Novi audi TT k nam prihaja na začetku prihodnjega leta. Audi v novinca polaga velike upe. Foto: Audi
Novi audi TT k nam prihaja na začetku prihodnjega leta. Audi v novinca polaga velike upe. Foto: Audi

Pri BMW-ju trdijo, da športni avtomobili med kupci po svetu morda nikoli več ne bodo tako priljubljeni, kot so bili v preteklosti.

"Trg športnih avtomobilov se je prepolovil," pravi vodja prodaje pri BMW-ju Ian Robertson. "Po nastanku krize leta 2008 ne bo nič več tako, kot je bilo. Nisem prepričan, da bo trg športnih vozil kdaj popolnoma okreval."
Športni terenci z vetrom v hrbet
Strokovnjaki in prodaja potrjujejo, da se je odnos kupcev do avtomobilov, tako v Evropi kot Severni Ameriki, spremenil. Športni avtomobil kot statusni simbol tako rekoč ne obstaja več, pač pa še vedno popularnost pridobiva segment športnih terencev in mestnih križancev. Celo na rastočih trgih, kot je Kitajska, vozniki limuzine zamenjujejo za športne terence.
Kljub recesiji pa proizvajalci avtomobilov niso obupali nad športnimi vozili, saj skrbijo za ugled in so pomemben trženjski del njihovih strategij. Se pa ti zaradi nižanja stroškov, ki so pri izdelavi športnih vozil visoki, vse bolj združujejo. BMW, ki je znan po izdelavi zmogljivih športnih vozil premium, bo skupaj s Toyoto izdelal srednje velik športen avtomobil. Robertson je pretekli teden dejal, da je skupen projekt trenutno še v konceptni fazi. BMW in Toyota sta se lani dogovorila, da bosta sodelovala na področju gorivnih celic in lahke gradnje, kar bodo vključili tudi v projekte, povezane s športnimi vozili. Robertson poudarja, da bo sodelovanje potekalo postopoma.
Trg športnih vozil skoraj prepolovljen
Vprašanje je, ali je že nastopil pravi čas za vnovično ofenzivo športnih vozil. Audi in Mercedes-Benz imata z modeloma TT in SLK počasno rast. Prodaja treh najbolj popularnih modelov nemških znamk premium, audija TT, mercedes-benza SLK in BMW Z4, je bila leta 2007 114.000 vozil, leta 2010 pa je prodaja po podatkih IHS Automotiva padla že za 45 odstotkov. Povpraševanje na Kitajskem po tovrstnih vozilih je še vedno zanemarljivo.
"Trg vozil se je po krizi zelo premešal," pravi londonski analitik pri IHS-ju Tim Urquhart. "Mlada, urbana populacija ima danes na izbiro pestrejši spekter modelov. Avtomobil lahko izbirajo glede na svoj življenjski slog. Danes niso več le športni avtomobili tisti, ki privlačijo mlade in uspešne."