Enostavno s svežim 'twistom'. Foto: Matjaž Ambrožič
Enostavno s svežim 'twistom'. Foto: Matjaž Ambrožič
Clerkenvelški oblikovalski teden je privabil največ obiskovalcev doslej. Foto: Matjaž Ambrožič

Tamkajšnji peti zaporedni letni Oblikovalski teden je med 20. in 22. majem privabil več kot 20 tisoč obiskovalcev. Največ do zdaj. Clerkenwelški oblikovalski teden je vključeval štiri velike in skoraj sto malih razstav pohištva, svetil, dekorativnih izdelkov za dom in drugega.

Pohištvena sta bila Design Factory (Oblikovalska tovarna) in Detail (Detajl), to sta bili prizorišči v nekdanji tovarni družinskega podjetja Farmiloe (spomeniško zaščiteni steklarni in obenem skladišču svinca zgrajeni leta 1868, le streljaj od slavne tržnice Smithfield) in v slikoviti cerkvi St. John.

Med raznovrstnimi stoli, mizami, omarami in zofami je bila večina zelo preprostih oblik in zmernih formatov. Veliko razstavljenih pohištvenih kosov je delovalo kot sodobne preslikave stanovanjske opreme iz konca petdesetih ali iz šestdesetih let preteklega stoletja. Prenekateri del pohištvene opreme je tako po obliki pa tudi po pastelnih barvah spominjal na Le Corbusierjevo notranjo opremo za njegovo klasiko, marsejski stanovanjski superblok Unite d'Habitation, ki je bil vseljen leta 1952.

Toda predstavljeno v Design Factory je bilo izdelano iz bodisi zelo lahkih gradiv (lahke plastike, lahkega lesa ipd.) bodisi je vsebovalo ali vključevalo eno ali več sijajnih oblikovalskih ali pa uporabniških pogruntavščin. Pa najsi bodo to predimenzionirana naslonjala sedežev ali kljuke predalov v obliki spiral, na primer. Zdi se, da oblikovalci sodobnega pohištva poveličujejo čiste in preproste oblike, pri čemer bodo te skoraj praviloma oplemenitene s pridihom ljubkosti in humorja, Anglosaksonci bi si za opis teh pogosto izposodili kar glasbeni termin "funky".

Le nekoliko bolj resna oblikovalska drža je bila značilna za povprečje razstavljenega pohištva v cerkvi nedaleč od postaje Farringdon. Tam so bili v času Clerkenvelškega oblikovalskega tedna predstavljeni predvsem izdelki iz višjega ali najvišjega cenovnega razreda. Podjetje Sé je predstavilo čudovito psiho ali komplet z lepotilno mizico slovenske oblikovalke Nike Zupanc. Medtem ko je podjetje Gloster (ustavljeno pred pol stoletja v zahodni Afriki in najprej znano po izdelkih iz tikovega lesa) pisarniški program predstavilo kar na planem. V cerkvenem atriju pa je toskansko podjetje Edra razstavo glamuroznih kavčev, ki jo je oblikoval brazilski bratski dvojec Campana, pripravilo med katakombami v prostoru pod cerkvijo.
Sprehod mimo najzanimivejšega predstavljenega na letošnjem Clerkenwelškem oblikovalskem tednu se bo nadaljeval še z dvema objavama. Na vrsto pridejo še svetila in dekorativni izdelki za dom.