Zaz je ena najbolj neutrudnih in hkrati uspešnih ambasadork francoske kulture ter hkrati spominov na čase pravih šansonov, ko se je še prek magnetofonov omedlevalo ob moči glasu Edith Piaf. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Zaz je ena najbolj neutrudnih in hkrati uspešnih ambasadork francoske kulture ter hkrati spominov na čase pravih šansonov, ko se je še prek magnetofonov omedlevalo ob moči glasu Edith Piaf. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Zaz
Umetnica je Slovenijo nazadnje obiskala maja 2012, ko se je s prvim albumom ustavila v ljubljanskih Križankah. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer

Najuspešnejša francoska izvajalka ta hip, njeno pravo ime je Isabelle Geoffroy, se te dni predstavlja z novim albumom, na katerem je zbrala 13 priredb na temo glavnega mesta Francije. Ker je poveličevala živahno dogajanje pariških ulic leta 1940 (v času, ko so največje francoske zvezde nastopale in ustvarjale pod nemško okupacijo), se je morala celo opravičiti.

"Čutila se je lahkotnost. Peli so o svobodi, čeprav niso bili popolnoma svobodni," je dejala 34-letna pevka, ki na albumu Pariz obuja uspešnice iz 40. in 50. let prejšnjega stoletja. V eni izmed izjav je poudarila, kako občuduje dela, ki so jih med okupacijo ustvarili Maurice Chevalier, Charles Trenet in Edith Piaf.

V videu, ki je pristal na albumu, se Zaz pelje na vlaku iz leta 1940 in poje: "Privadili se bomo siren, ki tulijo, lahko igrajo celo noč, oni lahko pišejo svoje odloke, zmanjšujejo naše obroke mesa in celo džez, prisilijo, da nosimo plinske maske ... Toda Pariz bo vedno ostal Pariz."

Njeni komentarji so naleteli na kritiko levousmerjenih medijev. "Za naciste je bil Pariz mesto kabaretov, uglajenih restavracij in prijateljic noči. In s to podobo mesta užitka se je bojeval upor," so zapisali pri časniku Liberation.

Zaz, ki je pred dvema letoma nastopila v Sloveniji, se je oglasila na Facebooku in zapisala: "Vem, da gre za temno obdobje v naši zgodovini, ki se ni vrtelo okoli svobode in ni bilo lahko. Razen za okupatorje, do katerih ne gojim nobene simpatije."

Sodelovanje s Quincyjem Jonesom
Album Paris je prvi album, na katerem je pevka z značilnim hripavim glasom sodelovala z big bandom. Kot producent se je podpisal priznani Quincy Jones. Na albumu se je tudi znašla priredba Les Champs-Elysees, ki je v slovenskih ušesih bolj poznana v obliki skladbe Šuštarski most, ki jo je zapela Majda Sepe.

Zaz v zadnjih letih velja za najuspešnejši francoski izvoz na mednarodnem prizorišču. Prva albuma je prodala v več kot tri milijone izvodih, medtem ko se njena baza oboževalcev razteza od Egipta do Kitajske.