Volkswagen XL sport koncept si futuristično obliko deli s konceptom XL1. Foto: Volkswagen
Volkswagen XL sport koncept si futuristično obliko deli s konceptom XL1. Foto: Volkswagen

Volkswagen je na predvečer odprtja avtomobilskega salona v Parizu presenetil s konceptom XL sport, ki ima pod motornim pokrovom najzmogljivejši dvovaljni agregat.
Volkswagen želi z najnovejšim konceptom pokazati, da je mogoča tudi sinergija dveh svetov, avtomobilizma in motociklizma. Za pogon konceptnega XL sport namreč skrbi izboljšani 1,2-litrski dvovaljni motor iz novega Ducatijevega motocikla 1199 superleggera.
S 147 kilovati moči (200 KM), kar omogoča hitrosti do 270 km/h, je to najzmogljivejši dvovaljnik, trdijo pri Volkswagnu. Moč na zadnji kolesi prenaša sedemstopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik DSG. Pospešek od 0 do 100 km/h znaša 5,7 sekunde, posebnost pogonskega agregata je, da se zmore zavrteti do 11.000 vrtljajev.
XL sport je narejen na osnovi modela XL1. Tega poganja eden najbolj ekonomičnih pogonskih agregatov s povprečno porabo manj kot liter goriva na 100 prevoženih kilometrov. Posebnost novega koncepta je odlična aerodinamika, koeficient zračnega upora je 0,258. To so oblikovalci dosegli s posebnimi zračnimi žepi, zračnimi odprtinami ob robovih koles, optimiziranim podvozjem, difuzorjem, ki zmanjšuje vzgon, in prilagodljivim izpušnim sistemom, vgrajenim v zadnji odbijač.
V primerjavi z XL1 je XL sport nekoliko daljši in širši. V dolžino meri 4.291 milimetrov, v širino 1.847 milimetrov, v višino pa 1.152 milimetrov, medosna razdalja meri 2.424 milimetrov. Močnejšo podobo na cesti so zagotovili s širokimi kolesi, dvižnimi vrati in dvižnim spojlerjem, ki se razteza čez ves zadek.
V potniški kabini so oblikovalci navdih iskali v svetu motociklizma. Instrumentalna plošča je povsem digitalna, volan ima dekorativne rdeče šive, ki so tudi na športnih sedežih, rdeči so tudi varnostni pasovi. Menjalniku so dodali posebno aluminijasto ročico za še hitrejše menjavanje prestav.