Hamo & Tribute 2 Love so se tokrat poigrali z marketinškimi prijemi. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Hamo & Tribute 2 Love so se tokrat poigrali z marketinškimi prijemi. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Marca so člani skupine izdali LP v omejeni nakladi, ki so ga zaznamovale predvsem skladbe v slovenskem jeziku. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Člani skupine za december obljubljajo nov album, ki je po njihovih besedah zelo surov. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
"Album je zelo surov, kar zadeva občutek. Ni olepšav. Tudi produkcijsko se nismo trudili olepšati zvok, ampak smo pustili stvari, da rastejo. Rokerski je," se je o novem albumu razgovoril Horvat. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Za glasbo so na dogodku poskrbeli Prismojeni profesorji bluza. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer

Člani skupine so vabili na "ekskluzivni medijski dogodek". "Skupina Hamo & Tribute 2 Love se bodo slekli v strip klubu," so zapisali in nato začeli z drobnim tiskom, kjer so napovedali premierni ogled novega videospota za skladbo Gospa Magister in podatke o izidu novega albuma. V drobnejšem tisku so še dodali: "Dogodek ni namenjen in ni primeren osebam s slabim srčnim utripom, osebam brez posluha in osebam, mlajšim od 18 let."

Agresivni marketing, kot so ga poimenovali sami, je prinesel rezultate na dan dogodka. Striptizklub na robu Ljubljane je ob 18. uri obiskalo več predstavnikov sedme sile, kot se jih zvrsti na podobnih promocijah. Martin Janežič - Buco, Uroš Primožič - Spretan, Denis Horvat, Uroš Škerl Kramberger in Matevž Šalehar - Hamo so se začeli spuščati po stopnicah drug za drugim. V barvitih kopalnih plaščih. Samo v kopalnih plaščih in športnih copatih. "Dober večer vsem skupaj. En aplavz za najboljše striptizerje v Sloveniji," je zbrane nagovoril Hamo.

"Rad bi povedal samo dve stvari. Od tega so tri zelo pomembne. Ena se navezuje na verz Vlada Kreslina, ki sem ga slišal danes, ko sem se peljal z avtomobilom: 'Le še marketing in deficit srca, nobenih vicev več, še vreme je za vraga.' Mislim, da to danes zelo sodi v kontekst," je nakazal subverzijo v ustaljeni formi Hamo.

"Druga stvar je, da pravzaprav ... Mi igramo muziko. Delamo muziko. Hočemo delati dobro muziko. Kako je dobra, boste vi povedali. A v resnici to nikogar več ne zanima. Zanima vas joška. Tudi mene zanima, če sem čisto iskren. Hočem povedati, da so časi takšni, da se bolje prodaja jogurt, kjer so narisani joški - vem, tudi sam raje kupujem tega. Vsebina ni več pomembna, pomembna je embalaža. Zato smo danes tu, da naredimo parodijo na psihedelični vsiljivi marketing golote," je dejal sredi odra za striptiz Hamo in vsem je bilo do tistega trenutka že jasno, da je skupini uspela premišljeno speljana prevara.

Za nameček pa so pozornost po predstavitvi videospota in napovedi novega albuma Pol S, ki izide 1. decembra, usmerili v eno izmed najbolj prodornih mladih skupin ta hip pri nas Prismojene profesorje bluza, ki so zavzeli oder s svojo glasbo.

Domiselni marketinški "spin"
Hamo in druščina so tako spretno zaobšli preverjene okvirje promocije, ki se je oklepajo številni domači izvajalci. A na koncu ti prinesejo le stroške s skromnim izkupičkom. "Mi ne trpimo, ker bi čutili pomanjkanje pozornosti. Trpimo, ko ugotovimo - tudi, če hočeš to zanikati -, da si ujet v marketing. Temu ne moreš uiti." je za MMC po dogodku dejal Kramberger.

Prevpraševanje o učinkih marketinga - pa čeprav na posamičnem primeru - je prišlo ravno nekaj tednov za tem, ko so Big Foot Mama brez enega samega plakata - in po 25 letih kariere - napolnili Stožice. "Oni so druga skupina. Marketing, ki so ga naredili oni, so že naredili. Šlo je za en koncert, kjer so bili frajerji. Bodo pa še zelo potrebovali marketing v prihodnosti," je dodal Kramberger.

Po prazniku rokenrola
Praznik rokenrola v Stožicah se je neposredno dotaknil tudi Tribute 2 Love, saj je na koncertu v vlogi gosta nastopil tudi Janežič. "Hud občutek je, ko dvorana poje od začetka do konca vsa tvoja besedila. In delamo na tem, da bi tudi s Tribute 2 Love kdaj to dosegli," je dejal bobnar za MMC.

Prav dogodek v Stožicah je slovenskim glasbenikom vlil novo upanje, da se položaj rokenrola lahko spet spremeni. "Zadnjič je dejal Marko Soršak, da ima občutek, da se je s tem koncertom na splošno s skupinami, ki so se zdaj pojavile, prebuja rokenrol. Za vse tiste, ki mislijo drugače, pa je on rekel, naj si vtaknejo sredinec v rit. In v tej izjavi ga podpiram," je dejal Horvat.

Hamo & Tribue 2 Love so se tako z novo glasbo znašli ravno v času velikih obletnic, ki so okupirale letošnjo jesen. Toda sami pravijo, da je najpomembnejše ustvarjanje. "Kadar je težko in se trudiš, se vprašaš, ali bi ti bilo lažje, če ne bi bil v tej skupini, in ugotoviš, da ne. Mi se nismo zbrali zato, da bi bilo tako, kot je," je sklenil Kramberger.