.2018 ob 11:05
Moj naslednji bo elektricni. Pravljica gor al dol. In poznam se veliko takih. V bistvu prakticno vsi, ki kupujejo nove avte in ne starih krip, danes najmanj razmisljajo o elektriki.
generacija56
# 05.08.2018 ob 10:21
Pa ja:

https://electrek.co/2018/07/20/tesla-stocking-model-3-lots-tsla-shorts-freaking-out/

A avtomobili so že plačani.....
teobunta
# 06.08.2018 ob 18:39
Kakšne termoelektrarne????
Naročiš OVE energijo in ni nič iz TEŠ.

https://www.ece.si/dom/elektrika/

Sicer, vsi ponudniki omogočajo.

recimo:
http://www.energijaplus.si/component/cen
iki/promopaketi.html?category=dom&ty
pe=elektrika&Itemid=257&tip=main
http://www.modra-energija.si/si/

doplačilo za MODRO ENERGIJO: V ceni električne energije je vključen dodatek za Modro energijo v višini 0,001€/kWh (brez DDV). ... o,1 cent / kWh... :-D ... se ne pozna.
pozitivc
# 05.08.2018 ob 22:01
a vam ni jasno, da ima naslov članka provokativno noto, da se pol tle kregate? 33% rast ... pomeni, da se prodaja pospešuje in ne upočasnuje :)
turtlesport
# 05.08.2018 ob 20:34
No, da še jaz malo podražim. Imam EV, v enem letu sem naredil 31000 km, ga nimam "le za gledat". Ne bom govoril o stroških, ker me ne zanimajo. Tudi eko-frik nisem. Ta avto sem si omislil, ker ga je enostavno vozit, dnevno ne delam več kot 230 km (pozimi 170 km, gretje oz. klima na 21 °C, hitrosti pa +-10% glede na omejitev), če pa že, je pa za moje potrebe dejansko dovolj (hitrih) polnilnic po Sloveniji. Bil sem z avtom v Hamburgu, pač sem se parkrat ustavil za povprečno 22 minutk in potem gas dalje. Nisem pa prispel zmatran na cilj, saj sem se imel vmes čas pretegnit :) so tudi pluski kratkih postankov.
Ni vse v tem, da je avto poceni (hehe, saj ni, sploh v primerjavi z LPG ;) ), v Slo vem, da se vozim tudi na TEŠ6 (torej premog) in NEK (ki pa je po mojem precej čista energija).
Res je, EV ni za vsakogar. Raznorazni potniki, ki dnevno delajo po 400+ km, za njih ne bo EV še kmalu. Tudi za tiste, ki vozite po avtocestah 150 km/h + EV ni primerna izbira.
Vsekakor je EV zanimiva izkušnja, tisti, ki pa samo pametnjačite, pa se niti zapeljali niste z njim, no, pojdite probat. Ne bo vam žal ;)
realist65
# 05.08.2018 ob 16:29
Imam Merđoja l. 1997, traktor mašina diesel. ( deset let ga je imel prvi lastnik , 10 let sedaj jaz). Res, da ga moraš malo "urejat", vendar ga ne vozim na servis, ki bi bil zelo drag. S kolegom ga servisirava v njegovi garaži. ( spijemo pivo, ko pride poštar in to je to.) Zakaj bi jemal drugega, če mi ta odlično služi? Vso elektriko, ki jo rabi dobi od Boschovega akumulatorja.
HOR
# 05.08.2018 ob 16:04
Če odštejemo subvencije in ugodnosti za EV in trošarine za tekoče gorivo so EV še vedno krepko predragi in za velik obseg uporabnikov nevzdržni (niso ekonomsko trajnostni) razliko pa plačajo lastnikom drugi (tisti, ko vozijo na tekoča goriva) -vedno jo nekdo plača...
Mogoče čez čas, ko bodo za celo družbo dovolj poceni in učinkoviti...
SamoRes
# 05.08.2018 ob 13:42
Recimo pred kratkim sem svetoval, da naj država sofinancira ob vsaki menjavi strehe malo sončno elektrarno za gospodinjstva za ceno 1,2 milijarde nepotrebnih oklepnikov za Nato
Ampak ne. Namesto da bi mentalno stopili v napredek se gremo hladno vojno.
Poglejte Luxemburg, ko jim je 70 let nazaj crknila jeklarska industrija so šli v finance.
Mi pa dizel in izdelava pepelnikov za avtomobile nemških firm.
mjurma2
# 05.08.2018 ob 11:32
Pravilno.
Pa čemu propaganda? Kdo plačuje?
Pigglet
# 05.08.2018 ob 10:51
Aleluja, kar nekaj časa trobim isto glede lokalnega transporta, za avtomobile pa je na srednji rok plin. Zaradi česa se nekdo toliko hajca zaradi plinovodov??? Go figure.
ElTorro
# 07.08.2018 ob 22:36
Saj ne goljufajo.
To je kot da bi imeli v trgovini rdeče, zelene in modre bombone. 95% ljudem je vseeno, kakšne barve bombonov dobijo, 5% pa želi izrecno rdeče.

In pač dajo tistim 5% rdeče, ostali pa zato pač dobijo malo več zelenih in modrih - itak jim je vseeno. Ne bodo pa zaradi tega naročali več rdečih, še posebej če je takšno naročilo dražje (če recimo naročiš sortirane m&m so dražji od "mešanice").

Do spremembe pride kvečjemu, če bi rdeče bombone zahtevalo toliko ljudi, da bi jih začelo zmanjkovati. Tega pa se pri elektriki iz OVE ni za bati...če pa bo do tega prišlo, pa se bo doplačilo iz sedanjega simboličnega zneska povišalo toliko, da bo pokrilo razliko v nabavni ceni.
jankoP
# 07.08.2018 ob 17:30

Kot prvo - če bo Gen-I dobil 100 EUR več, bo pač imel 100 EUR več dobička - kaj ima od tega, da ta denar porabi za dražjo elektriko? Saj pa ni neprofitna organizacija, da bi morali porabiti ves denar, ki ga dobijo...


Ta denar ni kar dobljen, ampak je placilo za nek (drazji) produkt. Res da ne morejo najbrz dnevno zdaj pazit kolk je katere elektrike, na neko obdobje pa pac ze morajo odkupit nekaj drazje in cistejse elektrike, ki je sicer ne bi kupili. Ce pravis, da goljufajo, pa pac lahko goljufajo, sej, ne bi bilo nic cudnega. Ne pa pomeni to, da stvar ze v principu ne more funkcionirat.
ElTorro
# 07.08.2018 ob 17:02
@jankoP
Trg električne energije ne deluje tako.

Kot prvo - če bo Gen-I dobil 100 EUR več, bo pač imel 100 EUR več dobička - kaj ima od tega, da ta denar porabi za dražjo elektriko? Saj pa ni neprofitna organizacija, da bi morali porabiti ves denar, ki ga dobijo...

In kot drugo - primarno se odkupuje maksimalne količine elektrike iz domačih elektrarn, tako da distributerji ne bodo kupovali elektrike v tujini, da bo TEŠ posledično delal samo s polovico moči.
rudes
# 07.08.2018 ob 16:10
Walland@, če računam malo po porabi mojga 200 konjskega dizla, si s "prihrankom" zastonj prevozil 125 000 km v enem letu. Pa, da si še nekaj prevoženih kilometrov sam plačal, si moral prevoziti vsaj 200 000 km v enem letu. Razen, če si dobil fajn subvencioniran avto, tankaš pa vedno na naš račun. Samo, bad news, elektrika za e-avte ne bo vedno zastonj, oziroma na denarnici davkoplačevalcev. Ko bo trg dovolj velik, bojo kar naenkrat izginili zastonj priključna mesta, in bojo postala plačljiva. Se bomo o prihrankih pogovarjali, ko ne bo več subvencij vsakojakih.
jankoP
# 07.08.2018 ob 14:37
Če dobi gen-i iz doplačila za OVE 100 evrov, jih lahko zapravi za dražjo elektriko iz OVE. Lahko postavi tudi svoje sončne celice, če hoče. Če ne dobi tistih 100 dodatnih evrov, bojo pač kupili najcenejšo elektriko, vseeno od kod.
Ajde, kaj se v resnici dogaja, je druga stvar, ampak v teoriji stvar drži vodo.
Itak vsi plačujemo dražjo elektriko zaradi ekologije, v naslednjih letih bo pa tega samo še več. Še zmeraj bo pa to drobiž proti ceni nafte.
ElTorro
# 07.08.2018 ob 11:00
@jankoP
Če Gen-I kupi 100 elektrike od TEŠ, 100 od JEKa in 30 OVE, meni v mešanici proda recimo 0,1 TEŠa, 0,1 jedske in 0,03 OVEja.
Če teobunta zahteva (in plača) zase 1 OVE, bom pač jaz dobil 0,101 TEŠa, 0,101 jedrske in samo 0,01 OVEja. Ker imam paket, v katerem je vseeno, od kod pride elektrika.

JEK ima konstanten output - razen remontov dela ves čas na optimalni moči. OVE se izkoriščajo ves čas maksimalno, ker ko jih zgradiš/postaviš, ne potrebujejo goriva, in so zato poceni za obratovanje. Variablini del je TEŠ - če rabiš več elektrike, vržeš v peč več premoga.

In če si tisoč Slovencev omisli EV, bodo v TEŠu pač vrgli v peč vsak dan dodatne 3,5 tone premoga. Ker proizvodnje iz ostalih virov ne moreš povečati.
kingeston
# 07.08.2018 ob 09:46
Tako je. Ukinit vse subvencije, avtov, dizla, novih zaposlitev, kmetijstva. Kje podpisem?

na volitvah za pravo desno opcijo (ne kvazi).
Mike1825
# 07.08.2018 ob 07:56
teobunta

Upam da boš tudi tako pameten glede plačevanje škode, ko bo tema prešla na recikliranje baterij. Resen električni avto za manj kot 30 jurjev ne dobiš, če izračunam na tvojih 235 EUR je to več kot 10 let. Po 10ih letih (tvoj glede na km še prej) bo pa sam za po bregi spustit. Sicer pa jaz sem zase računal, prevozim dosti manj kot ti in se mi nebi izplačalo. Gledal sem Hyundai Ioniqa, cena je 35k, če odštejem darilo davkoplačevalcev je to 28500. Golfa dizla sem pa dobil za 19k. Razlika cene je 9500 EUR. Na leto prevozim okoli 25k km, povprečna poraba je 4,5 l/100km približno 6 EUR/100km. Če računam da nimam nič stroškov z elektriko bi se mi investicija pokrila v 6ih letih.Seveda je tu treba upoštevati še to da jaz tankam enkrt na teden pa to traja 3min. Verjamem pa da se pri tvojih km izplača tudi finančno, je pa problem že logistika glede na tvoje podatke se potem na dan prevoziš okoli 200km, kar pomeni da ga moraš vsak dan napolniti. Če ga pozabiš greš drug dan lahko peš v službo.
Ampak če ti to ustreza vredu to razumem, izgubiš me pa pri ekologiji. To da rečeš da si avto kupil, da boš prišparal razumem in spuštujem, da pa električarji vedno z neko ekologijo opravičujete svoj nakup mi je pa mimo.
Mike1825
# 07.08.2018 ob 07:15
teobunta

Ti pa si glup, če misliš, da s tem ko te nategnejo da doplačaš, da dejansko dobiš kaj drugačno elektriko kot mi ostali....
vzdev
# 07.08.2018 ob 06:46
@teobunta, tale OVE, je največja neumnost, ki so si jo izmislili elektro distributerji. Plačaš več, da dobiš isto elektriko, ki jo dobi tvoj sosed, ki tega ne plača. Ali mislim, da če plačaš OVE res dobiš čisto elektriko. Ne se smešit. Saj nimaš posebnih kablov za čisto elektriko. Če hočeš čisto elektriko si naredi svojo na sončno elektrarno. No pa tudi tam se bi lahko pogovarjali kako čista je.
ElTorro
# 06.08.2018 ob 23:31
Elektrika seveda ni iz TEŠa.... Imaš pri vsakem dobavitelju paket OVE - in je doplačilo 0,1 cent / kWh.... Drugače je TEŠ del paketa v SLoveneiji - je pa zelo pogosto v okvari ali remontu
in je elektrika popolnoma čista


Seveda je iz TEŠa. Ti si kar naroči paket OVE....in bomo pač ostali dobili toliko več TEŠove elektrike, kolikor je ti ne boš porabil.
In če se ti zdi, da je pogosto v okvari ali remontu, si na Elesovi spletni strani poišči podatek, koliko elektrike dobimo iz premoga.
teobunta
# 06.08.2018 ob 18:28
Padec prodaje?
Če je čakalna doba za Leafa trenutno več kot 9 mesecev... Za Ioniqa tudi 9 mesecev (2 najboljša avtomobila trenutno na EU trgu)....
C0 in Ion se sploh ne prodaja v SLO... Ostalo na kapljice... Po 5 letno uvažajo.... ....
ZOE ima najem baterij in se ne splača....
BMW, ker ima samo 4 sedeže in mali prtlažnik je nišni avtek... in to je to.
Ne moreš kupiti avta. Če hočeš. Ker jih ni.

Povprečni evropejec se dnevno vozi 35 km, in mu je 200 do 300km avtonomije sodobnih električnih avtov dovolj za enkrat tedensko polnjenje. DA ne omenjam zdaj KONA in NIRO s 400 do 500 km avtonomije... Zbirajo se naročila.
Večina seveda polni doma - vklopi zvečer na šuko vtičnico in je v 2 do 3 urah poln (ker se ne voziš vsak dan 300km)..... Če ga na par dni priklopiš na vtičnico se pač polni do jutra.

Električni avtomobil je trenutno v Sloveniji BREZPLAČEN. Jaz sem recimo vzel EKO sklad krediti BREZ POLOGA.... in mi je obrok 235€....
Kdaj se mi izplača začetna investicija? Prevozim pa cca 5500 na mesec. Z dizelom bi crknil od stroškov. Plača mi je 900€, tak da sem dobil krediti ( 600 mora ostat).
Prvi dan seveda... Pri prvih 500km nisem rabil tankati.
Elektrika seveda ni iz TEŠa.... Imaš pri vsakem dobavitelju paket OVE - in je doplačilo 0,1 cent / kWh.... Drugače je TEŠ del paketa v SLoveneiji - je pa zelo pogosto v okvari ali remontu
in je elektrika popolnoma čista. Doma porabim cca 200 kWh elektrike, kar me košta cca 5€ mesečno (energija omrežnina in DDV - paket NAPREDNI E3 - polnjenje po noči). Ostalo na javnih polnilnicah. Največ pri trgovcih, ki to jemljejo kot reklamo... (Mercator, Lidl).

https://www.eles.si/prevzem-in-proizvodnja

V Evropi pa to:
http://www.electricitymap.org/?countryCo
de=AT&wind=false&solar=false&
;page=country&remote=true

Avto bo kmali star 2 leti in imamo 120.000 prevoženih kilometrov... Najdlje v Pariz (1450km ) v enem dnevu... Drugače pol srednje evrope smo dali skozi.

Če bi uporabniki naftnih vozil plačevali škodo, ki jo delajo (stališče EU je, da mora vsak sam plačevati škodo, ki jo dela) -se pravi zdravljenje in smrti zaradi prašnih delcev, NOx, hrup, klimatske spremembe, devastacija okolja. protihrupne ograje, barvanje tunelov... itn, itn... bi liter bencina po nekaj raziskavah mral biti 3 do 9€...... Če pa ni, to pomeni, da ga vsi skupaj sofinanciramo. Voznike naftnih vozil. CO2 pri nafti ne računajo črpanje nafte, tankerje, rafinerije, črpalke. cisterne.... pa izgleda manjša razlika, kot dejasnko je...
Interesi naftne in avto industrije je, da se elektrika upočasni. Zaradi tega veliko dezinformacij in ovce verjamejo..
Ravno se lotevam predelave starega Twingota na elektriko... 24 kW bo zadostovali za 200 do 300km).... To nam bo tretji električni avto doma (nič naftnih).... Ker imamo 4 vozniška dovoljenja doma....
Nikoli več na nafto,. Nimam tega denarja.
ElTorro
# 06.08.2018 ob 09:05
@Mike1825
Če bo želel biti "eko", bo moral hkrati z nakupom EV postaviti še mini solarno elektrarnico (ali mikro hidro), da ga bo polnil.....drugače se bo vozil na premog, in ne bo nič kaj naredil.

Pa brez skrbi - tudi mini solarne elektrarne sofinanciramo davkoplačevalci :)
jankoP
# 05.08.2018 ob 20:08
Mike, najcenejsi in najcistejsi avto je avto, ki ga imas, po moznosti od novega. Moj je star 9 let, na plin, ko bo za zamenjat, bo nov elektricni. Ce ne prej v 5 letih.
jankoP
# 05.08.2018 ob 18:36
Se dobro da imamo dizel voznike, ki so v prostem casu ekologi, drugace ne bi nikoli vedeli kako umazani so elektricni avti.
Mile66
# 05.08.2018 ob 17:26
Prihodnost je električni avto na gorivne celice.
HOR
# 05.08.2018 ob 15:57
@HOR# 05.08.2018 ob 15:46

Popravek
Zelena tehnologija s kadmijem...
Kazalo