Avtomobilnost

Poudarki

  • Ogrožena delovna mesta zaradi elektromobilnosti
  • Samo v Nemčiji bi lahko brez dela ostalo 100 tisoč ljudi
Električni avtomobili imajo manj sestavnih delov, zato je za proizvodnjo teh potrebnih manj delavcev. Foto: Reuters

Dodaj v

Zaradi prehoda na elektromobilnost ogrožena številna delovna mesta

Prehod na elektromobilnost
12. junij 2018 ob 10:13
Stuttgart - MMC RTV SLO

Študija, ki so jo naročili nemški trgovinski sindikati in avtomobilska industrija, napoveduje, da bo zaradi prehoda na električno mobilnost samo v Nemčiji ogroženih 75 tisoč delovnih mest, povezanih s proizvodnjo motorjev in menjalnikov.

Po podatkih inštituta za industrijsko inženirstvo Fraunhofer, ki je študijo izvedel, avtomobilska industrija v Nemčiji zaposluje 840 tisoč ljudi, od katerih je 210 tisoč povezanih s proizvodnjo pogonskih sklopov.

Študija na osnovi podatkov, ki so jih prispevali veliki proizvajalci, kot so Daimler, Volkswagen, BMW, Bosch, ZF in Scherffler, ugotavlja, da je za proizvodnjo električnih vozil potrebnega 30 odstotkov manj časa kot za proizvodnjo običajnih avtomobilov z motorjem na notranje zgorevanje.

Predstavnik Volkswagnovih delavcev, Bernd Osterhol, je ob tem povedal, da krajšemu času proizvodnje botruje dejstvo, da električne pogonske sklope sestavlja le šestina vseh delov v primerjavi z vozili z motorji na notranje zgorevanje.

Potrebnih bo manj delavcev
Če bo leta 2025 v Nemčiji 25 odstotkov električnih avtomobilov, 15 odstotkov hibridnih ter 60 odstotkov bencinskih in dizelskih, bo ogroženih približno 75 tisoč delovnih mest. Če bodo električni avtomobili doživeli še večji razmah, pa bo v nevarnosti več kot 100 tisoč delovnih mest. Položaj dodatno otežuje dejstvo, da tovarne baterij potrebujejo le petino delovnih mest v primerjavi s tovarnami pogonskih sklopov.

Pri sindikatu IG Metall menijo, da bo do leta 2030 elektromobilnost neposredno ali posredno vplivala na vsako drugo delovno mesto v proizvodnji pogonskih sklopov za osebna vozila. Politiki in industrija pa bodo morali razviti primerne strategije za takšen prehod.

Študija ugotavlja tudi, da mora Nemčija paziti, kako deli tehnologijo s tekmeci iz Kitajske, Koreje in Japonske. Zlasti vodilni proizvajalci bi morali namesto sklepanja partnerstev tehnologijo prodajati.

Martin Macarol
Prijavi napako
Komentarji
Rockos
# 12.06.2018 ob 11:28
Rudarji iz VB so postali eksperti za IT, delavci, ki so delili listke na cestninskih pa delajo danes drugod. Potrebujemo nadzor uporabe vinjet, njihovo distribucijo, tisk, design novih, izdelavo zaščite, kontrole, itd...Enako je pri električnih avtomobilih. Če je v pogonskem sklopu vozila manj delov, je pa zato v sami kabini bistveno več gadgetov. Vse to je treba narest, servisirat, vgradit, posodabljat, delat zaščite, itd... da ne govorimo o elektrifikaciji cest, izdelavi navigacij, itd...
Nikec3
# 12.06.2018 ob 10:36
Ekonomsko neizobraženi levičarji že od industrijske revolucije dalje radi strašijo, kako bo zaradi robotizacije zmanjkalo delovnih mest. Realnost je taka, da imajo trenutno ZDA, Nemčija in Japonska rekordno nizko brezposelnost.

Za vsako delovno mesto, ki ga "robot ukine", nastane več kot eno novo.
KLIPAN
# 12.06.2018 ob 10:25
Ja in?
Tudi, ko se je glasba digitalizirala in se je prenehalo izdelovati LP-je, kasete, dvd-je.....v takšnih številkah kot prej je delo izgubilo na desettisoče ljudi.
Se je kdo sekiral zaradi tega?
HOR
# 12.06.2018 ob 21:40
"...Če bo leta 2025 v Nemčiji 25 odstotkov električnih avtomobilov..."

Leta 2025 v Nemčiji ne bo niti blizu 25 % električnih avtomobilov...
mihael1
# 12.06.2018 ob 11:36
Kakor mi je znano, bo problem pri surovini za baterijo pri elektroavtomobilih.

Te je malo in cena je že začela naraščati.
Luka Novak
# 12.06.2018 ob 16:15
Zaradi prehoda na elektromobilnost ogrožena številna delovna mesta

.. naslov tipičen za javni sektor, na proračun prisesane ..

Verjetno bi se počutili ogrožene, če bi morali namesto prepisa članka, ki je zanimiv predvsem za Nemce, ustvarit članek, ki je zanimiv za Slovence. Torej ne govorit o delovnih mestih v Nemčiji, ampak o delovnih mestih v Sloveniji, neposrednih in posrednih posledicah itd.

Seveda na proračun prisesanim tega ni treba, plača je zagotovljena, ne glede na učinek. Če se kaj zgodi, pa so hitro na okopih.
JJstyle
# 12.06.2018 ob 12:15
Krasna novica. Študija Oxforda napoveduje, da bomo v naslednjih treh desetletjih zaradi avtomatizacije ogroženih 43 % delovnih mest. Kaj lepšega si lahko človek želi. Obdavčit robote ali kapital, uvesti UTD in 15-20 urni tedenski delovnik niso več samo pobožne želje. Seveda ne v Sloveniji, Lohn Arbeiterji bodo še nekaj časa s cenovnim dumpingom tekmovali z roboti. Če si pripravljen delat za 8-12 jurjev na leto, se kapitalistu še vedno bolj splača zaposlit tebe, kot kupit robota. No, tudi ta cenovna postavka z leta v leto pada.
aaa
# 12.06.2018 ob 11:32

carlos_carlos

Npr. kako bodo trgovini nastajala nova delovna mesta, ko bo do potankosti izpeljana modernizacija in bodo pametne trgovine? Vsaj za te delavke, ki jih je bilo zelo veliko....


V tej ekstremno potrošniški družbi, kjer v šoping centrih z ogromnimi več nadstropnimi parkirišči nimaš kje parkirat, se ti bojiš, da bo zmanjkalo delovnih mest v trgovini?
djadja
# 12.06.2018 ob 10:57
Nč bat baterije bodo drage v prihodnosti, kot žafran če se dvigne povpraševanje se surovine za izdelavo podražijo...
Borut1974
# 13.06.2018 ob 15:14
... krajšemu času proizvodnje botruje dejstvo, da električne pogonske sklope sestavlja le šestina vseh delov v primerjavi z vozili z motorji na notranje zgorevanje.

Zakaj so potemtakem tako dragi?
kingeston
# 13.06.2018 ob 15:03
folk se v resnici boji za delovna mesta zato ker je neumen in len, ker se mu ne ljubi nič mislit in nič delat in samo hodi na šiht denar vlečt in ga ne zanima koliko dejansko proizvede...

zato pa slovenčeki nonstop jamrajo kako ne bo več šihtov...
josio13
# 12.06.2018 ob 20:40
Aja pa Toyota je sla na zaj na ljudi ..
ElTorro
# 12.06.2018 ob 14:25
@carlos
To so procesi, ki se ne zgodijo čez noč.
Ne bodo v pol leta vse trgovine postale "pametne". Nekatere ne bodo nikoli.

Prepričan sem, da so tebi podobni enake probleme v trgovini videli, ko so se začele odpirati samopostrežne prodajalne.
"Le kaj bomo z vsemi trgovkami, če si bo vsak kar sam vzel blago s police, in bo človek potreben samo za kasiranje?"

Robotizacija v industriji poteka že več kot pol stoletja. Pa imamo še zmeraj ogromno delavcev v proizvodnji, pa še zmeraj nimamo 50% brezposelnosti.
kolkrkaplc
# 12.06.2018 ob 11:12
Nikec
Za vsako delovno mesto, ki ga "robot ukine", nastane več kot eno novo.


To drži. V trgovini za štiri samopostrežne blagajne skrbi ena blagajničarka.
Nikec3
# 12.06.2018 ob 11:00
Npr. kako bodo trgovini nastajala nova delovna mesta, ko bo do potankosti izpeljana modernizacija in bodo pametne trgovine? Vsaj za te delavke, ki jih je bilo zelo veliko....

Ne bodo. Bodo pa nastajala drugje.
kotzi
# 12.06.2018 ob 10:57
torej bodo trpeli tudi nasi delavci..ane
carlos_carlos
# 12.06.2018 ob 10:56
Nikec3

ni čisto tako. Trenutno imaš zelo veliko delovnih mest, ki so sama sebi namen. Večina jih je v javnem sektorju. Imaš jih tudi v privatnem, kjer namesto avtomatizacije raje izkoriščajo človeško delovno silo. Seveda tam, kjer je delovne sile veliko, delavski standardi nizki, plače pa mizerne.

Npr. kako bodo trgovini nastajala nova delovna mesta, ko bo do potankosti izpeljana modernizacija in bodo pametne trgovine? Vsaj za te delavke, ki jih je bilo zelo veliko....
Lion007
# 14.06.2018 ob 15:21
Tehnologija gre na prej, pa če vam je prav, al pa ne. Vsi mislite, da bo tehnologija ostala na tem nivoju naslednjih 10 let.
ElTorro
# 14.06.2018 ob 13:00
@joslo13
Verjamem, da delaš v avtomobilski industriji....in da je tam precej robotov. Ampak če se bo število zaposlenih v avtomobilski industriji zmanjšalo za 20%, ne bo prodanih nič manj avtomobilov.

Tako kot se ne proda manj pijače zaradi robotov v polnilnicah pijač, roboti na letališčih pa niso zmanjšali števila letalskih potnikov.
HOR
# 13.06.2018 ob 18:50
Tudi pri Tesli so lani že odpuščali...
klik...
josio13
# 13.06.2018 ob 15:02
ElTorro
Govora je o avtoindustrije...delam v njej in vem kaj govorim...
Luka Novak
# 13.06.2018 ob 06:48
Roboti so že do sedaj nadomestili veliko zaposlenih, imajo pa tudi roboti omejitve. Te so med drugim spoznali tisti, ki so razmišljali več robotov = večja produktivnost. Rezultat postavitve več robotov je bil nasprotni od pričakovanj. Če govorimo o robotih je treba področje poznat, ne pa na pamet govorit.
ElTorro
# 12.06.2018 ob 22:07
@joslo13
Robot tudi mineralne vode ne pije, pa poglej malo sodobno polnilnico - koliko ljudi dela v proizvodnji, koliko pa je robotov? Pa prodaja Radenske zaradi tega nič ne trpi...
josio13
# 12.06.2018 ob 20:39
N75 zbudi se..ne pa sanjat....dejstvo ki ga vsi pozabljate..in tudi kapitalisit...robot ne bo potreboval avtomobila ali kateri koli drugi produkt..jaz pa.....vec ljudi ko dela vec se lahko proda..to si zapomnite......moja bolniska na hitro izracunano stane okrog 5000 eurov bruto ce sem cel mesec doma.....robot ce stoji eno uro pa...hmmm
Luka Novak
# 12.06.2018 ob 16:16
p.s. V Sloveniji imamo mimogrede s področja EV marsikaj zanimivega, kakšen članek o tem ne bi škodil.
jankoP
# 12.06.2018 ob 16:05
Mislim da bi bilo kar varno stavit, da 50% ljudi zaposlenih leta 1960 danes ne bi moglo delat istega poklica kot so ga takrat brez novega solanja, od kakih 30% ljudi so pa poklici cisto izginili. Pa je danes vec ljudi zaposlenih kot takrat.
feminist
# 12.06.2018 ob 12:06
Kot vidimo se lastniki firm kopajo v milijardah, torej ne bo problem z delovnimi mesti, ampak znižanje delovnika na 6 ur in povišanje plač.

iz vidika tebe, Luke Meseca in vama ljubega Stalina je slika vedno ista:
zlobni lastniki in ubogi delavci. posledice tega pogleda so bile med Ukrajinskimi kmeti hitro vidne.
carlos_carlos
# 12.06.2018 ob 11:13
Nikec3

za 45-55 let stare trgovke? Ja nekaj jih bo v IT-ju. Nekaj jih bodo umaknili v skladišča, ki se mimogrede tudi hudo modernizirajo? Kam pa ostale.

Da se pa te trgovke usposobijo za nekaj drugega pa zopet traja. In kdo se bo v vmesnem času ukvarjal z njimi? Kdo jim bo dal neke garancije, da bo po 25 letih dela, tudi v naprej njihovo življenje šlo varno dalje? Da se jim za morebitne kredite ni potrebno bati? Da so vseeno sposobne in se jim ni potrebno počutiti zapostavljene izločene itd itd.?

Na ravni statistike in številk je vse lepo videti. Iz čisto osebnega vidika, pa malo manj.
SamoRes
# 12.06.2018 ob 10:32
Kot vidimo se lastniki firm kopajo v milijardah, torej ne bo problem z delovnimi mesti, ampak znižanje delovnika na 6 ur in povišanje plač.
N75
# 12.06.2018 ob 17:02
Če bo za izdelavo električnega avtomobila potrebno manj delavcev je samo dobro, ker bodo avtomobili cenejši.
knesigail
# 12.06.2018 ob 11:10
Električni avto, kjer je možnost, da se pokvari baterija in s tem naredi ekonomsko totalko?! aja, razen če menjam avto na vsakih 5 let.... NE HVALA.
kolkrkaplc
# 12.06.2018 ob 11:09
Prehod na nove tehnologije morajo biti, žal, počasi, da se trg dela prilagodi.

Če karikiram,
izumim motor, ki deluje samo na vodo. Vesel, da sem rešil zdravje ljudi in narave, povročim, tretjo svetovno vojno.
Kazalo