Glasbeniki služijo predvsem s koncerti, nekaj dobička pa imajo tudi od prodaje glasbe prek spleta. Foto: Boštjan Tacol
Glasbeniki služijo predvsem s koncerti, nekaj dobička pa imajo tudi od prodaje glasbe prek spleta. Foto: Boštjan Tacol

Tako trdi študija novinarja Timothyja Leeja iz Washington Posta. Ta je na podlagi podatkov londonske Fakultete za ekonomijo ustvaril graf, ki prikazuje, da je dohodek glasbenikov v zadnjem desetletju ostal praktično enak, čeprav je prodaja albumov močno upadla.

Glasbeniki v primerjavi s preteklimi desetletji danes največ zaslužijo s koncerti, s katerimi nadomestijo razliko v prihodku, ki je nastala z upadom prodaje njihovih glasbenih izdelkov. Oboževalci očitno še vedno cenijo koncertno izkušnjo v živo in so zato pripravljeni tudi nekaj več odšteti za vstopnice, katerih cena je z leti močno narasla.

Graf, ki ga je ustvaril Lee, prikazuje, da se je prodaja albumov drastično zmanjšala po letu 2004, zaslužek s koncerti pa se je začel večati po letu 2000. Za primerjavo, leta 1998 so glasbeniki s koncerti zaslužili 10 milijard in s prodajo albumov 35 milijard ameriških dolarjev, leta 2011 pa je dohodek od albumov upadel na okoli 17 milijard dolarjev, s koncerti pa so zaslužili več kot 25 milijard.