Astbury se kljub vročini v Katedrali ni ločil od svojega brezrokavnika. Foto: Jani Ugrin
Astbury se kljub vročini v Katedrali ni ločil od svojega brezrokavnika. Foto: Jani Ugrin
The Cult
Kino Šiška je bil tako že drugi večer - po The Kooks - razprodan. Foto: Jani Ugrin
- Lil' Devil
- Honey From a Knife
- Rain
- Lucifer
- Nirvana
- Embers
- Fire Woman
- The Wolf
- Rise
- The Phoenix
- For the Animals
- Wild Flower
- She Sells Sanctuary
-------------------------
- Horse Nation
- Spiritwalker
- Love Removal Machine
Gun
Za ogrevanje so skrbeli člani zasedbe Gun. Foto: MMC RTV SLO/K. K.
Intervju s kultnimi The Cult

Zastavonoše "supersoničnega rokenrola" so utelešenje vsega, kar sami predstavljajo. Magnetno privlačnost in odboj ustvarjajo prav s svojo nepredvidljivostjo. Ta številne skeptike odvrne od odhoda na njihove koncerte, saj je bilo mnogokrat v preteklosti vse odvisno od njihove "dnevne forme".

Kultni krivci in žrtve lastne usode, ki so s prihodom na glasbeno prizorišče leta 1984 kmalu dobili oznako vodilnega težkometalskega obujevalca v Veliki Britaniji, toda pozneje zaradi težav (predvsem kadrovskih) ostali korak za skupinami, kot so Aerosmith in Guns N' Roses, so se po večletnem čakanju le ustavili pred svojimi slovenskimi oboževalci. Nastop v Sloveniji so sicer napovedovali že pred enajstimi leti, toda do realizacije ni prišlo. Sinoči pa so se navkljub prometni nesreči, ki so jo doživeli na poti iz Splita do Ljubljane (voznik njihovega avtobusa je zaspal in se zaletel v most), držali obljubo, ki se jim je obrestovala v obliki razprodanega koncerta.

A pustili so se čakati. Štirideset minut po uradno napovedanem začetku nastopa, nekaj požvižgavanj vmes in stopicljanja na mestu v soparno vroči Katedrali Kina Šiške, se je v gotsko navdihnjeni posneti spremljavi iz črnine zasvetila postava vitezov večera.

Prvi mož skupine, a hkrati tudi povratnik Astbury, ki se je leta 2006 po odhodu k zasedbi Doors of the 21st Century (pozneje Riders of the Storm) vrnil h kitaristu Billyju Duffyju, ki je zgradil novo različico Cultov s Chrisom Wysom na basu in Johnom Tempesto na bobnih, ni za vsako ceno stavil na prvi vtis. Prišel je samozavestno iz ozadja. Prijel za svoj mikrofon in brez prekinitve drvel skozi Lil' Devil, Honey From a Knife in Rain. Ob pogledovanju proti izhodu se je vroča Katedrala po uvodu kar malo razredčila.

In ta kitarski zvok ...
Čeprav Astbury ni pokazal vsega v prvih minutah, je te izkoristil za ogrevanje mož na svoji levi - Duffy (ob pomoči spremljevalnega kitarista v ozadju). Stalnica v nastopu je iz skladbe v skladbo le nadgrajevala začetni štart z oglašanjem pri Honey From a Knife, s kitarskimi kriki pri Nirvani, baladni romanci Embers, subtilne vodljivosti pri Rise, do nenasitnega "obdelovanja" kitarskih strun pri Fire Woman, For the Animals, Wild Flower in She Sells Sanctuary.

Nekje v drugi polovici nastopa se je zbudil tudi lev v Astburyju. Stojalo za mikrofon je opustil. Šel na obe strani odra. S tamburinom pomagal pri ubijalski ritem sekciji. In ko je šel vrat basa v zrak pri Fire Woman, so bile roke v zraku. Dovolj je bil le Astburyjev vzklik: "Fire!"

Zbudilo se ni le občinstvo, ampak tudi Astbury
"To ni je*** koncert Bon Jovijev. To je za živali," je zavpil prebujeni Astbury pred For The Animals. In za mnoge se je na tej točki koncert šele začel. Surov rock, brez kakršne koli naštudirane sočasnosti s pirotehnično ekipo ali sprehodov pevca in kitarista do oboževalcev v "fan pitu".

Zasedba, ki je delcem psevdomisticizma in obsedenosti Amerike z Doorsi, kitarske orkestralnosti Led Zeppelinov in triakordnega hreščanja AC/DC dodala pridih postpankovskega goth rocka in si tako pridobili zavidanja vredno skupino zasledovalcev v sredini 80. let prejšnjega stoletja, je Kino Šiška osvojila s She Sells Sanctuary. "Ste za rock'n'roll," je spraševal Astbury, še preden so bile roke občinstva v zraku ob prepevanju: "The fire in your eyes ..."
"Takoj se vrnemo," je prekinil vročino v Kinu Šiška Astbury in se na oder vrnil še močnejši in sam pod žarometom z Horse Nation. Koncert, ki so ga The Cult izkoristili tudi za predstavitev aktualnega albuma Choise of Weapon, pa sta končali skladbi Spiritwalker in zimzelena Love Removal Machine.

Hardrock za ogrevanje
Pred prihodom glavnih zvezd večera pa so ozračje dodobra ogreli škotski hardrockerji Gun. Za številne eden izmed močno podcenjenih skupin je za sam konec pustil predelavo, po kateri jih je marsikdo do včerajšnjega nastopa v Kinu Šiška poznal - Word-up. A s spevnostjo in udarnostjo kitarske sekcije so pustili svoj vtis s skladbami, kot so Better Days, Steal Your Fire in Shame.

Več fototrinkov si lahko ogledate spodaj (avtor fotografij The Cult je Jani Ugrin, avtorica fotografij Gun je Klavdija Kopina).

- Lil' Devil
- Honey From a Knife
- Rain
- Lucifer
- Nirvana
- Embers
- Fire Woman
- The Wolf
- Rise
- The Phoenix
- For the Animals
- Wild Flower
- She Sells Sanctuary
-------------------------
- Horse Nation
- Spiritwalker
- Love Removal Machine
Intervju s kultnimi The Cult