Londonski župan Boris Johnson je dejal, da bodo nova železnica in novi vlaki najboljši dokaz odličnosti britanskega projektiranja in inženiringa. Foto: Transport for London
Londonski župan Boris Johnson je dejal, da bodo nova železnica in novi vlaki najboljši dokaz odličnosti britanskega projektiranja in inženiringa. Foto: Transport for London
Novi britanski vlaki
Prvi potniki naj bi se na novih vlakih po novi železniški progi zapeljali maja leta 2017, celotna proga pa naj bi bila dokončana leta 2019. Foto: Transport for London
Novi britanski vlaki
Oblikovalci so mislili na vse, tudi barvo potovalnih kabin, ki bodo pričarale bolj domače vzdušje in občutek prostornosti. Foto: Transport for London

Najnovejši vlaki, ki bodo že kmalu vozili po novi trasi britanske železnice, ki vodi v London, bodo 1,5-krat daljši od najdaljše kompozicije podzemnih vlakov, ki prevažajo potnike po londonski podzemni železnici.
Naenkrat se bo lahko na vlaku peljalo do 1.500 potnikov, za udobje bo skrbel pametni sistem osvetljevanja, klimatizacije in ogrevanja. Vlak bo opremljen z regenerativnim zaviranjem, potnikom pa bo na voljo brezplačni brezžični internet in dostop do hitrega interneta 4G.
Za 42 kilometrov predorov
Nova, moderna železniška proga v skupni dolžini 118 kilometrov se bo od London raztezala do Readinga na zahodu in Shenfielda v Essexu na vzhodu. Na železniški progi, za katero Britanci trdijo, da je največji gradbeniški projekt v Evropi, bo 10 novih vstopnih in izstopnih železniških postaj in za 42 kilometrov predorov. V popolnosti naj bi bila dokončana do leta 2019. Predore so dokončali letos, 6,6 milijona ton izkopanega materiala pa so uporabili za izdelavo največjega umetnega otoka, ki bo naravni rezervat. Dela še niso končana, prvič pa naj bi se bilo mogoče po novi železnici zapeljati leta 2017.
Hitrejši in varčnejši od sedanjih vlakov
Po železnici bodo vozili popolnoma novi vlaki, ki so jih oblikovali pri podjetju Transport for London (TfL), v Derbyju jih bo izdeloval Bombardier. Vlak bo imel po deset vagonov, skupno pa bo v dolžino meril 200 metrov. Pri TfL-ju pravijo, da bodo pri izdelavi ohišja uporabili lahke, a močne materiale, kot je aluminij. Trdijo tudi, da bodo novi vlaki hitrejši od obstoječih, ki jih bodo nadomestili, porabili pa bodo do 30 odstotkov energije manj, saj bodo opremljeni s sistemom regenerativnega polnjenja.
Hitrejše bo vstopanje in izstopanje na vlak, saj bodo vhodi večji. Potniki bodo lahko izbrali stojišča kot na podzemni železnici, ali pa bodo zasedli sedišča. V vsakem vagonu bo poseben prostor za invalide na invalidskih vozičkih in tudi veliki prostori za prevoz prtljage in koles. Potniki bodo lažje načrtovali svojo pot, saj bodo imeli stalen dostop do realnih prometnih informacij, ki se bodo prikazovale na digitalnih zaslonih.
Brezžični internet kmalu tudi pri nas
Uvedbo brezžičnega interneta, in to brezplačnega, napovedujejo tudi na Slovenskih železnicah. To bo mogoče zaradi uvedbe digitalnega radijskega sistema (GSM-R) na slovenskem železniškem omrežju s ciljem poenotenja železniškega sistema za prenos informacij na evropski ravni. Zaživel naj bi že prihodnje leto. Na začetku postopoma, pozneje pa bo internet na voljo na vseh postajah in vlakih po Sloveniji. Za primerjavo, nemške železnice potnikom na vlakih ICE-brezžični dostop do spleta ponujajo že skoraj desetletje.