Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.6 od 24 glasov Ocenite to novico!
Pjongčang
Igre v Pjongčangu bodo prve zimske olimpijske igre v Aziji, ki ne bodo potekale na japonskih tleh. Južna Koreja je leta 1988 v Seulu gostila poletne igre. Foto: EPA
Pjongčang
Maskoti iger v Pjongčangu sta beli tiger Suhorang in azijski črni medved Bandabi. Foto: EPA
Pjongčang
Slovensko ime za Pyeong Chang je Pjongčang. Mesto leži 180 kilometrov vzhodno od Seula in ima skoraj 44.000 prebivalcev. Foto: Reuters
Slovenska hiša
Slovenska hiša se bo razprostirala na 400 kvadratnih metrih v nekakšnem vodnem parku Peakisland Water Park v smučarskem središču Jongpjong v Alpensii, kjer bodo smučarska tekmovanja. Foto: Jure Brus
       Za nas, Slovence, je presenečenje v spoštovanju, ki ga izkazujejo mlajši zaposleni starejšim in podrejeni zaposleni nadrejenim. Skratka, zelo je prisotna podrejenost. Ta del poslovne kulture je prisoten v vseh azijskih deželah, zelo pa je izpostavljen predvsem v Koreji.       
 Jure Brus o poslovni kulturi v Južni Koreji
Alpensia Resort Park
Prizorišča iger so razdeljena v dva sklopa - na gorski del Alpensia in obalni del Gangneung. Vseh prizorišč je skupno 13. Foto: Reuters
Lindsey Vonn
Vodja organizacijskega odbora iger Čo Jang Ho je leta 2015 ameriško smučarsko zvezdnico Lindsey Vonn imenoval za častno ambasadorko iger v Pjongčangu. Foto: Reuters
Jure Brus
Jure Brus je podpredsednik južnokorejske izpostave idrijskega Kolektorja. Foto: Osebni arhiv Jureta Brusa
       Noben športnik ne pride na igre, da bi ustvarjal grožnje in povzročal neljube ali pa nevarne dogodke. Po mojem mnenju bodo igre potekale v mirnem in športnem vzdušju.       
 Jure Brus o možnosti, da bi se na igrah zgodilo kaj neprijetnega
Pjongčang
V Pjongčangu so januarja letos potekale skupne vojaške vaje ZDA in Južne Koreje. Foto: Reuters
Kim Džong Un
Bi lahko severnokorejski voditelj Kim Džong Un izkoristil pozornost svetovne javnosti in med igrami v Pjongčangu poskrbel za kakšen neljubi dogodek? Foto: Reuters
       Najbolj zanimivi za Korejce so dvoranski športi, in sicer hitrostno drsanje (kratke in dolge proge) in umetnostno drsanje.       
 Jure Brus o najpriljubljenejših športih v Južni Koreji
Pjongčang
Igre so Južni Korejci dobili na zasedanju MOK-a v Dubaju leta 2011. Foto: Reuters

Dodaj v

Pjongčang 2018 - od iger miru do sumničavega pogledovanja k severni sosedi

Malo vstopnic so kupili predvsem Kitajci in Japonci
21. september 2017 ob 06:20
Ljubljana/Seul - MMC RTV SLO

"Na teh olimpijskih igrah bo še vse tako, kot je bilo na igrah do zdaj: športniki Južne in Severne Koreje bodo nastopili vsak pod svojo zastavo. Da bi nastopali v združeni reprezentanci, bo po moji oceni moralo preteči še kaj nekaj let," pravi Jure Brus, ki že več let živi v Južni Koreji.

Do začetka zimskih olimpijskih iger v južnokorejskem mestu Pjongčang je še 140 dni, potekale bodo med 9. do 25. februarjem 2018. Z infrastrukturo in postavljenimi roki tokrat ni težav, slabo luč na igre pa mečejo stalne grožnje Severne Koreje ZDA, Južni Koreji in Japonski, kar se kaže tudi pri zelo slabi prodaji vstopnic za olimpijske dogodke. Poleg tega je tu še neljuba podobnost imena gostiteljskega mesta Pjongčang s severnokorejsko prestolnico Pjongjangom, ki bo morda zmedla kakšnega površnega poslušalca ali bralca.

Danes se zdi skoraj ironično, da so bile igre v Pjongčangu, ki bodo med 9. in 25. februarjem 2018, ob kandidaturi mesta označene kot "igre miru", saj naj bi bile priložnost za (do)končno spravo obeh Korej. V današnjih razmerah se zdi kaj takšnega utopija. Čeprav so Južni Korejci že navajeni "puščic", ki jih severnokorejski komunistični režim usmerja proti svojim zunanjim sovražnikom, in se zaradi njih niti ne vznemirjajo preveč, pa ima bližina "zlovešče" Severne Koreje tudi neposredne učinke na prihajajoče igre.

Olimpijske igre v Pjongčangu boste lahko spremljali na TV Slovenija, Radiu Slovenija in na spletni strani www.rtvslo.si.


Domačini kupili le sedem odstotkov vstopnic
Velika apatija, ki spremlja odštevanje do iger, se namreč kaže v zelo slabi prodaji vstopnic za olimpijske boje, ki bi v normalnih okoliščinah morale iti za med. Kot poroča Guardian, si organizatorji želijo v Pjongčang, ki je od meje s Severno Korejo oddaljen 80 kilometrov, privabiti vsaj milijon obiskovalcev. Časa za to imajo še slabih pet mesecev, a trenutna statistika prodaje olimpijskih vstopnic je precej klavrna. V prvem paketu od februarja do junija so Južni Korejci kupili le 52.000 vstopnic, kar je manj kot sedem odstotkov od 750.000 sedežev, ki jih prireditelji nameravajo in želijo prodati rojakom.

Zanimivo, da je za ogled športnih bojev v živo več zanimanja v tujini, saj so zunaj meja Južne Koreje do zdaj prodali skoraj polovico od želenih 320.000 sedežev, kar pa je v primerjavi s prejšnjimi igrami in prodajo vstopnic v tem obdobju kljub temu slab rezultat. Južne Korejce skrbi predvsem majhno zanimanje za vstopnice med Kitajci in Japonci, ki bi morali biti levji delež med tujimi obiskovalci. Kitajsko-južnokorejske gospodarske vezi in turistični obisk so namreč precej oslabili postavitev ameriškega obrambnega sistema na južnokorejskih tleh, na kar se je Peking odzval s precejšnjo jezo. Japonce pa pred obiskom Južne Koreje odvrača predvsem skrb za lastno varnost, kar niti ni nenavadno, če vemo, da je severnokorejski režim čez japonsko ozemlje izstrelil že dve balistični raketi.

Bach: "Moramo verjeti v mir in diplomacijo"
Bi se lahko razmere na Korejskem polotoku tako zaostrile, da bi morali igre celo prestaviti oziroma odpovedati, kar bi bil dogodek brez primere? Pri Mednarodnem olimpijskem komiteju (MOK) so nedavno priznali, da za igre v Pjongčangu nimajo načrta B. "Če bi začeli govoriti o različnih scenarijih za zimske olimpijske igre leta 2018, bi v svet poslali napačno sporočilo – sporočilo, ki bi nasprotovalo naši veri v mir in diplomacijo. Poleg tega bi takšne domneve spodkopale napore tistih, ki si prizadevajo za diplomatsko rešitev spora," je na septembrskem zasedanju v Limi dejal predsednik MOK-a Thomas Bach. Dodal je: "Zavedamo se, da so razmere zelo občutljive, zato bomo pozorno spremljali dogajanje na Korejskem polotoku."

Skupna reprezentanca Koreje? (Za zdaj) ne.
V takšnih razmerah je tudi utopija, da bi severno- in južnokorejski športniki nastopili v združeni reprezentanci Koreje, kot so to še poleti na glas predlagali nekateri južnokorejski funkcionarji. Na dan je prišla celo ideja, da bi lahko v znak prijateljstva in sprave nekatera smučarska olimpijska tekmovanja gostilo severnokorejsko športno središče Masikrjong. Južnokorejski predsednik Mun Dže In je zatrdil, da si lahko severna soseda vzame, kolikor časa želi, da temeljito premisli o tem, ali bo na igre poslala svoje športnike, in dodal, da bodo lahko v primeru pozitivnega odgovora severnokorejski olimpijci čez mejo lahko prišli prek demilitaliziranega območja. S severa, ki, mimogrede, nima prav dobrih zimskih športnikov, saj so v osmih nastopih na igrah do zdaj osvojili le srebro in bron, za igre v Pjongčangu pa še noben njihov športnik ni dosegel kvalifikacijske norme, se na to ponudbo niso odzvali.

"Šport je šport in ne bi ga smeli mešati s politiko. Tudi pred poletnimi olimpijskimi igrami v Seulu leta 1988 in pred svetovnim nogometnim prvenstvom leta 2002 varnostni položaj na Korejskem polotoku ni bil optimalen, a smo oba velika dogodka odlično izpeljali," vse skupaj miri Li Hi Bum, predsednik organizacijskega odbora za igre v Pjongčangu.

Kot kaže, Olimpijski komite Slovenije (OKS) vse skupaj spremlja precej mirno in se drži svojega načrta. Junija so tako objavili, da bo prav v Pjongčangu po osmih letih, torej po zimskih igrah v Vancouvru leta 2010, znova zaživela slovenska olimpijska hiša. Gonilna sila projekta je bilo idrijsko podjetje Kolektor, ki ima v Južni Koreji tudi podjetje Kolektor Sinyung. Podpredsednik omenjenega podjetja, ki izdeluje komutatorje za potrebe močne južnokorejske avtomobilistične industrije, je Jure Brus, ki je zelo pomagal pri uresničitvi ideje o slovenski hiši, saj so pri OKS-u dejali, da bi bilo veliko stvari brez njega zelo težkih.

Brusa, ki v Južni Koreji živi in dela že več kot desetletje, smo zato v MMC-ju prosili za njegov pogled na bližajoče se igre, gospodarske priložnosti, ki jih ponuja Južna Koreja, ter resnost tveganj zaradi severnokorejskega neupoštevanja mednarodne skupnosti. Več pa v spodnjem pogovoru.

Kako potekajo priprave na igre, mediji ne poročajo o nikakršnih zamudah pri gradnji, okoljevarstvenih protestih, izkoriščanju delavcev in podobnem, kar je spremljalo pretekle olimpijske igre?
Do zdaj ni bilo zaslediti nobenih negativnih vplivov ali težav. Zavedati se je treba, da je bilo vse skupaj zastavljeno in načrtovano že nekaj let nazaj, zato gre za zdaj vse po načrtih. Je pa do iger še kar nekaj časa in lahko se še marsikaj zgodi. Ob mojih obiskih (vsakih nekaj mesecev) na lokacijah, kjer bodo prizorišča in prireditve, je zaznati velik napredek v infrastrukturi.

Slovenija bo imela v Južni Koreji po Vancouvru leta 2010 med igrami spet slovensko hišo, za kar imate po besedah OKSa-a veliko zaslug tudi vi in vaše podjetje Kolektor. Pri čem ste najbolj pomagali, katere orehe je bilo treba streti?
Koncern Kolektor je edino slovensko podjetje, ki ima proizvodno podjetje v Južni Koreji in to že več kot 17 let. Naravno je, da smo pomagali OKS-u pri vseh začetnih vprašanjih glede lokacije in iskanja primernega prostora za to hišo, od samega začetka smo nudili pomoč pri iskanju izvajalcev projekta na korejski strani pri izbiri namestitve za partnerje OKS-a in za osebje za podporo vsem slovenskim ekipam.

Kaj bo hiša ponujala?
Glavna avla slovenske hiše je namenjena razstavam, predavanjem, projekcijam, novinarskim konferencam in druženju. Od glavne avle v samem jedru hiše se odcepita dve niši, ki nudita več zasebnosti in sta namenjani raznim razstavam, intervjujem in poslovnim srečanjem. Zunanjost hiše se bo opremila z ustrezno grafično opremo, fokus pa bo usmerjen tudi v prostor za zunanje prireditve (gostinska ponudba, koncerti, razstave) okoli drevesa v krožišču pred hišo. Ureditev samega prostora povzema petkraki simbol olimpijskih iger v Pjongčangu, ki je apliciran kot pet panojev/klopi/pultov, ki služijo različnim namenom med dogodki.

Kakšna je sicer poslovna kultura v Južni Koreji? Kakšni so Južni Korejci pri dogovarjanju, sklepanju poslov, na kaj je treba paziti?
Poslovna kultura je nekaj posebnega, ampak v osnovi veljajo naslednja načela: lojalnost, zanesljivost, hitrost, kakovost. Če tega ni, potem je tudi sam posel pod vprašajem. Če pa je vse, kar sem omenil, na visoki ravni in če je produkt dober, ne predrag in ima prednost pred konkurenco, ki je dandanes neizprosna, potem posel ni vprašaj. Za nas, Slovence, je presenečenje v spoštovanju, ki ga izkazujejo mlajši zaposleni starejšim in podrejeni zaposleni nadrejenim. Skratka, zelo je prisotna podrejenost. Ta del poslovne kulture je prisoten v vseh azijskih deželah, zelo pa je izpostavljen predvsem v Koreji.

Blaž Križnik, Slovenec, ki že več let živi v Seulu, je februarja lani v pogovoru za MMC dejal, da običajen korejski delovnik traja od devetih zjutraj do šestih popoldne, a se pogosto podaljša še za uro ali dve, temu pa sledi skoraj obvezna večerja s sodelavci. Opozoril pa je, da to hkrati ne pomeni, da so tudi učinkoviti. Imate tudi vi takšne izkušnje?
Z gospodom Blažem Križnikom se lahko deloma strinjam, ne pa popolnoma. Vsaka kultura ima svoja načela, k temu spadajo tudi delovnik in odnosi med sodelavci. Delovnik je res daljši, tako kot ste omenili (od ponedeljka do petka od 8.00-18.00). Podaljševanje delovnika je odvisno od narave samega dela ter od odgovornosti in zahtev, ki jih posamezno delovno mesto zahteva. Večerje so odločitev vsakega posameznika, niso obvezne. Je pa v veliko podjetjih takšna navada, da imajo posamezne ekipe (timi) večerje ali športna druženja vsako četrtletje ali polletje. To poglablja odnose med delavci in izboljša rezultate in učinkovitost samih ekip, kar je konec koncev dobro tudi za podjetje in njegov razvoj. Kot država je Južna Koreja relativno učinkovitejša od Slovenije, a če primerjamo relativno učinkovitost z našim matičnim podjetjem v Idriji, je ta nekoliko nižja. To razliko v našem korejskem podjetju Kolektor Sinyung nadoknadimo z nekaj več urami dela med tednom.

Skoraj neverjeten se mi zdi podatek, da je Kolektor edino slovensko podjetje, ki posluje v Južni Koreji. Kje je po vašem mnenju razlog za to, se je tako težko prebiti na njihov trg ali Slovenija nima izdelkov, ki bi jih zanimali?
Čez noč se nič ne zgodi, potrebna so leta trdega dela, vztrajnosti in naklonjenosti ter lojalnosti do kupcev, šele potem se lahko na tem marsikaj zgradi. Načeloma se sam posel razvija postopoma oziroma daljše obdobje in to obdobje je treba uspešno prebroditi. Tehnološko je korejska industrija na višji ravni kot slovenska, zato je malo poskusov slovenskih podjetij v direktnem investiranju njihovega know-howa na korejskem trgu. V primeru, da pa obstajajo specialne tržne niše in know-how, kar koncern Kolektor nedvomno ima, se skozi avtomatizacijo te proizvodnje lahko prenese proizvodnja tudi v Korejo. V tem primeru je ta proizvodnja v Koreji tudi uspešna. Na kratko: posebne tržne niše, ki jih korejski trg potrebuje, so lahko uspešne. To je Kolektor tudi dokazal.

Kateri zimski športi Južne Korejce najbolj zanimajo in kako dostopne so cene vstopnic za olimpijske dogodke?
Najbolj zanimivi za Korejce so dvoranski športi, in sicer hitrostno drsanje (kratke in dolge proge) in umetnostno drsanje. Kar se pa tiče vstopnic pa mislim, da so dostopne preko raznih agencij, ki so jih predhodno rezervirale. Cene vstopnic so razdeljene na A, B in C razred in temu primerna je tudi cena. Je pa tako, da za panoge, v katerih so korejski športniki favoriti, vstopnic ne bo lahko dobiti in zagotovo ne bodo poceni.

Največja težava iger v Pjongčangu so trenutno razmere v Severni Koreji, ki mečejo slabo luč tudi na igre, ki so od meje oddaljene okoli 80 kilometrov. Mednarodni olimpijski komite je na zasedanju v Limi nedavno izjavil, da nima plana b, če iger ne bo mogoče izpeljati. Je po vašem mnenju mogoče, da bi se varnostni položaj v regiji tako zapletel, da bi se olimpijske igre lahko znašle pod vprašajem?
Osebno mislim, da politični položaj ne bo pripeljal do situacije, da bi bile igre pod vprašajem, bo pa najverjetneje obisk zaradi tega nekoliko manjši od predhodno planiranega.

Kako pa Južni Korejci doživljajo zadnjo zaostritev razmer s severno sosedo? Se počutijo ogrožene?
Zaradi trenutne političnih situacije je prodaja vstopnic precej nižja od pričakovane. Od aprila, ko se je vse skupaj začelo z namestitvijo visoko zračnega obrambnega ščita (ZDA) zaradi groženj Severne Koreje z raketami dolgega dosega in do zdaj je situacija zelo podobna in za zdaj nič kaj ne kaže, da se bo vse skupaj v kratkem umirilo (npr. do konca leta 2017), kar negativno vpliva na rast tudi v posameznih gospodarskih panogah.

Igre v Pjongčangu so bile označene za "igre miru", pojavljali so se tudi pozivi, da bi Severna in Južna Koreja v znak sprave lahko nastopili z združeno reprezentanco. Menite, da imata takšna "športna diplomacija" kljub trenutnim razmeram kaj možnosti, da uspe?
Na teh olimpijskih igrah bo še vse tako, kot je bilo na vseh igrah do zdaj: športniki Južne in Severne Koreje bodo nastopili vsak pod svojo zastavo. Da bi nastopali v združeni reprezentanci, bo po moji oceni moralo preteči še kaj nekaj let. Trenutni režim in odnosi med obema državama, sploh v sedanjem obdobju, tega, da bi športniki nastopali skupaj, nikakor ne bi mogel sprejeti.

Se strinjate, da bi sodelovanje severnokorejskih športnikov na igrah zmanjšalo možnosti za kakršne koli nepričakovane in nezaželene dogodke med igrami?
Olimpijske igre so igre miru in vsak športnik, ki pride na igre, pride z namenom, da nastopa za barve svoje države in da se v svoji disciplini odreže, kar se najbolje da. Nihče od športnikov ne pride z namenom, da bi ustvarjal grožnje in povzročal neljube ali pa nevarne dogodke. Po mojem mnenju bodo igre potekale v mirnem in športnem vzdušju.

Anja P. Jerič
Prijavi napako
Komentarji
Untamle
# 21.09.2017 ob 07:14
Meni se zdi, da so nasplošno zgubili kompas s temi lokacijami.
2018 Pjongčang, 2022 Peking (!?). Sosednji državi (ja ok, po morski meji vsaj) iste celine, kjer je zimski šport prej izjema kot pravilo. Z namenom populariziranja športa tam, hkrati pa 10.000 km od lokacij, kjer pa se za zimske športe živi (stara celina). Bravo, ni kaj!
Bučko_z_lučko
# 21.09.2017 ob 06:29
"slabo luč na igre pa mečejo stalne grožnje Severne Koreje ZDA, Južni Koreji in Japonski"

A včerajšnje grožnje Trumpa, ki bi 25+miljonov ljudi zravnal z zemljo, si Anja preslišala? Imaš članek celo na RTV. Informiraj se malo, potem pa ne piši zavajujočih izjav. Stalno grozijo ZDA.
Grommm
# 21.09.2017 ob 07:43
ZAKAJ MEDIJI NE POROČAJO

o tem, da je severna Koreja ponudila pogajanja o tem,

da ukine svoj program razvoja nuklearnega orožja??
Rockos
# 21.09.2017 ob 09:28
edine ZOI ,ki so uspele so bile naše ZOI v Sarajevu

Calgary, Innsbruck, Lillehamer in druga čudovita prizorišča in fantastično organizirane igre si pa prešprical. Sarajevo pa res ni bil nič posebnega, čeprav ni bilo slabo, ampak bilo je pač "naše", zato nekaj več čustev.
Optimist99
# 21.09.2017 ob 08:13
starih mestnih jeder, pregon stanovalcev.... po OI pa razpad vsega, ker nimas dolgorocnega plana kaj z vsemi stavbami. ****
Mirko Tipka
# 21.09.2017 ob 07:39
enostransko poročanje.. kot vedno...
Ali bi za razmere v S. Koreji povprašali ljudi, ki živijo tam, ne pa da nam ljudje, ki še niso bili v S. Koreji solijo pamet, kako ljudje tam živijo?
Mirko Tipka
# 21.09.2017 ob 07:44
Untamle
# 21.09.2017 ob 07:14
Meni se zdi, da so nasplošno zgubili kompas s temi lokacijami.
2018 Pjongčang, 2022 Peking (!?).


Ne da so samo kompas zgubili, ampak so OI politično razkazovanje...
Kako je bilo včasih? Aja, če so bile ZDA skregane z Sovietsko zvezo, pač niso šporniti nastopili na OI. Res sramota takrat in danes...
brehme
# 21.09.2017 ob 07:39
Munchen je izgubil boj s Korejci za igre 2018. Lahko so srečni v Nemčiji.
Enostavno
# 21.09.2017 ob 11:28
Oh...po minusih sodeč vas je tukaj kar nekaj tapravih domoljubov.Veste kaj...veste kaj?Če pa za srebrno medaljo na ZOI leta 1984 v Sarajevu,ki jo je osvojil naš Jure Franko lepite minuse potem....mah....lep dan vam želim.
webman
# 21.09.2017 ob 10:49
Mislim, da bi morali organizirati OI (EU). Tu je infrastruktura, tu je zibelka teh disciplin. Ne pa nočni prenosi in enormne investicije držav, kjer bo v dveh letih po igrah vse zapuščeno... ostane samo dolg države prirediteljice.
Blumi
# 21.09.2017 ob 10:31
Gotovo ne drži, da je Kolektor edino slovensko podjetje, ki posluje v Koreji.
Je pa res, da je Kolektor edino slovensko podjetje, ki ima v Koreji tovarno.
Sposobni razumeti razliko?
severna zvezda
# 21.09.2017 ob 13:50
SYDNEY, OI leta 2000:

Če drugega ne, so takrat na otvoritveni ceremoniji SKUPAJ na stadion prišli južni- in severnokorejski športniki!
kundera 78
# 21.09.2017 ob 12:42
Mb128
Seveda, oba veva zakaj gredo vstopnice slabo v promet.
Z veseljem sprejmem tvojo ponudbo, če jo le lahko prestaviva na
2.pol marca ( do takrat sem namreč službeno v Indiji).
Enostavno
# 21.09.2017 ob 11:55
MMC se opravičujem.Toda leta 1984,ko je naš Jure Franko osvojil Srebro na Olimpijskih igrah....vse šole....podjetja....tovarne....kasarne.
...vojašnice.....cela Domovina je spremljala vožnjo po snegu med vratci...pouk je bil takrat prekinjen v šolah...stroji v tovarnah so zastali....vsi smo spremljali našega heroja...junaka.Jure Franko!
Še enkrat....MMC....oprostite.Hvala za razumevanje.
Enostavno
# 21.09.2017 ob 11:37
Odrecite se še Bojana Križaja,Mateje Svet,Bogdana Norčiča......Roka Petrovića.....oh...kako ste me razočarali.Domoljubi.
Enostavno
# 21.09.2017 ob 10:53
ZETAC

Prav imaš.Svobodni svet se ne pogaja z USA.
Blumi
# 21.09.2017 ob 10:32
Dvomim
Blumi
# 21.09.2017 ob 10:28
Korejci že vsaj od olimpijskih v Sidneyu na prizorišče prihajajo po eno, združitveno zastavo.

Kdaj ste pa kakšnega Korejca (južnega ali severnega) vprašali, kaj si misli o združitvi?

Ne vem, zakaj naj bi bilo o združitvi Koreje relevantno mnenje ameritskih jastrebov in njihovih podrepnikov.

Sploh pa je popolnoma neplasirano, da v zgodbo o olimpijskih vpletate ameriško lutko Kimija ml. ml.
Strokovnjak
# 21.09.2017 ob 09:44
Ni panike, v najslabšem primeru lahko uvedejo novo disciplino - beg pred raketo.
Mirko Tipka
# 21.09.2017 ob 07:49
Grommm
# 21.09.2017 ob 07:43
ZAKAJ MEDIJI NE POROČAJO


Ker nimamo več Tita, ki je imel jajca, da se je postavil za svoje ljudi. Pa si poglej današnje politike... kot otroci v vrtcu...
d_a_r_k_o
# 23.09.2017 ob 21:34
Ob severni balistiki je prestavitev drugam primerna.
Zoro27
# 21.09.2017 ob 22:44
Ja, Jure Brus, mogoče smo bili nekateri tako vzgojeni tudi v Slovenije, eni pa pač niste.
borut-blas
# 21.09.2017 ob 19:58
severni korejci se ameriškemu lajanu sladko smejijo
združitev korej s kitajsko in rusko mediacijo je zmeraj bolj verjetno
- če japonci poidpirajo trumpove besede, se bodo korejci hoitro spomnili japonskih zločinov pred in med drugo vojno in jih bo kvečjemu povezalo
če kdo misli da so južni korejci navdušeni s totalnim izbrisnjem severnih korejcev je trmu lahko ime samo donald
moj komentar
# 21.09.2017 ob 16:12
Ta članek je tipečen primer kako zahodna politika iskorišča šport za napade na suverene države.
Enostavno
# 21.09.2017 ob 12:19
Bregas

Kdor zanika svoje korenine in zgodovino...tokrat je športna OI zgodovina...ja kaj pa naj pričakuje v prihodnosti?
kundera 78
# 21.09.2017 ob 10:05
@ mb128

Je tebe na splošno dosti strah v življenju?
Rockos
# 21.09.2017 ob 09:30
Bučko_z_lučko: A včerajšnje grožnje Trumpa, ki bi 25+miljonov ljudi zravnal z zemljo, si Anja preslišala? Imaš članek celo na RTV. Informiraj se malo, potem pa ne piši zavajujočih izjav. Stalno grozijo ZDA.


Joj, kot da je Trump že 50 let predsednik ZDA. Ravno se pojavi in je vsega kriv. S. Koreja dela sranje od druge vojne dalje, ne glede na to kakšna je politika drugih držav, sosed, zahoda, ZDA, kogarkoli... Trump se je pač odzval kot se zna. Primerno ali neprimerno je drugo vprašanje, ampak kot zadnji je prišel v to blatno kopel, kjer se vsepovprek vsi obmetavajo že desetletja.
Optimist99
# 21.09.2017 ob 08:12
Slabsa prodaja vstopnic je dobra popotnica, da se kaj spremeni pri organizaciji OI. Se ve, da so nekatere skandinavske drzave, Nizozemska..se odpovedale organizaciji... Zahteve OK so totalno nezivljenjske in jih lahk samo v totalitarnem rezimu uresnicis (porusis cele soseske, nacionalizacija, gradnja za vsako ceno,unicenje starih sosesk).
Enostavno
# 21.09.2017 ob 12:32
Največji in najboljši tekmovalni smučar vseh časov...ker so v prispevku ZOI in zimski športi....Šved Ingemar Stenmark...prijatelj z našim Bojan Križajem.....oba legende.Prijatelja in rivala na tekmah....Šved in Jugoslovan.Slovenec.
ZOI v J.Koreji?
Nima smisla.Pozabite.
ZETAC
# 21.09.2017 ob 10:36
ZAKAJ MEDIJI NE POROČAJO
o tem, da je severna Koreja ponudila pogajanja o tem,
da ukine svoj program razvoja nuklearnega orožja??

So poročali in sploh je znano, da si želijo SKorejci neposrednih popgovorov z ZDA...vendar jasno je, da se nobena normalna deržava ne bo pogovarjali z zločinskim režimom, saj bi ga na ta način neposredno tudi priznala. Podobno kot s teroristi in čisto prav je tako. Ta režim si zasluži edino to, da ga že enkrat zbrišejo z obličja sveta.
nikhrast
# 21.09.2017 ob 15:59
Pa da imate nekateri še precej simpatije do Severne Koreje in Kima, neverjetno. Enkrat so že napadli Južno Korejo, pa še vedno izzivajo.
Pa bi res šel na OI, vsa ta gužva, saj veliko lepše vse vidiš na TV, na obisk pa greš po koncu tekmovanja.
mb128
# 21.09.2017 ob 10:17
kundera 78
Ne a tam kjer obstaja velika nevarnost, da se bo kaj zgodilo me ne boš videl razen če bi tam moral biti.
Kontaktiraj me na moj profil, da ti nakažem denar da boš šel na ZOI!
Sicer pa kaj misliš le zakaj gredo vstopnice tako slabo v promet?!
Springbok
# 21.09.2017 ob 07:20
Kim in Donald bosta naredila vse, da iger ne bo.

NHL ima očitno odlične politične analitike, in je zato odločila. da ne prekinejo sezone in svojih hokejistov ne pustijo na OI.
Bregas
# 21.09.2017 ob 11:59
@Enostavno, tebi je pa huda jugonostalgija udarila v glavo, kaj? Eh, ja, mladosti moja....
Krimsky
# 21.09.2017 ob 06:34
Z nikomer nisem skregan …
~
… ker to zahteva preveč energije.

Korejci pa tega še niso vzeli …
Enostavno
# 21.09.2017 ob 08:37
OI so že zdavnaj izgubile svoj namen in poslanstvo.Sama politika ne pa šport.Politika ne sme biti vodilja športa.Da....to so iluzije....kaj je bilo 1936 v Berlinu.....pa Moskva 1980....Los Angeles 1984...dobro...to so poletne igre.....edine ZOI ,ki so uspele so bile naše ZOI v Sarajevu.Da...pa še takrat je Kirk Douglas plačal za porcijo čevapov 10x ceno.Seveda so lastnika lokala takoj privedli na Milico...lokal pa začasno zaprli.
Jure Franko je pa le osvojil srebro.
domn333
# 21.09.2017 ob 06:51
Res dober clanek
Sula
# 21.09.2017 ob 08:31
Torej so Putinove igre v Južni Koreji vprašljive.
mb128
# 21.09.2017 ob 06:58
Ja no Turčija, Egipt in še bi lahko našteval. Znašel si se pač na nepravem mestu in za nameček še ob nepravem času in že te ni več! Če še kdo ne ve pišem o terorizmu.
Ampak tam je šlo za usode kvečjemu nekaj ljudi. Tukaj lahko nastradajo tisoči ali pa še več. Le kdo bi bil tako nor, da bi šel na prizorišče OI in nosil glavo v torbi in zato še plačal?!
Jep tudi tukaj gre za terorizem a za razliko od zgoraj navedenega gre tukaj za državni terorizem! Državam pa je na razpolago še marsikaj drugega kot drugim teroristom. Recimo, da jim je na razpolago atomska bomba.
Kakorkoli že, niti najmanj ne zavidam tistim novinarjem RTVSLO in preostali ekipi katerim se bomo imeli za zahvalit, da bomo tudi te Igre spremljali na naših malih zaslonih kakor tudi ne zavidam športnikom in spremstvu, ki se bo teh iger udeležilo. Nad vsemi njimi bo visela atomska bomba kot nekakšen Demoklejev meč 21. stoletja. Zato to ne bodo nobene Igre miru pač pa Igre strahu samo tega nihče ne bo izrekel na glas saj bi to pomenilo, da so teroristične države že zmagale!
Glede združitve obeh Korej. Nisem vedel, da se na tem portalu obravnavajo ne le hipotetične pač pa tudi utopične zadeve!
Kazalo