Avtomobilnost

Poudarki

  • Alfa Romeo se na dirke formule 1 vrača kot partner ekipe Sauber F1.
  • Vrhunec tekmovalnih uspehov je Maserati dosegel leta 1957, ko je Juan Manuel Fangio kot voznik maseratija 250F osvojil svetovno prvenstvo.
  • Alfa romeo 6C gran sport je leta 1930 na dirki Mille Miglia prvič dosegel povprečno hitrost nad 100 km/h.
  • Maseratija 8C in 8CM sta bila prva dirkalnika s hidravličnimi zavorami na svetu.
Dirkalnik ekipe Alfa Romeo Sauber F1 bo bele barve. Foto: Alfa Romeo
Alfa romeo P2. Foto: Andrej Brglez
Leta 1951 je Juan Manuel Fangio z alfetto 159 osvojil prvenstvo formule 1. Foto: Alfa Romeo
Voznik je sedel med vročim motorjem in veliko posodo za gorivo. Foto: Andrej Brglez
Prvi "pravi" maserati tipo 26 se je leta 1926 dobro odrezal na dirki Targa Florio. Foto: Newspress
Vrhunec tekmovalnih uspehov je Maserati dosegel leta 1957, ko je Juan Manuel Fangio kot voznik maseratija 250F osvojil svetovno prvenstvo. Foto: Maserati

Dodaj v

Stare znamke se vračajo v formulo 1

Se v F1 vrača romantika?
5. januar 2018 ob 07:41
Torino - MMC RTV SLO

S prihodnjo sezono bi v prvenstvu formule 1 lahko videli dve znamki, ki sta nekoč suvereno posegali v dirke za veliko nagrado, a sta se pozneje popolnoma umaknili z dirk: Alfa Romeo in Maserati.

Alfa Romeo se je povezal s švicarsko ekipo Sauber F1, s katero je podpisal pogodbo o dolgoročnem sodelovanju, in se bo z novo sezono imenoval Alfa Romeo Sauber F1. Alfa Romeo oziroma krovno podjetje Fiat Chrysler Automobile bo s Sauberjem sodeloval pri marketingu in tehnološkem razvoju, švicarskemu moštvu pa bo dobavljal tudi motorje in dele pogonskega sklopa, ki bodo načeloma enaki kot v bolidih Ferrarija, ki je seveda tudi del skupine Fiat Chrysler.

Vrnitev v formulo 1 očitno načrtuje tudi Maserati, torej še ena znamka iz skupine Fiat Chrysler, ki bo, če naj zaupamo virom britanskega portala Auto Express, svojo vrnitev izvedla prek ameriško-evropske ekipe Haas F1. Če za zdaj še neuradni podatek drži, bo Maserati ekipo izdatno podprl z denarjem in ji zagotovil motorje, ki bodo tudi prišli iz sestrskega Ferrarija.

Tako Maserati kot tudi Alfa Romeo se sicer lahko pohvalita z bogato zgodovino nastopov na dirkah formule 1.

Uspehi pod znamenjem trizoba
Maserati, ki ga je decembra 1914 v Bologni ustanovilo sedem bratov iz Trentina oziroma Tridenta, od koder izhaja tudi trizob kot logo znamke, je sprva na dirke pripravljal avtomobile znamke Isotta Fraschinni, po prvi svetovni vojni pa je začel izdelovati tudi lastne dirkalnike, s katerimi je dirkal tudi najmlajši brat Ernesto Maserati. Tudi leta 1926 nastali prvi "pravi" maserati tipo 26 se je še isto leto dobro odrezal na dirki Targa Florio, že leto pozneje pa je znamka osvojila konstruktorski naslov, Ernesto pa je postal prvak med vozniki. V tridesetih letih si je Maserati utrdil ugled izdelovalca hitrih in naprednih avtomobilov, ki so premagovali svetovne hitrostne rekorde. Maseratija 8C in 8CM sta bila med drugim tudi prva dirkalnika s hidravličnimi zavorami na svetu.

Uspešna so bila tudi leta po drugi svetovni vojni. Alberto Ascari je prvi povojni dirkalnik maserati A6GCS že na prvi dirki popeljal do zmage, sledila pa so leta srditega "italijanskega dvoboja" med Maseratijevimi dirkači Fangiom, Gonzalezom in Marimonom ter Ferrarijevima dirkačema Ascarijem in Farino. Vrhunec tekmovalnih uspehov je Maserati dosegel leta 1957, ko je Juan Manuel Fangio kot voznik maseratija 250F osvojil svetovno prvenstvo. A s tem je bilo tudi konec Maseratijeve uradne udeležbe v avtomobilskem športu, čeprav je v njem neuradno sodeloval še do srede šestdesetih let.

Športno uspešen že prvi avtomobil
Tako kot Maserati se je z vodstvom na dirki Targa Florio prvič dokazal tudi model 24HP, prvi avtomobil znamke Alfa Romeo oziroma Alfe, kot se je imenovala tedaj, saj ji je ime Romeo šele po prvi svetovni vojni dodal njen tedanji lastnik, industrialec Nicola Romeo. A to je bilo poldrugo desetletje pred prvim Maseratijevim nastopom. Uspešen je bil tudi prvi pravi alfa romeo, torpedo 20-30 HP, s katerim je takrat 22-letni Enzo Ferrari leta 1920 osvojil drugo mesto na Targa Floriu. Za športne uspehe je bil zaslužen tudi Alfa Romeov glavni konstruktor Giuseppe Merosi, prav tako pa tudi njegov naslednik Vittorio Jano, pod čigar vodstvom sta nastala slovita dirkalnika P2 in 6C gran sport. Zadnji je leta 1930 na dirki Mille Miglia prvič dosegel povprečno hitrost nad 100 km/h.

Po drugo svetovni vojni je Alfa Romeo kmalu obnovil tudi športne uspehe, saj je Farina z alfo 158 obvladoval svetovno prvenstvo leta 1950, leta 1951 pa je Fangio z alfetto 159 osvojil prvenstvo formule 1. S tem je znamka doživela vrhunec svojih uspehov v formuli 1, v kateri je bolj ali manj sodelovala vse do konca osemdesetih let, potem pa se je umaknila s prvenstva.

Trgovski vzorci
Kaj torej pomeni nenadna vrnitev obeh znamk v formulo 1? Za mnenje smo prosili starosto komentatorjev formule 1 Nika Miheliča, ki v vrnitvi Maseratija in Alfa Romea v formulo 1 vidi predvsem marketinški prijem vodje koncerna Fiat Chrysler Sergia Marchioneja. Način je podoben tistemu, kar Volkswagnov koncern počne z modeli svojih znamk, seveda pa ni edini. Pojavljanje več znamk iz istega koncerna na formuli 1, ki se je prelevila predvsem v marketinški projekt, seveda prinese več prisotnosti v medijih, to pa je dobro za prodajo avtomobilov.

V formuli 1 je sicer malo velikih igralcev, med katerimi so glavni Mercedes-Benz, Renault in Ferrari, potem pa se stvar bolj ali manj konča. Mihelič meni, da je trenutno bolj zanimivo to, kar se dogaja na prvenstvu električnih avtomobilov formule E, kjer bo čedalje več močnih znamk, ki bodo tekmovale med seboj.

Matija Janežič
Prijavi napako
Komentarji
Nha Trang
# 05.01.2018 ob 07:53
F1 je primer kaj se zgodi s pretirano regulacijo in omejevanjem.
SamoRes
# 05.01.2018 ob 08:33
Skippy, ko smo levičarji igrali nogomet je bil vsak umetnik, danes so z izjemami stroji, ki tečejo gor in dol. V Jugi smo imeli evropskega klubskega prvaka, kar ne bo nikoli več, danes zmaguje tisti ki ima več kapitala.
anze82
# 05.01.2018 ob 08:01
a f1 sploh še kdo spremlja
zapravico
# 05.01.2018 ob 07:15
Te kavne mlinčke ne gledamo več.Včasih je zapela formula,da si tudi sam dobil adrenalin,da bom pa zdaj poslušal kako gume cviljijo ne hvala
Hallenbeck
# 05.01.2018 ob 09:02
Formula bi bila zanimiva, če bi se vsi poizkusili v enakih avtomobilih.

Saj imaš tekmovanja, kjer imajo vsi avtomobili enake motorje. Kdo ti preprečuje, da bi jih gledal?
Bivši uporabnik
# 05.01.2018 ob 08:48
Skippy, malo bolano je to, da bi še pri F1 delil ljudi na levo/desno. Jaz se smatram za levo usmerjenega, pa mi je F1, kot tudi MotoGP, top šport.
Sujo
# 05.01.2018 ob 09:26
sem velik ljubitelj kasične F1, ko so bili avti hudo razlčni, ko so konstruktorji lahko posegali po radikalnih rešitvah in ko si imel naenkrat na pisti prastarega osemvaljnega forda, renaultovo turbo posast in kako cudo alfe ali lamborghinija nekje. tole zdaj me odvraca. grdi bolidi, nekarizmaticni vozniki in bedne piste-bljak. Saj menda vidote razliko med Spajem in necem, abu dhabijem? pa kje so imole, kylamiji....
bunta
# 05.01.2018 ob 10:58
Jaz sem predvsem vesel da se je Alfa romeo resila Fiata in zacela spet delati avtomobile, ki so v danasnjem casu dolgocasnih nemskih znamk prava popestritev tako da me tudi zanima kaj bo v F1. Kar se pa zanesljivosti tice je pa glede na lansko raziskavo vodilni lexus, alfa je na 5. mestu, audi na 12. mestu, bmw na 17. mestu, vw na 22.mestu To je statistika. Vsak ima pa pravico da si mnenje ustvari sam.

https://www.google.de/amp/s/www.express.
co.uk/life-style/cars/871866/Most-reliable-car-brands-2017-UK-Lexus-Toyota/amp
new_fire
# 05.01.2018 ob 10:35
frgo in carlos
koliko alf pa sta dozdaj imela, da kvasita budalaštine? sam imam že tretjo, pa z nobeno problemov, razen tega kar se menja pri vseh avtomobilih. ce bo denar bo tudi naslednja alfa. kar se pa avtovlek tiče in obcestnih pasov pa v glavnem sama švabska jajca.
jakosol
# 05.01.2018 ob 09:48
Na RTV raje povejte, kaj bo s prenosi dirk v letu 2018. V Sloveniji je že 2 leti suša, pa toliko športnih kanalov in tv postaj.
Springbok
# 05.01.2018 ob 08:48
Nekoč je bila F1 testno okolje za preizkušanje tehničnih rešitev, ki so nekaj let kasneje prišle tudi v serijska vozila za trg, ki smo jih vozili vsi (npr.: disk zavore, turbo polnilnik, telemetrija). In seveda marketing orodje za nekatere znamke proizvajalcev. Tako, da čisto brez veze F1 ni bila Danes pa je vse preveč omejitev pri razvoju - poglejmo le kako se je znižala kubatura in moč motorjev. Namesto osemvaljnikov le še štiri valji, Zaradi izenačitev pogojev tekmovanja za vse, tudi za tiste ekipe z nižjimi proračuni. In zaradi eko imidža.
beton
# 05.01.2018 ob 08:41
Pred desetletjem bil velik fan..... Lansko leto pogledal eno dirko - po poročanju medijev je bila zelo napeta, zanimiva in polna...... Js sem pa mislil, da gledam krog za ogrevanje - celo uro. Mislim, če je še to motošport....
chrush
# 05.01.2018 ob 09:57
Tisti, ki širite neke nebuloze o alfah in crkovanju, ste res smešni. Bi blo treba prej rečt, da nekoč vzdržljivi vag group spada v kategorijo, ko je čudež, da se lahko z avtom pelješ, namesto popravljaš.
Bo pa zanimiv dirkač pri alfi, tale Charles Leclerc
Luka Novak
# 05.01.2018 ob 07:33
Stare znamke se vračajo v formulo 1

Ha, ha - nalepka (Alfa Romeo) na Sauberju = povratek stare znamke v formulo 1

Po vaši logiki je pred leti tudi Lada vstopila v formulo 1.

Nalepka na bolidu (Sauber) je med drugim priložnost/način za časni umik Ferrarija iz F1 - če bi več poslušali/brali Sergia Marchioneja oz. italijanske medije in posledično poznali situacijo širše, namesto zaupali virom britanskega portala Auto Express.
PartyTime
# 05.01.2018 ob 08:03
Pa pedala namest motorjev... Varcevanje pa to....
Debely
# 05.01.2018 ob 10:07
F1 sem spremljal od leta 1983 do leta 2008, potem je zadeva popolnoma zvodenela. Ecclestone je naredil F1 preveč sterilno in popolnoma nezanimivo.
Hik
# 05.01.2018 ob 08:25
Stare znamke se vračajo v formulo 1

Matija, dvojine vas niso učili?
Livestrong1386
# 05.01.2018 ob 10:00
anze82 a f1 sploh še kdo spremlja

ti jo zagotovo spremljaš ker drugače verjetno nebi prebral novice
bad brains
# 05.01.2018 ob 13:58
Formula bi morala imeti samo dve tehnični pravili. Prvo največja dovoljena dimenzija v vseh treh oseh in drugo vrsta goriva.
SpicyWeiner
# 05.01.2018 ob 11:19
Formula je postala žrtev lastnega tehnološkega napredka ter konstantnih spreminjanj pravil, ki so naredila iz cirkusa eno navadno dolgočasno gledališče.
Luka Novak
# 05.01.2018 ob 11:30
Bolid F1 ima danes med drugim napredno različico hibrida (danes najbolj pogostega) - nekatere znamke so jo prenesle tudi v serijska vozila (če jih zaradi cene in števila lahko tako imenujemo), ki lahko rekuperacijo izkoriščajo tudi na AC oz. brez zaviranja, kot to počnejo danes uveljavljeni hibridi na trgu.

Ena od zanimivosti današnjih bolidov F1 oz. F1 nasploh.

Če tega ne poznaš, nisi sposoben dojet, se poglobit v dejstva namesto zgolj primitivno ocenjevat po hrupu, zvoku .. verjamem, da je F1 danes nezanimiva.
ronzi
# 05.01.2018 ob 19:08
bi vas rad vido junake,če je keri sposoben odpeljat kak krog z to formulo........če bi blo to tako hudo enostavno,bi formulo ena vozilo miljone ljud,ne pa peščica.....
aaa
# 05.01.2018 ob 11:43
Če tega ne poznaš, nisi sposoben dojet, se poglobit v dejstva namesto zgolj primitivno ocenjevat po hrupu, zvoku .. verjamem, da je F1 danes nezanimiva.

Bog pomagaj s takimi. Ljudem je bila F1 tako spektakularna prav zaradi ubijalskega zvoka. Zaradi katerega so ti šli mravljici po celem telesu. Zaradi tega kar veš, da je po pokrovom, ti pač ne grejo.
simnov
# 05.01.2018 ob 11:33
ob cestah je največ oplov
Banban
# 05.01.2018 ob 08:12
@lukanovak, zelo malo spremljam F1, kaj naj bi marchione povedal? Mi prosim posredujes kak link?

če bi več poslušali/brali Sergia Marchioneja oz. italijanske medije in posledično poznali situacijo širše,
zigadr
# 05.01.2018 ob 21:41
Maserati... ferarri dve
izo
# 05.01.2018 ob 19:43
najboljša moto zabava je pa sigurno rally, ampak očitno to ni za slovensko publiko, vsaj očitno vsi mediji meniji tako.
izo
# 05.01.2018 ob 19:41
če vam je nova f1 dolgcajt, potem rajš ne gledat e-formule..
as_kgarnett
# 05.01.2018 ob 18:18
upam, da bi se v formuli kmalu vrnilo dolivanje bencina, ki ga pogrešam pa da bi Mercedesa kmalu ujeli, ker dominacija traja že predolgo.
RudeCorona
# 05.01.2018 ob 17:36
"Namesto osemvaljnikov le še štiri valji,"

Formulo 1 trenutno poganjajo šestvaljni motorji z 1,6 litra prostornine. Res niso slišati impresivni, sam večjih skoraj ne morejo dovoliti, če že ti pridelajo skoraj 900 konjev, bolidi pa so noro hitri oziroma bistveno hitrejši od vseh predhodnikov.
Manos de Piedra
# 05.01.2018 ob 16:01
Pravila v formuli morajo biti, ker je tehnologija preveč napredna, da bi lahko dovolil preveč stvari.

Problem moderne formule je po mojem to, da se preveč daje na varnost in tudi to, da v zadnjih sezonah dominira Mercedes.

F1 je zanimiva, če se vse skupaj poklopi glede pravil in konkurenčnosti ekip, je pa to težko zadet, na kvaliteto konstruktorjev pa se itak težko vpliva.

Jaz mislim da je sezona 2003 še vedno najboljša sezona F1 in bi morala biti nek standard. To je recimo primer tega, da se vse skupaj poklopi.
Kekec99
# 05.01.2018 ob 12:13
Naj določijo količino goriva ki jo lahko med dirko dirkalnik porabi, vse ostalo naj bo po žepji konstruktorjev. Tako bomo tudi mi dobili zmogljive motorje z manjšo porabo goriva, če že govorimo o napredku in koristi.
Kekec99
# 05.01.2018 ob 10:58
@SamoRes
Še dodam da ta evropski klubski prvak je postal tudi svetovni klubski prvak.
Carcharoth
# 05.01.2018 ob 10:55
@Springbok

Zate, ki očitno niti malo ne poznaš zgodovine F1 imam samo eno informacijo:
Sezona 1986, motor BMW M12/13 ki je bil velikosti 1,5 litra z 4 valji in je proizvedel 1400 konjev.
1a34
# 05.01.2018 ob 09:32
Legendarne znamke se vracajo v Formulo 1
aaa
# 05.01.2018 ob 08:07
Stare znamke se vračajo v formulo 1

Ha, ha - nalepka (Alfa Romeo) na Sauberju = povratek stare znamke v formulo 1


Popolnoma ista zgodba je z Mercedezom.
Manos de Piedra
# 05.01.2018 ob 15:57
@Kekec99:
"Naj določijo količino goriva ki jo lahko med dirko dirkalnik porabi, vse ostalo naj bo po žepji konstruktorjev. "

Saj to je že določeno.
Mirko Tipka
# 05.01.2018 ob 12:45
1a34
# 05.01.2018 ob 09:32
Legendarne znamke se vracajo v Formulo 1


Kot je nekdo že napisal... nazaj v 2. razred osnovne šole boste morali.
Legendarni znamki se vračata v Formulo 1
1a34
# 05.01.2018 ob 11:51
Meja avtonomije oz. meja, kjer bodo ljudje se dirkali, je tam, kjer postane teza cloveskega telesa oz. vpliv prenasanja teze cloveskega telesa med voznjo v primerjavi s tezo vozila zanemarljiv.
Kekec99
# 05.01.2018 ob 10:54
F1 ni več ti kar je nekoč bila, lahko tekmuje tudi Senna proti Schumaherju a kaj ko je vse to računalniško.
tocco
# 05.01.2018 ob 10:37
Spribgbok dirkaški šport je ena izmed panog, ki sedaj omogoča razvoj avtonomnih vozil (dirkalnik brez voznika) pol WEC ki preizkuša električne (elektro motorje baterije) in hibridne enote na vzdrzljivost pri večjih hitrostih in toplotnih obremenitvah.
commodore
# 06.01.2018 ob 14:54
glede vožnje F1: to je dirkanje in v vsakem profesionalnem športu normalni ljudje ne bi zdržali tekmovalnega ritma.....
stari59
# 06.01.2018 ob 14:43
So, so. Servis naredijo mimogrede, kakšno malenkost zamenjajo, potem se pa lahko posvetijo večjim problemom. Švabskim traktorjem.
Manos de Piedra
# 05.01.2018 ob 19:28
@ronzi:
"bi vas rad vido junake,če je keri sposoben odpeljat kak krog z to formulo........če bi blo to tako hudo enostavno,bi formulo ena vozilo miljone ljud,ne pa peščica....."

Večina ljudi tudi če bi znala vozit ne bi bila sposobna kondicijsko zdržat cele dirke. Tako kar se tiče fizične kot tudi mentalne kondicije.

Že v igricah je težko oddelat celo dirko brez resnejših napak, kaj šele, ko prišteješ zraven silo gravitacije. dehidracijo in vročino.
AtomX
# 05.01.2018 ob 08:58
V F1 bo mogli več denarja nameniti slabšim moštvom in manj boljšim moštvom, podobno kot je pri motoGP. Tako pa gledamo zdej že nekaj let eno in isto.
frgo
# 05.01.2018 ob 08:53
Baje bo največja posebnost alfinih bolidov v tem, da ne bo nobenih opozorilnih lučk. Zato, da dirkači ne bojo ves čas mislili, da je nekaj narobe.
dmejz
# 05.01.2018 ob 08:32
CIlj obojim je pa končat dirko do 2020 :)
1a34
# 05.01.2018 ob 11:44
https://youtu.be/6gOjRqlgk_Y
1.aprila naj bi prisli ven :-)
Tako da meja avtonomije je nekje vmes - recimo malo vecji gokarti.
1a34
# 05.01.2018 ob 11:39
Spribgbok dirkaški šport je ena izmed panog, ki sedaj omogoča razvoj avtonomnih vozil (dirkalnik brez voznika) pol WEC ki preizkuša električne (elektro motorje baterije) in hibridne enote na vzdrzljivost pri večjih hitrostih in toplotnih obremenitvah.
Avtonomen bicikel bi bilo pa po moje tezko narest.
ATP
# 06.01.2018 ob 09:32
Vozniki Alf so zelo priljubljeni pri avtomehanikih :-)))
Kazalo