Audi je v zvezni državi Kaliforniji prvi zaprosil za novo »vozniško« dovoljenje vozila s samodejnim krmiljenjem na podlagi nove zakonodaje. Foto: Audi
Audi je v zvezni državi Kaliforniji prvi zaprosil za novo »vozniško« dovoljenje vozila s samodejnim krmiljenjem na podlagi nove zakonodaje. Foto: Audi

V ameriški zvezni državi Kaliforniji so na podlagi nove zakonodaje izdali prvih 29 dovoljenj za preizkušanje vozil, sposobnih samodejne vožnje na javnih cestah.

Kar 25 dovoljenj so dodelili podjetju Google Inc, ki bo preizkušalo 25 predelanih Toyotinih vozil lexus, po dve dovoljenji pa avtomobilskima koncernoma Daimler AG in Volkswagen AG. Prvo bo na kalifornijske ceste poslalo vozili znamke Mercedes-Benz, drugo pa znamke Audi.

Po besedah predstavnika kalifornijskega urada za motorna vozila Bernarda Soriana je prvi za dovoljenje zaprosil Audi, ki sta mu sledila Mercedes-Benz in Google, v postopku pa imajo še nekaj prošenj drugih znamk.

Tovrstna preizkušanja so sicer že do zdaj opravljali na zaprtih poligonih, pa tudi nekaterih javnih cestah, nova zakonodaja pa natančneje določa pravila preizkušanj, kar je tudi podlaga za nadaljnjo uporabo, ko bodo vozila slej ko prej na voljo tudi na trgu za kupce.

Eno izmed novih določil zahteva, da mora sistem omogočati vozniku prevzem nadzora nad vozilom po potrebi v vsakem trenutku. Za državo, v kateri so različne odškodninske tožbe že kar obveza, pa je pomembno tudi to, da so natančneje opredelili postopke v primeru prometnih nesreč.

Precejšnja zavora na poti uvajanja vozil s samodejnim krmiljenjem je namreč prav vprašanje, kdo bo pravzaprav odgovoren za povzročeno nesrečo, pasivni voznik, izdelovalec avtomobila ali kateri izmed dobaviteljev podsklopov oziroma programske opreme.