Prototip cactusa, ki ga bodo predstavili v Parizu, lahko poganja tudi stisnjen zrak. Foto: Citroën
Prototip cactusa, ki ga bodo predstavili v Parizu, lahko poganja tudi stisnjen zrak. Foto: Citroën

Francoski proizvajalec vozil je veliko pozornosti vzbudil že s serijskim modelom C4 cactus, ki vključuje številne inovativne tehnologije, kot so zračni žepi na vratih, zračna blazina, vgrajena v strop, in lahka gradnja, avtomobil tehta manj kot tono.

Na avtosalonu v Parizu sledi nadaljevanje zgodbe. Citröen je pripravil prototip C4 cactus airflow 2L, ki je laboratorij novih idej na kolesih. Vanj so zapakirali inovativne tehnologije, ki zadovoljijo današnje in prihodnje potrebe voznikov. Največ pozornosti so namenili hibridnemu sistemu Hybrid Air, s katerim so porabo goriva omejili na vsega dva litra na 100 prevoženih kilometrov.

Da so to dosegli, so v primerjavi s serijskim C4 cactusom aerodinamiko izboljšali za 20 odstotkov in uporabili kamere namesto vzvratnih ogledal, dodali so nove usmerjevalnike zračnega toka, maso pa z uporabo jekla visoke elastičnosti, aluminijastih zlitin in kompozitnih materialov oklestili še za dodatnih 100 kilogramov, na vsega 865 kilogramov. K nižji porabi pripomorejo še 19-palčne pnevmatike z nižjim kotalnim uporom.

Največja posebnost je pogonski sklop, ki deluje v kombinaciji energije motorja z notranjim izgorevanjem in energije stisnjenega zraka. Hibridna tehnologija omogoča, da se v posebnem zbiralniku z odvečno energijo zbira stisnjen zrak, ki se nato v ustreznih okoliščinah sprošča in se vključuje v pogon. Zrak sodeluje predvsem v prehodnih fazah med mestno in zunajmestno vožnjo, pri speljevanju in pospeševanju vozila ter tako prispeva k nižjemu povprečju porabe.