Avtomobilnost
Vozilo bo imelo namesto armature velik panoramski zaslon, ki bo vmesnik za geosatelitsko navigacijo. Foto: Reuters
Bytonovo vozilo naj bi na trg prišlo prihodnje leto na Kitajskem, v 2020 pa naj bi sledil zagon v Evropi in ZDA. Foto: Reuters

Dodaj v

"Računalniška naprava na kolesih" bo tekmec Tesli

Za izumom stojijo nekdanja imena BMW-ja in Appla
8. januar 2018 ob 19:09
Las Vegas - MMC RTV SLO, STA

"To bo najnaprednejše vozilo na trgu v 2019," napovedujejo pri zagonskem podjetju Byton, kjer so razvili pametni avtomobil, ki naj bi bil na voljo za slabih 40 tisočakov.

Kitajsko zagonsko podjetje Byton je v okviru sejma zabavne elektronike Ces v Las Vegasu predstavilo prototip "pametnega in intuitivnega" avtomobila, ki naj bi ga po okvirni ceni 45.000 dolarjev (okoli 37.500 evrov po trenutnem tečaju) začeli tržiti prihodnje leto.

Vozilo snovalci opisujejo kot računalniško napravo na kolesih.

Vozilo bo imelo namesto armature velik panoramski zaslon, ki bo vmesnik za geosatelitsko navigacijo, zabavne aplikacije in celo nadzor zdravstvenega stanja in počutja voznika, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Pametni avtomobil bo za odpiranje uporabil biometrično tehnologijo prepoznavanja obraza, posamezni voznik pa si bo lahko tudi nastavil idealno vozno okolje in vozilo se bo ob zaznavi njegovega obraza temu prilagodilo. Na voljo bo tudi Amazonova tehnologija glasovnih ukazov Alexa, upravljanje pa bo mogoče tudi z gestami.

Avtomobil bo razpolagal s tehnologijo mobilnih omrežij pete generacije in medmrežja v oblaku, njegove funkcije pa bodo okrepili še z rešitvami umetne inteligence. Baterija naj bi zdržala za več kot 500 kilometrov vožnje, za polnjenje pa naj bi uporabniki potrebovali do pol ure.

Izdelek za prihodnost
Vozilo bo sprva avtonomno samo v določenih funkcijah, v prihodnje pa naj bi ga nadgradili do skoraj popolne avtonomnosti.

"Gre za izdelek, ki je zasnovan za prihodnost, ki jo zaznamujeta avtonomnost in načelo delitve," je pojasnil Daniel Kirchert, predsednik in soustanovitelj zagonskega podjetja s sedežem na Kitajskem.

Bytonovo vozilo naj bi na trg prišlo prihodnje leto na Kitajskem, v 2020 pa naj bi sledil zagon v Evropi in ZDA. "To bo najnaprednejše vozilo na trgu v 2019," je napovedal glavi izvršni direktor podjetja Carsten Breitfeld.

Njegova okvirna cena bo po trenutnih podatkih na ravni 45.000 dolarjev, kar je precej manj od drugih podobnih konceptnih vozil v zadnjem času. Njegova konkurenca bodo tako napredni izdelki Tesle in uveljavljenih avtomobilskih proizvajalcev.

Ime družbe Byton je sicer okrajšava za Bytes on Wheels (bajti na kolesih), zagonsko podjetje pa je s finančnimi vložki v višini več kot 200 milijonov dolarjev podprla vrsta vlagateljev, med njimi kitajski tehnološki velikan Tencent.

Vodijo ga nekdanji vodstveni delavci iz podjetij, kot so Tesla, BMW, Apple in Google, predstavlja pa še enega v nizu igralcev na področju razvoja vozil nove generacije, ki jih je mogoče prilagoditi avtonomni vožnji.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
johndeer
# 08.01.2018 ob 21:44
Evo, spet se narod pralnih strojev in aspuhov norčujemo iz Kitajcev... Škoda, da ni novinar zapisal tudi podatka, da je omenjeno podjetje najel BMW-ejeve in NIssanove inženirje.
frozen pingvin 2
# 08.01.2018 ob 22:35
@kapetano

kitajska jajca? očitno nisi bil v zadnjem času nič na kitajskem....ali pa sploh nikoli.
veza
# 09.01.2018 ob 07:41
Vodijo ga nekdanji vodstveni delavci iz podjetij, kot so Tesla, BMW, Apple in Google,

zgodovina se ponavlja, tudi pri pionirjih avto industrije pred sto leti je bilo veliko zamer in prebegov, tak je pač cuh.
unitrode
# 08.01.2018 ob 21:27
Kakšen doseg bo imel pri -15 st.C. To je bolj pomembno kot tisti nepotrebni dodatki ki samo povečajo nezanesljivost. Ojoj kakšen članek.
Kombo
# 08.01.2018 ob 21:45
Jaz bom kar vztrajal pri staremu, dokler bo šlo. Nočem, da ima vse drugo nadzor nad mojim življenjem. Če naredim napako, vsaj vem, kdo je kriv...
pozitivc
# 08.01.2018 ob 20:42
Pa a je res tako težko, novinarji, priti do podatka koliko kWh ima baterija in na kolk kW se lahko polni. To o 500km dosegu in polurnem polnjenju je čist neuporaben podatek. Zanimivo bi bilo vedeti tudi podatek koliko kg ima baterija, samo, to pa verjamem, da je preveč za vas
DrMrrr
# 08.01.2018 ob 20:00
Ronzi, morda zato, ker povsem avtonomna voznja se sploh ni dopustna?! Cetudi danes avto v dolocenih situacijah zna voziti sam, si za poslwsixe se zmeraj odgovoren kot voznik. Tudi voziti brez izpita ga ne smes. Itd.

Sicer pa ... dokler ne bo preboja pri baterijah in dokler bo polnjenje logisticni problem, vozila na povsem elektricni pogon ne bodo dozivela polnega preboja.

No, pa zacne se (se je ze, no) novo obdobje hackanja in terorizma, tokrat vozil. Ce s tem do sedaj praviloma niso bila povezana cloveska zivljenja, to sedaj vec ne bo pravilo. - Se kar velik izziv, po moje.
borut-blas
# 09.01.2018 ob 08:42
kitajska prihaja...
stokrat raje imam kitajski pragmatični komunizem kot kot idiotski na božji knjigi temelječ kapitalizem
ne more neumnost tekmovati z razumom, pa naj prisega na boga od jutra do večera
razuma na zahodu ni več, razumni niso izvoljlivi
ne v zda, ne v evropi ne pri nas
21. stoletje ima 18 let, je polnoletno in ljudje 21. stoletja bodo spoznali da je konec otročarij
konec verskih poneumljanj in bolnega dobičkarstva
pragmatičen razum bo zmagal
ne se bat!
MrzlaJuha
# 09.01.2018 ob 07:01
Kako naj resno jemljem tak avto, če bo predstavljen na sejmu zabavne elektronike?
kotzi
# 08.01.2018 ob 21:03
ja kitajci saj delajo...sanjajo...al karkol ze...pa mi...nic zagnanih al kaj
21.12.2012
# 10.01.2018 ob 22:17
bedarija od bedarije
HOR
# 08.01.2018 ob 23:14
Zaenkrat ima v ZDA že samo eden Fordov pick-up up model F od 2012 večjo rast prodaje od vseh EV vozil skupaj...
LINK ali
https://wattsupwiththat.com/2018/01/08/2
017-us-electric-vehicle-sales-fall-further-behind-ford-f-series-pickup-truck-sales/
HOR
# 10.01.2018 ob 01:13
@pozitivc
# 08.01.2018 ob 23:28

Saj se iz podatkov vidi da EV rastejo v tem času ca 3x hitreje od modela Ford F.
Vendar je Ford F rasel s ca 50000 kosi na leto, EV pa s ca 30 kosi na leto in tako ne more dohiteti Forda. Ko pa bo rasel z večjo absolutno števiko letno pa ga lahko prehiti.
Skratka zadeva gre pričakovano počasi naprej čez kakšnih 10 let pa bo verjetno hitreje...
pozitivc
# 08.01.2018 ob 23:28
@HOR

če hočeš statistiko uporabit za napoved prihodnosti, so veliko bolj uporabne relativne kot absolutne številke

če pa hočeš kaj druzga povedat, pa oprosti
kučkučki
# 08.01.2018 ob 20:02
a bo zaslon s 3D učinki?
veselo-na-delo
# 08.01.2018 ob 22:34
Spet ene električne jajca ki bodo odvisne samo od električnega omrežja, ki ga bo polnilo in kupa fine elektronike v njem, samo ne pozabimo eno malo večjo naravno katastrofo kera močno poškoduje električna omrežja,
Naprimer kot je bil zdaj nedolgo žled, pa si lahko v r*t zatakmemo toti polnilni kabel če nebo štroma.
Pa še za povrh od bajte neboš mogel po gorivo za agregat, ker bo avto samo javljal >LOW BATTERY<.
Kot pravi pregovor, nobeni človeški izdelek ne zdrži silovitega besnenja Narave.
babooon
# 08.01.2018 ob 21:36
"Byton je sicer okrajšava za Bytes on Wheels (bajti na kolesih)"
Hmmm... koliko bytov pa bo imel?
WalterBronx
# 08.01.2018 ob 20:44
Prodajanje megle, še slabše kot tesla Model 3.
ronzi
# 08.01.2018 ob 19:46
Vozilo snovalci opisujejo kot računalniško napravo na kolesih.

kdo pri zdravi pameti bi še rad vozo računalnik na kolesih??? zakaj volan,pa stopalke??? očitno že ni tak "pametno"
kapetano
# 08.01.2018 ob 20:21
Kitajska jajca, verjetno se bo vzgal na avtocesti
Kazalo