Koncept z obliko ruši ustaljena pravila. Foto: Citroën
Koncept z obliko ruši ustaljena pravila. Foto: Citroën

Citroën bo na avtomobilskem salonu v Parizu ob novi generaciji modela C3 pokazal še novo konceptno vozilo, s katerim želi pokazati smer oblikovanja večjih avtomobilov v prihodnosti. Koncept cxperience namreč v dolžino meri 4,85 metra, med osema tri metre, v širino pa kar dva metra.
Citroën cxperience je dvoprostorska limuzina z dolžino 4,85 metra. Z njo želijo pri Citroënu zapolniti vrzel v razredu večjih vozil, v katerem imajo zdaj model C5, pri znamki DS pa model DS5. Prihodnji serijski model bo namenjen svetovnemu trgu, z njim pa bodo želeli ponuditi več na Kitajskem, kjer so potrebe po velikih limuzinah največje.
Citroën je s konceptom v ospredje postavil dizajn in tehniko. Cxperience so zasnovale Citroënove oblikovalske ekipe v oblikovalskem središču Vélizy. Nizka silhueta, vozilo v višino meri le 1,37 metra, in vrata z nasprotnim odpiranjem, ki segajo proti strehi in se odpirajo navpično do kota 90 stopinj, dajejo vozilu nenavadnost. Na vozilo so namestili velika kolesa s premerom 56 centimetrov (22 palcev).

Nastavljiv zaslon na dotik
Francoski oblikovalci so se usmerili v podrobnosti. Izstopajo dnevne luči v obliki V iz treh tankih (tri milimetre) širokih vodnikov. Poleg njih so vgrajeni smerni kazalci. Obliko zaokrožajo trije smerni žarometi z diodami LED v obeh vogalih. V prednje odbijače so vgradili krmiljene odprtine za vstop zraka. Ob straneh ima vozilo pomična zakrilca, ki se po potrebi za boljši pretok zraka odpirajo in zapirajo. Zadnji del ima izrazite blatnike, ki poudarjajo širino in vbočeno zadnje steklo z vgrajenim spojlerjem za boljšo aerodinamičnost. Tudi zadnje luči s trirazsežnim učinkom ter laserskimi optičnimi kabli so izdelane v obliki črke V.
Notranjost je minimalistična. Osrednji del lebdeče armaturne plošče je zaslon z diagonalo 48 centimetrov (19-palcev), ki po želji voznika ali sopotnika omogoča delitev na dve okni v nastavljivem razmerju 1/3-2/3 ali 2/3-1/3, oziroma prikaz čez celoten zaslon.
Od vgrajene tehnike Citroën izpostavlja napreden modul vzmetenja s progresivnimi hidravličnimi omejevali nihanja. Ekskluzivna tehnologija omogoča izboljšanje kakovosti blaženja nepravilnosti na vozišču in zagotavljanje nadstandardnega voznega udobja.
Koncept so opremili s priključnim hibridnim pogonskim motorjem. Bencinski motor razvije od 110 kilovatov do 147 kilovatov moči, električni motor, ki poganja zadnji kolesi, pa 80 kilovatov moči. V mestni vožnji lahko teče izključno na elektriko (ZEV - Zero Emission Vehicle) in sicer do 60 kilometrov daleč, porabo na odprti cesti pa lahko zmanjša z uporabo obeh virov energije med pospeševanjem. Na avtocesti vodstvo prevzame motor z notranjim zgorevanjem. Največja skupna moč je 221 kilovatov. Menjalnik je samodejen, osemstopenjski.