Ameriška agencija za varnost v cestnem prometu je v primeru nesreče s smrtnim izidom oprala krivde Teslov sistem za polavtonomno vožnjo. Foto: Tesla Motors
Ameriška agencija za varnost v cestnem prometu je v primeru nesreče s smrtnim izidom oprala krivde Teslov sistem za polavtonomno vožnjo. Foto: Tesla Motors

Prometna nesreča, v kateri je umrl Joshua Brown, se je zgodila 7. maja 2016 na dvopasovnici. V trenutku, ko se je zgodila nesreča, je bil aktiviran sistem za polavtonomno vožnjo avtopilot, a se ni pravilno odzval, avtomobil pa se je zaletel v prikolico tovornjaka, ki mu je sekal pot.

Dogodek je vzbudil veliko pozornosti, saj je šlo za prvo nesrečo s smrtnim izidom, v katero je bil vpleten Teslov avtomobil, medtem ko ga je upravljal računalnik. To je namreč vzbudilo dvome o varnosti in zanesljivosti sistema. Toda preiskava je pokazala, da je k nesreči pripomogla huda malomarnost voznika.

Voznik se ni odzval
Brown je vključil sistem za polavtonomno vožnjo dve minuti pred nesrečo in ni več prevzel nadzora, poleg tega je vozil prehitro po cesti, ki ni primerna za uporabo tega sistema. Ta je namenjen uporabi na avtocesti, kjer s samodejno aktivacijo zavor ter upravljanjem volana omogoča tekočo vožnjo glede na preostali promet, nesreča pa se je zgodila zaradi spleta okoliščin. Tipala namreč niso ločila bele prikolice od jasnega neba. Brown naj bi imel sedem sekund časa, da bi preprečil nesrečo, a tega iz neznanega razloga ni storil.

Agencija je v poročilu zapisala, da se lahko vozniki zmedejo glede tega, ali je sistem avtopilot vključen, vendar ni zahtevala vpoklica. Pri Tesli pa so že septembra 2016 izdali nadgradnjo programske opreme, ki omogoča, da sistem opozori voznika, če predolgo prepusti nadzor.

Elon Musk je ob tem poudaril, da se je po vgradnji sistema avtopilot število nesreč, v katere so vpleteni Teslovi avtomobili, zmanjšalo za 40 odstotkov.