Konceptni subaru viviz je opremljen s tehnologijo za samodejno vožnjo. Foto: Subaru
Konceptni subaru viviz je opremljen s tehnologijo za samodejno vožnjo. Foto: Subaru

Subarujev koncept viviz ne razkriva le oblikovalske vizije prihodnjih Subarujevih športnih terencev, ampak tudi vpogled v naslednjo generacijo tehnologij, ki jih pripravljajo Japonci.
To je že tretji koncept z imenom viviz, ki so ga predstavili pri Subaruju. Predhodnika so predstavili lani in predlani na avtomobilskem salonu v Ženevi, najnovejši pa je najboljši približek, kakšen bi lahko bil serijski model. Ugiba se, da bi lahko iz viviza nastala nova generacija foresterja ali pa hibrida XV crosstrek.
Tridimenzionalna oblika karoserije z razširjenimi blatniki in uveljavljenim subarujevim štirikolesnim pogonom jasno izraža, da gre za zmogljiv športni terenec. Elementi na prednjem delu vozila niso sorodni elementom na trenutnih modelih. Še najbolj Subarujevo identiteto izraža šestkotna maska motorja z velikim logotipom. Izstopajo polni LED-žarometi spredaj in zadaj z novim grafičnim podpisom in funkcionalni prtljažni del, ki je tako kot zadnja klop, ko jo zložimo, opremljen s "kolesnicami" za prevoz koles. V odbijač je, podobno kot pri Oplih, skrit nosilec, ki se potegne navzven, nanj pa je mogoče pritrditi kolo.
Manjši turboagregat in elektromotor
Okoli voznikovega prostora ni klasičnih stikal, ampak velik tablični zaslon. Opremljen je tudi z moderniziranim sistemom eyesight, s kamerami in radarji za spremljanje objektov, ki s svojo velikostjo ustrezajo človeku ali drugemu vozilu. Sistem spremlja vsako tveganje za vozilo 360 stopinj okoli vozila. Deluje v kombinaciji z GPS-sistemom in navigacijsko napravo, ki sta povezana s krmilnim mehanizmom. Zato lahko brez vpletanja voznika samodejno krmari vozilo. Samodejna vožnja je mogoča pri vseh hitrostih, vozilo pa lahko tudi samodejno parkira, doma ali v trgovskih objektih.
Za pogon skrbi hibridni sistem naslednje generacije, ki smo ga sicer spoznali v modelu XV crosstrek. Gre za kombinacijo zmanjšanega turbomotorja in elektromotorja (XV crosstrek kombinira 2,0-litrski bencinski motor in elektromotor), ki bo hkrati omogočal nižjo porabo goriva in bolj linearno pospeševanje ter več dinamičnih občutkov v vožnji.