Renata si želi, da bi se o plesu v prihodnosti več slišalo, saj so slovenski plesalci odlični. Foto: Boštjan Berglez
Renata si želi, da bi se o plesu v prihodnosti več slišalo, saj so slovenski plesalci odlični. Foto: Boštjan Berglez
Renata je za bližajoče evropsko prvenstvo zveze IDO, ki bo med 12. in 15. julijem v Kopru, ustvarila koreografijo za hiphopersko malo člansko skupino Chicas Locas in za veliko formacijo člani 2 4ever young iz Plesnega kluba Idrija. Mlada plesalka poučuje v plesnem klubu Idrija, s katerim je osvojila že 36 pokalov. Foto: Gregor Kodela
Ples je zelo dober za razvijanje motorike, pridobivanje moči in mišic na zabaven način, trdi Alibegovićeva. Foto: Marko Matijevič
Renata v elementu. Foto: Nejc Menart
S številnimi nagradami. Foto: Osebni arhiv

Ples poučuje šest let, kot koreografinja pa deluje že sedem let: "Biti trener ni isto kot biti koreograf. To ni lahko delo in vsak tega ne more opravljati. Kot koreograf skrbiš za plesne korake, kot trener moraš ustvariti plesalce, jih motivirati in usmerjati po pravi poti. Trener pač si ali nisi. Moje mnenje je, da se tega ne da naučiti."

Največji dosežki:
1. mesto na državnem prvenstvu street male skupine mladinci (2011)
1. mesto na evropskem prvenstvu street male skupine mladinci (2011)
1. mesto na svetovnem prvenstvu male skupine mladinci (2011)
1. mesto na državnem prvenstvu male skupine pionirji (2011)
1. mesto na evropskem prvenstvu male skupine pionirji (2011)
1. mesto na svetovnem prvenstvu male skupine pionirji (2011)

Alibegovićeva ni le plesalka, trenerka in koreografinja, ampak ji ples predstavlja način življenja: "Ples je moj zrak, moj kruh, moje veselje, moja terapija in moje vse. Definira, kdo sem. Brez te ljubezni, brez vseh ljudi, ki sem jih spoznala, brez mojih plesalcev, ne bi bila to, kar sem."
Več o Renati Alibegović pa preberite v spodnjem intervjuju.

Kakšna je vloga koreografa? Ali vi pripravite le plesne korake, ali poskrbite tudi za glasbo in kostume?
Vloga koreografa, vsaj v Sloveniji, kjer smo obenem koreografi in trenerji, je zelo velika. Poskrbimo večinoma za vse. Torej za glasbo, kostume, plesne korake in pripravo tekmovalcev.
Kako je videti vaš proces ustvarjanja koreografije?
Moja muza je glasba. Ko slišim določeno glasbo, pri kateri mi je všeč melodija ali besedilo, se začnejo odvijati ideje v moji glavi. Te ideje skušam izvesti, nato pa naučim plesalce. Velikokrat pa se je že zgodilo, da se ideje niso uresničile, kot bi si želela. Takrat na vrsto pridejo moji pridni plesalci, ki z mano vztrajajo v dvorani, dokler s skupnimi močmi ne ustvarimo točke, ki nam je vsem všeč.
Kdaj napoči čas, ko plesalec postane koreograf ali učitelj plesa? Je potrebno za prenašanje svojih znanj na učence imeti kakšne posebne lastnosti?
Zdi se mi, da ni pomemben čas, bolj to, kdaj in kje se ti ponudi priložnost in ali je tvoja želja biti zvezda ali delati zvezde. Biti trener ni isto kot biti koreograf. To ni lahko delo in vsak tega ne more opravljati. Kot koreograf skrbiš za plesne korake, kot trener moraš "ustvariti" plesalce, jih motivirati in usmerjati po pravi poti. Trener pač si ali nisi. Moje mnenje je, da se tega ne da naučiti.
Zakaj bi se posameznik moral odločiti za ples?
Ker je to ples. Še niste slišali izraza "s plesom proti stresu"? Ples je zelo dober za razvijanje motorike, pridobivanje moči in mišic na zabaven način, za prijetno druženje in spoznavanje novih ljudi. Zunaj so vedno opaženi tisti, ki so na plesišču, kajne?

Pa negativne strani plesa?
To, da postaneš zasvojen in začneš migati tudi na mestnem avtobusu, ko zaslišiš glasbo (smeh). Če to lahko šteješ slabo.

Kaj ples pomeni vam?
Ples je moj zrak, moj kruh, moje veselje, moja terapija in moje vse. Definira, kdo sem. Brez te ljubezni, brez vseh ljudi, ki sem jih spoznala, brez mojih plesalcev, ne bi bila to, kar sem. Ples ni del mojega življenja, ampak je moj način življenja, pa naj bo to ples v dvorani, na ulici, v klubu ali v avtu.

Plesni svet je zelo težek in pogosto negotov. Ali se pri nas lahko živi le od plesa?
Lahko, če si priden. Zelo priden. Pomembno pa je tudi, da si vsestranski in da znaš malo več stvari. Pravijo, da več kot znaš, več veljaš.

Kako spodbujate svoje varovance, kaj jim rečete tik pred nastopom?
Poslovna skrivnost. Zame je pomembno samo, da odplešejo kot znajo in da na odru uživajo.

Pri kateri zvrsti plesa dosegajo slovenski plesalci najboljše rezultate?
Glede na to, da izhajam iz sveta hiphop in da poznam večinoma samo to sceno, bi rekla, da smo Slovenci pri hiphopu in streetu carji. Ni tekme, kjer nismo uspešni in v domovino vedno prinesemo kolajne in nasmeške.
Bi lahko izpostavili kakšnega posameznika/-ico, o kateri se bo v prihodnosti še veliko slišalo?
Veliko, veliko jih je. Želela bi si, da bi se na splošno o plesu v prihodnosti več slišalo, saj smo Slovenci v njem res odlični in je škoda, da se o nas ne piše in ne govori. Zato bom izkoristila priliko in se zahvalila Plesni zvezi Slovenije in MMC-ju za to priložnost.
Kaj po navadi plesalcem predstavlja največjo željo – osvojitev lovorike svetovnega prvaka ali plesanje za uveljavljenega glasbenika?
Od plesalca do plesalca odvisno. Nekateri si želijo naslova, nekateri odra, drugi trenerskega dela. Vsaka želja in cilj nam predstavljata izziv in veselje. Ne znam vam opisati, kako lep občutek je videti svoje plesalce na zmagovalni stopnički vesele, nasmejane in objokane, skupaj s starši, ki se z njimi veselijo. Moja največja želja, poleg učenja neverjetnih otrok, je stati na odru pred milijonsko množico in plesati. Ne glede na cilj in željo, je plesalcem skupno eno - plesati in samo plesati, kjer koli že.
Kako lahko sicer sploh pride do sodelovanja z znanimi glasbeniki?
Moraš biti priden, deloven, vsestranski. Kjer je volja, je tudi moč.
Pija Svetec