Iz sveta znanih
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.0 od 64 glasov Ocenite to novico!
Čeprav je Lindsey Vonn serijska zmagovalka, pa ima v svoji zbirki samo eno olimpijsko zlato - tisto iz smuka v Vancouvru. Foto: Reuters
Vonnova na predstavitvi olimpijskih dresov ameriške reprezentance prejšnji mesec. Foto: Reuters
Vonnova, ena od ambasadork Pjongčanga, si želi svoje verjetno zadnje olimpijske igre kronati z najmanj eno medaljo. Foto: Reuters
Vonnova se je pridružila številnim ameriškim športnikom, ki so se javno izrekli proti Trumpu. Foto: AP

Dodaj v

Lindsey Vonn si je s košarico Trumpu nakopala srd Američanov

V Pjongčangu bo naskakovala drugo zlato medaljo
7. december 2017 ob 10:47
St. Moritz - MMC RTV SLO

Čeprav vlada v ZDA izrazito protitrumpovsko ozračje, pa je kar nekaj ameriških domoljubov ogorčenih nad izjavo Lindsey Vonn, da na prihajajočih olimpijskih igrah ne bo zastopala predsednika Trumpa, ampak Američane.

33-letna Vonnova, nikdar znana po političnem udejstvovanju, je zadnja v vrsti ameriških športnikov, ki so se izrekli proti Donaldu Trumpu.

"Zelo resno jemljem olimpijske igre, kaj pomenijo in kaj predstavljajo, kaj pomeni, da na slovesnosti ob odprtju hodiš pod ameriško zastavo," je razložila za CNN. "Želim si dobro predstavljati našo državo. In mislim, da trenutno v naši vladi ni veliko ljudi, ki počnejo to."

Trump se je letos zapletel v rasistično obarvan spor z ligo NFL (ameriški nogomet) in z nekaterimi košarkarskimi zvezdniki iz lige NBA, potem ko je silovito napadel ugledne športnike, ker so v znak protesta proti nasilju nad temnopoltimi pokleknili med himno in zavrnili povabilo v Belo hišo.

Povabilo v Belo hišo bi zavrnila
Tudi Vonnova pravi, da če bo v Pjongčangu dobila zlato medaljo, ne bo sprejela tradicionalnega vabila olimpijcem v Belo hišo. "Absolutno ne. Ne. Ampak moram najprej zmagati, da bi bila povabljena. Ne, v bistvu mislim, da so povabljeni vsi člani ameriške olimpijske reprezentance, tako da ne, ne bom šla," je bila jasna najuspešnejša ameriška smučarka vseh časov, ki pa na olimpijskih igrah ni imela največ sreče.

Zmagovalka 77 tekem za svetovni pokal (do rekorda Ingemarja Stenmarka ji manjka samo še devet zmag) ima "samo" eno zlato olimpijsko medaljo (smukaško iz Vancouvra 2010) in bron, prav tako iz Vancouvra. Na olimpijskih igrah v Sočiju leta 2014 zaradi poškodbe kolena ni tekmovala, tudi sicer pa je imela v svoji bogati karieri obilico smole s poškodbami.

Kljub temu pa je Vonnova na večni lestvici še aktivnih smučark daleč pred vsemi (sledi ji rojakinja Mikaela Shiffrin, ki ima pri rosnih 22 letih že 33 zmag) in je s tremi milijoni dolarjev tudi ena najbolje plačanih zimskih športnikov.

Plaz kritik na račun Vonnove
Izjave Vonnove so, morda presenetljivo, naletele na kar nekaj kritik njenih (konservativnejših) navijačev. Tako se je na njenem Facebooku vsul plaz obsojujočih komentarjev, ki smučarki očitajo mešanje športa s politiko in drezanja v teme, ki da se je ne tičejo.

"Torej boš smučala za ZDA, ne pa za njihovega predsednika??? Sramota si in ne bom navijala zate! Kaj še sledi? Boš rekla, da nameravaš poklekniti, če zmagaš? Preboli že, občutljiva mimoza, AMERIKA je izvolila predsednika Trumpa in vi elitistični "športniki" tega ne boste spremenili," je zapisala ena od sledilk Vonnovi.

Spet drugi: "Videl tvoje komentarje, da ne boš obiskala Bele hiše. Ne vem, zakaj moraš politizirati zadeve. Samo smučarka si, ne pa intelektualka. #velikorazočaranje."

"Morala si drezati v politiko. V meni si izgubila najmanj enega navijača. O rekordu si začela govoriti, kot da bi že bil tvoj. To si uničila in so samo še neuresničljiv sen. Če ti bo že uspelo priti do olimpijskih, bo Mikaela odbrzela mimo tebe. Nikdar ne bi smela odpreti svojih ust. Adijo," je zapisal tretji.

Še ena (nekdanja) navijačica pa takole: "Ga. Vonn, bodisi se previsoko cenite bodisi niste pretirano bistri. Kakor koli že je, vaše izjave o našem predsedniku so žaljive. Držite se vašega področja in ne vtikajte se v politiko. Zase pa že vem, da vas ne bom več podpirala."

Vonnova v novo sezono ni vstopila najuspešnejše - v Lake Louise, ki velja za "njen" poligon, je konec tedna dvakrat odstopila, še najuspešnejša je bila na drugem smuku s komaj 12. mestom.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
Le Courage
# 07.12.2017 ob 10:51
Če bo takole smučala kot pretekli vikend, ji ni treba nič skrbet o tem kaj bi naredila v primeru zmage... :P
urle
# 07.12.2017 ob 11:03
Stenmark naj pa kar ostane na prvem mestu...:)
Atmosphere
# 07.12.2017 ob 11:09
Pravico ima, da izrazi svoje mnenje. Ne razumem zakaj športniki, glasbeniki, umetniki ne bi smeli izraziti svojega prepričanja. A si lahko politično aktiven le če si zguba za katero nihče ne ve in med šankovsko debato postaneš najboljši politični analitik?
tureavanture
# 07.12.2017 ob 10:51
Morda pa bom enkrat za spremembo navijal zanjo :)
ABADON
# 07.12.2017 ob 10:58
Stenmarka pa ne bo nikoli ujela... pa tako blizu se je zdelo dve leti nazaj...
carlespuyol
# 07.12.2017 ob 11:13
sam zanima me, če kdo ve koliko estradnikov, intelektualcev in podobnih pomembnežev se je odselilo iz ZDA kot so obljubljali na veliko, če Trump zmaga? Ker če se ni noben potem njihova beseda ne pomeni popolnoma nič in so dejansko lahko tiho
aktivist
# 07.12.2017 ob 11:14
Ocitno drzavljanka ne sme izraziti politicnega mnenja. Demokracija po trumpovsko
goskic
# 07.12.2017 ob 10:52
4 so jo kritizirali in te ste povzeli.
Je bil še kakšen drug odziv?
zmiki
# 07.12.2017 ob 11:00
Tole bi pa lahko kandidiralo za najslabše preveden članek letos.
Bombek
# 07.12.2017 ob 10:58
Prav je sporočila in tako treba vsak športnik a ne. Ne, da se politiki s športniki pol skupaj nabirajo točke in slikajo pri tem..:D
friks
# 07.12.2017 ob 11:23
Evo, Rusi bi radi nastopali za svojo državo pa jim ne bodo pustili.

Nekateri Američani pa si za svojo državo ne želijo nastopati, pa jih bodo prisilili.

Živel pošten olimpijski duh.
makoshark
# 07.12.2017 ob 12:11
Binder Dandet

Svoboda izražanja je temelj človekovih pravic. Imaš vso svobodo, da se s tem ne strinjaš in da to javno razglašaš. In to isto svobodo imajo tudi športniki, da komentirajo politiko, če se jim tako zahoče. Če komu to ni všeč, jih lahko kritizira ali jim odreče podporo. Nikjer ne piše, da jih moraš tolerirat/podpirat/karkoliže.

Včasih smo imeli verbalni delikt, zloglasni člen 133. Ga pogrešaš ;)))
bleeeee
# 07.12.2017 ob 11:26
Resno? Tip se dobesedno podela na intelektualce in znanstvenike, potem naj pa njegovo politiko komentirajo samo slednji?
mihael1
# 07.12.2017 ob 11:24
Kaj pa je narobe s to izjavo?
Seveda ne bo predstavljal predsednika, ampak Americane.
In to ne glede ali je Trump ali ne.
Atmosphere
# 07.12.2017 ob 11:19
Ne bodo podpirali svoje športnice, ker se ne strinja z njihovimi političnimi nazori? Hkrati ji očitajo elitizem ampak podpirajo pa bogataša Trumpa? Potem pa razumi te ljudi če moreš. Razumem ljudi, ki se jim je Trump zdel manjše zlo od Hillary ampak to, da ima tako fanatične privržence, ki so na robu solz vsakič ko nekdo reče kaj čez njihovega idola pa je smešno
Binder Dandet
# 07.12.2017 ob 10:58
" "Videl tvoje komentarje, da ne boš obiskala Bele hiše. Ne vem, zakaj moraš politizirati zadeve. Samo smučarka si, ne pa intelektualka. #velikorazočaranje.""

Se strinjam. Ko bi enako veljalo za filmsko in glasbeno estrado. Samo igralci/glasbeniki ste, ne pa intelektualci.:D
bell26
# 07.12.2017 ob 13:26
hec okoli trumpa je pa, da ima za 2 odstotni točki večjo podporo kot na dan izvolitve.
Grof_von_Baron
# 07.12.2017 ob 12:28
Ne bodo podpirali svoje športnice, ker se ne strinja z njihovimi političnimi nazori?

Jasno, da ne bodo podpirali melodramatične kokoške, ki je nasedla gonji in paranoji globalistične paradržave. Marsikdo ni maral Baracka "uničevalca svetov" Obame, pa je vseeno sprejel raznorazna povabila zaradi institicije, ki jo je le ta predstavljal.

Prav je sporočila in tako treba vsak športnik a ne. Ne, da se politiki s športniki pol skupaj nabirajo točke in slikajo pri tem..:D

Ljudje kot so Vonn nimajo ne sporočil ne mnenja, za njih obstaja le sledenje trendom. Ko bo na položaju naslednja globalistična lutka, za katero bodo mediji in "fensi" pop "kultura" razglasili, da se je varno in trendy z njim sestajat in delat selfije tipa Obama, bo prva v vrsti za Belo Hišo.
urle
# 07.12.2017 ob 11:02
Zakaj se ne bi vtikala v politiko, saj donald the duck pravi, da je presednik VSEH američanov, torej tudi Vonnove... ha, v pomanjkanju drugih, bom kar za njo navijal, ja res.
ishgilliath
# 07.12.2017 ob 15:24
Binder dandet
Če si javna oseba in se ne ukvarjaš s politiko, ne izkoriščaj dometa svoje publiscitete v politične namene.
Kot komentar na RTV SLO si tudi ti javna oseba, pa te to nič ne ovira pri tem, da ne bi tu zelo glasno in pogosto izražal svojega političnega mnenja...
Res smešno, politiki naj bi torej po vašem komentirali samo politiko (ne pa znanosti, ker na to se ne spoznajo - khem, Trump, khem), športniki šport, kulturniki kulturo itd., edino kavč strokovnjai so pa eksperti za vse in lahko o čemerkoli izražajo svoje mnenje...zakaj že? Ker niso dovolj vplivni?
Newsflash, pravica do jasnega izražanja svojih prepričanj ni obratno sorazmerna s osebno popularnostjo!
ZETAC
# 07.12.2017 ob 12:57
...Čeprav vlada v ZDA izrazito protitrumpovsko ozračje..

Ja, tako kot že pred volitvami, vsaj po informacijah novinarjev naših nacionalnih, neodvisnih, nevtralnih, nepristranskih, obveznodavkoplačevalskih medijiev....
smr3k4
# 07.12.2017 ob 14:33
Ona je pase!
makoshark
# 07.12.2017 ob 13:10
Binder Dandet

Saj si pismen in razumen. Eksplicitno sem zapisal, da imaš vso svobodo kritizirati. Glede 133. člena sem dal smajlija in nisem zapisal, da ga hočeš uzakoniti. Bom prilepil svoj komentar še enkrat:

Svoboda izražanja je temelj človekovih pravic. Imaš vso svobodo, da se s tem ne strinjaš in da to javno razglašaš. In to isto svobodo imajo tudi športniki, da komentirajo politiko, če se jim tako zahoče. Če komu to ni všeč, jih lahko kritizira ali jim odreče podporo. Nikjer ne piše, da jih moraš tolerirat/podpirat/karkoliže.

Včasih smo imeli verbalni delikt, zloglasni člen 133. Ga pogrešaš ;)))
as_kgarnett
# 07.12.2017 ob 12:33
vprašanje, če bo Vonn sploh kaj naredila v tej olimpijski sezoni, itak pa je očitno rada v središču pozornosti, to je znano že nekaj časa
henrik.r
# 07.12.2017 ob 12:21
Trumpa boli, če mu kdo ne leze v rit. Prav neverjetno, kako nervozen rata, če kaj ni po njegovo.
Vsak ima pravico izraziti tako strinjanje kot tudi nestrinjanje. Obsojam vse, ki si jemlejo pravico do tega, da je njihovo mnenje edino pravilno.
čak mal noris
# 08.12.2017 ob 08:36
Dejte no, ljudje! Predstavljajte da bi kdo od naših rekel, da smuča za Pahorja ali Cerarja! Isti moment noben bog več ne bi zanj navijal.
kristt
# 07.12.2017 ob 15:48
"Videl tvoje komentarje, da ne boš obiskala Bele hiše. Ne vem, zakaj moraš politizirati zadeve. Samo smučarka si, ne pa intelektualka. #velikorazočaranje."....

....Ha, ha, ha, Tudi Donald Trump ni intelektualec, pa je vsak dan v Beli hiši....
kislec
# 07.12.2017 ob 12:21
" sam zanima me, če kdo ve koliko estradnikov, intelektualcev in podobnih pomembnežev se je odselilo iz ZDA kot so obljubljali na veliko, če Trump zmaga? Ker če se ni noben potem njihova beseda ne pomeni popolnoma nič in so dejansko lahko tiho"

Niso taki kalibri kot je naš Slavček, ki je držal besedo in jo po polomu LDS pobrisal ven. Od hudega se je še oženil z Neslovenko.

Njegova beseda potemtakem nekaj pomeni in mu dejansko ni treba biti tiho...
makoshark
# 07.12.2017 ob 11:49
Binder Dandet
Se strinjam. Ko bi enako veljalo za filmsko in glasbeno estrado. Samo igralci/glasbeniki ste, ne pa intelektualci.:D

Kdo potem po tvoje sme dajati politične izjave?
KiNgKoNg
# 07.12.2017 ob 19:24
A vsi tisti, ki so bili proti izvolitvi Trumpa, so se že izselili iz države? Obljuba dela dolg, pa to.
GeorgeB
# 07.12.2017 ob 18:31
@RoKo

Sem pa vesel, ve, da imajo butca za predsednika.

Kakršnega voliš takšen si. Če ima takšen večino, je takšna v bistvu tudi država...
el kondor prevc
# 07.12.2017 ob 17:15
Trump najbrž sploh ne ve kdo je Lindsey Vonn.
gesan
# 07.12.2017 ob 16:43
vojnaslo91
# 07.12.2017 ob 16:39
.......................
ufff, zdaj si se pa razpičkal...
:)
Emmure
# 07.12.2017 ob 16:09
no,taka ko je Stenmarka nebo nikoli prehitela.
Kemik
# 07.12.2017 ob 14:50
Ali je celo možno, da se bo še nekaj Američanov odločilo na koncu nastopiti pod olimpijsko zastavo, tako kot bo to na primeru Rusov, ki bodo nastopili na ZOI? In da temu sledi še nekaj drugih športnikov iz drugih držav, ki ne bi podpirali suspenza Rusije ali se kako drugače ne bi strinjali z MOK-om? Potem se zna že kar hitro zgoditi, da bo olimpijska zastava osvojila največ medalj med vsemi nastopajočimi. :D
opazovalec+
# 07.12.2017 ob 14:20
Zakaj športniki, umetniki, znastveniki ...(kot pravijo nekateri sokomentatorji)
ne bi smeli komentirati politike? Ali to pomeni, da tudi naj ne volijo ?
Če kočeš nekoga voliti, moraš o njegovi politiki tudi imeti lastno mnenje,
kar pomeni, da lahko komentiraš politične dogodke, sicer so volitve
farsa (verjetno so itak , ampak vsaj deklarativno zaenkrat še ne) .
7x7
# 07.12.2017 ob 13:46
Če bi bila Lindsay in Trump na enaki valovni dolžini, bi bili za vsako njeno nezmago krivi mrtvi švicarski palčki, ki so ji napačno izmerili čas vožnje.
Hik
# 08.12.2017 ob 12:21
@tetka
Vonnova je pridobila enega navijača.

Naj ugibam. Hmmm, Kajo Sajovic?
qwasyx
# 08.12.2017 ob 06:47
blebetanje v prazno ni dobra investicija pred igrami, dečva izjave kompenzira ker je v zatonu
Snežinkica
# 07.12.2017 ob 20:01
Problematična je "celebrity kultura", v kateri danes živimo, kot taka, kjer se nesorazmerno veliko pozornosti in medijskega prostora namenja nepomembnim temam in ljudem, ki so večinoma nizko izobraženi in slabo razgledani.
ElTorro
# 07.12.2017 ob 18:18
Tip se dobesedno podela na intelektualce in znanstvenike

Sem prepričan, da bi hitro videli slike če bi se dobesedno podelal na koga....
RoKo
# 07.12.2017 ob 17:19
Ali američane moti izražanje drugačnega mnenja? Morda bo prepovedal tekmovati drugače mislečim. Sem pa vesel, ve, da imajo butca za predsednika.
čak mal noris
# 07.12.2017 ob 17:10
Večkrat sem napisal, da zame Danilo Türk ni MOJ predsednik. In takšnih je bilo tu gor precej. Seveda so se našli kritiki, kar je povsem logično. Pa moje mnenje šteje toliko, kot lanski sneg. Zakaj sem to pisal? Ker se praktično z ničemer, kar je počel, ali kar je prišlo iz njegovih ust, nisem strinjal.
Vonnova ima očitno enak "problem" z Trumpom. In? Ker je športnica in ne "znanstvenica", si česa podobnega ne sme privoščiti? Dragi moji "desnosučni" sotrpini; v en glas vedno zahtevamo ( zahtevate ), svobodo izražanja, pošten - enakovreden odnos medijev do nas, "drugače mislečih" od "kontinuitete"! Tu imaste možnost odkrito povedati, da čeravno je trump "zelo desen", je z ozirom na vse, kar predstavlja in predvsem, kar POČNE, SRAMOTA za vsakega objektivno mislečega človeka. To, da je "kao naš", no, na to se v njegovem primeru pos....m! In Vonnova očitno tudi.
Ples
# 07.12.2017 ob 16:47
Drugače pa v članku pogrešam povzetek 'plazu' pohval, če je že povzetek 'plazu' kritik .... Pa to, če se je Donald kaj odzval (težko verjamem, da bi bil tiho)
gesan
# 07.12.2017 ob 16:41
nesreča
# 07.12.2017 ob 15:11
Je ona tudi prejemnica Sorosove štipendije??
......................
Ne vem, mogoče!
:)

Vem pa tpo, da je on ta prve milijončke, ki jih je dobil kar tako kot sinček, zapravil in so ga morali reševat očka &co.

Zdaj ga pa majo za najbolj sposobnega.
Niti v vojsko ni upal! >V vojsko, ki trpeče in kravavo, baje, ščiti njihove državljane na vseh drugioh straneh planeta...

Bebci ga pa majo za najbolj sposobnega in najbolj patriotskega.
:)
Kemik
# 07.12.2017 ob 14:52
Oz. v tem primeru se lahko zgodi, da bo olimpijska zastava na vrhu lestvice uspešnosti držav na igrah v Pjongčangu ...
HOR
# 07.12.2017 ob 14:14
Trump + Vong = dve strani iste ZDA medalje
no72
# 07.12.2017 ob 13:35
Prepotentni in naduti Američanki ne privoščim medalje na OI! Že od nekdaj mi je njeno naduto obnašanje antipatično.

Še manj pa da ujame Stenmarka, ki je bil kot kot osebnost proti njej pravi športnik in kljub temu skromen in dostopen. Njej pa manjka ogromno lastnosti do označbe zgledna športnica.

Trump je proti njej perla, predvsem pa ima nekaj v glavi....
Anfield1892
# 07.12.2017 ob 10:59
@tureavanture

Tudi meni je bila doslej antipatična, za tole potezo pa ji seveda čestitam. Bravo!
copcop
# 08.12.2017 ob 16:45
Volilci Trumpa navdušeno podpirajo, ker pove tako kot je, saj imajo dovolj liberalne politične korektnosti. A če kdo pove drugače, so užaljeni. Snowflakes.
Kazalo