Tina Marinšek (vokal), Primož Štorman (bobni), Tomaž Trop (kitara), Iztok Melanšek (baskitara) in Aleš Beriša (klaviature) se predstavljajo v duhovitem, samoironičnem potovanju skozi zgodovino benda, s katerim se bodo odpirali drug drugemu, svetu in samemu sebi. Foto: Jani Ugrin
Tina Marinšek (vokal), Primož Štorman (bobni), Tomaž Trop (kitara), Iztok Melanšek (baskitara) in Aleš Beriša (klaviature) se predstavljajo v duhovitem, samoironičnem potovanju skozi zgodovino benda, s katerim se bodo odpirali drug drugemu, svetu in samemu sebi. Foto: Jani Ugrin
- Divje
- Tabu
- Ocean
- Angel
- Dobra vila
- Metulja
- 42
- Začarano telo
- Moje luči
- Junfer
- Pesek in dotik
- Poljubljena
---------------
- Hvala za ribe
- Nekoč, nekje
- Lahko sem srce
Svoja doživetja so materializirali v obliko predmetov, ki sprožajo različne spomine, in jih spravili v posebno skrinjo, ki je rdeča nit predstav v 19 prizorih in z 18 prearanžiranimi skladbami. Foto: Jani Ugrin
Predstavo, v katero so vkomponirali elemente akustičnega koncerta in pripovedovanja anekdot iz preteklosti, so poimenovali Tabu: odprto! Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Rdeča nit predstave je posebna skrinja. Foto: Jani Ugrin

15 let Tabujev je dobilo obliko dve uri dolge predstave, ki je mešanica igranih vložkov in akustično preoblečenih skladb skupine.

"Igramo sami sebe," je dejal baskitarist Iztok Melanšek, ko smo obiskali skupino na njihovih vajah v Podčetrtku. Vseh 19 prizorov poteka po scenariju in člani skupine igrajo vloge (Melanšek odigra dve - sebe in vlogo duhovnika). Ne gre za nizanje anekdote za anekdoto, ampak gre za povezano celoto, skozi katero gledalec dobi boljši vpogled v odnose, ki so se vzpostavili po prihodu nove pevke v skupino in spozna, kako se je vse pravzaprav začelo. "Spoiler alert": Nina Vodopivec - prva pevka Tabujev - se fizično ne pojavi v predstavi.

Skupina pod vodstvom scenarista in režiserja Marka Vezoviška kronološko popelje gledalca po svoji zgodovini. Izve, kako so člani izbrali ime skupne, kako je z njimi povezan televizijski in radijski voditelj - nekoč roker - Boštjan Romih, kam je pobegnil nekdanji klaviaturist Sandi Trojner, kaj se je zgodilo z njihovim "heavymetalcem ujetim v akustični kitari" Marjanom Padrom, kako veliko napako je na začetku delovanja skupine storil prejšnji/zdajšnji klaviaturist Ali Beriša in kakšna je bila tista divja energija Nine.

Ampak pozabite na "ah, te dobre stare čase" Tabujev. Bolj kot to, gre za zgodbo, ki jo je skupina spisala s Tino Marinšek. To so v predstavi spretno izkoristili in jo prelevili v osrednjo pripovedovalko zgodb in radovedno izpraševalko, ki vleče niti med spomini ostalih članov na snemanja v Mostarju, Obonjanu ...

V predstavi ne gre za navadno hvalisanje z anekdotami, Tabu so v predstavo vključili tudi svoje dvome, ki so jih imeli ob prihodu nove pevke, in svoje manj svetle trenutke - tu predvsem izstopajo priznanja Marinškove o tremi na prvih nastopih v vlogi prve vokalistke skupine in njena doživetja okoli "nehvaležnih" časov Misije Evrovizija.

Ne gre pa niti mimo njihovih (še) neizživetih sanj: tako po viktorju kot po tujini. Čeprav bodo ljubitelji skupine pogrešali trenutek, ki so ga člani skupine lansko poletje izpostavljali na veliki glas - podpisom pogodbe z največjo svetovno založbo, oz. njeno podružnico v Avstriji. "Kot nam je rekel producent, če hočeš uspeti v tujini moraš sprejeti šopek k**** v danko," sklenejo v predstavi.

Deli v predstavi, kjer člani govorijo o nastanku pesmi, kot so Dobra vila, Angel, Začarano telo, Pesem in dotik, so pisani na kožo za največje oboževalce skupine. Vendar nikar ne pričakovati, da so skladbe - kjer večino repertoarja zavzamejo skladbe iz albuma 42 in male plošče Hvala za ribe - samo "izštekane", brez električne kitare.

Skladbe so prearanžirane, kar pomeni, da so Tabu svoje že tisočkrat preigrane skladbe nadgradili v smislu inštrumentalnih "podaljškov". Preprosto si za vsako skladbo - 18 jih je moč slišati v predstavi - vzamejo čas. "Ah, dobri stari časi, ko sem nekoč imel solo z električno kitaro," sredi predstave izdihne Tomaž Trop.

Nov krog s "preoblečenim" albumom 42
Ker gre za predstavo, ki zahteva od poslušalca zajeten del koncentracije, bodo tako za marsikoga novost skladbe, ki na albumu 42 niso dobile tolikšne pozornosti, kot recimo Poljubljena. Med njimi Metulja in Začarano telo.

Spremenjena atmosfera, kakšna je na koncertih Tabujev, še bolj izpostavi spogledovanje Marinškove z elementi, kakršne zasledimo na koncertih Zaz: od vokalnega izražanja do uporabe piščali.

Prav tako bo to nekatere tudi priložnost, da slišijo njihove nove skladbe, kot so Nekoč, nekje in Junfer. Očitno pa bo treba še malo počakati na eno izmed bolj udarnih skladb male plošče Male vojne, ki ni vključena v predstavo. Skupina pa se le ne odreče popolnoma svojih izvorov, saj se za bis znova priklopi na elektriko.

Skupina se je lotila svoje naloge na inovativni način, toda stvar, ki jo razlikuje od ostalih "prvakov" akustičnih koncertov, jih (vsaj zdaj na samem začetku) tudi omejuje: Tabu so glasbeniki in ne igralci.

Križanke s simfoničnim orkestrom
Predstava bo na sporedu toliko časa, kolikor jo bodo ljudje želeli gledati, zatrjujejo člani skupine. Vmes pa prihajajo 12. junija s simfoničnim orkestrom RTV Slovenija v Križanke. "Gre za dve različni stvari," zatrjuje Marinškova. Koncert Dan 202 bo potekal v treh sklopih: akustičnem, električnem in s simfoničnem orkestrom. Za dirigentsko palico pa bo stopil Rok Golob. Na odru Križank se bo skupini pridružila tudi nekdanja pevka skupine Nina Vodopivec.

Cel pogovor s člani skupine in utrinke s priprav in predstave si lahko pogledate v videu in fotogaleriji spodaj.

- Divje
- Tabu
- Ocean
- Angel
- Dobra vila
- Metulja
- 42
- Začarano telo
- Moje luči
- Junfer
- Pesek in dotik
- Poljubljena
---------------
- Hvala za ribe
- Nekoč, nekje
- Lahko sem srce